تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816012669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درنشست اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه‌اميركبيردرايسنا مطرح شد: تكيه برگفتمان‌ها،ايجاد ديد اقتصادي ومديريتي پيگيري حقوق صنفي وعقيدتي دانشجويان‌و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درنشست اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه‌اميركبيردرايسنا مطرح شد: تكيه برگفتمان‌ها،ايجاد ديد اقتصادي ومديريتي پيگيري حقوق صنفي وعقيدتي دانشجويان‌و...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

تعدادي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در نشستي در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به تشريح مواضع و برنامه‌هاي اين تشكل براي سال جاري تحصيلي و همچنين انتخابات دوره دهم رياست جمهوري پرداختند.

موضع ما در انتخابات تكيه بر گفتمان‌هاست

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، در اين نشست در رابطه با برنامه‌ها و مواضع اين تشكل براي سال جاري با توجه به برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: مواضع شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير كه به نظر من بايد آن را در تمام تشكل‌هاي دانشجويي تسري داد تا سبك و سياقي كه كمرنگ شده است، پررنگ‌تر شود، اين است كه بر روي گفتمان‌ها تكيه كند.

قلي‌پور افزود: براي اتخاذ موضع نسبت به شخص خاصي كه در انتخابات آينده وارد خواهد شد، نه صحبت است و نه اينكه صلاح است يك تشكل دانشجويي خود را وابسته به يك شخصيت سياسي كند كه در حال آمد و رفت است، بنابراين پايبندي به حضرت امام و مقام معظم رهبري در چارچوب اين موضوع نمي‌گنجد.

اين فعال دانشجويي ضمن اينكه امام (ره) و رهبري را از شخصيت‌هايي دانست كه گفتمان‌سازي مي‌كنند، افزود: اين دو شخصيتي نيستند كه بخواهند در قالب يك گفتمان خود را مطرح كنند، لذا تشكل‌هاي دانشجويي به طور كل و انجمن اسلامي دانشجويان به طور خاص، اين را سياق خود قرار داده‌اند كه مطابق مرامنامه و اساسنامه زير چتر ولي فقيه با گفتمان اصولگرايي با مولفه اصلاح‌طلبي و همچنين با گفتمان اصلاح‌طلبي و مولفه اصولگرايي در انتخابات آتي حضور خواهد داشت.

وي تصريح كرد: گفتمان اصل است و شخص و يا جريان خاصي كه به اين اسامي مشهور هستند، نبايد براي تشكلي مطرح باشد و همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، دانشجو در اين قبيل مسائل نبايد وارد مصداق‌ها شود و بايد شان دانشجويي حفظ شود و در مورد مسائل كلان نظام كه منجر به ايجاد جريان جديد مي‌شود، وارد شود و انجمن‌ اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير نيز امسال در اين سبك و سياق در انتخابات حاضر خواهد شد.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، ضمن اينكه صحبت كردن در مورد برنامه‌هاي زمان انتخابات را زود دانست، گفت: فضاي حاضر فضاي ظن و گمان است و فضايي نيست كه برنامه مشخص شود.

ايجاد ديد اقتصادي و مديريتي در بين دانشجويان در صدر برنامه‌هاي انتخاباتي ما قرار دارد

وي در ادامه‌ي اين نشست، اضافه كرد: يكي از موضوعات اصلي كه امسال انجمن اسلامي دانشجويان اميركبير روي آن متمركز شده و اميدواريم كه بتوانيم كارهاي خوبي انجام دهيم، مسائل مديريتي ــ اقتصادي است و آن چه كه قرار است در برنامه‌ها عملي شود، اين است كه ما امسال در انجمن اسلامي فازهاي سياسي و جنجال برانگيز را در مناظرات، ادامه كار و معرفي كانديدا، كمرنگ‌تر خواهيم كرد و بيشتر به بحث اقتصادي و مديريتي مي‌پردازيم؛ چرا كه واقعا به اين نتيجه رسيده‌ايم كه در انتخابات‌هاي مختلف اوايل انقلاب و حتي قبل انقلاب و در هر كشوري ، بيشتر از آنچه كه مواضع سياسي نامزد و كارهايي كه مي‌خواهد در زمينه‌ي فرهنگي انجام دهد، براي جمع‌آوري آرا مطرح باشد، موضوعات اقتصادي مهم است.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، اظهار كرد: ممكن است زماني كانديدايي با شعار فرهنگي و سياسي روي كار آيد، اما به طور قطع مردم جامعه ما كه قسمت اعظم مشكلات‌شان در حيطه مشكلات اقتصادي است با ديد سياسي فرهنگي به او راي نمي‌دهند، لذا انجمن اسلامي به اين نتيجه رسيده كه بايد مردم و در درجه‌ي اول دانشجويان نسبت به مسائل اقتصادي و مديريتي آگاهي بيشتري پيدا كنند و با آگاهي در اين رابطه در انتخابات شركت كنند.

وي افزود: يكي از بحث‌هايي كه امسال در انتخابات رياست جمهوري مدنظر انجمن اسلامي دانشجويان اميركبير خواهد بود، بحث استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي و مديريتي است و پس از حاصل شدن نتايج مورد نظر، با ارايه‌ي نتايج به دانشجويان مي‌خواهيم در حوزه‌ي اقتصاد و مديريت انگيزه ايجاد كنيم، چرا كه دانشجوي اميركبير به عنوان دانشجوي رشته مهندسي كه قرار است وارد جامعه شود و يكي از مديران بخش‌هاي كشور خواهد شد، بايد نسبت به مسائل اقتصادي و مديريتي داراي ديد باشد و لزوم اينكه فرد در اين مساله تخصص داشته باشد، مطرح نيست اما ديد بسيار مهم است.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: در شرايط فعلي دانشجويان ما نمي‌توانند در مورد مسائل اقتصادي حتي در سطح كلان ديد داشته باشند و روابط ساده اقتصادي براي برخي دانشجويان قابل فهم نيست و اين ضعفي است كه مي‌تواند به شناخت درست كانديداي مورد نظر كمك كند و به اميد خدا قرار است ايجاد ديد اقتصادي و مديريتي در بين دانشجويان در صدر برنامه‌هاي انتخاباتي ما قرار گيرد.

قلي‌پور همچنين در رابطه با ميزان تاثيرگذاري انجمن اسلامي اميركبير برجامعه، گفت: در رابطه با تاثيرگذاري اين تشكل بر جامعه دو حالت وجود دارد، يكي اينكه ما براي تاثيرگذاري چه كار مي‌توانيم انجام دهيم؛ بدون در نظر گرفتن مولفه‌هاي جانبي و ديگر اينكه ما با در نظر گرفتن مولفه‌هاي جانبي خود را با گذشته و آينده قياس كنيم.

وي در ادامه‌ي اين نشست در رابطه با اينكه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير تا چه اندازه مي‌تواند تاثيرگذار باشد؟ گفت: اگر دانشگاه و دانشجو ايده‌آل و بحث سياسي و اقتصادي در بين دانشجويان جايي براي باز شدن داشته باشد، اميدواريم بتوانيم خوب در اين زمينه وارد شويم چون فكر شده جلو رفته‌ايم و در بين تشكل‌هاي دانشجويي كمتر مي‌توان سراغ داشت كه هدف اصلي كارشان در يكسال را روي مساله‌ي مديريتي و اقتصادي بگذارند؛ اما انجمن اميركبير قصد دارد اين عرصه‌اي را كه تا به حال امتحان نشده، بيازمايد.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: در اينكه آيا اين مهندس مي‌تواند با مسائل اقتصادي دست و پنجه نرم كند جاي شك قوي وجود دارد، بنابراين چون فكر شده و از كارشناسان اقتصادي در اين زمينه استفاده مي‌كنيم، اميدواريم كه تاثيرگذار باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قلي‌پور در ادامه افزود: در حالت ديگر اگر شرايط دانشگاه‌ها را به طور كلي در نظر بگيريم، شاهديم كه يكي از موضوعات اساسي كه تمام تشكل‌ها و دانشگاه‌ها و جامعه با آن درگير است اين است كه خيلي دغدغه آگاهي يافتن و يا آگاهي بخشيدن وجود ندارد و اكثر مردم مشغول كارهاي روزمره زندگي خود هستند و در آن غوطه‌ورند. بنابراين سخت است كه فردي را از غوطه‌ور بودن در يك درياي متلاطم بيرون كشيد و به او گفت كه وظيفه و رسالت ديگري دارد، اما بايد تلاش كرد و اميدواريم با باز كردن فضاي كار و جنبش و فعاليت در دانشگاه‌ها، بتوانيم تاثيرگذاري بيشتري داشته باشيم.

وي ابراز كرد: چون در عرصه‌ي فرهنگي، برنامه‌ريزي شده جلو نمي‌رويم همواره دچار افراط و تفريط هستيم و مشكل از طرف مسوولين، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم است و مي‌توان گفت چه در دولت قبل و چه دولت فعلي برنامه مدون فرهنگي – آموزشي در دانشگاه‌هاي كشور و كل سيستم آموزشي كشور وجود ندارد.

طرح نخبه‌پروري سياسي نشان‌دهنده تدبير معظم له بود

نبايد آن‌قدر در مسايل آموزشي افراط كنيم كه شاهد فضاي ركود در دانشگاه باشيم

وي با اشاره به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در رابطه با نخبه‌پروري علمي و جنبش نرم‌افزاري گفت: چرا حرف آموزش مطرح شد و پرورش رها شد، جهت پيدا كرد؟ مي‌توان گفت وضعيت علمي ما نسبت به سال‌هاي گذشته خيلي بهتر است اما باز رهبر معظم انقلاب در سال گذشته اين خطر را احساس كردند كه نكند دانشگاه به حدي آموزشي شود كه به دبيرستان و راهنمايي و يك عده بچه درس‌خوان متخصص، تبديل شود و در اين زمان بود كه معظم‌له نخبه‌پروري سياسي را مطرح كردند، كه نشان‌دهنده تدبير ايشان است، پس وظيفه مسوولين است كه در اين دو محدوده حركت كنند و نه آن‌قدر در قضيه سياسي افراط كنيم كه به معضلات دولت قبل در دانشگاه و فضاي بسيار باز و بدون كنترل در دانشگاه دچار شويم و نه آن‌قدر در مسايل آموزش افراط كنيم كه شاهد فضاي ركودي شويم كه الان وجود دارد؛ چرا كه از چنين فضايي نمي‌توان انتظار ساخت انساني مدير و متعهد كه بتواند با تخصص خود تعهد را آميخته كرده و به جامعه خدمت كند، داشت.

قلي‌پور در رابطه با بحث خانه تشكل‌ها كه از سوي وزارت علوم مطرح شد واين كه گفته مي‌شود خود تشكل‌ها حاضر به گفت‌وگو با يكديگر نيستند، گفت: به نظر من اختلافات بين تشكل‌ها در آن حد نيست كه نتوانيم كنار هم بنشينيم و اتفاقا اين اقدام صورت مي‌گيرد و جلساتي داريم و از اين جلسات نتايج خوبي حاصل شده است كه اخيرا شاهد يكي از نتايج آن يعني بيانيه مشترك جامعه اسلامي دانشجويان و دفتر تحكيم وحدت در رابطه با آقاي كردان بوده‌ايم و در اين زمينه دو بحث افراط و تفريط وجود دارد، بحث خلط بين وظايف و عملكردها و اين‌كه برخي تشكل‌ها و اتحاديه‌ها با يكديگر كار موازي انجام مي‌دهند و حيف است كه نيروهاي ارزشي كه در چارچوب نظام حركت مي‌كنند در دانشگاه موازي‌كاري داشته باشند، اين مشكل است و نياز است با يكديگر صحبت كنيم و به شكر خدا اين جلسات شروع شده است و اگرچه اين جلسات دير شروع شده اما به شكر خدا داريم جلو مي‌رويم.

استقلال تشكل‌ها مورد توجه مسوولان قرار نگرفته است

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با انتقاد از اين كه بحث استقلال تشكل‌ها مورد توجه مسوولان قرار نگرفته است، گفت: به طور مثال هيچ‌گاه نمي‌توان دفتر تحكيم وحدت را ملزم كرد كه بايد فلان بيانيه را صادر كند و با فلان تشكل يك نظر داشته باشد و اگر وزارت علوم بحث استقلال تشكل‌ها را به رسميت بشناسد و جايي را اختصاص دهد براي جمع شدن تشكل‌ها در كنار يكديگر، مفيد و كمك كننده در ايجاد همفكري است، اما نكته مهم اين است كه نمي‌توان طرفين را مجاب كرد كه با يكديگر يك جور فكر كنند اما مي‌توان به راهكار مشترك رسيد.

وي با تاكيد بر اين‌كه استقلال تشكل‌ها را نبايد فراموش كرد، تصريح كرد: هر تشكلي وظيفه و رسالتي دارد و اين وظايف‌ تا حدي كه به استقلال ضربه نزند قابل همپوشاني است اما اگر قرار باشد به استقلال تشكل ضربه زده شود به طور قطع هيچ تشكلي استقبال نخواهد كرد.

كمبود علم و دانش محافظه‌كاري مي‌آورد

اين فعال دانشجويي در ادامه اين نشست در ايسنا در رابطه با بحث محافظه‌كاري دانشجويان گفت: اصل و نفس كمبود علم و دانش در شخص محافظه‌كاري مي‌آورد و به طور قطع كسي كه بخواهد با فقر فرهنگي و علمي صحبتي را مطرح كند تبعات آن گريبانگيرش خواهد شد؛ چرا كه نسنجيده صحبت مي‌كند و به قول مقام معظم رهبري خصوصيت خوب دانشجو اين است كه تند و صريح حرف مي‌زند و اگر اشتباه بود تند و سريع پس مي‌گيرد. بنابراين علم را وارد يك تشكل دانشجويي كرده‌ايم و دانشجو مي‌تواند حرف علمي خود را بزند و اثرگذاري خود را داشته باشد.

وقتي نيت اصلاح نباشد، عملكرد نيز اصلاح گرايانه نخواهد بود

وي در مقايسه فعاليت‌ها و حركت‌هاي دانشجويي در گذشته و حال گفت:عقبه تئوريك جنبش دانشجويي در دوره‌اي به فكر اصلاح نبود؛ در حالي كه نيت، اهميت زيادي دارد و وقتي نيت اصلاح نباشد، عملكرد نيز اصلاح گرايانه نخواهد بود؛ هر چند با نام اصلاح‌طلبي حركتي انجام شود، اما هر زمان نياز بود در چارچوب نظام حركتي مطرح شود دست به اين كار مي‌زدند و اين ضد و نقيض‌ها بود كه جريان اصلاح‌طلبي آن زمان را به عبور نظام رساند.

وي افزود: به نظر من در شرايط فعلي توصيه به كانديداهاي بعدي انتخابات رياست جمهوري اين است كه وقتي فردي خود را كانديداي انتخابات رياست جمهوري در نظام جمهوري اسلامي مي‌كند يعني چارچوب نظام را قبول دارد و با گذاشتن پيش شرط دچار ضد و نقيض مي‌شود و اگر حتي با اقبال مردم مواجه شود، منجر مي‌شود به جرياناتي كه 7 سال پيش در جريان انتخابات مجلس هفتم شاهد آن بوديم.

كانديداهاي رياست‌جمهوري با ضد و نقيض‌گويي وارد انتخابات نشوند

اين فعال دانشجويي با بيان اين كه نوعي به سخره گرفتن مردم و انتخابات است كه در انتخابات نظام جمهوري اسلامي شركت كنيم، اما خود نظام را قبول نداشته باشيم و در واقع در يك رفراندوم شركت كرده ايم و ديگر انتخابات و رياست جمهوري مطرح نيست، گفت: به كانديداهاي بعدي رياست جمهوري توصيه مي‌كنيم كه با ضد و نقيض‌گويي‌ها وارد انتخابات نشوند؛ چرا كه به طور قطع صلاح مملكت، نظام ومردم در اين نيست.

وي با اشاره به صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب در سال گذشته معتقد است: برخي برداشت‌ها از صحبت‌هاي ايشان اين بود كه هميشه با دورانديشي و تدبيري كه دارند، نقاط و نكاتي را مورد نظر قرار مي‌دهند كه مورد غفلت است و يكي از بحث‌هايي كه هم مسوولين آموزشي و فرهنگي كشور وهم خود بدنه دانشجويي فراموش كرده‌اند اين است كه در دانشگاه‌ها دچار نوعي درس زدگي شده‌ايم و تنها به سمت دادن يك سري اطلاعات به دانشجو و تبديل به ضبط صوت كردن دانشجو مي‌رفتند كه اين خطر بزرگي بود و به طور قطع صحبت‌هاي رهبري در مورد جنبش نرم افزاري و توليد علم، اين نبوده است.

قسمت عمده‌اي از بسته شدن فضاي دانشگاه‌ها مربوط به آموزشي شدن آن است

قلي پور گفت: به نظر من قسمت عمده‌اي از بحث بسته شدن فضاي دانشگاه‌ها برخلاف تبليغاتي كه وجود دارد قبل از اين كه سياسي باشد، بيشتر مربوط به آموزشي شدن فضاي دانشگاه‌ها و سرگرم شدن دانشجويان به كارهاي ديگر و اين كه دغدغه كار سياسي، اجتماعي و فرهنگي در بين فعالين و به طور عام در بين دانشجويان ما وجود ندارد، است.

وي يادآور شد: تشكل‌ها بايد در طول يك سال گذشته فعاليت‌هاي جدي مي كردند كه يكي از اين فعاليت‌ها بحث مطالبه‌گري است و انجمن اسلامي دانشجويان در طول سال گذشته بارها و بارها در ديدارهاي خود بر مطالبه گري به صورت رسمي و غير رسمي پا فشرد، اما متاسفانه چون هيچ برنامه فرهنگي مدوني وجود ندارد ، به نتيجه نخواهد رسيد و در نتيجه شاهديم كه سال به سال در دانشگاه‌ها به سمت درس‌زدگي پيش مي‌رويم و چيزي عايد دانشجويان نمي‌شود و در دانشگاه صرفا عده‌اي متخصص علمي و تئوريك پرورش مي‌يابد كه اكثريت آنها توانايي وارد شدن در عرصه‌هاي مديريتي را ندارند.

غفلت از فعالان فرهنگي و سياسي دانشجويي بي‌عدالتي است

تبيين نخبه پروري سياسي در جامعه و دانشگاه نيازمند داشتن برنامه مدون پايه است

وي گفت: تبيين نخبه پروري سياسي در جامعه و دانشگاه نيازمند داشتن برنامه مدون پايه است و اگر برنامه‌اي در سطح كلان جامعه براي نخبه پروري سياسي وجود نداشته باشد، به طور قطع نمي‌توانيم به آن هدف دست يابيم. البته برنامه مدون مي‌تواند قسمت‌هاي مختلفي داشته باشد، از ارزش بخشيدن به تشكل‌هاي دانشجويي و فعالين دانشجويي در سطح جامعه گرفته تا داشتن ارج و قرب فعالين فرهنگي و سياسي در دانشگاه؛ چرا كه گاهي ديده مي‌شود هر كس وارد كار سياسي، صنفي ، آموزشي و فرهنگي در دانشگاه شود در نهايت درماراتن عظيم علمي كه در دانشگاه‌هاي ما در جريان است عقب مي‌افتد و تمام امتيازات دانشگاه‌هاي ما صرف كساني مي‌شود كه در آن ماراتن حركت مي‌كنند و هيچ امتيازي به كسي كه از درس و معدلش كه در ورودي به كارشناسي ارشد و دكترا و كارآينده تعيين كننده است غافل مي‌شود و كار فرهنگي و سياسي مي‌كند و با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌كند، داده نمي‌شود و اين عين بي عدالتي است؛ چرا كه علي رغم تشخيص درست اين دانشجو كه در دانشگاه صرف درس آموختن و علم هدف نيست هيچ امتياز را براي او در نظر گرفته نمي‌شود و نياز است كه اين موضوع لحاظ شود. در صحبت‌هايي كه با آقاي زاهدي، وزير علوم مطرح شد، اعلام شد كه قرار است براي دانشجويان فرهنگي كارنامه فرهنگي درست شود و ما اميدواريم كه اين اقدام صورت گيرد تا فعاليت دانشجويي كه كار فرهنگي مي‌كند، در جايي ثبت شود و اگر در آينده قرار شد مديري از بين دو متخصص انتخاب شود متخصصي انتخاب شود كه در زمان دانشجويي فعال فرهنگي و سياسي بوده و از الفباي سياسي و فرهنگي سر در مي‌آورد.

روساي دانشگاه‌ها درك كنند كه كار فرهنگي و سياسي در دانشگاه‌ها جايگاه والايي دارد

قلي پور در رابطه با وظيفه مسوولان دانشگاهي در بحث نخبه پروري سياسي گفت: مسوولين دانشگاهي بايد چند نكته را سرلوحه كار خود قرار دهند؛ اول اين كه معضلي كه در تمام دولت‌ها وجود داشته و در اين دولت نيز تكرار شده اين است كه روساي دانشگاه‌ها بايد اهميت اين موضوع را درك كنند كه كار فرهنگي و سياسي در دانشگاه‌ها داراي شان و جايگاه والايي است كه متاسفانه در اغلب روساي دانشگاه‌هاي ما چنين ديدي وجود ندارد و متاسفانه ديد بدي كه در بيرون دانشگاه وجود دارد اين است كه اگر در دانشگاهي تشكل‌ها فعال باشند آن دانشگاه خوب نيست و رييس خوبي ندارد و نمي‌تواند دانشجويان را كنترل كند كه اين ديد نيز بايد اصلاح شود.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير در ادامه اين نشست در ايسنا گفت: مورد ديگر در رابطه با روساي دانشگاه‌ها اين است كه مقداري سعه صدر خود و مجموعه مديران تحت امر خود را بيشتر كنند؛ چرا كه اين موضوع به دانشجو كمك مي‌كند كه جرات و شهامت بيان مشكلات و انتقادات را داشته باشد و جمله‌اي از مقام معظم رهبري كه "هيچ كس در اين نظام نبايد از انتقاد مبرا باشد"، بايد در مورد رياست دانشگاه‌ها هم صدق كند و بايد آنها پذيرش انتقاد را وظيفه و تكليف بدانند و جلسات خود را با دانشجويان بيشتر كنند و اگر رابطه و تعامل بين روساي دانشگاه‌ها و دانشجويان بيشتر شود به طور قطع كمك‌كننده خواهد بود.

وي در مقايسه توجه به نخبگان علمي و نخبگان سياسي و فرهنگي توضيح داد: متاسفانه در شرايط فعلي صرف آموزش مطرح است؛ در حالي اگر به پژوهش نيز توجه مي‌شد تا حدودي ازدغدغه‌هاي ما نيز كاسته مي‌شد و علي رغم صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در مورد جنبش نرم افزاري و توليد علم، بيشتر به آموزش صرف و سرسختانه توجه شده كه اين برداشتي اشتباه است. به عنوان مثال امسال در دانشگاه اميركبير، دانشجويان ورودي 87 تنها پس 13 روز بعد از ورود به دانشگاه در يك امتحان سراسري رياضي شركت كردند. بنابراين چه طور مي توان از دانشجويان دانشگاهي كه 13 روز از ورودشان به دانشگاه نگذشته و براي آنها امتحان برگزار مي‌كنند، انتظار داشته باشيم كه در فعاليت‌هاي سياسي و فرهنگي شركت كنند كه البته اين موضوع در بيانيه واحد صنفي آموزشي انجمن اسلامي دانشجويان مطرح شده است؛ چرا كه فشار آوردن از نظر آموزشي باعث بسته شدن فضاي دانشگاه مي‌شود و نبايد كاري كنيم كه آن قدر شرايط بسته شود كه طرف مقابل ما به بهانه اين كه فضا بسته است آن را به سياست دولت ربط دهد و دولت را باعث آن بداند و از آن براي اهداف خود استفاده كرده در حالي كه فضاي سياسي دانشگاه به هيچ وجه بسته نيست .

به اعتقاد وي اگر انتقادات امروز دانشجويان به وزير كشور در دولت قبل اتفاق مي‌افتاد به طور قطع عواقب بدي گريبان‌گير جنبش دانشجويي مي‌شد، اما فضاي سياسي فعلي خيلي باز است و در مورد انتقادات مطرح در رابطه با آقاي مشايي، قوه قضاييه و مسايل پيرامون آن نيز همين طور بوده است.

نااميدي دانشجو از فعاليت سياسي از علل ركود فعاليت دانشجويي است

وي در بخشي ديگر از سخنانش در رابطه با ركود فعاليت‌هاي دانشجويي گفت: يكي از دلايل ركود در دانشگاه‌ را اين مي‌دانم كه دانشجو اميدوار به كارها و فعاليت‌هايي كه انجام مي‌دهد نيست و بخشي از ركود در جنبش دانشجويي حاضر در دانشگاه‌هاي كشور مربوط به اين مي‌شود كه فكر مي‌كنند اگر فعاليتي انجام دهند؛ به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رسد.اما خطاب به تشكل‌ها و فعالان دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور مي‌گويم كه اين طور نيست و به كارهايتان اميدوار باشيد؛ چرا كه يك نمونه از اين ثمردهي‌ها بحث دانشگاه آزاد اسلامي است كه جنبش دانشجويي آن را كليد زد و بعد از مدتي به بحث روز جامعه تبديل شد و الان بعد از مدتهاي مديدي كه براي اولين بار در بازپرسي مطرح شده و خبر خوش ديگري در راه است كه اين موضوع در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده و همچنين طبق خبرهاي رسمي كه اعلام شده قرار است در نيمه دوم مهرماه اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي براي اولين بار بعد از انقلاب مطرح شود كه تمام اين نتايج را از ثمربخشي فعاليت‌هاي جنبش دانشجويي مي‌دانيم و معتقديم اگر اين اعتراضات نبود و در حد وسيع در مورد دانشگاه آزاد كار نمي‌شد دانشگاه آزاد به عنوان يكي از مصاديق بزرگ مديريت مالي و مديريتي در سطح كشور به اين زودي‌ها به سرانجام نمي‌رسيد.

اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: بحث دانشگاه آزاد به دانشجويان، كارمندان و هيات علمي دانشگاه آزاد مربوط نمي‌شود و موضوع بر سر مديريت دانشگاه آزاد است و آنچه ما به عنوان بدنه جنبش دانشجويي با آن مشكل داريم بحث مديريت دانشگاه آزاد است كه در طول سال‌هاي گذشته هيچ گاه نتوانسته است آن طور كه بايد و شايد به تعهدات خود در قبال مسائل فرهنگي كشور عمل كند كه اين از ضعف‌هاي مديريتي است.

وي اضافه كرد: به طور قطع دانشجويان دانشگاه آزاد دوستان ما هستند كه در دبيرستان با هم بوديم و حتي ممكن است از نظر سطح علمي، آموزشي وپژوهشي در برخي موارد با دانشگاه سراسري برابري كنند و حتي برتر باشند بنابراين بحث ما در رابطه با مديريت دانشگاه آزاد است و ما اميدواريم مسوولان امر و هيات امناي دانشگاه آزاد اين مساله را از اولويتهاي خود قرار دهند و براي اصرار دانشجويان اهميت قائل باشند و مطالبه‌ي ما را قبول كنند و در اين راه قدم بردارند.

نمايندگان مجلس در مسائل فرهنگي و صدا و سيما با جديت بيشتري وارد شوند

دبيرانجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير همچنين در ادامه اين نشست در بحثي كه در مورد صداوسيما مطرح كرد، گفت: با توجه به اينكه اخيرا 250 نفر از نمايندگان مجلس در نامه‌اي به آقاي ضرغامي از فعاليت‌هاي صدا وسيما تشكر كرده بودند انتظار ما از نمايندگان مجلس، ‌نمايندگان اصولگرا و نمايندگاني كه خود را بدهكار انقلاب مي‌دانند اين است كه در مسائل فرهنگي با جديت بيشتري وارد شوند و از آقاي حدادعادل به عنوان رييس كميسيون فرهنگي مجلس انتظار داشتيم و داريم كه در مورد مسائل صداوسيما با جديت بيشتري در مورد موضوعات فرهنگي وارد شوند.

وي افزود: درست است كه برخي از كارهاي صدا وسيما جاي تقدير و تشكر دارد اما دليل نمي‌شود نمايندگان مجلس براي دومين بار در مجلس هشتم يعني يك بار براي مستند سيره‌ي عملي امام و بار ديگر براي مستند دفاع مقدس فقط و فقط به ويژگي‌هاي مثبتي كه از صداوسيما در موارد معدود و اندك ديده مي‌شود اشاره كنند و كليت كار را كه به نظر ما درست نيست، رها كنند.

وي معتقد است: برنامه‌ي مدون جهت ارائه محصولات فرهنگي در صدا وسيما مشاهده نمي‌شود و بر حسب اينكه كدام كارگردان دوست دارد چه فيلمي بسازد فيلم‌ها به مردم نمايش داده مي‌شود و اين مديريت فرهنگي از صدا وسيمايي كه قرار است دانشگاه جامعه باشد، انتظار نمي‌رود.

اين فعال دانشجويي اضافه كرد: آقاي ضرغامي در جواب نمايندگان مجلس به اينكه صدا وسيما، دانشگاه عمومي است اشاره كرد و بايد گفت اين سخن درصورتي تحقق مي‌يابد كه دانشگاه عمومي، برنامه فرهنگي مدون داشته باشد و از طرف ديگر از آقاي ضرغامي به عنوان فردي كه از فعالان انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير بودند و از پيشكسوتان و اعضاي قديمي ما محسوب مي‌شوند و همچنين با فرهنگ دانشجويي و مطالبه‌گري آشنايي دارند تقاضا داريم جلسه‌اي با فعالين دانشگاهي كشور و مسوولين تشكل‌ها داشته باشند تا دغدغه و انتظارات خود را براي او مطرح كنيم و البته موضوعات مطرح شده به فراموشي سپرده نشود.

قلي‌پور در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه الان در نظام ما تنها كساني كه به دانشجويان پاسخگو هستند دو نفرند، افزود: يكي مقام معظم رهبري به عنوان بالاترين شخصيت مملكت كه خود را هر ساله به دانشجويان در برنامه‌هاي مدون عرضه مي‌كنند و هيچ گاه اين ديدارها قطع نمي‌شود و نفر دوم رييس‌جمهوركشورمان است كه متاسفانه امسال به علت جابجايي برنامه‌ها و سفر نيويورك ديدار ايشان برگزار نشد و اين امر جاي انعكاس دارد و انشاءالله آقاي احمدي‌نژاد به زودي جلسه‌اي را با دانشجويان داشته باشند.

مسوولان در برخورد با دانشجويان مقام معظم رهبري را الگو قرار دهند

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير تصريح كرد: اگر قرار است مقام معظم رهبري در خدمت به جامعه، الگوي مسوولين باشد يكي از فرمايشات ايشان اين است كه خود را به دانشجويان به عنوان كساني كه از طرف ايشان مامور مطالبه‌گري هستند، عرضه كنيم؛ در حالي كه متاسفانه اين موضوع در بين برخي مسوولان ديده نمي‌شود. بنابراين از آيت‌الله شاهرودي، آقاي ضرغامي تقاضا داريم در طي جلسه‌اي نظرات فعالين دانشجويي به عنوان قشر فرهيخته جامعه را بشنوند.

استراتژي ما ايجاد انگيزه در دانشجويان است

مي‌خواهيم تاثيرگذاري‌مان را به بحث اقتصادي تسري دهيم

مسوول كار گروه اقتصاد و مديريت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير گفت: وقتي در جمع عوام مي‌نشينيم انتقادات زيادي مطرح مي‌شود اما هيچ گاه كسي دنبال راه حل نمي‌گردد و در اكثريت اجتماع كسي به دنبال عمل و حركت نيست. امروز در دانشگاه هيچ‌گونه حركتي كه منجر به راه حل شود براي مشكلات و بحران‌هاي اقتصادي كه در كشور وجود دارد ديده نمي‌شود و يا كم‌تر ديده مي‌شود.

محمد زينانلو در نشست اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) برگزار شد در ادامه با اشاره به مشكلات سياسي مطرح در سطح جامعه گفت: متاسفانه جناح‌هاي سياسي بيشتر از آنكه براي حل اين مشكلات قدم بردارند، براي حل منافع سياسي خود و به مقصود رساندن بحث‌هاي خود تلاش مي كنند در حالي كه با توجه به صحبت‌هاي رهبري بايد براي مشكلات موجود در سطح جامعه راه حل ارايه داد نه اين كه بحث را جنجالي و داغ كرد.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: البته صرف داشتن انگيزه كاري كافي نيست و منجر به راه حل نمي‌شود و بايد تخصص نيز وجود داشته باشد. بنابراين اين دو مقدمه در جلسات شوراي انجمن اسلامي ما را به اين نتيجه رساند كه به جاي اين كه دنبال جنجال سياسي باشيم به دنبال راه حل منطقي باشيم تا بتوانيم جوابي براي مشكلات و مسايلي كه در جامعه مطرح است به خصوص مشكلات اقتصادي پيدا كنيم.

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه امير كبير با اشاره به سابقه تاثيرگذاري دانشگاه اميركبير افزود: مي‌خواهيم تاثيرگذاري‌مان را به بحث اقتصادي تسري دهيم كه البته اين موضوع حركتي نو و جديد است كه مشابه آن ديده نشده؛ گر چه در دانشگاه تهران حركت‌هاي اين چنيني اتفاق مي‌افتد، اما مي‌توان گفت كه اين حركت‌ها تشكلي نيست و از سوي تشكل سياسي صورت نگرفته است كه پس از مطرح شدن مورد استقبال قرار گيرد. به عنوان اولين حركت در اين كارگروه چند تن از دوستان مجمع عمومي و چند تن از اعضاي شوراي انجمن اسلامي و سه نفر از دانشجويان ارشد و دكترا كه در اين زمينه تخصص داشتند، شركت دارند.

وي اضافه كرد: در كل استراتژي چيده شده انجمن اسلامي اين شد كه با ايجاد انگيزه در ميان دانشجويان كاري كنيم كه در مورد مسايل سياسي كشور فكر كنند و راه حل ارايه دهند. در نتيجه لازم شد دانشجويان به حدي از معلومات جهت وارد شدن و فكر كردن در زمينه موضوعات اقتصادي دست پيدا كنند كه لزوم برگزاري كلاس‌ها مطرح شد، اما برگزاري كلاس در ابتداي حركت جواب نخواهد داد؛ چرا كه ابتدا بايد به بحث ايجاد انگيزه پرداخت. بنابراين اولين بحث اين است كه علامت‌هاي سوال را در ذهن دانشجويان ايجاد كنيم، بنابراين تصميم گرفته شده از فعالان اقتصادي در دانشگاه دعوت شود و مباحثي مطرح و بحث‌ها به چالش كشيده شود و سوالات ايجاد شود و پس از آن برگزاري كلاس‌ها به انضمام حركت‌هاي حاشيه‌اي ديگر مانند نشريات و همايش‌هاي اقتصادي كمك كننده خواهد بود.

زينانلو در ادامه اين نشست در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در رابطه با بحث محافظه كاري دانشجويان در طرح مشكلات اقتصادي گفت: شايد در شرايط فعلي در دانشجويان روحيه محافظه كاري وجود داشته باشد، به اين علت كه شايد در زمينه اقتصادي فضايي ايجاد نشده است و در بحث سياسي ايجاد شده است كه سعي داريم اول فضا را ايجاد كنيم و دوم اين كه معلومات دانشجويان نسبت به مباحث اقتصادي كم است و معلوماتي عوامانه در زمينه اقتصادي دارند، بنابراين قصد داريم الفبايي از بحث‌هاي اقتصادي را به دانشجويان منتقل كنيم، بنابراين اگر بتوانيم در حد 8 تا 10 واحد به صورت فشرده اطلاعات اقتصادي را به دانشجويان منتقل كنيم و فضاي لازم ايجاد شود اين صحبت مقام معظم رهبري مصداق پيدا مي‌كند كه دانشجو رك‌گو است و داراي فكراست؛ در حالي كه در شرايط فعلي دانشجويان در موضوعات اقتصادي فكر و نظر ندارند.

وي تصريح كرد: با توجه به اين كه بسياري از دانشجويان دانشگاه‌ها در آينده بخشي از مسووليت‌هاي مملكتي را بر عهده خواهند داشت، ممكن است روحيه محافظه كاري را داشته باشند، بنابراين لازم است كه ابتدا اين جو شكسته شود و دانشجو بتواند حرف خود را بزند.

اين فعال دانشجويي در مقايسه حركت‌هاي دانشجويي در گذشته و حال گفت: به نظر من سنخ حركت، عوض شده است واگر به دوره‌هاي قبلي دانشگاه بنگريم متوجه مي‌شويم كه سنخ حركت مي‌طلبيد كه فضا شلوغ باشد و عمدتا اپوزيسيون‌هايي در دانشگاه انتقاد مي‌كردند و يا شايد بتوان گفت شلوغ مي‌كردند كه اساسا با اصل نظام مخالف بودند؛ به طور مثال راه حلي كه در دوره‌اي مطرح مي‌شود اين است كه در مورد اصل نظام رفراندوم برگزار شود بنابراين در مقايسه اين راه حل با موضوعي كه براي بحث اقتصاد در جامعه مطرح مي شود، تفاوت است.

زينانلو افزود: درست است كه بحث‌هاي درون دانشگاه كم‌رنگ‌تر شده، اما مي‌توان گفت در دوره‌اي با توجه به اين كه سنخ موضوعات فرق مي‌كرد وقتي در دانشگاه جوي ايجاد مي‌شد صداهاي بيشتري نيز بلند مي‌شد تا اين كه بخواهيم بحث كارشناسي مطرح كنيم و براي آن راه حل ارايه دهيم و به نظر من بحث‌هايي كه امروز مطرح مي‌شود در چارچوب نظام است و بايد راه حل‌هايي در چارچوب نظام برايش پيدا شود؛ در حالي كه انتقادهايي كه در دوره‌اي مطرح مي‌شد به خارج از چارچوب و به تبع، راه حل آن نيز خارج از چارچوب مي‌شد.

اين تشكل خود را پيگير حقوق دانشجويان مي‌داند

پيشبرد اهداف صنفي دانشجويي فضاي دانشگاه را سالم‌تر مي‌كند

قائم مقام مسوول واحد صنفي آموزشي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، گفت: به عنوان فردي كه از مسائل صنفي دانشگاه بررسي‌هاي دقيقي داشته‌ام، به اين نكته اشاره مي‌كنم كه انجمن اسلامي دانشجويان، حمايت از حقوق صنفي دانشجويان و انعكاس بدون اغراض از ضعف‌هاي مديريت و اثرات اين ضعف‌ها را به خوبي پيگيري كرده است.

محمد مهدي رفيعي در نشست اين تشكل كه در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزار شد، با اشاره به اينكه تمام دانشجويان نخبه سياسي نيستند و در مورد مسائل اقتصادي آگاهي ندارند، افزود: اما طبيعي است كه دانشجويي در مورد حق صنفي خود نظر و ايده، راهكارها و پيشنهاداتي، داشته باشد، بنابراين مورد صنفي را مولفه‌اي مي‌دانيم كه مي‌تواند در راستاي سياست‌هاي صحيح يك مجموعه موثر واقع شود.

وي اضافه كرد: متاسفانه غفلت از مساله صنفي در عين ساده بودن مي‌تواند رنگ و بوي بدي به نظام مديريتي، ساختاري دهد و در مقابل، پيشبرد اهداف صنفي دانشجويان مي‌تواند فضاي دانشگاه‌ها را سالم‌تر و فعاليت دانشجويان را سازنده‌تر كند.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: در اخلال‌هايي كه از سوي برخي از دانشجويان در دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، صرفا تمام دانشجوياني كه در آن شركت دارند نخبه سياسي نيستند، اما به مسئله صنفي، رنگ و بوي سياسي مي‌دهند، بنابراين مسئله صنفي بسيار با اهميت است و غفلت از آن مي‌تواند ضربه‌هاي كاري به بدنه‌ي دانشجو و برداشت جامعه از دانشجو وارد كند.

وي تصريح كرد: واحد صنفي آموزشي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير به خوبي از حقوق صنفي دانشجويان حمايت كرده و در قالب دو بيانيه اعتراض‌آميز از سوي اين واحد، حركت‌هايي صورت داده شده است كه صدور اين دو بيانيه با گذشت تنها دو هفته از سال تحصيلي نشان‌دهنده‌ي فعال بودن واحد صنفي است.

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، از ديگر اقدامات واحد صنفي اين انجمن به صحبت‌هاي مستقيم با مسوولين دانشگاه در رابطه با مسائل صنفي اشاره كرد و افزود: در ديدارهايي كه با مسوولين داشته‌ايم، راهكارها و پيشنهاداتي داده‌ايم و البته تعامل با شوراي صنفي دانشجويان نيز از ديگر اقدامات است.

اين فعال دانشجويي ابراز عقيده كرد: براي حل مشكلات فني موجود در دانشگاه با توجه به اينكه ضعف‌هاي مديريتي در جاهايي ضربات محكمي را وارد مي‌كند، روند يك سويه را پيشنهاد نمي‌كنيم و علي‌رغم ضعف‌هاي وزارت علوم و مديريت دانشگاه‌ها، تعدادي از دانشجويان را در حل مساله صنفي و در كل براي تمام مسائل دخيل مي‌دانيم.

قائم مقام مسوول واحد صنفي آموزشي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، تصريح كرد: انجمن اسلامي پيگير حقوق دانشجويان است و بدون اغراق، انجمن اسلامي خود را نماينده دانشجويان در پيگيري مسائل سياسي‌شان مي‌داند و مي‌تواند بسياري از مشكلات و سوء استفاده‌هايي كه شايد از مشكلات صنفي ايجاد شود را رفع كند.

وي در رابطه با سوء استفاده‌هايي كه ممكن است از مسائل صنفي شود، گفت: متاسفانه ركود فضاي دانشگاه‌ها از آرمان انقلابي ما به دور است و مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرد.

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير، با اشاره به جمله‌اي از امام (ره) مبني بر اينكه دانشگاه كارخانه انسان‌سازي است، گفت: خروجي دانشگاه در آرمان انقلاب ما يك انسان است و نه صرفا يك تكنسين، اما متاسفانه با اين فضاي موجود مي‌بينم كه خروجي دانشگاه منحصر به تكنسين شده است و نمي‌توانيم نيروي متعهد و كاري در دانشگاه پيدا كنيم و حتي بچه‌هاي مذهبي ما به خاطر فشارهاي آموزشي و صنفي كه ناشي از سياست‌هاي اشتباه است، گاهي از فعاليت‌هاي صنفي و فرهنگي دانشگاه بريده شده و فشارهاي آموزشي باعث شده كه دغدغه‌ي انقلابي و سازندگي در بين دانشجويان كمرنگ شود.

رفيعي افزود: تلاش مي‌كنيم تا اين روند صرفا آموزشي در دانشگاه ادامه پيدا نكند و دانشگاهي سازنده و انسان‌ساز كه نيروهاي متعهد تحويل جامعه دهد را داشته باشيم.

بايد دانشجويان را بيدار كنيم

قصد داريم شبهات دانشجويان را برطرف كنيم

مسوول واحد عقيدتي فرهنگي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در رابطه با حوزه فعاليت و برنامه‌هاي اين واحد، گفت: اين كه دانشجويان در كل در دانشگاه نسبت به همه مسائل بي‌تفاوت شده‌اند، از جمله مسائل عقيدتي است و به نظر من نمي‌توان گفت كه دانشجويان دغدغه ندارند، ‌بلكه دغدغه آنها بسيار كم رنگ است.

نجمه مصلايي پور در نشست اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) برگزار شد، اظهار كرد: بايد دانشجويان را بيدار كنيم تا بتوانيم دانشجويان و مهندسان متعهد را پرورش دهيم، بنابراين در نظر داريم روند واحد عقيدتي در سال جاري به گونه‌اي باشد كه بتوانيم اگر شبهه‌اي در ذهن دانشجويان وجود دارد كه باعث زدگي و بي‌تفاوتي آنها شده است، را پاسخ دهيم تا بتوانيم در دانشجويان ايجاد انگيزه كنيم كه چرا از مسائل عقيدتي فاصله گرفته‌اند.

وي افزود: در همين رابطه در نظر داريم كلا‌س‌هايي با حضور دكتر غفراني از اساتيد دانشگاه تهران و حجت اسلام علوي برگزار كنيم.

اين فعال دانشجويي يكي ديگر از موضوعاتي كه خيلي در بين دانشجويان و به خصوص دانشجويان دختر مطرح است را بحث طرح امنيت اجتماعي دانست و تصريح كرد: اين سوال در بين دانشجويان وجود دارد كه چرا چنين طرحي وجود دارد و در نظر داريم برنامه‌هايي برگزار كنيم تا مسوولان در اين زمينه پاسخ‌گو باشند.

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير با اشاره به اين كه برنامه‌ها و فعاليتهاي اين واحد شروع شده است، گفت: استقبال دانشجويان بستگي به موضوعات دارد و در اين رابطه اقدامي كه صورت گرفته اين است كه براي تعيين موضوع كلاس‌هاي عقيدتي از طريق نظرسنجي بين دانشجويان اقدام كرده‌ايم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن