تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815973321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مجله آتلانتيك از راهكارهاي صرفه‌جويي در آمريكا:كم‌مصرف زندگي كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش مجله آتلانتيك از راهكارهاي صرفه‌جويي در آمريكا:كم‌مصرف زندگي كنيد
نفيسه حقيقت‌جوانصرفه‌جويي و تغيير شيوه زندگي از جمله كارهايي است كه بسياري از مردم دنيا براي انجام آن با مشكلات فراواني روبه‌رو هستند چرا كه از قديم گفته‌اند «ترك عادت، موجب مرض است»، با اين وجود به نظر مي‌رسد كه در دنياي كنوني كه قيمت‌ها روزبه‌روز افزايش پيدا مي‌كند و محققان و برنامه‌ريزان دولتي و بين‌المللي هر روز نويد به پايان رسيدن يكي از منابع انرژي را در آينده‌اي نه‌چندان دور به بشر مي‌دهند،...


چاره‌اي نيست به جز صرفه‌جويي در مصرف و الگو قرار دادن شيوه‌هاي نوين و كاملا اصولي مديريت مصرف در رفتارهاي روزانه بخصوص كه «قطره قطره جمع گردد، وانگهي دريا شود». به همين منظور موسسه تحقيقات و بهبود شيوه‌هاي زندگي در آمريكا با همكاري مركز آمار و بررسي داده‌هاي CNN اقدام به انتشار گزارشي تحت عنوان راهكاري براي كاهش نرخ تورم در مخارج خانواده كرده است و به طور خلاصه آسان‌ترين و بي‌دردسرترين راهكارها را براي ايجاد تغييرات اساسي در مخارج كوتاه‌مدت و بلندمدت خانه و خانواده پيشنهاد داده است.
به دنبال انتشار اين گزارش و جلب توجه عده كثيري از مردم آمريكا به عنوان مخاطبان اصلي اين تحقيقات، بيش از 50‌درصد كساني كه پس از خواندن گزارش تصميم به اجراي راه‌حل‌هاي پيشنهادي در اين گزارش گرفته بودند، اعلام كردند كه به ميزان قابل توجهي از ميزان هزينه‌هاي زائد خود بدون كمترين دردسري كاسته‌اند و اين تغيير به قدري مطلوب بوده كه تصميم گرفتند ساير موارد ارائه شده را نيز در حد امكان اجرايي كنند و به ديگران نيز توصيه مي‌كنند كه براي كاستن در هزينه‌هاي جانبي قابل كنترل از اين شيوه‌ها استفاده كنند. راه‌حل‌هاي توصيه شده به شرح زير هستند:
جلوگيري از مصرف بدون دليل سوخت در اتومبيل‌ها
توجه به نحوه درست استفاده از خودرو و به‌كارگيري اصول درست در بخش‌هاي مختلف خودرو و ايجاد توازن ميان سرعت با ميزان مصرف سوخت، باد چرخ‌هاي اتومبيل و... سبب مي‌شود كه 5‌درصد در هزينه خانواده تغيير ايجاد شود و به همين ميزان در بودجه‌ ماهانه براي خرج خانه كنار گذاشته‌ايد، صرفه‌جويي شود.
توجه به ميزان مصرف سوخت در اتومبيل تا 21‌درصد در هزينه‌هاي سالانه شما نسبت به سال گذشته تغيير ايجاد مي‌كند. فراموش نكنيد كه براي حفظ و حتي افزايش ميزان تغيير در هزينه‌هايتان كافي است كه تنها ماهي يك بار ميزان باد لاستيك‌هاي اتومبيلتان را چك كنيد؛ چرا كه تنظيم بودن ميزان باد لاستيك‌ها موجب مي‌شود كه 5‌درصد در هر گالن سوختي كه اتومبيل شما در هر مايل مصرف مي‌كند، صرفه‌جويي كنيد. همچنين محاسبه نسبت مسافت، سرعت‌ و زمان رسيدن به مبدا و رانندگي با سرعتي كمتر از آنچه ممكن است موجب جريمه شدنتان شود سبب خواهد شد تا 33‌درصد در هزينه‌هايتان صرفه‌جويي كنيد بدون اين‌كه متحمل سختي شويد. به‌طور ميانگين با رعايت همين چند نكته كوچك مي‌توانيد 800‌دلار در سال صرفه‌جويي كنيد البته هزينه برگه‌هاي جريمه سرعت در اين محاسبات منظور نشده‌اند.
نكته ديگر توجه به هزينه كاملا بي‌فايده‌اي است كه به خاطر بي‌توجهي در هنگام پر كردن گالن‌هاي بنزين متحمل مي‌شويد. كافي است كمي در شيوه پر كردن باك اتومبيل و گالن‌هاي بنزين‌تان دقت كنيد. به راحتي پس از يك سال تا 4‌دلار براي هر گالن بنزين صرفه‌جويي كرده‌‌ايد.
اما در حالت كلي بايد به خاطر داشته باشيد كه تغيير در شيوه رانندگي و استراتژي‌هايي كه براي رانندگي كردن اتخاذ مي‌كنيد، بيشتر از هر راهكار ديگري در هزينه‌هاي شما تغيير ايجاد خواهد كرد.
مزيت استفاده از كارت اعتباري
حتي اگر ماهي يك بار براي پرداخت هزينه سوخت مورد نيازتان دست به جيب مي‌شويد به ياد داشته باشيد كه استفاده از يكي از كارت‌هاي اعتباري متداول به مراتب مقرون به ‌صرفه‌‌تر از پرداخت نقدي است؛ چرا كه جايزه استفاده از اين كارت‌ها بهره‌مندي از چند ليتر سوخت بيشتر در ماه است كه به طور ميانگين تا 200‌دلار در سال در هزينه‌هاي جاري شما صرفه‌جويي مي‌كند.
خوراك جديد براي موتور اتومبيل
اگر قصد داريد اتومبيلتان را عوض كنيد و يك مدل از ماشيني را كه مدت‌هاست عكس آن را در تبليغات مختلف مي‌بينيد براي خودتان بخريد به تنها نكته‌اي كه بايد توجه كنيد اين است كه موتور اتومبيل جديدتان بتواند از سوخت هيبريدي هم استفاده كند به اين ترتيب سه برابر در مصرف سوخت در هر مايل صرفه‌جويي خواهيد كرد كه چيزي بالغ بر 60/3‌دلار خواهد شد. چطور است كمي درباره تويوتا كمري هيبريدي فكر كنيد؟! مطمئن باشيد كه بعد از يك سال با تغييرات چشمگيري در ميزان هزينه‌اي كه براي سوخت صرف مي‌كرديد، مواجه خواهيد شد.
بسيار خوب اگر ميانه چندان خوبي با اتومبيل‌هاي هيبريدي نداريد، خودرويي را انتخاب كنيد كه دست‌‌كم تمام اتوماتيك و مجهز به كنترل‌‌‌كننده‌هاي هشداردهنده دقيق كامپيوتري باشد چرا كه توجه به هشدارها و تمام اتوماتيك بودن خودرو موجب مي‌شود كه سالانه بين 200 تا هزار و پانصد‌دلار در هزينه‌هايي كه صرف تامين سوخت مي‌كنيد، صرفه‌جويي شود. توجه به اين موارد يا استفاده از يكي از مدل‌هاي SUV هيبريدي به طور ميانگين 400‌دلار در سال صرفه‌جويي هزينه براي شما به دنبال خواهد داشت كه در نوع خود عدد چندان كوچك و قابل اغماضي نيست.
حقه‌هاي احمقانه فروشگاه‌ها را ياد بگيريد
به‌كار بستن چند استراتژي ساده و كارآمد در تهيه مواد غذايي 14‌درصد در هزينه‌هاي جاري خانه و خانواده شما تغيير ايجاد مي‌كند و نزديك به 5‌درصد از كل هزينه‌هاي سالانه شما نسبت به سال گذشته خواهد كاست.
فراموش نكنيد كه فروشگاه‌ها و سوپرماركت‌ها از هر شيوه‌اي استفاده مي‌كنند تا شما را به خريد هر يك از اجناس موجود در طبقه‌هاي خود حتي اگر نياز هم نداشته باشيد، ترغيب كنند.
ماريان نستله، نويسنده كتاب «چه بخوريم»؛ مي‌گويد: «سوپرماركت‌ها تنها و تنها براي تحريك بيشتر اشتها و انگيزه شما طبقه‌بندي شده‌اند، بنابراين هرچه بيشتر ببينيد، بيشتر هم خرج خواهيد كرد...» پس چه دليلي دارد وقتي فقط و فقط به خريد شير احتياج داريد در ميان راهروهاي مملو از خوراكي‌هاي رنگ و وارنگ و احتياج‌ ‌برانگيز قدم بزنيد و به برخي از آنها كه به‌تازگي به ليست مواد غذايي موجود در فروشگاه اضافه شده‌اند، نگاه بيندازيد؟
براي جلوگيري از خرج و مخارج اضافي و غيرنياز همواره فهرستي از مواد غذايي كه واقعا‌ نياز داريد، تهيه كنيد و هيچگاه، زماني كه خيلي گرسنه يا خسته هستيد به خريد نرويد؛ چرا كه براي نجات از وضعيتي كه گرفتارش شده‌ايد دست به انجام هرگونه ولخرجي جبران ناشدني خواهيد زد كه ضرر بسيار زيادي را به بودجه خانواده خواهد زد. پاكو آندرهيل، نويسنده كتاب «چرا خريد مي‌كنيم» مي‌نويسد: به دنبال يافتن مكان بالاترين و پايين‌ترين قيمت‌ها باشيد. معمولا ارزان‌ترين اجناس در بالاترين و پايين‌ترين طبقه‌ها چيده مي‌شوند كه سخت‌تر هم به چشم مي‌آيند به‌خصوص از وقتي كه شركت‌ها مي‌بايست براي مكاني كه جنس‌هاي آنها در آنجا چيده مي‌شوند، مبلغي هم بپردازند، به‌طور حتم بهترين، دم‌دست‌ترين و چشمگيرترين طبقه‌ها متعلق به اجناسي است كه شركت توليد و توزيع‌كننده آنها بيشترين پول را پرداخته و بالطبع نسبت به كالاهاي رقيب موجود در بازار هم از قيمت بالاتري برخوردار است. اگر حواستان را جمع نكنيد به راحتي اجناس گران مغازه را با خود به خانه برده‌ايد در حالي كه مي‌توانستيد با كمي دقت كالاهايي با كيفيت مشابه اما قيمت كمتر را خريداري كنيد.
دقت در اين امر به راحتي و بدون كوچك‌‌ترين برنامه‌ريزي مي‌‌تواند دست‌كم يك‌هزار و 200‌دلار در هزينه‌هاي شما تغيير ايجاد كند.
زمان حراج‌ها را به ياد داشته باشيد
كافي است كمي به دور و برتان دقت كنيد، پس از يك ماه متوجه خواهيد شد كه هر يك از فروشگاه‌هاي اطراف محل زندگي‌تان آخر كدام يك از هفته‌هاي ماه، چه مواد غذايي را شامل تخفيف‌هاي ويژه مي‌كنند و در قفسه حراج قرار مي‌دهند به‌خصوص كه اين حراج‌ها به هيچ‌وجه شامل حراج تبليغاتي نمي‌شوند و براي استفاده از فرصت‌هايي كه در اختيارتان قرار مي‌دهد تنها به كمي هوشياري احتياج داريد.
سرويس‌هاي ويژه اين قبيل از حراج‌ها براي 4 هفته يك‌دلار و براي 8 هفته چيزي در حدود 10‌دلار يا اندكي بيشتر مي‌شود. در صورتي كه ثابت كنيد مشتري پروپا قرص چنين حراج‌هايي هستيد امكان بهره‌مندي از خدماتي كه بيش از اين رقم ارزش دارند هم وجود دارد. به هر حال برنامه‌ريزي براي استفاده از چنين فرصت‌هايي بالغ بر يك‌‌هزار‌دلار در هزينه سالانه شما و خانواده‌تان تغيير و تحويل ايجاد خواهد كرد.
ادامه دارد
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن