تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش اعتصاب در بازار تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گسترش اعتصاب در بازار تهران


سرمايه: جمعي ازاعتصاب كنندگان با تبليغات گسترده در بازار بزرگ تهران به دنبال تعطيلي كامل بازار هستند و در اين راستا نيز تاكنون توانسته اند صنف كفاشان و فروشندگان پوشاك را با خود همراه كنند.به گزارش خبرنگار «سرمايه» روز گذشته كل بازار تهران به حالت نيمه تعطيل درآمده بود و تعدادي از اعضاي صنف كفاشان و فروشندگان پوشاك، فرش و طلافروشان نيز به حمايت از ديگر اعتصاب كنندگان به جمع آنها پيوستند.

گفته مي شود گردهمايي اصناف و بازاريان تهران كه قرار بود با حضور سردار رادان در مسجد امام خميني (ره) فردا (22 مهرماه) برگزار شود، به دليل تعطيلي گسترده در بازار امروز انجام مي شود.
اعضاي صنوف طلافروشان، فرش فروشان و بنكداران هر روز با حضور چندساعته در بازار تهران بدون بازكردن در مغازه، منتظر تغيير مصوبه دولت هستند.

اعتصاب تا نتيجه قطعي

اعتصاب كنندگان صنف طلافروش اعلام كردند تا زماني كه نتيجه موردنظرشان حاصل نشود، به اعتصاب خود ادامه مي دهند.
همچنين رئيس اتحاديه فرش فروشان كه روز گذشته براي بازكردن مغازه به بازار رفته بود نتوانست اعضاي صنف را به پايان اعتصاب متقاعد كند. فرصت دو ماهه رئيس جمهوري براي بررسي هرچه بيشتر قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز نتوانسته است از تعطيل شدن بازارها جلوگيري كند و ديروز در ادامه تعطيلي ها، بازار فرش فروش هاي تهران نيز تعطيل شد.

زمان اندك براي توجيه

محمد طحان پور رئيس اتحاديه لوازم خانگي تهران در گفت وگو با «سرمايه» ضمن مثبت دانستن ماليات بر ارزش افزوده، عدم توجيه شدن اصناف را از مهم ترين عوامل اعتراض ها به اجراي آن مي داند. به گفته او توجيه نبودن ماموران مالياتي نيز مزيد بر علت شده است.
وي افزود: «نوعي از بي اعتمادي كه ميان اصناف و سازمان امور مالياتي وجود دارد نيز بر مشكلات افزوده است.»
وي مدت زمان دوماه را زماني بسيار اندك براي توجيه اصناف دانست و گفت: «زيرا بسياري از اصناف حتي با گذشت زمان هنوز هم واحدهاي خود را به صورت بسيار سنتي اداره مي كنند.»
طحان پور ادامه داد:« امروزروساي اتحاديه هاي تهران و روز دوشنبه روساي مجامع صنفي كل كشور دعوت شده اند تا جلسات مشتركي با مسوولان دارايي و سازمان امور مالياتي داشته باشيم تا بتوانيم مشكلات اصناف را حل كنيم.»
در عين حال شنيده ها از پيشنهادات صنوف ديگر تهراني براي تعطيل كردن بازارشان حكايت دارد كه بعضاً اين پيشنهادات توسط اتحاديه هاي مربوطه رد شده است.
اما نايب رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف گفت: «اصناف به دنبال لغو قانون ماليات بر ارزش افزوده هستند.»

بازار يكپارچه

سيد مجتبي عراقچي در خصوص تعطيلي ديروز بازار فرش فروش هاي تهران به فارس ادامه داد: «با توجه به اينكه فرش از قانون ماليات بر ارزش افزوده معاف است دليل تعطيلي بازار فرش فروش ها در حمايت از ساير اصناف است.»
وي افزود: «فرش فروش ها به دليل تعطيلي بازار پارچه فروش ها و طلا فروشان اقدام به تعطيلي بازار كرده اند. عراقچي گفت: «به رغم تاكيدات فراوان اتحاديه بر بازكردن بازار مبني بر اينكه اجراي اين قانون در نهايت به نفع بازاريان است اما موفق نشديم.»عراقچي گفت: «دليل ديگر تعطيلي بازار ركود بازار فرش است كه مزيد بر علت شده و برخي از كسبه فروشندگان فرش دستباف اقدام به تعطيلي بازار كرده اند.» قاسم نوده فراهاني عضو هيات رئيسه سومين دوره شوراي اصناف كشور نيز در گفت وگو با «سرمايه» بي اطلاعي اصناف و عدم شفافيت اين قانون را عاملي براي اعترض اصناف اعلام مي كند كه دو ماه زمان كمي براي حل اين مشكلات خواهد بود.

خطوط خارجي

نوده فراهاني همچنين به فارس گفت: «وقتي آقاي رئيس جمهوري اجراي قانون را دو ماه به تعويق مي اندازد ولي هنوز برخي از كسبه اقدام به تعطيلي بازار مي كنند به اين معنا است كه اينها از جاي ديگري خط مي گيرند.»وي در پاسخ به اين سوال كه منظور از جاي ديگر كجاست تصريح كرد: «من حرف سياسي نمي دانم و نمي توانم بگويم» وي افزود: «تعدادي از كسبه كه اقدام به تعطيلي بازار كرده اند به دنبال لغو قانون هستند كه اين كار خيلي بي ربط است چرا كه لغو قانون از طريق تعطيلي بازار اتفاق نمي افتد.»
به گزارش فارس، عضو هيات مديره كنفدراسيون صنعت گفت: «مشكلات اخير در اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده چندان به آموزش مربوط نمي شود هرچند اين موضوع نيز تا حدي موثر است ولي دليل اصلي، عدم تمايل صنوف و پيشه وران به ارائه اطلاعات عملكرد شفاف است.»

رايزني براي بازگشايي

محمدحسين فلاح معتقد است: «اين سطح از كسب و كار بخش عمده اي از اقتصاد كشور را در دست دارد و از ابتدا هم از هر نوع نظم پذيري طفره رفته است در حالي كه موسسات بزرگ تبعيت از قوانين را هميشه به طور اجباري داشته است.»
فلاح كتمان تعطيلي بازار برخي كالاها را مانعي براي تعطيلي بازار بقيه محصولات ندانست و گفت: «فعالان بازار با يكديگر در ارتباطند و در تصميم گيري ها هماهنگ هستند.» اما رئيس اتحاديه طلا و جواهر نيز از رايزني براي بازگشايي كامل بازار طلا فروشان تهران خبر داد.
به گفته كوروش گوهربين بازار طلا فروشان تهران ديروز نيمه تعطيل بود اما اتحاديه طلافروشان در تلاش است با رايزني و گفت وگو اين بازار به طور كامل بازگشايي شود.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 475]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن