تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگوي ايلنا با مربي سابق تيم ملي فوتبال حسين فركي: اگر دادكان بود، مشكل كريمي بوجود نمي‌آمدعلي دايي بايد از نظرات كارشناسان فوتبال استفاده كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گفت وگوي ايلنا با مربي سابق تيم ملي فوتبال حسين فركي: اگر دادكان بود، مشكل كريمي بوجود نمي‌آمدعلي دايي بايد از نظرات كارشناسان فوتبال استفاده كند


تهران- خبرگزاري كار ايران
مربي سابق تيم ملي فوتبال گفت: فدراسيون فوتبال بايد قبل از اعلام اسامي تيم ملي با كريمي صحبت مي كردتا پس از رفع سوء تفاهمات گذشته نام اين بازيكن را در ليست مدعوين قرار مي دادند.

حسين فركي در گفت وگو با ايلنا،‌‏افزود:‌كمك به تيم ملي نبايد مقطعي باشد بلكه همه ما بايد تا زمان صعود به جام جهاني همراه كادر فني و ملي پوشان باشيم. البته در اين بين شايد اختلاف نظر هايي هم وجود داشته باشد اما اين مساله كاملاً‌ طبيعي است ولي آنچه كه نبايد فراموش شود احياي غرور و افتخار ملي است.
وي ادامه داد:‌ به طور يقين كادر فني بيشتر از همه دوست دارد تا با ارائه كارنامه اي قابل قبول اعتباري جديد به دست بياورد و تمام تلاش خود را به كار مي بندد تا بهترين نتايج را با تيم ملي بگيرد و اگر در جايي اشتباهي مي كند و يا دچار مشكل مي شود بايد با نقد منصفانه و ارائه طرح هاي مطلوب به آنها كمك كرد.
فركي اضافه كرد:‌‏ همانطور كه اعتقاد دارم كه همه بايد به تيم ملي كمك كنند، كادر فني و در راس آن علي دايي نيز وقتي احساس نياز مي كند بايد از كارشناسان و كساني كه در كنار ورزش و فوتبال بوده و هستند كمك بگيرد.
وي گفت: تمامي كساني كه از سوي علي دايي به تيم ملي دعوت شده اند بازيكناني هستند كه به خوبي شايستگي ها خود را در مسابقات ليگ برتر نشان داده اند. البته شايد همانطوركه خود علي دايي اعلام كرده در اين بين باشند شايسته هايي كه از قلم افتاده باشند. امادركل كادر فني تيم ملي نيز براي دعوت از تمام بازيكنان شايسته محدوديت هايي دارند و نمي توانند از همه آنها استفاده كنند و در نهايت 22 بازيكن در ليست تيم ملي قرار مي گيرند.
مربي سابق تيم ملي در خصوص مسابقه حساس ايران برابر كره شمالي عنوان داشت:‌ بازي روز چهارشنبه قطعاً ساده و آسان نخواهد بود. علي الخصوص از لحاظ روحي و رواني نتيجه اين مسابقه بسيار براي ما حائز اهميت است. پيروزي در اين ديدار حكم كسب شش امتياز را براي كشورمان خواهد داشت. چرا كه ما در صورت پيروزي در اين ديدار به ادامه ديدارهاي آينده اميدوار تر مي شويم . به عبارتي ما 6 امتياز در صورت پيروزي مي گيريم چرا كه 3 امتياز از كره كم مي شود و 3 امتياز هم به ما اضافه مي شود.
فركي اضافه كرد: كره شمالي در تهران به دنبال يك امتياز خواهد بود و بازيكنان كشورمان براي اينكه سه امتياز را كسب كنند بايد از ابتداي مسابقه با قدرت ظاهر شوند و در اين بين تماشاگران نيز بايد با حوصله فقط به تشويق تيم ملي بپردازند.
وي ادامه داد:‌ تيم كره شمالي دردوره قبلي و در مسابقه اي كه با تيم ملي ايران در پيونگ يانگ برگزار كرد بسيار خطرناك بود. در كل اصول تاكتيكي تيم كره شمالي در برابر حريفان روي كارهاي سرعتي و حركات زيركانه بازيكنان اين تيم شكل مي گيرد و تنها عيبي كه مي توان از كره شمالي گرفت اينكه اين تيم هيچگاه ستاره نداشته است و بيشتر تاكتيك هاي خود را بر مبناي كارهاي گروهي پايه ريزي مي كند.
حسين فركي كه خود به عنوان مربي سابقه رويارويي با تيم كره شمالي را دارد افزود: با تجربه اي كه من ازكره شمالي دارم به كادر فني تيم ملي توصيه مي كنم ، كره شمالي در خط دفاعي نسبت به خطوط ديگرش دچار ضعف است و مهاجمان تيم ملي مي توانند از نقطه ضعف اين تيم به خصوص در بازي هوايي نهايت بهره را ببرند. البته اين نكته را هم بايدمتذكر شوم كه نبايد از ضد حملات اين غافل شد.
وي افزود: درمجموع معتقدم تيم كره شمالي از دوره گذشته مسابقات مقدماتي جام جهاني آماده تر است و مي خواهد در جام جهاني 2010 يكي از تيم ها صعود كننده باشد.
فركي گفت: در اين ارتباط كره ايها تداركات بسياري را ديده اند و نتايج اين تيم در دو مسابقه گذشته نشانگر اين مساله است.
مربي تيم ملي در خصوص تلاش مسوولان فدراسيون فوتبال براي بازگرداندن علي كريمي به تيم ملي گفت : به نظر من اين تلاش ها در حال حاضر فايده اي چرا كه مسوولان فدراسيون فوتبال نبايد اجازه مي دادند كار به اينجا بكشد تا حالا دنبال صلح و آشتي باشند.
وي گفت: تا حدودي قابل پيش بيني بودكه با توجه به ذهنيت گذشته، اگر كريمي از سوي علي دايي دعوت شود، جواب رد بدهد و براي اينكه اين اتفاق نيفتد بايد قبل از اعلام اسامي بازيكنان دعوت شده، با كريمي صحبتي مي شد تا آن ذهنيت هاي گذشته پاك مي شد و بعد نام كريمي در ليست تيم ملي قرار مي گرفت.
فركي افزود:‌ متاسفانه تصميم گيرندگان فعلي فدراسيون، آشنايي چنداني با فوتبال و مسائل آن ندارند و از همين رو يك روز كريمي را به دليل يك اظهار نظر از تيم ملي كنار مي گذارند و برايش اطلاعيه مي دهند و يك روز هم براي او دعوت نامه مي فرستند كه هيچ كدام درست و منطقي نيست.
وي به ذكرمثالي در گذشته پرداخت و گفت":‌ در زمان مربيگري ما هم ، چنين ذهنيتي براي وحيد هاشميان درست شده بود اما آقاي دادكان ابتدا با وحيد صحبت كردند و پس از اينكه ذهنيت گذشته برطرف شد او در تركيب تيم ملي قرار گرفت و به اعتقاد من الان هم نبايد علي دايي درگير اين موضوع شود چرا كه مشكل علي كريمي با فدراسيون است نه با علي دايي.
وي گفت:‌ قطعاً علي كريمي يك دلخوري هايي داشته كه اين عكس العمل را نشان داده اما در بحث فني نبايد به علي دايي خرده گرفت، چرا كه يك روز تشخيص مي دهد كه فلان بازيكن آماده است و به كارتيم ملي مي خورد و او را دعوت مي كند و يك روز هم ممكن است بازيكني را از اردوي تيم ملي كنار بگذارد.
وي در پايان گفت:‌ به هر حال از اين اتفاقات در فوتبال ما متاسفانه بارها رخ داده و باز هم رخ خواهد داد ولي مسوولين فوتبال بايد به گونه اي تصميم گيري كنند كه اينگونه مشكلات براي فوتبال ملي تكرار نشود با اين وجود من بر اين باورم كه مساله علي كريمي قابل حل است و مسئولين مي توانند در يك جلسه دوستانه ايي با علي كريمي همه چيز را حل و فصل كند تا تيم ملي هم از وجود وي استفاده لازم را ببرد چرا كه مطمئنا لج و لجبازي ثمري نخواهد داشت و روحيه مردم و هواداران را خراب خواهد كرد.
پايان پيام

كد خبر: 450893
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن