تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار طالبان محلي پاكستان درباره گسترش حملات انتحاري‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: هشدار طالبان محلي پاكستان درباره گسترش حملات انتحاري‌
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: همزمان با وقوع دو انفجار در نزديك ساختمان سازمان مبارزه با تروريسم پاكستان در اسلام‌آباد و در منطقه دير بالا ايالت سرحد، سامانه خبري اعلام كرد طالبان محلي ضمن برعهده گرفتن اين دو حمله، درباره اقدام به حملات انتحاري بيشتر در اين كشور هشدار داد.دو انفجار پاكستان 10 كشته و 14 زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش سامانه خبري طالبان محلي در اين بيانيه تاكيد كرده است در صورتي كه عمليات نظامي در مناطق قبايلي پاكستان ادامه يابد و نيروهاي آمريكايي در افغانستان مستقر باشند، حملات انتحاري در پاكستان ادامه خواهد داشت.

جلسه مشترك‌

نمايندگان پارلمان پاكستان روز پنجشنبه در يك جلسه نادر خصوصي با مقامات ارتش اين كشور، در مورد خطرات بوجود آمده از ناحيه آن دسته از شبه‌نظاميان طالبان و القاعده كه از مرز افغانستان وارد اين كشور مي‌شوند، شركت كردند.

به گزارش آسوشيتدپرس از اسلام‌آباد، دولت غيرنظامي پاكستان در تلاش براي ايجاد اتفاق نظر ملي در اين كشور، در مورد نقش پاكستان در جنگ تحت رهبري آمريكا عليه تروريسم، خواستار برگزاري اين نشست مشترك شده بود.

حمله موشكي‌

مسئولان امنيتي پاكستان اعلام كردند در حمله موشكي پنجشنبه نظاميان آمريكايي به يك خانه، در منطقه قبايلي پاكستان در نزديكي مرز اين كشور با افغانستان، دستكم 9 نفر از جمله 6 فرد مسلح از اتباع كشورهاي عربي كشته شدند.

يك مسئول امنيتي ديگر در نيروهاي آمريكايي در حمله موشكي، خانه يكي از فرماندهان محلي شبه‌نظاميان طالبان را هدف قرار دادند.

اين منبع امنيتي تصريح كرد بر اثر حمله موشكي، سه تن از اعضاي خانواده ، به همراه 6 تن از مهمانان او كشته شدند. به گفته اين منبع، مهمانان از افراد مسلح از اتباع كشورهاي عربي بودند.

حمله انتحاري‌

منابع محلي اعلام كردند حمله انتحاري در منطقه قبايلي پاكستان عصر جمعه 22 كشته و 70 زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش اين منابع، در حالي كه اعضاي شوراي قبايلي علي خيل منطقه اوراكزايي از ساعت 14 (به وقت محلي) در حال بررسي طرح مقابله با طالبان محلي و شبه‌نظاميان خارجي بودند، عامل انتحاري خود را در بين شركت‌كنندگان اين نشست منفجر كرد.براساس اين گزارش، در اين نشست قبيله‌اي حدود 600 تن از بزرگان منطقه اوراكزايي حضور داشتند كه در ساعت 30-16 دقيقه جمعه (به وقت محلي) اين انفجار رخ داد.

هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله انتحاري را برعهده نگرفته است.

احترام به حاكميت‌

بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد از آمريكا خواست از حمله به خاك پاكستان خودداري كند.

به گزارش خبرگزاري اينترفاكس، بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد، در كنفرانسي خبري در مقر اين سازمان در نيويورك گفت: اميدوارم هر دو طرف اين مساله را با احترام به منافع يكديگر و همچنين حاكميت و تماميت ارضي همديگر حل كنند.

طالبان محلي‌

ژنرال مرادخان مقام ارشد ارتش پاكستان در ايالت سرحد عصر پنجشنبه از كشته شدن 21 عضو طالبان محلي در منطقه سوات خبر داد.ژنرال مرادخان در گفتگو با خبرنگاران در پيشاور افزود: عمليات زميني و هوايي نظاميان دولتي از صبح پنجشنبه بطور همزمان آغاز شد كه طي آن 21 تن از گروه غيرقانوني طالبان سوات كشته و شمار زيادي از آنها زخمي شدند.

هشدار وزارت خارجه‌

از سويي، وزارت امور خارجه پاكستان به هيأت‌هاي ديپلماتيك خارجي در اين كشور هشدار امنيتي داد.

به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، وزارت امور خارجه پاكستان به سبب محتمل بودن خطر ربوده شدن ديپلمات‌ها در اين كشور از هيأت‌هاي سياسي خارجي خواست كه براي رفت و آمد در خارج از اسلام‌‌آباد با مقامهاي پاكستاني هماهنگي داشته باشند تا حمايت امنيتي از آنها فراهم شود.




 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن