تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821204590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: دبير كنگره ملي علوم و صنايع غذايي گفت: باهدف استفاده هرچه بيشتر از پژوهش‌هاي علمي و دانشگاهي در صنايع غذايي، هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران 24 و 25 مهرماه در مشهد برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي مرتضوي ظهر امروز و در جمع خبرنگاران افزود: خراسان رضوي و شهر مشهد به عنوان يكي از مراكز اصلي صنعت غذايي كشور براي دومين بار ميزبان اين كنگره ملي خواهد بود.
وي با انتقاد از شرايطي كه بر روابط بين صنايع غذايي، دانشگاه‌ها و پژوهشكده‌ها به‌عنوان مراكز اصلي توليد علم وجود دارد، گفت: متاسفانه بسياري از مديران صنعت غذا در كشور و استان برنامه‌ريزي درازمدت ندارند و تنها هرگاه با موانعي برخورد مي‌كنند به سمت تحقيق، پژوهش و ارتباط با دانشگاه حركت مي‌كنند.
اين استاد دانشگاه خاطرنشان‌كرد: بخش اعظم صنايع غذايي كشور عمري 40 ساله دارند و در بسياري از زمينه‌ها فرسوده و ناكارآمد شده‌اند.
وي ادامه داد: متاسفانه زماني كه برخي بازرگانان ايراني پودر آجر به‌جاي زعفران صادر مي‌كردند، كشورهاي همسايه ما به دنبال ارتقاي كيفيت صادرات و استانداردسازي بودند.
مرتضوي ادامه داد: آنان امروز به جايي رسيده‌اند كه پياز زعفران ايران در هند، پاكستان و چين با استفاده از فناوري‌هاي برتر براي افزايش محصول اصلاح مي‌شود و اگر همين‌طور پيش برويم در آينده ديگر سهمي از صادرات اين محصول در جهان نخواهيم داشت.
مرتضوي تاكيد كرد: به‌جز برخي موارد خاص صاحبان صنايع غذايي به استانداردسازي عقيده‌اي ندارند و تا زماني هم كه به كاربرد علم در صنعت خود ايمان نياورند و نقش مسئول فني در اين صنايع چشمگيرتر نشود، نبايد به دنبال حل معضل استانداردسازي در صنعت غذا باشيم.
وي با اشاره به نظارت‌هاي سازمان استاندارد هم گفت: اگر قرار باشد تنها اين سازمان به دنبال ارتقاي استاندارد باشد به‌طور متوسط هرسال يك‌بار نوبت صنايع مختلف خواهد شد، اما خود صاحبان صنايع مي‌توانند با خودكنترلي در اين بحث موفق عمل كنند.
دبير علمي كنگره نيز در ادامه اين نشست گفت: بيش از 500 مقاله در موضوعات مختلف از سراسر كشور و برخي محققان ايراني خارج از كشور به دبيرخانه رسيده‌ و از اين تعداد 65 مقاله به صورت شفاهي و 200 مقاله نيز به شكل پوستر در دو روز برگزاري همايش ارائه خواهد شد.
رسول كدخدايي افزود: در محورهاي علمي همايش سعي شده مهم‌ترين چالش‌هاي صنعت غذاي كشور كه در برنامه چهارم توسعه موانعي را ايجاد كرده ‌بود، مطرح و براي برنامه پنجم جمع‌بندي‌هاي مناسبي ارائه شود.
وي پيرامون موضوعات مقالات نيز گفت: مقالات كنگره در هشت موضوع با عناوين كاربرد فيلتراسيون غشايي در صنايع غذايي، ميكروك‌ پسولاسيون، نانوك ‌پسولاسيون و رهايش هوشمند، كاربرد حسگرهاي زيستي در نايع غذايي، كاربرد شبكه‌هاي عصبي و پردازش تصوير در صنايع غذايي و همچنين زيست‌فناوري‌ها در فرآوري و نگهداري مواد غذايي در نظر گرفته شده است.
بنابراين گزارش، قائم‌ مقام هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذاي ايران نيز گفت: بيش از 800 نفر به عنوان مهمان و ارائه كننده مقاله از داخل و خارج از كشور در اين كنگره حضور خواهند داشت و تمام مراحل دعوت و ثبت نام نيز از طريق وب‌گاه كنگره انجام شده‌است.
عبدالمجيد مسكوكي افزود: علاقمندان و صاحبان صنايع كشور مي‌توانند آخرين اخبار و اطلاعات اين كنگره را از طريق نشان اينترنتي دريافت كنند.
هجدهمين كنگره ملي علوم وصنايع غذايي جمهوري اسلامي ايران در مشهد توسط استانداري خراسان رضوي، دانشگاه فردوسي مشهد، انجمن متخصصان علوم و صنايع غذايي خراسان، پارك علم و فناوري خراسان، پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي، انجمن متخصصين علوم و صنايع غذايي ايران، سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي، موسسه تحقيقات و فناوري رضوي، مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي ايران، شهرك فناوري صنايع غذايي و زيست‌فناوري شمال شرق كشور، پژوهشكده علوم و فناوري موادغذايي جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/م
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن