تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي: توجه به اشتغال هدف اصلي نظام علمي كاربردي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي: توجه به اشتغال هدف اصلي نظام علمي كاربردي كشور است
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي توجه به اشتغال را هدف اصلي دانشگاه علمي كاربردي كشور عنوان كرد.


به گزارش خبرنگار علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر حسين بلندي صبح امروز در آستانه هجدهمين سال روز تاسيس اين دانشگاه در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران برگزار شد، ارائه دانش، ايجاد مهارت و تخصص و توجه به اشتغال را سه هدف عمده اين دانشگاه عنوان و تصريح كرد: در راستاي دستيابي به اين اهداف دانشگاه جامع علمي كاربردي ارتقا شاغلين دستگاه هاي مختلف كشور، تربيت استخدام شونده و تربيت نيروي انساني كارآفرين را در دستور كار خود قرار داده است.

وي با بيان اينكه توجه به اشتغال هدف اصلي دانشگاه علمي كاربردي كشور است، گفت: امروز حتي آموزش عالي كشور نيز در راستاي رفع نيازهاي بازار و كارآفريني گام بر مي دارد.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي، در خصوص نحوه عملكرد دانشگاه گفت: ابتدا نيازسنجي شغلي توسط كساني كه در دستگاه ها فعال هستند، انجام مي شود، سپس قواعد و قوانين مورد نياز تدوين و در راستاي اين قواعد مواد آموزشي مورد نياز تاليف و تدوين مي شود.

بلندي با بيان اينكه اساتيد دانشگاه جامع علمي كاربردي در دو عرصه تئوري و كاربردي به فعاليت مي پردازند، گفت: توجه به مشاغل به صورت خاص يكي از نكات مورد توجه اين دانشگاه است.

وي با بيان اينكه دانشگاه 669 برنامه مصوب به اجرا گذاشته است، گفت: 505 برنامه از سال 71 تا سال 84 و 164 برنامه از مهر 84 تا مهر 87 تدوين شده است.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي با تاكيد بر حركت دانشگاه در راستاي برنامه هاي توسعه اي كشور اظهار داشت: در اين راستا شناسايي نيازها، بازنگري برنامه ها مطابق با استانداردها يكي از نكات مورد توجه ما بوده است.

بلندي تعامل با دستگاه هاي اجرايي را مستلزم بازنگري صحيح در برنامه هاي درسي دانشگاه عنوان كرد و افزود: تاكنون با 33 دستگاه اجرايي تفاهم نامه همكاري امضا شده است.

وي با اشاره به بحث اشتغال و نياز به نيروي توانمند در بازار كار كشور اظهار داشت: دانشگاه جامع علمي كاربردي تاكنون يك ميليون و 70 هزار و 357 هزار ظرفيت ايجاد كرده است.

رئيس دانشگاه علمي كاربردي با بيان اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي از ابتداي فعاليت تا مهر 84، 34 هزار و 299 ظرفيت پذيرش دانشجو ايجاد كرده است، گفت: اين عدد از مهر 84 تاكنون به 750 هزار و 509 ظرفيت ارتقا يافته است.

بلندي در ادامه بيان داشت: در دنياي كنوني به ازاي هر كارشناس بايد 5 تا 7 تكنيسين وجود داشته باشد و تلاش جامع علمي كاربردي تربيت نيروي تكنيسين مجهز متخصص است.

وي در خصوص تعداد رشته هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي اظهار داشت: اين دانشگاه از ابتداي تاسيس تا سال 84، در پذيرش ترمي 2630 كدرشته براي 92 رشته ايجاد كرده است و در سال 84، 155 رشته براي 667 كد رشته محل ايجاد شده است.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي همچنين گفت: در سال 85، 215 رشته براي 1010 كد رشته و با ظرفيت پذيرش 49هزار و 757 دانشجو ايجاد شد.

بلندي در خصوص ظرفيت هاي سال 86 نيز گفت: در سال 86، 185 رشته براي 1287 كدرشته محل و با ظرفيت پذيرش 80 هزار دانشجو ايجاد شد.

وي در ادامه بيان داشت: در سال 87، 191 رشته براي 1387 كد رشته محل و با ظرفيت پذيرش 80 هزار دانشجو اجرا شده است.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي در خصوص ارتباط رشته هاي دانشگاه علمي كاربردي با نيازهاي بازار كار اظهار داشت: در كميته دانشگاه علمي كاربردي سه معاون وزير در بخش اشتغال و افراد آگاه از آخرين نيازهاي بازار كشور حضور دارند و با دريافت اطلاعات رشته هاي مورد نياز تدوين و تصويب مي شود.

بلندي در ادامه در خصوص ظرفيت دوره كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: از ابتداي تاسيس تا سال 84، 14 رشته براي 27 كدرشته محل وجود داشت در حالي كه در نيمه دوم 84، 37 رشته براي 86 كدرشته محل و با ظرفيت پذيرش 4 هزار دانشجو مورد اجرا قرار گرفت.

وي در خصوص ظرفيت هاي كارشناسي ناپيوسته در سال 85 نيز گفت: 66 رشته براي 161 كد رشته محل و با ظرفيت پذيرش 9700 دانشجو در سال 85 در دستور كار دانشگاه قرار گرفت.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي، با اشاره به افزايش ظرفيت دانشگاه در سال 86 گفت: در اين سال 105 رشته براي 504 كدرشته محل و با ظرفيت پذيرش 26 هزار 500 دانشجو به اجرا درآمد.

بلندي در ادامه بيان داشت: امسال 111 رشته براي 748 كدرشته محل و ظرفيت پذيرش 40 هزار دانشجو در دوره كارشناسي ناپيوسته در دستور كار دانشگاه قرار گرفته است.

وي در خصوص ظرفيت دانشجويان شاغل و آزاد اين دانشگاه گفت: در دوره ترمي دانشگاه 36 درصد دانشجويان شاغل و 63 درصد آزاد هستند و همچنين در دوره پودماني 65 درصد دانشجويان شاغل و 35 درصد آزاد هستند.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي با اشاره به سياست هاي تشويقي دانشگاه براي شاغلين در دوره هاي پودماني گفت: كساني كه طرح اشتغال زايي مصوب داشته باشند از شركت در آزمون جامع در ان رشته آزاد هستند.

دكتر بلندي، با بيان اينكه جهت گيري دانشگاه و پذيرش اخير پودماني تفاوت هايي يافته است، گفت: از ارديبهشت 87 در بخش پودماني 315 مركز در صنعت، 7 مركز در كشاورزي، 362 در مركز در خدمات اجتماعي و 141 مركز در فرهنگ و هنر، فعال هستند.

وي در ادامه تاكيد كرد: دانشگاه علمي كاربردي در دوره پودماني به سمت صنعت و خدمات و در دوره ترميك به سمت صنعت و كشاورزي حركت مي كند./انتهاي پيام/
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن