تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816344330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي سفر به استان قم: دادستان كل كشور با مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: طي سفر به استان قم: دادستان كل كشور با مراجع عظام تقليد ديدار و گفت و گو كرد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دادستان كل كشور در سفر به استان قم با آيات و مراجع عظام تقليد صافي گلپايگاني ـ مكارم شيرازي ـ نوري همداني و سبحاني ديدار و گفت و گو كرد .

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در ملاقات آيت الله دري نجف آبادي كه به منظور كسب نظر از علماي اعلام در خصوص برخي مسائل روز جامعه و نيز اخذ رهنمودهاي مراجع عظام پيرامون موضوع برگزاري كنگره شيخ بهايي الدين عاملي انجام گرفت موضوعاتي چون ضرورت مبارزه با بدعتها و خرافات، مقابله با هنجارشكنان و مفسدين اخلاقي، رفع مشكلات قضائي و مسائل اقتصادي و معيشتي مردم، تقويت نهاد خانواده، نوآوري و شكوفايي در حوزه هاي علميه در آستانه سال جديد حوزه، مسائل بين المللي و خصوصاً مسائل عراق و جهان اسلام، وحدت و همبستگي براي حل مشكلات داخلي و برون رفت از كاستيهاي اقتصادي و ... تجليل از بزرگان و تكريم اهل علم و علماي سلف خصوصاً شيخ بهايي و برگزاري كنگره شيخ بهايي مطرح و مورد تأكيد قرار گرفت .
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني طي بياناتي احياي فريضه امر به معروف ونهي از منكر تعهد و احساس مسووليت همگاني را در اصلاح مسائل جامعه ضروري دانسته و افزودند: بروز برخي مفاسد در جامعه دامنه مخرب وسيعي در پي داشته و پيامدهاي منفي آن همه جامعه را در بر مي گيرد و بنابراين مسوولين و تصميم گيران و آحاد مردم در رابطه با سلامت جامعه مسووليت دارند و بايد به وظايف خود عمل كنند .
اين مرجع عاليقدر در خصوص فعاليت فرقه هاي انحرافي و جريانات منحرف هشدار داد و از مسوولان خواست با انحرافات اخلاقي و فرهنگي و اعتقادي قاطعانه برخورد كنند .
حضرت آيت الله مكارم شيرازي نيز طي بياناتي به ضرورت تقويت همبستگي اجتماعي و تشريك مساعي 3 قوه بمنظور برون رفت از مشكلات و رفع كاستيهاي كشور تأكيد كرد .
اين مرجع معظم تقليد با اشاره به وضعيت داخلي و موقعيت بين المللي كشور تصريح كرد: در برابر تحركات دشمنان در منطقه ـ حضور اشغالگران و خصوصاً مسائل اخير عراق و فشار براي تحميل قرارداد امنيتي كه استقلال اين كشور را زيرسؤال مي برد و به نوعي امتيازگيري از ملت عراق است و ادعاهاي واهي صلح دوستي و حقوق بشرمداري و تروريسم ستيزي غرب كه مستمسكي براي اقدامات جنايتكارانه آنها شده است، بايد هوشيارانه تر عمل كنيم و بهانه دست دشمن ندهيم .
وي افزود: ادعاي دروغين مبارزه با تروريسم غرب در حالي مطرح مي شود كه رسماً به 16 نفر از تروريستهاي گروهك نفاق كه جنايات فراواني در كشور ما مرتكب شده اند پناهندگي داده مي شود و اين جريانات تروريستي مورد حمايت قرار مي گيرند .
آيت الله مكارم شيرازي به مسائل داخلي كشور اشاره كرده و فرمودند : پيچيده ترين مسائل كشور مسائل اقتصادي است كه مديريت عالمانه آن براي جامعه ضرورت دارد و انتظار مردم اين است كه با تعامل دولت و مجلس و قوه قضائيه حل شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مشكلات اخلاقي از ديگر مسائل مهم كشور است اظهار داشت: گسترش مفاسد و ناهنجاريها يك خطر براي جامعه است و مسوولين بايد هوشيار باشند كه عده اي مي خواهند از اين طريق به كيان نظام اسلامي ضربه بزنند.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: نبايد مسائل و مشكلات اقتصادي ديگر مسائل از جمله مسائل اخلاقي و اجتماعي را تحت الشعاع قرار دهد. البته در مقابله با ناهنجاري ها و مفاسد اخلاقي اقداماتي صورت گرفته ولي انتظار مي رود با جديت بيشتري عمل شود .
اين مرجع عاليقدر با هشدار نسبت به فعاليت مدعيان دروغين دينداري و ترويج دهندگان خرافات افزود: برخي از اين مدعيان از خارج از كشور حمايت مي شوند و متأسفانه از ناداني و جهل عده اي سوء استفاده مي كنند و اهداف ناپسند و انگيزه هاي شخصي خود را پي مي گيرند در برابر اين هجمه دستگاه قضائي و امنيتي و انتظامي بايد فعالانه تر عمل كنند و حوزه هاي علميه نيز درجهت روشنگري و مبارزه با خرافات و بدعتها بيش از پيش وارد صحنه شوند .
وي صيانت از نهاد خانواده و حل بسياري از مشكلات خانوادگي را از جمله وظايف دستگاه قضائي دانسته و خواستار اتخاذ تدابير مناسب بمنظور حفظ كيان خانواده در جامعه شد .
آيت الله نوري همداني نيز طي سخناني بر ضرورت احياي هويت ديني و تراث ارزشمند اسلامي تأكيد كرده و خواستار اهتمام در جهت معرفي شخصيت عالمان و فرزانگان عرصه ديانت و فقاهت و در طول تاريخ اسلام شد.
وي با اشاره به شخصيت علماي بزرگ اسلامي اظهار داشت: بعد از تاريخ ائمه اطهار، تاريخ درخشان عالمان ديني سرشار از عبرتها و پيامهاي مثبت و سازنده براي نسل امروز و نسلهاي آتي است .
آيت الله سبحاني نيز تجليل از عالمان ديني را تجليل از فرهنگ تشيع در راستاي تعظيم شعائر دانسته و افزود: تقدير از عالمان سبب مي شود نسل جديد نيز به اين فرهنگ فاخر و الگوهاي شاخص رجوع كنند و بيش از گذشته با آنها آشنا شوند .
گزارش ايسكانيوز مي افزايد؛ دادستان كل كشور در اين سفر با استاندارد قم و شماري از مسوولان استان و مسوولين دفتر تبليغات اسلامي حوزه عمليه قم ديدار و گفت وگو كرد ./02/110
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن