تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817181558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل سازمان بنادر: *واگذاري3 بندر پيگيري مي‌شود *قراردادهاي بندرسازي شفاف و قابل ارايه هستند *جايگاه دريا در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور ديده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل سازمان بنادر: *واگذاري3 بندر پيگيري مي‌شود *قراردادهاي بندرسازي شفاف و قابل ارايه هستند *جايگاه دريا در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور ديده نشده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: جايگاه دريا با توجه به سابقه طولاني كه كشور دارد در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور مطرح نشده است.

به گزارش خبرگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي طاهري ـ مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي و معاون وزير راه و ترابري صبح امروز در نشستي خبري به مناسبت بزرگداشت روز جهاني دريانوردي در روز 22 مهرماه جاري اظهار كرد: شعار امسال سازمان جهاني دريانوردي براي اين روز «60 سال در خدمت دريانوردي» است. لذا هر كشوري متناسب با اين روز، شعاري را انتخاب مي‌كند كه جمهوي اسلامي ايران شعار «هزاره سوم دريانوردي ايرانيان و چشم‌انداز توسعه‌ي دريامحور» را انتخاب كرده است.

وي افزود: ايران سابقه چندين هزار ساله در بخش دريانوردي دارد و از سواحل طولاني در شمال و جنوب كشور برخوردار است از اين رو موقعيت خاص و استراتژيك ويژه‌يي در منطقه و دنيا دارد.

طاهري گفت: ايران جز كشورهايي است كه به سرعت در حال توسعه دادن شقوق حمل و نقل خود است و بايد در زمينه بخش دريايي نيز توجه ويژه‌يي داشته باشيم و از پتانسيل‌ها و نقاط قوتي كه در اين بخش داريم غافل نشويم. به همين منظور شعار امسال را توسعه دريا محور انتخاب كرديم چراكه جايگاه دريا با توجه به سابقه طولاني كه كشور دارد در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور مطرح نشده است.

معاون وزير راه و ترابري تصريح كرد: توجه به حقوق و فعاليت‌هاي دريانوردان از مهمترين اهداف بزرگداشت مراسم امسال است و از زحمات آنها قدرداني خواهيم كرد. همچنين از 86 نفر دريانورد نمونه نيز قدرداني خواهد شد و معاون ارشد دبيركل سازمان جهاني دريانوردي نيز در اين مراسم حضور خواهد داشت.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در ادامه به آمار عمليات تخليه و بارگيري در شش ماهه نخست امسال اشاره كرد و گفت: 53 ميليون تن كالا در شش ماهه نخست امسال در بنادر كشور تخليه و بارگيري شده و در بخش كانتينر نيز حدود يك ميليون و صد هزار TEU عمليات جابه‌جايي داشته‌ايم. در واقع 5/19 درصد رشد نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته داشته‌ايم.

وي ادامه داد: در ترانزيت كالاهاي غيرنفتي 710 هزار تن امسال كالا جابه‌جا شد كه 12 درصد رشد را به دست آورديم اما در بخش كالاهاي نفتي دو ميليون و 70 هزار تن ترانزيت داشتيم كه 32 درصد كاهش نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته را نشان مي‌دهد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اينكه در بخش جابه‌جايي مسافر در شش ماهه نخست امسال سه ميليون مسافر جابه‌جا شده است، گفت: عمده‌ي اين مسافران در فروردين ماه امسال جابه‌جا شدند كه 28 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان مي‌دهد. همچنين در زمينه سوانح دريايي 30 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته‌ايم.

وي افزود: با توجه به مذاكراتي كه انجام گرفت كشتي ايراني ديانت آزاد شد كه اين مذاكرات را كشتيراني جمهوري اسلامي در قالب كميته مشترك انجام داد و پس از انجام توافقات مربوطه و پرداخت مبالغي، اين كشتي از سوي دزدان دريايي آزاد شد.

طاهري با بيان اينكه در آزاد كردن اين كشتي دو گزينه پيش رو داشتيم، تصريح كرد: برخورد نظامي يكي از اين گزينه‌ها بود كه اگر مذاكرات در اين زمينه جواب نمي‌داد مجبور مي‌شديم اين اقدام را انجام دهيم اما خوشبختانه مذاكرات به نتيجه رسيد. در هر حال به طور حتم مساله در همين جا پايان نخواهد يافت و ممكن است در آينده نيز با اين مشكلات مواجه شويم از اين رو به دنبال راه‌كارهاي پيشگيرانه هستيم چراكه طبيعي است اگر با مذاكرات بخواهيم مشكلات را به سرانجام برسانيم انگيزه‌اي براي دزدان دريايي خواهد شد كه بازهم دست به اين اقدامات بزنند.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي تصريح كرد: در همين رابطه از سازمان جهاني دريانوردي به ويژه دبيركل اين سازمان درخواست كرديم اقدامات پيشگيرانه را در زمينه‌ امنيت كشتي‌ها انجام دهند و كشتي‌هاي تجاري به تسليحات جنگي مجهز شوند كه قرار است در جلسه‌ي آينده سازمان جهاني دريانوردي اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا آماده مقابله نظامي براي تامين امنيت كشتي‌هاي خود بوده است و خوشبختانه سازمان ملل متحد نيز در قالب قطعنامه 1838 رسما مجوز صادر كرد كه كشورها مي‌توانند از امكانات نظامي خود در برخورد با دزدان دريايي استفاده كنند.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اينكه از سال 1984 تاكنون بيش از چهار هزار و 500 كشتي در مناطق حساس دنيا ربوده شده است، اظهار كرد: به ويژه در خليج عدن اين حساسيت بسيار بالاست و تاكنون كشتي‌هاي زيادي در اين مسير ربوده شده‌اند لذا در حال رايزني هستيم تا تمهيداتي در قالب توافق‌نامه‌هاي بين‌المللي اتخاذ شود چراكه در اين مدت به شش تا هفت كشتي ايراني تجاوز شده است اما مشكل خاصي در اين زمينه نداشتيم.

طاهري با اشاره به نشست كشورهاي حاشيه درياي خزر در بخش دريايي كه در آستاراخان روسيه برگزار شد، گفت: تحولات اقتصادي در درياي خزر در حال پيگيري است و كشورهاي حاشيه درياي خزر توانستند همگام با اين تحولات پيش بروند. يكي از مسائل مهم توسعه ترانزيت در اين بخش است كه به‌زودي نيز كميته حمل و نقل ايران ـ روسيه به ميزباني ايران تشكيل خواهد شد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به آمادگي ايران براي لايه‌روبي اروند، خاطرنشان كرد: مذاكرات با مقامات عراقي انجام گرفته و در شهريور امسال اجلاسي بين ايران و عراق برگزار شد و براساس توافقنامه 1975 و تشكيل دفتر مشترك CBC اقدامات لاي‌روبي اروند انجام خواهد شد.

وي افزود: خوشبختانه در آخرين توافقاتي كه با هيات عراقي داشتيم قرار است اين توافقنامه به اجرا درآيد و آبان ماه امسال نيز اولين اجلاس فني در خرمشهر به منظور بررسي عمليات هيدروگرافي بر لاي‌روبي اروندكنار برگزار خواهد شد.

طاهري با بيان اينكه 30 سال است عمليات لايروبي در اروند كنار انجام نگرفته است، گفت: هر عملياتي در اروند كنار مي‌خواهد انجام گيرد بايد مقدمه آن هيدورگرافي باشد چراكه وضعيت رودخانه تغيير كرده و به طور قطع بايد اين عمليات انجام گيرد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي درباره‌ي قرارداد خارج سازي هفت فروند مغروقه‌ي اقيانوس‌پيما در آب‌راه خورموسي نيز تصريح كرد: باتوجه به اينكه شركت تايدواتر نتوانست شركاي خارجي خود را انتخاب كند به همين دليل تصميم گرفته شد اين عمليات با شركت‌هاي داخلي پيگيري شود كه به همين منظور فراخواني در اين رابطه اعلام شد و شركت‌هاي توانمند اعلام آمادگي كردند.

وي افزود: در حال حاضر براي خارج‌سازي يك فروند از اين مغروقه‌ها شركت‌ تايدواتر با يك شركت داخلي قرارداد بسته كه پس از تاييد سازمان بنادر طي چهار ماه اين مغروقه را خارج مي‌كند كه در حال حاضر اين شركت در حال تجهيز اين كارگاه است.

طاهري گفت: با توجه به اينكه تعداد مغروقه‌ها بيش از اين ميزان است طرح جامع در اين رابطه در حال تدوين است كه با تكيه بر توان داخلي بتوانيم در اين زمينه به نتايج خوبي برسيم.

وي خاطرنشان كرد: توافقنامه اوليه براي خارج‌سازي اين هفت مغروقه 18 ماهه بود و با توجه به اينكه شركت تايدواتر نتوانست در اين مدت شركاي خارجي خود را انتخاب كند هيچ پرداختي انجام نگرفت و اين مدت زمان نيز دچار تغيير خواهد شد. از اين رو با توجه به اينكه شركت تايدواتر توانسته شريك خارجي خود را انتخاب كند خارج‌سازي شش فروند ديگر نيز با اصلاح قرارداد و طي مراحل مربوطه انجام خواهد شد.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اينكه خصوصي‌سازي در بنادر با شتاب در حال انجام است و در اين زمينه با كندي مواجه نخواهيم شد، گفت: واگذاري بندر آستارا چند ماهي است كه در حال انجام است اما هنوز رسما اين بندر را از شيلات تحويل نگرفته‌ايم و اين امر نياز به مصوبه هيات دولت دارد ولي همزمان فعاليت‌هاي خصوصي‌سازي آن را انجام داده‌ايم و قطعا تا آخر امسال اين بندر را به بخش خصوصي واگذار خواهيم كرد. همچنين خصوصي‌سازي در بنادر اروند كنار و لنگه نيز در حال پيگيري است.

وي افزود: اقدامات خوبي در زمينه خصوصي‌سازي در بنادر انجام داده‌ايم و پيشرفت مناسبي داريم اما هنوز زمينه براي واگذاري بنادر بزرگ به بخش خصوصي آماده نيست.

طاهري درباره وضعيت طرح توسعه فاز دوم بندر شهيد رجايي گفت: فاز دوم اين بندر مطابق برنامه زمان‌بندي پيش مي‌رود و مشكلي در اين زمينه نداريم البته پيش از اين در حساب ذخيره ارزي مشكلاتي وجود داشت كه اين مساله با كمك بانك مركزي رفع شد تاكنون نيز 20 درصد پيشرفت فيزكي داشتيم.

وي افزود: درمورد طرح توسعه بندر چابهار نيز بايد بگويم مشكل بر سر تامين منابع ارزي از طريق فايناس بود كه تا اين لحظه به صورت قطعي نهايي نشده است گرچه معتقدم تا بيش از 90 درصد كار پيش رفته اما به دليل مشكلات نقل و انتقال بانكي اين كار انجام نشده است. در عين حال سعي كرديم اجراي اين پروژه متوقف نشود و از محل منابع داخلي كار پيش رفته است. تاكنون نيز 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌ايم. هر چند 340 ميليارد تومان اعتباري است كه از طريق فايناس بايد تعيين شود.

معاون وزير راه و ترابري درباره اينكه چرا تمامي پروژه‌هاي بندري به قرارگاه خاتم واگذار مي‌شود با توجه به اينكه اين شركت سابقه چنداني در بخش بندرسازي ندارد؟ تصريح كرد: تماي مسيرهاي واگذاري كاملا شفاف است. يك مجموعه‌اي كه در فرآيند مناقصه برنده مي‌شود به طور حتم از توانايي‌هاي خوبي برخوردار بوده و ملاك ما تنها قيمت و كيفيت نيست بلكه ميزان ظرفيت و توانايي آن شركت در اجراي پروژه‌ها نيز مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در نهايت پروژه‌ واگذار مي‌شود، لذا شبهه‌اي در اين زمينه وجود ندارد و همه پروژه‌ها مسير پيش‌بيني شده را طي مي‌كنند و همه موارد منعقد شدن قرارداد شفاف و قابل ارايه است، از سوي ديگر بايد عنوان كنم عملكرد قرارگاه خاتم در بندر شهيد رجايي خوب بوده و آنها بندرساز شده‌اند و ما نيز با همه پيمانكاران توانمند به صورت يكسان برخورد مي‌كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن