تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804132019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جشنواره‌ سيب مشگين شهر برگزار شد فرماندار شهرستان: 130هزار تن سيب از باغ‌هاي منطقه برداشت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دومين جشنواره‌ سيب مشگين شهر برگزار شد فرماندار شهرستان: 130هزار تن سيب از باغ‌هاي منطقه برداشت مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: شهرستان‌ها

دومين جشنواره سيب مشگين شهر در محل پارك جنگلي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مسعود علويان صدر، رييس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل، هدف از برگزاري اين جشنواره را نهادينه كردن فرهنگ گردشگري در جامعه و معرفي قابليت‌هاي كشاورزي و اكوتوريسم منطقه مشگين شهر عنوان كرد و گفت: هم اكنون سبلان و كريدور سبلان در اين منطقه به عنوان قطب ملي گردشگري ثبت شده و ضروري است براي توسعه چين منطقه‌اي با فكري نو و برنامه‌ريزي جامع وارد عمل شويم.

وي با بيان اين كه در سال‌هاي اخير هشت منطقه نمونه‌ گردشگري در منطقه مشگين شهر شناسايي شده است، افزود: براي اين كه طرح‌هاي گردشگري اين شهرستان پيشرفت داشته باشد، تاكنون13 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري از سوي بخش خصوصي انجام گرفته و انتظار مي‌رود با توجه و استقبال هر چه بيشتر از سرمايه‌داران به ميزان سرمايه‌گذاري گردشگري در چنين مناطقي افزوده شود.

علويان صدر، اعتبارات عمراني حوزه‌ ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري اين منطقه را در سال جاري يك ميليارد و430 ميليون تومان اعلام كرد و گفت:‌ اين ميزان اعتبار از سال80 تاكنون140 درصد رشد يافته است.

وي با اشاره به اين كه در راستاي بهبود خدمات دهي به گردشگران ساخت 16 واحد سرويس مناسب بين راهي در منطقه مشگين شهر در دست اجراست، اظهار كرد:‌ تاكنون 14 واحد آن به بهره‌برداري رسيده و مابقي تا پايان سال تكميل و افتتاح خواهد شد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل همچنين از ايجاد كمپينگ‌هاي كوهستاني در دامنه‌ سبلان، اكو موزه عشاير و ژئو پارك شيروان درسي در شهرستان مشگين شهر خبرداد.

علويان صدر با بيان اين كه از سال آينده عمليات كاوش و بازسازي كهنه قلعه مشگين شهر آغاز خواهد شد، تصريح كرد: اجراي عمليات كاوش منطقه تاريخي پير از ميان نيز از پيشرفت خوبي برخوردار بوده و در آينده نزديك سايت موزه در اين منطقه ايجاد خواهد شد و هم اكنون نيز براي اجراي آن 100ميليون تومان اختصاص يافته است.

وي ايجاد كاروانسرا در كاروانسراي تاريخي قاني بولاغ و احياي امامزاده‌هاي سيد سليمان و سيدجعفر را از ديگر برنامه‌هاي مهم سازمان ميراث فرهنگي در منطقه مشگين شهر برشمرد.

علويان صدر در ادامه انتقال فرهنگ ايراني از داخل خانواده‌ها را به بيرون جامعه و اين كه خانواده‌ها اقتصاد خود را با اقتصاد گردشگري پيوند دهند را از سياست‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي عنوان كرد.

وي گفت: فرهنگ گردشگري عاريتي نيست و هر يك از ما در بروز و رشد اين فرهنگ در عرصه‌هاي اجتماعي از سهم مشخصي برخورداريم.

در اين مراسم عبداللهي، معاون فرماندار مشگين شهر، نيز با بيان اين كه برگزاري چنين جشنواره‌ها فرصتي براي شناسايي قابليت‌ها و استعدادهاي منطقه و بيان مشكلات كشاورزان و باغداران است،‌گفت: سيب مشگين شهر به ويژه نوع سرخ و زرد آن از كيفيت و طعم ويژه‌اي برخوردار بوده و هم اكنون اين منطقه به داشتن سيب و انگور،‌ مرغوب مشهور است.

وي افزود: امسال 15 هزار هكتار به كشت ميوه اختصاص يافته بود كه 13 هزار و600 هكتار آن شمرده بودند و با توجه به خسارات به بار آمده تا 40 درصد پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري 130 هزار تن محصول سيب از باغ‌هاي منطقه برداشت شود.

عبداللهي همچنين از اقدامات اساسي براي بهبود توليد محصولات سردرختي در اين شهرستان خبر داد.

جشنواره‌ سيب مشگين شهر كه در كنارود خياو چاي اين شهرستان برگزار شد برپايي نمايشگاه صنايع دستي،‌ ايستگاه نقاشي كودكان،‌اجراي موسيقي سنتي و نمايش و پخش سيب بين حاضران و مسابقات سيب خوري از جمله برنامه‌هاي حاشيه‌اي اين جشنواره را به خود اختصاص داده بود.

انتهاي پيام
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن