تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون آموزش باليني دانشكده پزشكي دانشگاه تهران: دانشگاهها بايد به سمت خصوصي‌سازي حركت كنند در پذيرش دانشجو بايد به دنبال راهي براي شناسايي استعدادها بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون آموزش باليني دانشكده پزشكي دانشگاه تهران: دانشگاهها بايد به سمت خصوصي‌سازي حركت كنند در پذيرش دانشجو بايد به دنبال راهي براي شناسايي استعدادها بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

معاون آموزش باليني دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، گفت: كنكور روش مناسبي براي گزينش دانشجو نيست، بلكه در پذيرش دانشجو بايد به دنبال راهي براي شناسايي استعدادها بود.

دكتر عليرضا استقامتي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به طرح بومي گزيني و سهميه جنسيتي براي پذيرش دانشجو در برخي از رشته‌ها، گفت: بايد هر طرحي قبل از اجرا به صورت كارشناسي بررسي و پس از آن به طور شفاف و واضح اعلام شود.

وي با بيان اينكه اين سياست‌گذاري‌ها آينده جوانان را رقم مي‌زنند، خاطر نشان كرد: اينگونه تصميمات بايد از پشتوانه علمي و كارشناسي قوي برخوردار باشند.

وي با بيان اينكه برخي پسران به دليل از دست دادن بازار كار انگيزه ندارند كه در رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي و رشته‌هاي طولاني مدت شركت كنند، اظهار كرد: زمانيكه در پزشكي طرح بر پايه درستي در نظر گرفته نمي‌شود و بعضا براي پزشك چاره‌اي انديشيده نمي‌شود و به شغل‌هاي كاذب روي مي‌آورند، نتيجه‌اش اين مي‌شود كه داوطلبان به سراغ رشته‌هاي زوده بازده مي‌روند.

دكتر استقامتي با تاكيد بر اينكه كنكور روش مناسبي براي گزينش دانشجو نيست، خاطر نشان كرد: ظاهرا بر اساس طرح بومي سازي، داوطلبين شهرستاني كنكور از تحصيل در دانشگاه‌هاي بزرگ و پيشرفته محروم مي‌شوند، البته امكان دارد اين موضوع موجب افت سطح كيفيت علمي در اين گروه از دانشگاه‌ها شود.

وي با بيان اينكه گزينش دانشجو از طريق كنكور به شناسايي استعدادها منتهي نمي‌شود، اظهاركرد: در واقع هر كسي كه محفوظات خوبي داشته باشد موفق مي‌شود ولي رتبه‌هاي برتر لزوما استعدادهاي برتر نيستند.

معاون آموزش باليني دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه در پذيرش دانشجو بايد به دنبال راهي براي شناسايي استعدادها بود، اظهار كرد: بايد نظام آموزشي كشور از اساس اصلاح شود و تا زماني كه اصلاح نشده مثل ترافيكي است كه با يك جاده باريك منتهي مي‌شود، بر اين اساس بايد روش مناسبي براي انتخاب دانشجو در نظر گرفت.

دكتر استقامتي با تاكيد بر اينكه دانشگاه‌ها بايد به سمت خصوصي سازي حركت كنند، خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد اين راه را باز كرد، بر اين اساس بايد از تجربه اين دانشگاه استفاده و آن را تقويت و اصلاح كرد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، خاطر نشان كرد: بايد براي توسعه مدارس و موسسات آموزشي سياست‌هاي حمايتي در نظر گرفت.

وي با بيان اينكه متاسفانه برخي مردم براي درمان و آموزش حاضر نيستند هزينه‌اي پرداخت كنند با اشاره به لزوم خصوصي سازي آموزش، اظهار كرد: چرا زماني كه مردم براي مسائلي پيش پا افتاده پول پرداخت مي‌كنند، حاضر نيستند براي آموزش كه آينده جوانان است پول پرداخت كنند.

معاون آموزش باليني دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران در خاتمه تصريح كرد: همه مسائل اجتماعي با يكديگر در ارتباطند، بنابراين اگر به مسائل ريشه‌اي توجه نشود مشكلات حل نخواهد شد.

انتهاي پيام
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن