تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821014622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسات علني هفته جاري مجلس؟ نمايندگان ناظر بر انتخابات هيات مديره نظام پزشكي انتخاب مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در جلسات علني هفته جاري مجلس؟ نمايندگان ناظر بر انتخابات هيات مديره نظام پزشكي انتخاب مي‌شوند
سياسي. مجلس . صحن علني . نظام پزشكي
سه نفر كادر پزشكي از اعضاي كميسيون بهداشت و درمان براي عضويت در هيات مركزي نظارت بر انتخابات هيات مديره نظام پزشكي در جلسات علني هفته جاري مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي‌شوند.

به گزارش ايرنا انتخاب افراد معرفي شده به وسيله كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در روزهاي يكشنبه يا چهارشنبه و در صحن علني مجلس شوراي اسلامي انجام مي‌شود.

بر اساس اين گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي،دراجراي ماده ‪ ۱۹‬قانون سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران، سه نفر پزشك از اعضاي اين كميسيون را براي انتخاب نهايي به مجلس معرفي كرده است.

ماده ‪ ۱۹‬قانون سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرده است:
تركيب هيات مركزي نظارت بر انتخابات كه براي مدت چهار سال انتخاب مي‌شوند شامل افرادي چون يك نفر نماينده دادستان كل كشور، سه نفر كادر پزشكي به معرفي كميسيون بهداشت و درمان و با انتخاب مجلس شوراي اسلامي است.

در اين ماده تاكيد شده است كه افراد مذكور بايد شرايطي چون تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران، نداشتن فساد اخلاقي و مالي، داشتن حسن شهرت اجتماعي و شغلي در عمل به اجراي اصول پزشكي و رعايت اخلاق و شئون پزشكي و داشتن حسن شهرت در تعهد عملي به احكام دين مبين اسلام و وفاداري به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و حداقل سه سال سابقه عضويت در نظام پزشكي را داشته باشند.

اين شرايط در بندهاي الف، ب، ج و د ماده ‪ ۲۳‬قانون سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران مشخص شده است.

در تبصره اين ماده قانوني همچنين تاكيد شده است: اعضاي هيئت اجرايي و نظارت نمي‌توانند به عنوان انتخاب‌شونده ، ثبت نام كنند.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن