تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805808093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبنم قلی خانی((دوست دارم قاتل شوم))


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در پنجمین خورشید، این روزها با یک شبنم قلی خانی متفاوت رو به رو هستیم.
«مریم مقدس»؛ این کلمه ای است که تقریبا ً از ابتدای شروع بازیگری شبنم قلی خانی با اسمش همراه شده. آن هم به دلیل چهره معصومی که باعث شده شبنم قلی خانی در پر بینندهترین سریالهایش مثل اولین شب آرامش و ... فقط و فقط یک دختر مظلوم باشد. اما جدیدترین سریال قلی خانی بعد از یک دوره کم کاری و کمتر دیده شدن فرصتی بود که او همیشه میگفت دنبالش میگردد. فرصت نشان دادن یک چهره و یک بازی متفاوت. «پنجمین خورشید» که عنوان پربینندهترین سریال ماه رمضان امسال را نصیب خودش کرده این فرصت را در اختیار قلی خانی گذاشته. یک نقش تقریبا ً خاکستری که برای چهره معصومانه و بازی همیشه آرام قلی خانی یک تفاوت به چشم آمدنی است. جز این نقش متفاوت همزمانی «پنجمین خورشید» و «نردبام آسمان» هم برای قلیخانی حسابی خوش شانسی آورده و باعث شده او به یکی از بازیگرهای به چشم آمده این روزها تبدیل شود.


به نظر خیلیها که کارهای شما را دنبال کرده اند، «پنجمین خورشید» بهترین کار شماست؛ البته به جز نقش به یاد ماندنی «مریم مقدس»، اما همان نقش باعث شد که بازی شما دیگر اوج و فرود چندانی نداشته باشد. این خوش شانسی بود که برای نقش «هما» انتخاب شدید ؟
خب، مدتها بود که من منتظر چنین پیشنهادی بودم. به هر حال هر بازیگری دلش میخواهد نقشهای مختلف و متفاوتی بازی کند اما در سینمای ما کارگردانها و تهیه کنندهها ریسک نمیکنند و باعث میشوند یک بازیگر در نقشهای مشابه با نقشی که از پسش برآمده، دیده شود اما نقش «هما» حسابی جای کار داشت.


چطور ؟ فقط به این خاطر که یک زن خلافکار است؟
نه فقط به این دلیل، به هر حال با «هما»، هم میشد شخصیت متفاوتی را به نمایش گذاشت و هم قصه و دیالوگهایی که آقای افخمی برای این شخصیت نوشته بودند نشان میداد که هما برای شان جایگاه مهمیدارد.


اینکه نقش برای افخمی مهم بود، چقدر روی کیفیت بازیتان تأثیر گذاشت؟
خب، من تمام تجربه ام را به کار گرفته ام تا هما را خوب بازی کنم. البته ابتدای ماجرا حس میکردم خلافکاریهای هما بیشتر است؛ مثلا ً فکر میکردم اگر پا بدهد دزدی هم میکند یا پول بچهها را میخورد اما بعد که جلوتر رفتم و آقای افخمی هم توضیحاتی درباه نقش داد، متوجه شدم هما آدم بدی نیست؛ چون من قبل از این که فیلمنامه را کامل بخوانم قرارداد بستم. توضیحات آقای افخمی خیلی کمک کننده بود. برایم توضیح داد که هما به این بچهها رسیدگی میکند و به خاطر شرایط زندگیاش این طور تربیت شده و این طور زندگی میکند وگرنه آدم بدی نیست. البته شاید به خاطر محدودیتهای تلویزیون، آقای افخمی به من تأکید میکرد که هما آدم خیلی خلاف و بدی نیست.


چند قسمت از فیلمنامه را خواندید که به این نتیجه رسیدید قرارداد ببندید؟
هشت، نه قسمت را خواندم اما طرح کلی فیلمنامه و داستان هما را میدانستم.


با توجه به این که فیلمنامه نصفه بود، فقط به خاطر این که هما خانوم تجربه و نقش متفاوتی در کارنامهتان بود آن را پذیرفتید یا کلا ً فکر میکردید که این «پنجمین خورشید» سریال موفقی خواهد شد؟
هر دو دلیل روی تصمیم گیری ام تاثیر داشت. از همان شش قسمت فیلمنامه مشخص بود که پنجمین خورشید سریالی است که مخاطب خودش را خواهد داشت و میتواند مخاطب را جذب کند. به هر حال قبلا ً کارهای آقای افخمی را دیده بودم – چه به عنوان نویسنده و چه به عنوان کارگردان – و کارهایشان را میپسندیدم. نقش هما هم که جذابیتهای خودش را داشت.


قدیم ترها رسم بود که بازیگرها برای بازی یک نقش خاص تحقیق ویژهای میکردند یا با افراد شبیه آن نقش معاشرت میکردند تا نقش را پیدا کنند. شما فرصت تحقیق داشتید؟ اصولا ً به این شیوه معتقدید؟
من هم معتقدم که بازیگر باید برای بازی نقشش تحقیق کند اما من برای پنجمین خورشید و نقش هما فرصت تحقیق نداشتم. در کل هم معتقدم تحقیق به این معنا نیست که دنبال کسی بگردم و خودم را شبیه او کنم. دوست دارم ببینم خودم چقدر خلاقیت دارم و میتوانم هما را خلق کنم. آدمهای که ما سر چهار راهها میبینیم اصلا ً شبیه هما نیستند. من این آدمها را دیدهام؛ زنی که سر چهارراه اسفند دود میکند و بچهها دوروبرش کار میکنند. البته هما کارش این نیست که سر چهارراه بایستد. به جز این مساله، لباس پوشیدن شخصیتهایی شبیه هما هم این شکلی نیست؛ به خاطر محدودیتهای تلویزیون هما باید این طور لباس بپوشد. الته صادقانه بگویم اگر فرصت تحقیق هم بود خودم این کار را نمیکردم. شاید اگر بخواهم نقش یک معتاد را هم بازی کنم نروم سراغ یک معتاد و دقیقا ً شبیه او شوم. ترجیح میدهم که شخصیتی را بازی کنم که خودم خلق کرده ام.


جز در پوشش و نوع آرایش هما، در حرکتهایتان هم محدودیتی داشتید؟ حرکت یا اکتی بود که به آن رسیده باشید و بگویند به خاطر محدودیت تلویزیون نمیتوانید اجرا کنید؟
نه چندان. تجربه این سالهایی که در تلویزیون کار کرده ام آن قدر هست که به ممیزی و محدودیت تلویزیون آشنا باشم. خیلی حرکات را رعایت میکنیم؛ مثلا ً برای راه رفتن و طرز صحبت کردن هما میدانستم نباید بی محابا عمل کنم. البته راهنماییهای آقای افخمی هم راهکارهای خوبی به من داد.


خب ما در این چند سال اخیر در تلویزیون، هم نقش زن معتاد داشتیم و هم زن خلافکار اما اغلب بازیگرهای این نقشها از چهرهشان هم کمک گرفتند. شما فکر میکنید مثبت بودن چهرهتان به نفعتان تمام شد یا به ضررتان؟
فکر میکنم به نفعم شد که با چهره مثبت نقشی بازی کردم که خیلی مثبت نیست. خودم به این قضیه فکر کرده ام؛ وقتی بازیگری نقش منفی بازی میکند، اگر چهره خشنی هم داشته باشد، چندان متعجب کننده نیست اما اگر شخصیتی با صورت هما چاقو در بیاورد، برای بیننده جذابتر است.


با این توضیحات معلوم است شخصیت هما خانوم حسابی شما را جذب خودش کرده. فکر میکنید برای مخاطب هم این جذابیت وجود داشته؟
بله. من از برخوردهای مردم و اینکه میخواهند ببینند آخر سریال چه اتفاقی میافتد متوجه شدهام که سریال مخاطب خودش را داشته. تمام برخردهایی که من در کوچه و خیابان داشتم برخوردهای خوبی بود و به خاطر بازی در نقش هما تشویق شدم.


مناسبتی بودن سریال روی کیفیت کارتان تاثیر نداشت؟ با توجه به این نکته که شما به حضور در سریالهای مناسبتی و این شیوه کار عادت ندارید.
نه. اصلا ً، چون آقای افخمی شدیدا ً روی کارش وسواس دارد و به بهانه اینکه وقت کم است و کار مناسبتی است از هیچ نکته ای نمیگذرند. به همبن خاطر ما هنوز هم مشغول تصویربرداری سریال هستیم. من خودم سر چند فیلم کوتاهی که ساخته ام این تجربه را داشتهام که موقعیتهایی پیش آمده و به خاطر شرایط از بعضی ایدئالهایم گذشته ام اما آقای افخمی با وجود همه شرایط اصلا ً از چیزی که میخواهند، نمیگذرند تا آن چیزی که از بازی و ... میخواهند در بیاید.


از این به بعد که قرار نیست هما خانوم تکرار شود؟
نه. واقعا ً امیدوارم این اتفاق نیفتد. من الان منتظر نقشهای متفاوتتری هستم؛ مثلا ً نقش یک قاتل تا بتوانم کاملا ً آن تفاوت بازیای که میخواهم تواناییهایم را نشان دهم.


برسیم به «نردبام آسمان». چرا با وجود انتقادی که به انتخاب نقشهایتان میشنیدید، باز هم بازی در یک نقش مثبت را پذیرفتید؟
من وقتی فیلمنامه را خواندم، دوست داشتم نقش آی بانو را بازی کنم. به آقای لطیفی هم این پیشنهاد را دادم اما آقای لطیفی قبول نکردند و گفتند چهره تو خیلی مثبت است و تو به درد نقش آی بانو نمیخوری و نقش ویس را پیشنهاد کردند.


یعنی فکر میکنید از پس خباثت شخصیت آی بانو بر میآمدید؟
بله. در آخر سریال هم میبینید که آی بانو شخصیت چندان خبیثی نیست. اگر قرار بود من بازیگرهای این سریال را انتخاب کنم نقش ویس را میدادم به ویشکا آسایش و نقش آی بانو را خودم بازی میکردم. فکر میکنم برای خانم آسایش هم خوب بود که نقشی شبیه نقش ویس را بازی کند؛ چون من خیلی این جمله را شنیده ام که هر کس خانم آسایش را میبیند، یاد نقش قطام میافتد.


پس دلیلتان برای پذیرفتن نقش ویس چه بود؟ محمد حسن لطیفی؟
بله. دقیقا ً. نکته دیگر هم این بود که من اول قرارداد را بستم و بعد فیلمنامه را خواندم. چون مجبور بودم به یک سفر بروم، به همین دلیل بعد از بستن قرارداد فیلمنامه را در سفر خواندم. اما خب، حتی اگر فیلمنامه را از قبل هم خوانده بودم و به قول شما به نظرم میرسید که نقش تکراری است، به خاطر حضور در کار آقای لطیفی دوست داشتم این کار را تجربه کنم.


در نقش ویس شما یک پیشرفت واضح در بازی تان دارید؛ آن هم بازی تان با نگاه است که در نقشهای قبلیتان کمتر دیده ایم. چطور به این بازی با نگاه رسیدید؟
وقتی فاز اول تمام شد، آقای لطیفی گفت میخواهم در این فاز عشق ویس و غیاثالدین بیشتر نمایان بشود چون تا قبل از این فاز، چیز زیادی از روابط عاشقانه ویس و غیاثالدین ندیده ایم. آقای لطیفی میخواست این علاقه بیشتر دیده شود تا اتفاقی که در پایان سریال میافتد، موجهتر بشود. بنابراین سعی کردم این علاقه را در نگاه و رفتارم بیشتر نشان دهم. البته دیالوگهایی هم که آقای لطیفی نوشتند در آمدن این روابط عاشقانه خیلی تاثیرگذار بود.


حالا که بعد از مدتها در تلویزیون نبودید، دو کارتان با هم روی آنتن رفته، فکر نمیکنید به کارتان ضربه خورده باشد؟
نه. برای من خوب شد چون تفاوت بازی ام بهتر دیده میشود. برای کل کار هم بد نشد. خیلیها عاشق سریال تاریخی هستند و نردبام آسمان را با دقت پیگیری میکنند. البته سریال تاریخی مخاطب خاصتری نسبت به سریالهای معمولی دارد. پنجمین خورشید هم که از آن شکل سریالهایی است که مخاطب را بیشتر جذب میکند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن