تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرایط سربازان غایب،فراری،حرفه ای


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

سردار موسی كمالی، مدیر مشمولان ستاد كل نیروهای مسلح در گفتگویی اختصاصی به سوالات مختلف در باره قانون جدید خدمت سربازی پاسخ داده است.
قسمتهای قبلی این مصاحبه به پاسخ سوالاتی در باره وضعیت معافیت افراد تحصیلكرده، شرایط معافیت بخاطر خدمت سه برادر ، خانواده های ایثارگر، دانشجویان ، دامادها ، سربازان در حال خدمت، بسیجیان و متاهلین اختصاص داشت. بخش پیش رو به وضعیت بكارگیری سرباز حرفه ای و شرایط سربازان غایب و فراری می پردازد.
با توجه به اینكه بیشتر كشورها به سمت داشتن ارتش حرفهای حركت میكنند، آیا فكر نمیكنید بهتر باشد ایران هم به این سمت برود و به جای دادن این همه معافیت به ایجاد ارتش حرفه ای اقدام كنید؟
اصطلاح ارتش حرفه ای اصطلاح اشتباهی است حالا محترمانه تر بگوییم یک اشتباهی است که درآن صورت می گیرد . کسی نمی تواند بگوید ارتش روسیه ، ارتش چین و ارتش های بزرگ دنیا حرفه ای نیستند و آماتور هستند یا ادعا كنند كه ارتش جمهوری اسلامی ایران حرفه ای نیست و آماتور است ولی ارتش جزایر سلیمان یا امارات متحده عربی حرفه ای است. متاسفانه این اصطلاح توسط بعضی افراد و حتی مسئولین هم بكار برده میشود، پس اصلاً بحث ارتش حرفه ای و غیره حرفه ای نیست، بحث سربازی حرفه ای است.
نكته دیگر اینكه حدود 60 تا 65 كشور در دنیا دارای سربازی حرفهای هستند كه بعضی از این کشورها عبارتند از آنتی گوا ، بارمودا ، آندورا ، بارمادوس ، باهاما ، ونیز ، سوانا ، توالو ، سرکیس مریز، سه کی ، سن مارینو، فدراتیو میکرونزی ، گویا، ناوارو ، آنتلیس و اسامی زیادی از این قبیل. این قبیل كشورها ! سربازی اجباری ندارند ولی 70 تا 80 کشور دنیا سربازی اجباری دارند.
بعضی از كشورها مثل هلند سربازی را داوطلبانه کرده اند که اگر داوطلب تامین شد دیگر سراغ سربازی اجباری نمیروند. چون آنقدر مزایا دارند که افراد داوطلب در نیروهای مسلح برای شغل، حقوق و مزایایشان مشغول شوند و اگر آنها در نیروهای مسلح باشند، آیندهشان تضمین است. اما نیروهای مسلح ما که از نظر حقوق و مزایا در سطح بالایی قرار ندارند.
پس مطرح كردن این مباحث برای فریب افکار عمومی است بعضی از رسانه ها هر سه ماه یا هر شش ماه یک بار این مطالب را چاپ می کنند و به بهانه های مختلف میگویند که کشورهای دنیا اینطوری است در حالیکه اصلاً این صحت ندارد.حکومت ما متکی به مردم است، ارتشش هم ارتش مردمی است و راهبردش هم راهبرد تدافعی است لذا همه مردم بایستی در ارتش نقش داشته باشند و سربازی بایستی به صورت وظیفه باشد.
مقام معظم فرمانده کل قوا در این رابطه فرموده اند که خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد لذا بحث ارتش حرفه ای که بعضی از روزنامه ها خیلی فشار می آورند و فکر می کنند با یک فشار دیگر کار تمام است، باید بدانند كه سربازی حرفه ای در ایران با توجه به شرایط کنونی تحقق پیدا نخواهد کرد.
طبق قانون چه كسی سرباز غائب محسوب میشود؟
سربازان غایب به مردانی اطلاق می شود كه 18سال تمام سن دارند ولی برای رفتن به خدمت خود را معرفی نكنند. سرباز غایب 2 دسته هستند یك عده كسانی هستند كه 18 سال آنها تمام شده و خودشان را معرفی نكرده اند. عده دیگر كسانی هستند كه به دلایلی معافی موقت مثل معافیت تحصیلی یا معافیت پزشكی موقت گرفته و یا به خارج از كشور رفته اند ولی بعد از پایان مهلت معافیت موقت، خودشان را معرفی نكرده اند.
اگر كسی بعد از 18 سال تمام خود را معرفی كند اما دفترچه اعزام به خدمت وی دیر بیاید، آیا غیبت میخورد؟
این دیگر غائب محسوب نمی شود یعنی كسی كه خودش را به سازمان وظیفه عمومی در سن 18 سالگی و یا در صورت داشتن معافیت موقت، بعد از پایان آن معرفی كند، دیگر غایب محسوب نمیشود. كسی كه به سن 18 سال رسیده در همان سال باید خودش را معرفی كند و آن كسی كه معافیت تحصیلی دارد بعد از شش ماه از فراغت از تحصیل بایستی خودش را معرفی كند. اگر معرفی نكند غائب محسوب می شود البته در قانون فعلی یكی از اصلاحاتی كه انجام شد این است كه این شش ماه را به یك سال رساندیم و هر كسی كه به سن 18 سالگی می رسد یا هر كسی كه از دانشگاهی یا مدرسه ای فارغ التحصیل می شود یكسال فرصت دارد خودش را معرفی كند.
آیا سربازان غایب هم مشمول طرح كاهش خدمت سربازی می شوند ؟ مثلاً اگر كسی سرباز غایب باشد و سه برادرش خدمت كرده باشند، معاف میشود؟
سرباز غایب هایی كه تا اول خرداد امسال مرتكب غیبت شده اند، مشمول این مقررات قرار میگیرند و میتوانند از مزایای آن استفاده كنند، اما كسانی كه از اول خرداد به بعد غیبت كرده باشند، مثل غائبین با آنها برخورد میشود.
مطابق قانون به چه كسی سرباز فراری اطلاق میشود؟
هر آن كسی كه در مدت خدمت حتی یك روز هم خدمت كرده و از خدمت خارج شده است به عنوان سرباز فراری محسوب می شود.
وضعیت سرباز فراری برای مراجعه به خدمت چگونه است؟
آنهایی كه در داخل كشور هستند اگر تا پایان سال 86 فرار كرده باشند، اما مراجعه بكنند در شمول این مقررات قرار می گیرند چون مورد عفو مقام معظم فرمانده كل قوا قرار گرفته اند. آنها می توانند خودشان را معرفی كنند و بقیه خدمت دوره ضرورت را بر اساس همین زمان انجام بدهند. مثلاً كسی كه زمانی فرار كرده خدمت 24 ماه بوده اگر الان مراجعه كند همان خدمت 18 ماه را انجام می دهد و اگر واجد شرایط یكی از معافیت ها هم باشد از آن برخوردار می شود چون عفو شده است.
سربازان فراری كه به خارج از كشور رفتهاند، اگر برگردند، چه وضعیتی خواهند داشت؟
در رابطه با خارج از كشور باید توجه داشت كسانی كه تا پایان 1382 از كشور خارج شده اند اینها می توانند با پرداخت پنج میلیون تومان خدمت سربازی شان را بخرند اما آنهایی كه از سال 83 به بعد از كشور خارج شده اند دیگر تسهیلاتی به آنها تعلق نمی گیرد لذا از این نظر داخل كشور با خارج از كشور برابر است.
در عین حال كسی كه در خارج از كشور است را باید جذب نظام كنیم زیرا ما اگر این كار را نكنیم دیگران او را جذب می كنند و بعداً هزینه ای كه برای اینها پرداخت میكنیم خیلی بیشتر خواهد بود لذا ما برای اینكه ایرانیان مقیم خارج از كشور به هر دلیلی كه اشتباه كرده یا فرار كرده اند یا غیر قانونی از كشور خارج شده اند یا قانونی از كشور خارج شده اند و در آنجا غیر قانونی اقامت كرده اند، اگر بخواهند به سوی نظام مراجعه كنند به هر حال نیروهای مسلح در حد سربازی تسهیلات خودش را فراهم می كند







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن