تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804500509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - درخشش خودروهاي هيبريدي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اقتصاد - درخشش خودروهاي هيبريدي


اقتصاد - درخشش خودروهاي هيبريدي

مونا مشهدي رجبي:نمايشگاه خودروي پاريس در روز پنج‌شنبه دوم اكتبر سال 2008 ميلادي برگزار شد و تا روز نوزدهم همين ماه در اين شهر فرانسه به كار خود ادامه مي‌دهد. بر طبق اخبار رسيده مهم‌ترين ويژگي اين نمايشگاه عرضه مدل‌هاي مختلف خودروهاي هيبريدي و خودروهاي الكتريكي است كه به تعبير شمار زيادي از طرفداران محيط زيست نقطه عطفي در صنعتي خودروسازي جهان محسوب مي‌شود. اغلب اين خودروها قرار است از سال 2011 ميلادي به بازار عرضه شود و استفاده از آنها به جاي خودروهاي بنزيني مي‌تواند سبب كاهش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي شود.

شمار زيادي از شركت‌هاي خودروسازي جهان مدل‌هاي تازه خود را براي عرضه به اين نمايشگاه فرستاده‌اند و همين مسئله بر اهميت اين نمايشگاه در سطح بين‌المللي افزوده است.
در نمايشگاه امسال بيشتر تمركز شركت‌هاي خودروسازي روي خودروهاي هيبريدي و الكتريكي بود. خودروهاي الكتريكي مركز توجه خودروسازاني بود كه به نياز نسل‌هاي آينده مي‌انديشند و به روزهايي فكر مي كنند كه ذخاير نفتي دنيا به پايان رسيده است يا قيمت نفت به اندازه‌اي است كه استفاده از آن براي توليد سوخت خودرو صرفه اقتصادي ندارد. اهميت توليد خودروهاي الكتريكي و هيبريدي در اين نمايشگاه به اندازه‌اي بود كه خودروسازان اروپايي درخواست كردند تا وامي معادل 40 ميليارد يورو از طرف كميسيون اروپا براي فعاليت‌هاي مطالعاتي و توليد خودروهاي الكتريكي دريافت كنند . يكي از تازه‌ترين خودروهاي الكتريكي در جهان خودروي ولت است كه توسط شركت خودروسازي جنرال‌موتورز آمريكا توليد شده است. نيسان نيز خودروي الكتريكي خود را در اين نمايشگاه عرضه كرد. اين خودروي كوچك دو در براي حركت در داخل شهر ساخته شده است و بر طبق گفته توليدكنندگان هنوز از نظر فني توانايي لازم براي سفرهاي بين شهري را ندارد و نيسان اين خودروي دو در و دو نفره را در سال 2009 ميلادي به بازار مصرف اروپا عرضه مي‌كند.
بر طبق اطلاعات مندرج در سايت نمايشگاه، پاريس در سال 1898 ميلادي اولين ميزبان نمايشگاه خودرو در جهان بود. از آن زمان تاكنون برگزاري نمايشگاه‌هاي خودرو در جهان مرسوم شد و هر دو سال يك‌بار در پاريس اين حادثه بزرگ صنعت خودرو تكرار مي‌شود. مدل‌هاي تازه‌اي كه در اين نمايشگاه عرضه مي‌شوند قبل از اينكه به معرض ديد عموم گذاشته شوند مورد آزمايش قرار مي‌گيرند. يكي از ساده‌ترين آزمايش‌هايي كه روي خودروهاي موجود در نمايشگاه انجام مي‌شود اين است كه بايد مسافت بين ورساي تا پاريس را با اين خودروها طي كرد تا صحت و سلامت فني خودرو تضمين شود. تا سال 1922 ميلادي تنها خودروهاي توليدي فرانسه يعني خودروهاي توليد شده توسط شركت‌هاي پژو، رنو و سيتروئن مي‌توانستند توليدات خود را به بازار عرضه كنند. در فاصله سال‌هاي 1939 تا حدود سال 1946 ميلادي اين نمايشگاه تعطيل شد. در اين سال‌ها درگيري جنگ‌هاي جهاني و مشكلات اقتصادي پيرامون آن سبب شد تا توليدكنندگان سرمايه‌گذاري كافي در اين زمينه انجام ندهند و فضا براي برگزاري نمايشگاه مناسب نباشد. بالاخره در سال 1948 ميلادي يعني بعد از بازگشتن صلح به اقتصاد جهاني و پشت سر گذاشته شدن جنگ جهاني دوم دوباره مدل‌هاي تازه خودروهاي فرانسوي به بازار عرضه شد. در فاصله دهه 1960 تا 1970 ميلادي بود كه نمايشگاه خودروي پاريس ميزبان خودروي پورشه 911، پلي مواث باراكودا و در نهايت فولكس واگن گلف بود. اين اولين‌باري بود كه توليدات غير فرانسوي به نمايشگاه راه يافت و عرضه آن سبب شد تا فروش اين محصولات در جهان افزايش يابد. از طرف ديگر اعتبار بيشتر براي نمايشگاه پاريس به ارمغان آورد و سبب شد تا بار ديگر نمايشگاه‌هاي بر پا شده در جهان متفاوت باشد. اما تا سال 1976 ميلادي هنوز ورود توليدات غيرفرانسوي به اين نمايشگاه آزاد نشده بود.
در سال 1976 ميلادي تصميم گرفته شد كه نمايشگاه خودروي پاريس به يك نمايشگاه بين‌المللي تبديل شود و توليدات تمامي شركت‌هاي خودروسازي جهان در آن به نمايش‌گذارده شود. در سال 1988 ميلادي اين نمايشگاه كه پيش از اين نمايشگاه موتور پاريس نام داشت عنوان امروزي خود يعني نمايشگاه خودروي پاريس را به خود اختصاص داد. در سال‌هاي اخير اين نمايشگاه از اعتبار بسيار زيادي در جهان برخوردار شده است كه يكي از دلايل آن قدمت زياد آن در جهان و دليل ديگر آن معرفي مدل‌هاي تازه خودرو براي اولين‌بار در اين نمايشگاه است. در نمايشگاه خودروي پاريس در سال 2008 ميلادي انواع خودروها به نمايش گذاشته مي‌شود. انواع خودروها از خودروهاي كوچك و اسپرت كه ميزان مصرف سوخت در آنها پايين است تا خودروهاي بسيار گرانقيمت و لوكسي كه كسي به ميزان مصرف آنها توجه و دقتي ندارد. در اين نمايشگاه شركت تويوتا براي اولين‌بار خودروي هيبريدي خود را به معرض نمايش مي‌گذارد كه قيمت پايه آن 20 هزار دلار آمريكاست.
در اين نمايشگاه سه خودروي AVENSIS، IQ و در نهايت Urban cruser به معرض نمايش گذاشته شد. آونسيس كه يكي از خودروهاي لوكس توليد شده توسط تويوتاست در استوديوي طراحي ED2 در جنوب فرانسه طراحي شد. در اين خودرو فاكتورهاي ايمني زيادي لحاظ شده است كه از جمله آنها مي‌توان به سيستم كنترل ثبات خودرو و سيستم ايمني در حين تصادف اشاره كرد. خودروي مدل IQ سال 2009 طولي كمتر از 10 فوت دارد ولي ظرفيت داخلي آن به‌گونه‌اي است كه سه فرد بزرگسال و يك كودك مي‌توانند به‌راحتي در آن بنشينند و با سرعت بيشتر از 100 كيلومتر در ساعت در نهايت ايمني رانندگي كنند. طرح اوليه اين خودرو در ماه مارس در نمايشگاه خودروي ژنو ارائه شد و در پاريس خودروي كامل و ساخته شده از آن طرح به معرض نمايش گذاشته شد. سومين خودروي تويوتا كه در اين نمايشگاه ديده مي‌شود Urban cruiser است كه با الگو‌برداري از خودروهاي آمريكايي طراحي و ساخته شده است، بازار هدف اين خودرو اروپاست و از سال 2009 ميلادي به اين بازار ارائه خواهد شد.
نماينده شركت هوندا در اين مورد مي‌گويد: «ما خودروي هيبريدي خاصي توليد كرديم كه به دليل قيمت پايين بتواند وارد زندگي تمام مردم شود. خودرويي كه بتواند تمام دارندگان خودرو را به سمت خريد آن و به دنبال آن كاهش مصرف سوخت هدايت كند.»
شركت خودروسازي رنو نيز در اين نمايشگاه توليداتي را به معرض ديد گذاشته است كه يكي از آنها خودروهاي مگان توليدي اين شركت است. در پاريس مگان‌هاي دو در و چهار در هاچ‌بك ارائه شد كه به دليل طراحي متفاوت آن شمار زيادي از علاقه‌مندان خودرو را به خود جذب كرد. خودروهاي مگان كوپه با طراحي بي‌نظير يكي از قابل توجه‌ترين توليدات اين نمايشگاه محسوب مي‌شوند. قدرت موتور اين خودروهاي جديد 30 اسب بخار بيشتر از مدل‌هاي قديمي است و بر طبق گزارشي كه در نمايشگاه خودروي پاريس ارائه شد قدرت موتور آن 360 اسب بخار است. مگان‌هاي جديد دنده اتوماتيك هستند.
شركت فرانسوي پژو نيز در اين نمايشگاه مدل تازه‌اي ارائه داده است. اين مدل تازه كه يك خودروي هيبريدي است prologue نام دارد و نمايندگان اين شركت آن را نسل جديد خودروهاي هيبريدي مي‌خوانند. قدرت موتور اين خودرو 200 اسب بخار است و ميزان تصاعد گاز دي‌اكسيدكربن آن بسيار پايين است گزارش‌ها نشان مي‌دهد در ازاي طي شدن هر يك كيلومتر تنها 109 گرم گاز دي‌اكسيدكربن از اين خودرو متصاعد مي‌شود. اين خودرو از سال 2009 ميلادي به بازار جهاني عرضه مي‌شود.
در ميان خودروهاي گرانقيمتي كه به اين نمايشگاه آمده‌اند مي‌توان به خودروي مدل كاليفرنيا توليد شده توسط شركت فراري و سري هفتم خودروي بي‌ام دبليو سال 2009 اشاره كرد. اين دو خودرو گران‌ترين خودروهاي نمايشگاه هستند. بعد از آنها مي‌توان به توليدات شركت‌هاي مرسدس بنز، Audi و توليد شركت نيسان اشاره كرد. بر طبق گزارش ارائه شده توسط سايت نمايشگاه، شركت شورلت خودروي مدل ولت و شورلت كروز خود را به نمايشگاه فرستاده است. شركت خودروسازي Audi چندين مدل را به نمايشگاه ارائه كرد كه از جمله آنها مي‌توان به Audi RS6، AudiA6، AudiS4 اشاره كرد.
سري سه و هفت شركت بي‌ام دبليو، مدل‌هاي پانامرا و cayenne S Transsyberia 2010 توليدي پورشه، اوندليوس توليدي رنو و مدل پيكسو توليد نيسان از ديگر خودروهايي هستند كه در اين نمايشگاه خودرو به معرض نمايش گذاشته مي‌شوند. در اين نمايشگاه شركت ميتسوبيشي خودروي لنسر اسپور بك را به معرض نمايش گذاشت. اين خودرو مدل سدان و هاچ‌بك دارد و براي بازار اروپا طراحي شده است. زيرا در اين منطقه از جهان خودروهاي پنج در هاچ‌بك با استقبال زيادي روبه‌رو شده است. ويژگي‌هاي اين خودروها به صورت زير است. موتور چهار سيلندر با گنجايش 1800 سي‌سي و قدرت موتور 141 اسب بخار و انتخاب بين گيربكس پنج يا شش سرعت دستي يا چهار سرعت اتوماتيك. يا خودروي چهار سيلندر با قدرت 138 اسب بخار و گنجايش موتور 2000 سي‌سي و ديگر ويژگي‌هاي ذكر شده در بالا. كيا نيز در اين نمايشگاه خودروي تازه‌اي را به نمايش گذاشت. اين خودروي توليد شده در كره‌جنوبي يك خودروي هيبريدي است كه soul نام دارد. اين خودرو در نمايشگاه ماه مارس ژنو در مراحل پاياني توليد بود ولي هم‌اكنون آمادگي اين شركت براي توليد انبوه هم اعلام شده است. اين خودرو در بازار اروپا با قدرت 124 اسب بخار و گنجايش موتور 1600 سي‌سي عرضه مي‌شود. اما در بازار آمريكا با قدرت موتور 140 اسب بخار و گنجايش 2000 سي‌سي ارائه مي‌شود و چهار سيلندر خواهد داشت. شركت خودروسازي كيا اعلام كرده است از سال 2009 ميلادي توليد اين خودرو را در بازار چين آغاز مي‌كند كه توليدات آن به بازار چين و ديگر كشورهاي آسيايي ارائه خواهد شد. خودروهاي عرضه شده به بازار اروپا و آمريكا در كره‌جنوبي توليد مي‌شود. خودروي هيبريدي soul خودرويي چهار سيلندر با گنجايش 1600 سي‌سي است كه موتور الكتريكي آن با قدرت 15 كيلو وات ساعت كار مي‌كند. ميزان تصاعد گاز دي‌اكسيدكربن از اين خودرو 117 گرم به ازاي طي شدن هر كيلومتر مسافت است.
شركت خودروسازي مزدا نيز در اين نمايشگاه دو مدل فيس ليفت MX-5 Roadster وRoadster Coupe را ارائه كرده است. خودروي MX-5 كه در سال‌هاي گذشته نيز توليد شده بود با طراحي جديد چراغ‌ها داخلي و خارجي و ارتقاي كيفي خودرو به بازار عرضه شد. اين شركت در سال‌هاي اخير توليدات خود را به كشورهاي آسيايي نيز ارسال كرده است و قيمت نسبتا پايين توليدات آن در كنار كيفيت بالاي محصولات سبب شد تا اين شركت خودروسازي بازار خوبي در جهان داشته باشد. اين خودرو گنجايش موتور 2000 سي‌سي دارد خودرويي چهار سيلندري است و گيربكس شش سرعت و دستي دارد. شركت مزدا اعلام كرده است در سال‌هاي آينده مدل‌هاي هيبريدي خود را به بازار ارائه مي‌كند و فعاليت‌هاي مطالعاتي خود را در اين زمينه آغاز كرده است.
بر طبق گزارش‌هاي موجود كيفيت توليداتي كه در اين نمايشگاه به مصرف‌كنندگان ارائه مي‌شود نسبت به سال‌هاي گذشته بالاتر است و بر شمار خودروهاي هيبريدي و خودروهايي كه ميزان مصرف سوخت كمتري دارند افزوده شده است. در اين نمايشگاه بيشتر از 20 خودروي هيبريدي عرضه مي‌شود كه برخي از آنها در سال 2010 ميلادي به بازار مصرف ارائه خواهد شد و برخي بعد از اتمام نمايشگاه بر‌اي فروش به بازار فرستاده مي‌شود. به همين دليل اين نمايشگاه نه تنها از نظر توليدكنندگان بلكه از نظر مصرف‌كنندگان نيز بسيار مهم است و نمي‌توان آن را با نمايشگاه‌هاي ديگر از قبيل نمايشگاه خودروي فرانكفورت آلمان و نمايشگاه خودروي توكيو مقايسه كرد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن