تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820070069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2
امام جمعه مشهد: نيروي انتظامي در صف مقدم جنگ نرم است

خراسان امروز- صفايي: امام جمعه مشهد در جمع هزاران زائر و مجاور بارگاه منور رضوي با اشاره به هفته نيروي انتظامي گفت: اين قشر تلاشگر در كارگزاري نظام اسلامي تلاش بسيار مطلوبي ارائه داده اند و عملكرد نيروي انتظامي جاي تقدير دارد.

آية ا... سيد احمد علم الهدي با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري در مورد نيروي انتظامي كه فرمودند: «نيروي انتظامي نماد اقتدار نظام اسلامي است» گفت: جايگاه نيروي انتظامي محوري است و اين نيرو در متن نظام قرار دارد.
وي افزود: وظيفه مردم و واكنش آنان در برابر اين نيرو بايد مورد توجه قرار گيرد، زيرا تضعيف نظام جمهوري اسلامي معصيت است و حتي برخي مراجع ضعيف جلوه دادن ساختار نظام اسلامي را مساوي شرك دانسته اند و وقتي نيروي انتظامي نماد اقتدار نظام است، تضعيف اين نيرو شرك است و در مقابل، تكريم اين نيرو تعظيم و بالا بردن اقتدار نظام به شمار مي رود.
عضو خبرگان رهبري در ادامه گفت: عناصر اين نيرو نيز بايد بدانند فرمايش مقام معظم رهبري تكليفي مضاعف بر عهده آنان قرار داده است و اين نيرو بايد براي اقتدار اسلام تا پاي جان ايستادگي كند.
آية ا... علم الهدي افزود: امروز نيروي انتظامي در صف مقدم جنگ نرم قرار دارد و بر همين اساس بايد حركتهاي دشمن به صورت دقيق مورد بررسي قرار گيرد تا علاوه بر برنامه ريزيهاي تئوريك، عمليات تاكتيكي دشمن نيز خنثي شود.
وي تصريح كرد: آنچه مسلم است پشتوانه تئوريك ما در اين نظام و ايستادگي آن به پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) بوده و 30 سال است همه گروه ها و اقشار مردمي با اين تئوري پاي اين نظام اسلامي و ولايي ايستاده اند.
خطيب جمعه مشهد با بيان اينكه دشمن تجربه كرده كه اگر مردم از اهل بيت رسول اكرم(ص) جدا شوند نظام پا بر جا نخواهد بود، گفت: دشمن با توسعه وهابيت مي خواهد به جامعه تلقين كند كه مردم به اهل بيت(ع) وابستگي ندارند، زيرا در اين حركت نيز شكست خواهد خورد.
وي با اشاره به سالروز تخريب بارگاه ائمه بقيع(ع) گفت: حركت خشونت بار وهابيان و توزيع كتابهاي بي اساس توسط اين مزدوران انگلستان و آمريكا را محكوم مي كنيم.
آية ا... علم الهدي گفت: من به عنوان يك طلبه اعلام مي كنم مسؤوليت تمام جنايات اطراف قبر پيامبر اكرم(ص) كه توسط وهابيان انجام مي شود بر عهده دولت عربستان سعودي است.
وي افزود: چگونه است در تمام عربستان كسي جرأت مخالفت با دولت اين كشور را ندارد، اما در شهر مدينة النبي(ص) شيعيان مورد اهانت قرار مي گيرند و دولت اين كشور هيچ واكنشي نشان نمي دهد؟
امام جمعه مشهد گفت: نيروي انتظامي بايد هوشيار باشد، زيرا دشمن به دنبال هنجارشكني در كشور است و عده اي مزدور را اجير كرده و در جامعه جنگ نرم در اين زمينه را آغاز كرده است.وي گفت: ما با سر نيزه پليس نمي خواهيم حجاب را تثبيت كنيم و پليس بنيانگذار حجاب نيست، بلكه دستگاه هاي فرهنگي بايد در اين بخش وارد شوند كه اغلب آنها يا قاصرند يا مقصر.
امام جمعه مشهد افزود: پليس بايد با هنجارشكني مبارزه كند و اين حداقل خواسته مردم از نظام اسلامي است.

امامان جمعه استانهاي خراسان خواستار شدند: رعايت اصول ايمني در ساخت و سازها براي كاهش اثرات بلاياي طبيعي

گناباد؛ فرزندان، هديه هاي خداوند هستند
امام جمعه گناباد با اشاره به روز جهاني كودك و هفته اوليا و مربيان گفت: فرزندان ما هديه خداوند هستند و با فطرت پاك متولد شده اند، بنابراين ما بايد آنها را خوب تربيت كنيم.
حجة الاسلام والمسلمين صادقي افزود: بعضي از خانواده ها در قبال كيف و كفش مدرسه فرزندانشان بسيار مقيد هستند، اما در مقابل آداب و رفتار فرزندشان زياد اهميت نمي دهند كه اين باور غلط است.
جغتاي؛ برخورد قاطع با مجرمان
حجة الاسلام والمسلمين موحدي پور امام جمعه جغتاي به روز بزرگداشت حافظ اشاره كرد و گفت: حافظ شاعري است كه تمام اشعارش بر گرفته از قرآن است و اشعارش در حكم موعظه و نصيحت است.وي افزود: مهمترين دغدغه نيروي انتظامي در برخورد با مجرمان طولاني شدن زمان رسيدگي پرونده هاي مجرمان در قوه قضائيه است و مي طلبد كه قوه قضاييه در برخورد با مجرمان قاطعانه برخورد كند.
خليل آباد؛ همكاري با نيروي انتظامي
امام جمعه خليل آباد با گراميداشت هفته نيروي انتظامي و قدرداني از زحمات آنان، از مردم خواست به هر اندازه كه توان دارند با نيروي انتظامي همكاري نمايند.
حجة الاسلام والمسلمين غفاري در بخش ديگري مقاوم سازي واحدهاي مسكوني را ضروري و اختصاص وامهاي مناسب توسط دولت براي نيازمندان را خواستار شد.
مه ولات؛ آرامش در سايه تقوا
حجة الاسلام والمسلمين بهمني، آرامش بشر را در سايه تقوا و ترس از گناه دانست و گفت: ماه مبارك رمضان ماه پربركتي بود كه در سايه تقوا و خداپرستي احساس آرامش مي كرديم و هر كس بسته به وسع خود از اين ماه بهره برد.
وي در ادامه با اشاره به هفته نيروي انتظامي، اين نيرو را مايه افتخار نظام دانست و گفت: تعامل و همكاري با نيروي انتظامي براي تأمين امنيت بسيار مورد تأكيد است.
بجستان؛ فرزندان را تنها نگذاريم
حجة الاسلام والمسلمين ايزدي امام جمعه بجستان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن گراميداشت هفته نيروي انتظامي، از معرفي فرماندهي كلانتري 14 بجستان تقدير و تشكر كرد.وي در ادامه با اشاره به هفته پيوند اوليا ومربيان، از خانواده ها خواست فرزندان را تنها نگذارند.
شهر فيروزه؛ رشوه، آفت دستگاههاي دولتي
خطيب جمعه شهر فيروزه با تبريك هفته نيروي انتظامي، از اين نيرو تقدير كرد و گفت: نيروي انتظامي بدون پشتيباني مردم و همكاري ديگر مسؤولان قادر به تأمين امنيت نيست.
حجة الاسلام والمسلمين شرعي با اشاره به آفات دستگاههاي اداري و امنيتي گفت: از جمله آفاتي كه بايد به شدت با آن برخورد كرد، رشوه است و اين آفات بدون همكاري مردم و مسؤولان برطرف نخواهد شد.
سرخس؛ خرافه پرستي با منطق سازگار نيست
امام جمعه موقت سرخس در خطبه هاي نماز جمعه گفت: اعتقاد به روايات بي اساس و بي اعتبار و خرافات با هيچ منطقي سازگاري ندارد.
حجة الاسلام والمسلمين محمد بختياري افزود: اسلام دين منطق و فكر و انديشه است.
وي از مردم سرخس خواست، براي بازسازي بارگاه حضرت امام موسي كاظم(ع) 200 خشت طلا سهميه مردم سرخس كمك كنند.
شيروان؛ حركت جوان بر روي مين
حجة الاسلام والمسلمين كوثري امام جمعه شيروان با تبريك هفته پيوند دو نهاد مقدس خانه و مدرسه گفت: محيط خانواده نهالستان و گلخانه مدارس است و امروز جوانان ما در جاده اي حركت مي كنند كه مين گذاري شده است كه ما وظيفه داريم اين جاده را براي آنان پاكسازي كنيم.
وي با ابراز تقدير و تشكر از زحمات نيروي انتظامي اشاره داشت: عليرغم اينكه دشمن لحظه به لحظه آنان را تهديد مي كند، اما اقتدار آنان حاكي از صداقت و ايمان و اعتقادي است كه به نظام و ولايت دارند.
نصرآباد؛ فرزند آيينه خانواده است
خطيب جمعه نصرآباد به مناسبت سالروز پيوند اوليا و مربيان گفت: خانواده مهمترين كانون اجتماعي و اولين مركزي است كه نقشهاي رفتاري و اجتماعي را براي افراد تعيين و مشخص مي كند. حجة الاسلام و المسلمين توكلي با تأكيد بر اينكه هر فرزندي آينه تمام نماي خصلتهاي خانوادگي است، والدين را به همكاري با مديران مدارس ترغيب نمود و اين تلاش را موجب رشد فرهنگي جامعه دانست.
جوين؛ تقدير از فرماندار
خطيب جمعه جوين با تقدير از مسؤولان امر در خصوص ارتقاي جوين خطاب به مسؤولان گفت: اولين نهادي كه بايد بعد از ارتقا در شهرستان جوين ايجاد گردد تبليغات اسلامي است.
حجة الاسلام والمسلمين دليري پور با تقدير و تشكر از خدمات ارزنده فرمانداري جوين گفت: در شروع كار فرماندار تلاشهاي وي چشمگير است و اميدواريم همين وضعيت ادامه يابد تا موجب رضايت مردم گردد.
سبزوار؛ ناامني موتورسواران
امام جمعه سبزوار با اشاره به ناامني كه موتورسواران ايجاد كرده اند، گفت: بايد در اين زمينه دقت كافي انجام گيرد تا مشخص شود چند نفر از موتور استفاده بهينه مي نمايند، زيرا با توجه به آمار تصادفات موتورسواران بايد موتور را عامل مرگ نام نهاد.
حجة الاسلام والمسلمين ابراهيمي در بخش ديگري يكي از قديمي ترين و پرسابقه ترين ادارات در سطح دنيا را اداره پست دانست و ادامه داد: در ايران در زمان قاجاريه خدمات پست مخصوص دولتمردان و افراد درجه يك جامعه بود، اما امير كبير آن را به صورت عمومي درآورد.
قوچان؛ وحدت رمز، موفقيت نظام
خطيب جمعه قوچان رمز موفقيت نظام را حفظ وحدت دانست.حجة الاسلام والمسلمين مروج سپس با اشاره به هفته نيروي انتظامي گفت: يكي از وظايف اين نيرو حفظ امنيت است كه در اين راه با همت مسؤولان اجرايي، قضايي موفقيتهاي خوبي به دست آمده است.
شوقان؛ اتحاد و همدلي در جامعه
حجة الاسلام والمسلمين تاتاري امام جمعه شوقان در ارتباط با سفر رياست جمهوري و هيأت دولت به خراسان شمالي گفت: امروز وظيفه آحاد مردم است كه اتحاد و همدلي را بيشتر و دولت را هم كمك كنند تا بتواند در كارها و خدمات رساني موفق تر باشد.
كاشمر؛ انقلاب اسلامي درهم كوبنده آرايش قدرتها
امام جمعه كاشمر گفت: آرايش قدرت در ابعاد نظامي، سياسي، اقتصادي و ديپلماسي در دنيا در حال به هم خوردن است.
حجة الاسلام والمسلمين يعقوبي افزود: انقلاب اسلامي آرايش قدرت دنيا را به هم زد و در حال حاضر آمريكا در باتلاق عراق و افغانستان فرورفته است.
وي با اشاره به سالروز تخريب بقيع توسط وهابيون متعصب اظهار داشت: متعصبين وهابي نمي توانند عظمت اهل بيت(ع) را ببينند و به كوري چشم آنها، ما همه هستي خود را فداي اهل بيت(ع) مي كنيم.
فريمان؛ مصوبات سفر هيأت دولت را اجرايي كنيد
حجة الاسلام والمسلمين طباطبايي امام جمعه فريمان 20 مهر روز بزرگداشت حافظ و 24 مهر روز پيوند مدرسه و خانواده را گرامي داشت.
وي در ادامه توجه استاندار و مسؤولان شهرستان را به مصوبات سفر هيأت دولت به فريمان جلب كرد كه عمده مصوبات آن انجام نشده، از جمله دوبانده شدن جاده فريمان است كه براي شهروندان فريماني به يك آرزوي آسماني و دست نيافتني تبديل شده است.
بيرجند؛ توليد نامرغوب نداشته باشيم
خطيب جمعه بيرجند بر سالم سازي و رعايت نكات ايمني محصولات توليدي در كشور تأكيد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين صادقي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به روز استاندارد گفت: با وجود آن كه اسلام در انجام كارها براستحكام و توجه تأكيد خاصي دارد، اما اين مسأله از سوي برخي توليد كنندگان رعايت نمي شود و توليد كالاي نامرغوب باعث شده برخي از بازارهاي جهاني را از دست بدهد.
خطيب جمعه بيرجند در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آنچه در دنيا باعث بروز بلاياي طبيعي مي شود در اعمال ما نقشي ندارد، اما بخش عمده اي از اين اتفاقات ناشي از رعايت نكردن اصول و قواعد ايمني در ساخت و سازهاست كه ضرر آن به طور مستقيم به خود ما مي رسد.
بشرويه؛ تحريمها، استعدادها را شكوفا كرد
امام جمعه بشرويه با اشاره به روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي، از مسؤولان خواست براي پيشگيري از خسارتهاي زلزله، برساخت و سازها نظارت دقيق تر داشته باشند.
حجة الاسلام والمسلمين شمس الدين با اشاره به بي اثر بودن تحريمهاي دشمنان گفت: تحريمها باعث شد كه استعدادهاي جوانان و دانشمندان ميهنمان در عرصه هاي مختلف علمي، اقتصادي، عمراني و دفاعي شكوفا شود.
سربيشه؛ دقت در ساخت وسازها
امام جمعه سربيشه به مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي از مردم خواست در ساخت و سازها با هزينه بيشتر نكات ايمني را رعايت كنند و در جهت حفظ منابع طبيعي كوشا باشند.
حجة الاسلام والمسلمين محمدي با گراميداشت ياد و خاطره پنجمين شهيد محراب، جنگ احد را پيام عبرتي براي مسلمانان دانست كه هيچگاه غفلت نكنند و از دستور ولي امر خود سرپيچي نورزند.
نهبندان؛ تأكيد بر اهميت نقش خانواده و مدرسه
خطيب جمعه نهبندان با اشاره به روز ملي كاهش آثار بلاياي طبيعي با بيان اينكه ايران از جمله كشورهاي حادثه خيز دنياست، اظهار داشت: با حفظ منابع طبيعي، مراتع و جنگلها و رعايت اصول فني و ايمني و استانداردها مي توانيم آثار ناشي از بلاياي طبيعي را تا حد زيادي كاهش دهيم.
حجة الاسلام و المسلمين خزاعي با اشاره به روز پيوند اوليا و مربيان گفت: ارتباط هر چه بيشتر اولياي دانش آموزان با مدارس مي تواند زمينه توسعه و تعميق ارتباط خانه و مدرسه، كاهش آسيبهاي اجتماعي- فرهنگي، تبيين جايگاه، اهميت و نقش خانواده در مدرسه، ترغيب فرزندان به اقامه و ايجاد انگيزه مطالعه و پژوهش در اوليا و مربيان را فراهم كند.
بجنورد؛ حوزه علميه، مانع انحراف جامعه
امام جمعه موقت بجنورد ضمن گراميداشت سالروز شهادت آية ا... اشرفي اصفهاني گفت: ملت ما بعد از شهادت شهيدان گرانقدر بخصوص امامان جمعه شهيد آگاهتر و منافقان كور دل رسواتر و منفورتر شدند.
حجة الاسلام و المسلمين عبداللهي به سفر رياست جمهوري به خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: اين سفر براي خراسان شمالي بسيار با بركت بود و مردم در استقبال از هيأت دولت حماسه اي بي نظير آفريدند.
وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه گفت: حوزه هاي علميه پرورش دهندگان رهبران انقلاب اسلامي هستند و مانع انحراف جامعه و انقلاب بوده اند.
اسفراين؛ اهميت سفرهاي استاني دولت
امام جمعه اسفراين در خطبه هاي نماز جمعه با گراميداشت هفته نيروي انتظامي و ياد شهداي اين نيرو، از تلاشهاي پرسنل زحمتكش اين نيرو تشكر كرد.
حجة الاسلام و المسلمين گرمابي با اشاره به سفر دوم رياست جمهور و هيأت دولت به خراسان شمالي گفت: ابتكار سفرهاي استاني در طول تاريخ بي نظير بوده كه كم هزينه بودن، تماس مستقيم با مردم و آشنايي با مشكلات از ويژگيهاي آن مي باشد.
كاخك؛ استقامت در عقيده
امام جمعه كاخك انقلاب و نظام اسلامي را نعمت و هديه الهي دانست و گفت: بايد آحاد جامعه و مسؤولان در عقيده استقامت ورزند و بر سرپيماني كه با خدا و ولي امر مسلمين بسته اند متحد باشند تا خداوند نعمتش را برما تمام كند.
حجة الاسلام و المسلمين خاكشور افزود: مهمترين مسؤوليت ما در قبال فرزندان تربيت صحيح است، لذا فرزندان بايد در دامان پاك مادر و در جوار پدر آداب اسلامي را فراگيرند.
قدمگاه؛ عفو و رحمت الهي
امام جمعه شهر قدمگاه سالروز كاهش آثار بلاياي طبيعي را ياد آور شد و گفت: اگر مي خواهيم كمتر آسيب ببينيم بايد سفارش قرآن كريم را به كار بنديم زيرا مصائب و محنتهاي زندگي به سبب دستاوردهاي ماست و عفو و رحمت الهي است كه اكنون امنيت و آسايش ما را رقم زده است.
حجة الاسلام و المسلمين محمد نسب، به سالروز اسكان معلولان و سالمندان اشاره كرده و گفت: بايد به آموزه هاي غني فرهنگ اسلامي درباره سالمندان و نيازمندان توجه كنيم.
طرقبه؛ پيوند اوليا و مربيان موجب موفقيت است
امام جمعه طرقبه اظهار داشت: در آموزه هاي ديني به دو نعمت همواره اشاره شده است يكي امنيت و ديگري سلامتي كه البته لازمه سلامتي روح و روان هم به امنيت بستگي دارد.
حجة الاسلام و المسلمين ايزدي با اشاره به هفته پيوند اوليا و مربيان يكي از عوامل موفقيت و رشد فرزندان و دانش آموزان را پيوند والدين با مدرسه و مربيان دلسوز دانش آموزان دانست.

تهيه كننده فيلم «مريم مقدس»: موضوعات مرتبط با امام رضا(ع) در سينما كم رنگ است

خراسان امروز: تهيه كننده فيلم «مريم مقدس» گفت: حضور امام رضا(ع) در سينماي كشور ما كم رنگ بوده است.محسن علي اكبري تهيه كننده سينما و تلويزيون با بيان اينكه به دليل غفلت هنرمندان و عدم جهت دهي آنها توسط مديريت سينمايي كشور، آثار ساخته شده پيرامون امام رضا(ع) بسيار اندك بوده است، افزود: معارف رضوي قابليت فراواني براي پرداخت در سينما دارند، اما اين حوزه با بي توجهي فيلمسازان و متوليان هنري كشور رو به رو شده است.
تهيه كننده سريال «مردان آنجلس» ساخت فيلمي درباره امام رضا(ع) را يكي از آرزوهاي زندگي حرفه اي اش بيان كرد و اظهار داشت: ساخت فيلمي با محوريت امام رضا(ع) سند افتخار ما فيلمسازان محسوب مي شود و توليد برجسته ترين آثار نيز نمي تواند جاي چنين اثري را در پرونده هيچ فيلمسازي بگيرد.
وي با بيان اينكه توليد آثار هنري با مضامين ديني را به دليل پيچيدگي و حساسيت آنها بايد به كارگردانهاي مسلط وآگاه سپرد، تأكيد كرد: تكنيك و بيان خوب سينمايي در ساخت آثار ديني بسيار مهم است و به اين دليل بايد فيلمسازان براي ساخت فيلمهاي ديني انتخاب شوند كه از تكنيك و تجربه لازم در عرصه فيلمسازي برخوردار هستند.تهيه كننده فيلم سينمايي «هميشه پاي يك زن در ميان است»، خاطر نشان كرد: اگر فيلم ديني با تكنيك مناسبي ساخته شود با استقبال مخاطب رو به رو خواهد شد و اين امر به طور قطع در كشور ما كه آثار ديني فاخر در آن جزو پر مخاطب ترين آثار سينمايي هستند، نمود بيشتري دارد.

تشكيل ستاد هفته كتاب در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: سرپرست معاونت امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي از تشكيل جلسات برنامه ريزي ستاد اجرايي بزرگداشت هفته كتاب در اين استان خبر داد.
رضا توماري اظهار داشت: ستاد اجرايي هفته كتب سال جاري با محدوديت نو آوري و شكوفايي و رويكرد ويژه سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران آغاز به كار مي كند.
وي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني را از مهمترين رويكردها و راهبردهاي فرهنگي در تشكيل اين ستاد ذكر كرد.
وي خاطر نشان كرد: علاوه بر ساماندهي و نهادينه كردن فعاليتهاي جديد، نهادسازي و توسعه كمي و كيفي مراكز فرهنگي در اين بخش در دستور كار قرار دارد.
سرپرست معاونت امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي تقدير از فعالان عرصه هاي توليد، توزيع و مصرف كتاب را يكي از برنامه هاي مورد پيگيري در اين ستاد اعلام كرد و افزود: بر پايي مراسم رونمايي كتاب، برگزاري گردهمايي و نمايشگاه كتاب، ميزگرد و جلسات نقد و بررسي در طي 30 سال انقلاب اسلامي، جلب مشاركت هاي مردمي و مؤسسات دولتي و غيردولتي و فرهنگ سازي از طريق رسانه ها و برگزاري مسابقات فرهنگي واحد كتاب از ديگر برنامه هاي اين ستاد خواهد بود.

«هديه سرزمين رنگارنگ» در حوزه هنري

خراسان امروز: نمايش «هديه سرزمين رنگارنگ» از شنبه در حوزه هنري مشهد اجرا مي شود.
در اين نمايش به نويسندگي و كارگرداني ايمان ايرانمنش و با محوريت بهداشت و تغذيه كودكان، خانمها آتنا توكلي، فرشته قاسم زاده، پرستش سلطاني، وجيهه بقايي و صبا خوش نيت به ايفاي نقش مي پردازند.
اين نمايش در تماشاخانه حوزه هنري مشهد اجرا مي شود.

«ماه پر» داستان يك غواص جنگ مي شود

خراسان امروز: «ماه پر» داستان يك غواص جنگ در يك آسايشگاه رواني است كه تا 20مهرماه در حوزه هنري اجرا مي شود. اين نمايش به كارگرداني محمدرضا اميري و بازي عباس رثايي هر شب در تماشاخانه اشراق حوزه هنري اجرا مي شود. نويسندگي اين كار را جمشيد خانيان بر عهده داشته است.

معرفي برگزيدگان سومين جشنواره استاني تئاتر خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: برگزيدگان مرحله بازبيني سومين جشنواره استاني تئاتر خراسان شمالي معرفي شدند.به گزارش خبرنگار ما، از 21 نمايش كه شامل 18 اثر صحنه اي و سه اثر خياباني بود به صورت اجراي زنده مورد بازبيني قرار گرفت، در مجموع پنج اثر صحنه اي و يك اثر خياباني براي شركت در سومين جشنواره تئاتر استان توسط هيأت بازبيني برگزيده شد.
گفتني است؛ اين جشنواره اوايل آبان ماه در بجنورد برگزار مي شود.

مستند سازي باغ اميرآباد در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: با هدف مستندسازي فضاي سبز باغ اميرآباد بيرجند، 100 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي اختصاص يافت.
معاون ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان جنوبي و مدير پايگاه باغهاي تاريخي خراسان جنوبي با بيان اين مطلب گفت: پروژه مرمتي باغ اميرآباد از سال 83 آغاز و اقدامهاي اصلي براي محوطه سازي و همچنين باغ آرايي آن در سال 85 انجام گرفته است.كريم پور افزود: باغ اميرآباد از جمله پروژه هاي پيشتاز خراسان جنوبي در سطح ملي است كه به لحاظ تخصيص اعتبار ملي در اولويت اول استان قرار دارد.باغ اميرآباد واقع در پنج كيلومتري غرب شهرستان بيرجند و در حاشيه روستاي اميرآباد واقع شده است. اين مجموعه كه يادگار معماري دوران قاجاريه است، شامل دو بخش باغ و كوشك و مجموعه حياط و ساختمانهاي خدمه مي باشد.

انتخابات شوراهاي دانش آموزي آبان ماه برگزار مي شود

بيرجند- خبرنگار قدس: انتخابات شوراهاي دانش آموزي خراسان جنوبي همزمان با سراسر كشور، اول آبان ماه در مدارس برگزار مي شود.
كارشناس فعاليتهاي گروهي سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبي با اعلام اين مطلب گفت: در سال تحصيلي گذشته 136 هزار دانش آموز از هزار و 138 آموزشگاه مقاطع ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي استان در اين انتخابات شركت كردند.
مقصودي هدف از برگزاري انتخابات شوراهاي دانش آموزي را آشنايي دانش آموزان با نحوه شركت در انتخابات و كانديداتوري و همچنين مشاركت در فعاليتهاي گروهي و مشاركتي برشمرد.
شوراهاي دانش آموزي در مدارس با هدف كمك به برنامه هاي آموزشي، فرهنگي و هنري، برگزاري ايام ا.. و ساير موارد فعاليت مي كنند.

معاون اداري مالي و امور استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد: تحقق تمام مصوبات فرهنگي دولت در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون اداري مالي و امور استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تحقق كامل تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر اول هيأت دولت به خراسان شمالي و اجرايي شدن صد درصد مصوبات آن خبر داد.
دلشادي اظهار داشت: در بخش سخت افزاري حوزه فرهنگ و هنر در استانها، دولت نهم به تكميل و تجهيز مجتمعهاي فرهنگي هنري و همچنين احداث اين مجتمعها در نقاط محروم كشور اقدام كرده است.
وي همت دولت نهم در تكميل پروژه هاي عمراني را ستود و خاطرنشان كرد: مدت زمان بهره برداري از پروژه هاي اين وزارتخانه در دولت نهم 5/2 تا سه سال بوده است.
وي در ادامه تصريح كرد: برخي از اين پروژه ها كه از زمان احداث آن 17 سال مي گذشت، در اين دولت به بهره برداري رسيد.
دلشادي با اذعان بر ويژگي تنوع فرهنگي خراسان شمالي و ظرفيتها و قابليتهاي بالاي اين استان در اين زمينه گفت: بررسي اقدامهاي شاخص فرهنگي و تصويب مصوبات توسعه دهنده فرهنگ در دستور كار اين سفر قرار دارد.
وي ضرورت و نياز توسعه حوزه فرهنگ و فرهنگ سازي در استانها را تعامل بيش از پيش متوليان امر در اين نقاط عنوان و خاطرنشان كرد: با ايجاد تعامل و هم انديشي بين نهادها و متوليان فرهنگ، نگاه فرهنگي در جامعه حاكم مي شود.
وي از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي و كاركنان كوشاي آن تشكر كرد و اين اداره كل را جزو ادارات كل برتر و پيشتاز در استانها برشمرد.

مدير كل صدا و سيماي خراسان رضوي:: احياي فرهنگ بومي، هدف اصلي رسانه ملي است

گناباد- خبرنگار قدس: مدير كل صدا و سيماي خراسان رضوي در جمع هنرمندان شهرستان گناباد گفت: احيا و زنده كردن فرهنگ بومي هر منطقه يكي از وظايف مهم صدا و سيماست.
پيشنمازي افزود: از همه نيروهاي فرهنگي استان درخواست مي شود در زمينه فيلمنامه نويسي، طنزنويسي و توليدات راديويي و سيمايي ما را ياري كنند.
وي گفت: ما به دليل كمبود امكانات مالي توان رقابت با شبكه هاي ملي را نداريم، اما مي توانيم با احياي سنتهاي بومي استان برنامه هاي جاذبي توليد كنيم كه براي مخاطبان جاذبه داشته باشد.
در اين مراسم هنرمندان شهرستان مشكلات خود را بيان داشتند.

گراميداشت ياد شهداي نيروي انتظامي در خليل آباد

خليل آباد- خبرنگار قدس: همزمان با هفته نيروي انتظامي و به منظور ياد و گراميداشت شانزده شهيد اين نيرو، مراسم دعاي زيارت عاشورا با حضور فرماندار و جمع كثيري از مسؤولان ادارات در محل نمازخانه فرماندهي انتظامي خليل آباد برگزار شد.

در اين مراسم امام جمعه خليل آباد با بيان رشادتهاي نيروي انتظامي در هشت سال دفاع مقدس و حفاظت از مرزهاي كشور گفت: امروز مردم نيروي انتظامي را از خود مي دانند.
به گزارش خبرنگار ما، تشكيل جلسه اوليا و مربيان با فرمانده نيروي انتظامي، دعوت از فرماندهان حوزه مقاومت بسيج، ديدار فرماندهان با اعضاي مجمع امور صنفي و خانواده معظم شهدا و مراسم شبي با قرآن از ديگر برنامه هاي هفته نيروي انتظامي در خليل آباد بود.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن