تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816432629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از فرار به كشور يونان كلاهبردار 700 ميلياردي تقاضاي پناهندگي سياسي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: پس از فرار به كشور يونان كلاهبردار 700 ميلياردي تقاضاي پناهندگي سياسي كرد
گروه حوادث- ماني قرباني: رد پاي عامل كلاهبرداري 700 ميليارد ريالي در كشور يونان به دست آمد.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال 83 عده اي در اهواز با وعده پرداخت سودهاي 40 تا 60 درصد در قالب پول نقد، خودرو، كولرگازي و... شروع به جذب پولهاي مردم كردند.
آنها در ابتداي كار با سرمايه اوليه اي كه در اختيار داشتند، سودهاي قابل توجهي را به عده اي محدود پرداخت كردند. همين موضوع باعث شد كه افراد زيادي فريب بخورند و در زمان كوتاهي بر تعداد سپرده گذاران و سپرده بگيران اضافه شد، تا آنجا كه شبكه وسيعي از افراد به عنوان نفرات اصلي و نمايندگان آنها در شهرهاي مختلف استان خوزستان، سپرده هاي مردم را بدون هيچ گونه تضميني تنها در مقابل رسيد تحويل مي گرفتند تا در آينده به آنان سود پرداخت كنند. آنها با اجاره كردن مغازه هايي در محلهاي مختلف اقدام به سپرده گيري مي كردند.
پس از گذشت چند ماه پرداخت سودها به تعويق افتاد و شكايت مردم شروع و معلوم شد كه در پشت پرده هيچ فعاليت اقتصادي وجود ندارد و فقط پولهاي افراد جديد است كه به عنوان سود به افراد قديمي پرداخت مي شود و وقوع كلاهبرداري و احتمال متواري شدن اين افراد قطعي است، به همين دليل پليس و مراجع قضايي وارد عمل شدند.
پس از چند روز بيش از 170 هزار نفر در اين زمينه شكايت كردند و مدعي شدند حدود 300 ميليارد تومان به اين افراد پرداخت كرده اند. با اقدامات انجام شده در طول چند ماه تمامي اعضاي اصلي و فرعي اين شبكه به جز يك نفر به نام «علي- ع» دستگير شدند و مبالغ قابل توجهي وجوه نقد، خودرو، تلفن همراه، واحد مسكوني و... از متهمان كشف و ضبط شد و از آن تاريخ تاكنون متهمان دستگير شده كه بعداً با سپردن تضمين هاي لازم آزاد شدند، توانستند بخشي از خسارتهاي شكات را جبران و رضايت بگيرند.
در اين ميان يكي از متهمان به نام «علي- ع» كه حدود 60 هزار نفر شاكي داشت و بيش از 70 ميليارد تومان پول از مردم گرفته بود، از كشور متواري شد كه پس از اقدامات وسيع پليس شناسايي گرديد و با همكاري پليس بين الملل در اسفند سال 84 در تركيه دستگير شد.
دادگاه اوليه حكم استرداد وي را به ايران صادر كرد، اما با توجه به مبالغ هنگفتي كه او از ايران خارج نموده بود، با استفاده از چندين وكيل، از روند طولاني شدن رسيدگي به پرونده سوءاستفاده كرد و در حالي كه جريان استرداد در حال تكميل شدن بود، با هويت جعلي از تركيه متواري گرديد و به يونان گريخت، اما به دليل اينكه از سوي اينترپل تهران تحت تعقيب بود، در اين كشور نيز بازداشت شد.
براساس اخبار رسيده، وي با طرح ادعاهايي واهي همانند سياسي بودن پرونده اش يا احتمال اعدام وي با توسل به دفتر پناهندگي سازمان ملل متحد و دادگاه حقوق بشر اروپا سعي دارد كه اذهان مقامات قضايي يونان را از پرونده كلاهبرداريش منحرف كند.
سرهنگ اميدي معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي با اعلام اين خبر درباره جزييات پرونده اين كلاهبردار معروف كه هم اكنون به خارج از كشور گريخته است، گفت: البته بعيد مي دانم قضات يوناني و مسؤولان دفاتر سازمان ملل فريب يك كلاهبردار را بخورند، زيرا حقيقت روشن و كشف آن بسيار آسان است، زيرا كشور يونان و سازمان ملل متحد در ايران دفتر و نمايندگي دارند و با تحقيق درباره افرادي كه فريب اين كلاهبردار را خورده اند، مي توانند به حقيقت ماجرا پي ببرند.
سرهنگ اميدي در پايان افزود: پيش بيني مي شود تا مقامات يوناني با هوشياري اجازه ندهند كه كشورشان پناهگاه مجرم و كلاهبرداري مثل اين متهم شود و نسبت به اخراج و استرداد وي اقدام كنند. ما اطمينان مي دهيم كه از طريق پليس بين الملل «علي- ع» را به هر كشوري كه فرار كند، تعقيب كنيم و اين سرنوشت هميشگي او خواهد بود كه بايد در فرار زندگي كند، مگر اينكه وي بخواهد برگردد و رضايت شاكيان را جلب كند كه در آن صورت مثل ساير همدستانش ممكن است از تخفيفهاي قانوني در مجازات بهره مند شود، زيرا در جرايم مالي اصل بر تأمين نظر مالباختگان و رضايت آنهاست.
معاون سياسي- امنيتي دادستان كل كشور نيز در حاشيه نشست كارشناسان صندوق بين المللي پول با دادستان كل كشور، از در خواست رسمي دادستان كل ايران نسبت به تسريع در استرداد «علي-ع» متهم به كلاهبرداري حرفه اي 70 ميليارد توماني با 60 هزار شاكي خبر داد.
سراج افزود: با توجه به حكم بدوي صادره از دادگاه يونان، دادستاني كل ايران تقاضاي تجديدنظر و تسريع در استرداد اين مجرم كلاهبردار كرده است.
وي تصريح كرد: در نشست كارشناسان صندوق بين المللي پول كه درباره مصاديق پولشويي و راهكارهاي مقابله با آن بحث و تبادل نظر شد، نسبت به اهميت و حساسيت پرونده «علي-ع» تأكيد شد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن