تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816765797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار طلاي تهران هم به اعتراض بازاريان اصفهان، تبريز و مشهد پيوست عقب نشيني سازمان مالياتي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازار طلاي تهران هم به اعتراض بازاريان اصفهان، تبريز و مشهد پيوست عقب نشيني سازمان مالياتي كشور
گروه اقتصادي؛ بازار طلاي تهران نيز بالاخره به ماليات بر ارزش افزوده واكنش نشان داد. به دنبال تعطيلي بازارهاي اصفهان، تبريز و مشهد، بازار تهران نيز ديروز اعتصاب كرد. صبح ديروز حدود ساعت 8 خبر اعتصاب و تجمع در بازار دهان به دهان چرخيد و پس از حدود يك ساعت و نيم كليه صاحبان واحدهاي صنفي طلافروشان در مسجد امام خميني بازار دور هم جمع شدند و بر سر اعتصاب و تعطيلي بازار توافق كردند. پس از اين توافق زرگران به بازار برگشتند و كركره مغازه هاي خود را پايين كشيدند.پيوستن بازار تهران به جمع متحصنان ضمن اينكه قلب بازار طلاي كشور را از كار انداخت ساير بازارها را نيز دچار ركود سنگيني كرد و اين زنگ خطر دولت را مجبور به عقب نشيني كرد. اعتراض طلافروشان و تشنجات بازار ساير كالاها باعث شد دولت مجبور به توافق بر سر قانون ماليات با اصناف شود. در حالي كه بازار در اعتصاب بود توافقاتي ميان سازمان امور مالياتي كشور و اصناف انجام شد و سازمان به آنها قول داد تا سه ماه آينده قانون ماليات بر ارزش افزوده روي صنوف وابسته به طلا و جواهر محاسبه نشود و اين گروه صنفي از اين ماليات تا سه ماه معاف باشند. محمد كشتي آرايي نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر نيز با تاييد خبر توافق مالياتي اتحاديه طلا و جواهر تهران با سازمان امور مالياتي گفت؛ «بازار طلا ديروز تصميم به اعتصاب گرفت، اما پس از توافق با سازمان امور مالياتي اعتصاب شكسته شد و مغازه هاي طلافروشي دوباره باز مي شود.» نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در مورد توافقات صورت گرفته گفت؛ «از سوي اصناف مرتبط با طلا و جواهر عنوان شد توان پرداخت اين گونه ماليات را ندارند و بايد اين موضوع بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.» وي افزود؛ «سازمان امور مالياتي هم پيشنهاد بررسي قانون ماليات بر ارزش افزوده صنوف طلا و جواهر را پذيرفت و قرار شد تا سه ماه اين ماليات براي طلافروشان و زرگران محسوب نشود.» كشتي آرايي اضافه كرد؛ «طي مهلت داده شده نيز كارگروهي متشكل از اصناف و سازمان امور مالياتي به بررسي ماليات متناسب با درآمد و فعاليت صنوف طلافروشان، زرگر و جواهرساز بپردازد.»رئيس دوره دوم شوراي اصناف كشور در گفت وگو با ايلنا با بيان اين مطلب گفت؛ «با توجه به ادامه اعتراضات و تعطيلي بازار در چند شهر، سازمان امور مالياتي قول داده است حداقل به مدت شش ماه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به تعويق بيندازد.»محمد آزاد ادامه داد؛ «ما به دنبال آن هستيم تا اين قانون يك سال به تعويق بيفتد. اگر اين گونه شود، مي توان براي اجراي اين قانون بسترسازي كرد.

براي اين كار در حال مذاكره با سازمان امور مالياتي هستيم.»

وي افزود؛ « تمام تلاش ها براي كنترل اوضاع و پايان اعتراضات و تعطيلي ها در حال انجام است.»

آزاد تصريح كرد؛ «بازار اصفهان متشنج ترين شرايط را در اين چند روز سپري كرده است كه با وعده سازمان امور مالياتي مبني بر تعليق اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده، بازار اين شهر هم در حال كنترل است.» وي گفت؛ «براي كنترل اوضاع اصفهان، آقاي عرب مازار رئيس سازمان امور مالياتي كشور به اين شهر سفر كرده اند تا با وعده تعليق اجراي اين قانون اوضاع را كنترل كنند.» رئيس اتحاديه آهن فروشان تهران گفت؛ «بازار آهن در تهران هيچگونه اعتراض و تعطيلي را تجربه نكرده است.»

بررسي معافيت مالياتي صنعت طلا و جواهر در نشست مشترك با سازمان ماليات

رئيس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره، سكه و صراف تهران از آغاز مذاكرات اين اتحاديه با مسوولان سازمان امور مالياتي درباره معافيت مالياتي اين صنعت خبر داد. كورش گوهربين در گفت وگو با ايسنا با انتقاد از زمان و نحوه اجرا شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده و با اشاره به غافلگير شدن اين صنف عنوان كرد؛ با روند فعلي كه اجراي اين قانون طي مي كند صنف فعال در حوزه طلا و جواهر نگران راكد شدن بازار طلا در زمينه تعطيلي واحدهاي طلاسازي هستند. وي با اشاره به نشست مشترك پيشكسوتان اتحاديه طلا و جواهر با مسوولان سازمان امور مالياتي گفت؛ اين جلسه با هدف بررسي مشكلات اين صنف درباره اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده تشكيل و پيشنهاد اعمال معافيت صنعت طلا و جواهر از ماليات بر ارزش افزوده مطرح شد كه در دست بررسي است. وي درباره نحوه اعمال معافيت مالياتي بر اساس پيشنهاد ارائه شده هم توضيح داد؛ با توجه به اينكه بخش اعظم فعاليت هاي اين صنعت از جمله سكه صراف و خريداران كه با هدف ذخيره سرمايه هاي خود اقدام به خريد طلا مي كنند، حذف معافيت مالياتي آنها ضروري به نظر مي رسد چرا كه طلا يا سكه توليد شده براي رسيدن به خرده فروشي حداقل در 10 مرحله بايد سه درصدهاي ماليات را بپردازد. گوهربين در ادامه نسبت به تعطيلي بسياري از واحدهاي اين صنعت هشدار داد و بر لزوم بررسي جدي معافيت مالياتي اين صنف تاكيد كرد.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر همچنين خواستار حمايت وزارت بازرگاني شد و تاكيد كرد؛ صنف طلا و جواهر نيازمند حمايت جدي مسوولان در راستاي جلوگيري از ورود مصنوعات خارجي و توسعه صادرات است. گوهربين تعرفه هاي مالياتي و نيز اعمال جريمه هاي سنگين مالياتي را براي صنوف فعال نگران كننده دانست و افزود؛ تنظيم تعرفه هاي مالياتي چندين برابري كه بايد باشد انجام مي گيرد بر همين اساس به نظر مي آيد بايد دفعات كاهش يافته و تفاهمي تعيين شود.

ماليات بر ارزش افزوده هنوز به تعويق نيفتاده است

رئيس مجمع امور صنفي - توزيعي اعلام كرد؛ پرداخت ماليات بر ارزش افزوده توسط واحدهاي صنفي هنوز به تعويق نيفتاده است و اصناف دستوري در اين زمينه دريافت نكرده اند. قاسم نوده فراهاني رئيس مجمع امور صنفي - توزيعي گفت؛ به منظور اجراي هر چه بهتر اين قانون نيازمند اطلاع رساني و آموزش اين قانون هستيم به همين دليل اين قانون بايد به منظور اجراي بهتر با كمي تاخير اجرا شود. وي با اشاره به اينكه اصناف با اصل قانون پرداخت ماليات بر ارزش افزوده مشكلي ندارند، تصريح كرد؛ اصناف فعلاً آمادگي لازم براي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به دليل فراهم نبودن بسترهاي لازم و ابزار مورد نياز ندارند و هر زماني كه اين بسترها فراهم شود آمادگي خود را براي پرداخت ماليات اعلام مي كنند. وي اشاره كرد؛ اجراي اين طرح فعلاً با مشكلاتي مواجه است كه بايد مورد توجه مسوولان امر قرار گيرد. اعتصاب ساير شهرها نيز نسبت به قانون ماليات بر ارزش افزوده همچنان پابرجاست. اما در بازار اصفهان اعتصاب منجر به درگيري شد.

به گزارش «اعتماد»، پس از يك هفته اعتصاب در نقاط مختلف شهر اصفهان پليس با اصناف درگير شد. تجمع بازاريان اصفهان با شعارهايي چون «توپ تانك فشفشه ماليات سه درصدي نمي شه» يا گراني، گراني همراه بود كه با مقابله پليس مواجه شد. البته اين درگيري ها منجر به آن شد كه رئيس سازمان امور مالياتي به اين شهر سفر كند و پاسخگوي اعتراض اصناف باشد. طلافروشان تبريز نيز همچنان در اعتصاب هستند. به گزارش ايسنا منطقه آذربايجان شرقي، تعطيلي بازار زرگران تبريز به دنبال اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از اول مهرماه جاري و افزايش سه درصدي ماليات روي داده است و در حال حاضر تمامي مغازه هاي موجود در بازار «امير» تبريز به حالت تعطيلي درآمده است. در همين ارتباط، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري تبريز گفت؛ قانون ماليات بر ارزش افزوده مربوط به سال 1382 و يك تصميم كشوري است كه قرار شده از مهرماه امسال به مورد اجرا گذاشته شود و چيز جديدي نيست، اما اعتراض صنف زرگران نيز در اين خصوص به مركز گزارش شده، اميدواريم راهكاري براي اين مورد اتخاذ شود. بهارلونژاد افزود؛ از روز گذشته و به دنبال تعطيلي بازار زرگران، فرمانداري تبريز و مسوولان سازمان هاي امور اقتصادي و دارايي و بازرگاني استان آذربايجان شرقي، رايزني هايي را با فعالان اين صنف آغاز كرده اند و هم اينك نيز جلسه يي با حضور مسوولان مربوطه و اعضاي اتحاديه زرگران تبريز در حال برگزاري است، تا بلكه طلافروشان به اعتراضات خود پايان داده، به فعاليت هاي اقتصادي خود بازگردند. وي تصريح كرد؛ از زرگران تبريز انتظار داريم با مختل نكردن فعاليت بازار تبريز، بر سر كار و مغازه هاي خود برگردند. بهارلونژاد ادامه داد؛ ما نيز در شهرستان تمامي خواسته هاي اتحاديه زرگران را پيگيري كرده، تمامي موارد را عيناً به تهران منعكس مي كنيم.

عرب مازار شنبه به مشهد مي رود

رئيس مجمع امور صنفي مشهد مقدس گفت؛ «آقاي عرب مازار رئيس سازمان امور مالياتي كشور روز شنبه به مشهد سفر مي كند و دو روز در اين شهر اقامت خواهند داشت.»

عبدالله افشاري صالح كه در دوره جديد فعاليت شوراي اصناف به جمع هيات رئيسه پارلمان صنفي كشور نيز راه يافته است، در گفت وگو با ايلنا تصريح كرد؛ طي صحبت تلفني كه ديشب و امروز صبح با آقاي عرب مازار داشتم، ايشان را در جريان مشكلات اجرايي قانون ماليات بر ارزش افزوده و اعتراض اهالي صنوف مشهدي به خصوص اعتراض و تعطيلي بازار طلا فروشان اين شهر قرار دادم. بر اين اساس مقرر شد ايشان شنبه و يكشنبه را به تشكيل جلسه با اصناف بگذرانند. وي ادامه داد؛ با صحبت هاي روز گذشته آقاي رئيس جمهور درخصوص اين قانون انتظار داريم سازمان امور مالياتي براي حل مشكلات اصناف قدم بردارد. افشاري صالح افزود؛ قرار است در اين جلسات درخصوص شموليت و عدم شموليت صنف طلا فروشان از اين قانون بحث كنيم. اين صنف شرايط خاصي دارد به گونه يي كه عموماً در معاملات، طلا با طلا معاوضه مي شود و در اين شرايط محاسبه ماليات بر ارزش افزوده دشوار است. وي خاطرنشان كرد؛ لازم است براي روشن شدن چگونگي اجراي اين قانون مذاكراتي با رئيس سازمان امور مالياتي داشته باشيم. هرچند كه اين بحث ها بايد پيش از اجرايي شدن اين قانون انجام مي شد. البته در حال حاضر هم منتظر تصميم گيري مسوولان درخصوص تعليق اجراي اين قانون هستيم. افشاري صالح درخصوص تعطيلي بازار مشهد گفت؛ با صحبت هايي كه در اين چند روز انجام شده سرانجام واحدهاي صنفي متقاعد شدند مغازه ها را باز كنند. فعالان صنف طلا با شنيدن خبر تعليق اين قانون و همچنين با اعلام خبر حضور آقاي عرب مازار نسبت به آينده اميدوار شده اند و اميدواريم اين موضوع موجب پايان تعطيلي بازار شود.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن