تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813238360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از پنج هزار كودك سرطاني تحت پوشش محك هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيش از پنج هزار كودك سرطاني تحت پوشش محك هستند
فرهنگي. جشنواره . قلك شكاني . محك
مدير بازارهاي محك در جشن قلك شكان اين موسسه گفت: بيش از پنج هزار كودك مبتلا به بيماري سرطان تحت حمايت و پوشش محك هستند.

سهيلا شيباني روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت:
موسسه محك با هدف كمك و درمان كودكان مبتلا به سرطان فعاليت مي‌كند تا بتواند گام موثر و مفيدي را براي اين گروه از افراد معصوم و بي‌گناه بردارد.

وي با اشاره به اينكه منابع مالي موسسه محك از كمك‌هاي مردمي تامين مي شود، افزود: اين كمكها در بيمارستان فوق تخصصي محك و مراكز درماني دانشگاهي براي كودكان سرطاني هزينه مي‌شود.

وي تصريح كرد: در حال حاضر اعضاي محك بالغ بر ‪ ۴۰‬هزار نفرهستند كه ‪۴۵۰‬نفر عضو جوان بوده و در طول هفته خدمات رساني مي‌كنند.

او ادامه داد: در موسسه محك ‪۱۵۰‬عضو داوطلب وجود دارد كه مشتاقانه به فعاليت مشغول هستند.

شيباني خاطر نشان كرد: به طور متوسط هزينه هر كودك در ماه براي بخش كودكان سرطاني در بيمارستان يك ميليون و ‪۲۵۰‬هزار ريال است.

او تاكيد كرد: قلك‌ها ي موسسه محك هم به يكي از اصلي‌ترين و دائمي‌ترين منابع درآمد محك تبديل شده و بسياري از هزينه‌هاي درماني از طزيق همين قلك‌ها صورت مي‌گيرد.

وي به جشن قلك شكان اشاره كرد و گفت:اين جشن سالي يك بار، همزمان با روز جهاني كودك برگزار مي‌شود. در اين جشن بچه‌ها قلك هايشان را مي‌آورند مي شكنند و قلك‌هاي تازه مي‌برند. روي قلك‌ها را نقاشي مي‌كنند. شعر مي خوانند و بازي مي‌كنند.

وي افزود: جشن قلك شكان سبب تشويق كودكان در اين امر خداپسندانه شده و در افزايش آمار قلك‌ها تاثير بسياري داشته است.

او ادامه داد: در اين جشن برنامه‌هاي شاد و متنوع اين جشن ها، بازارچه هاي خيريه آن نيز يك منبع درآمد ديگر براي محك است. در كنار اين بازارچه هم، يك سن بزرگ كه يكي از جذابيت‌هاي اين جشن است برپا مي‌شود و بچه ها روي سن قلك هايشان را مي‌شكنند و پولش را به محك هديه مي‌كنند.

وي افزود: همه قلك‌ها اما شكستني نيستند. با گسترش اين طرح، قلك‌هاي كوچك سفالي كفاف كمك‌هاي مردمي را نمي‌داد و براي همين كم كم قلك‌هاي كائوچويي هم كه بزرگتر هستند و درهاي قرمز رنگ دارند، راه افتادند. اين قلك‌ها بيشتر در اختيار مغازه ها، مدارس، شركت‌ها و هواپيمايي و مكانهاي عمومي تر قرار مي‌گيرند.

كمك‌هاي مردمي به محك، اما محدود به قلك‌ها نيست و نيم ديگر هزينه‌هاي محك از روش‌هايي تامين مي‌شود كه آنها هم به نوعي يك ابتكار و حركت تازه به شمار مي‌آيند.

مدير بازارهاي محك گفت: هزينه‌هاي كودكان مبتلا به سرطان در موارد دارو، شيمي درماني، آزمايشات، عكس برداري، تغذيه، پوشاك، كتاب، هزينه اقامت آنها در تهران و رفت و آمدشان از شهرستان به تهران از سوي محك پرداخت مي شود.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر از ‪۱۰‬هزار نفري كه تحت حمايت محك هستند، چهار هزار و ‪ ۷۰۰‬كودك تحت درمان مي‌باشند.

موسسه محك با هدف تاسيس كمك به كودكان سرطاني تاسيس شد و بيمارستان در سال ‪ ۱۳۷۶‬موسسه محك، زميني را در تپه‌هاي دارآباد خريداري كرد تا بتواند با جمع آوري كمكهاي مردمي، دولتي و بين‌المللي ، بيمارستان و آسايشگاهي در آن تاسيس نمايد كه بانوي نيكوكار ايراني مقيم پاريس كه هزينه تاسيس چندين مدرسه در روستاهاي دور افتاده ايران را تامين كرده بود، پس از ابتلا به سرطان و لمس واقعي رنج اين بيماري، تصميم گرفت بيمارستاني براي درمان كودكان سرطاني در ايران تاسيس نمايد. همسر او دكتر جواد كرباسي زاده به ايران سفر كرد و پس از آشنايي با خانم قدس اولين قدمها براي ساخت بيمارستان برداشته شد. سرانجام در سال ‪ ۱۳۸۲‬بيمارستان و نقاهتگاه بزرگ و مجهز دارآباد با ‪ ۱۸۰۰۰‬متر زير بنا، ‪ ۱۲۰‬اتاق و بخشهاي اورژانس ، درمانگاه ، شيمي درماني و راديوتراپي ، راديولوژي و آزمايشگاه ، فيزيوتراپي ، استخر و پارك بچه‌ها ، سالن كنفرانس و كتابخانه افتتاح شد.

براي آشنايي بيشتر با موسسه محك مي‌توانيد به نشاني اينترنتي -‪www.mahak‬ ‪ charity.org‬مراجعه كرده و يا با شماره تلفن ‪ ۲۲۴۵۱۴۱۴‬تماس بگيريد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن