تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812782062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس * خودروسازان به دنبال مشتري!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس * خودروسازان به دنبال مشتري!
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

درهاي نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس با 110 سال قدمت، صبح ابري پنج‌شنبه 11 مهر (2 اكتبر) پس از دو سال روي هزاران خبرنگار و دست‌اندركار صنعت خودرو از سراسر جهان در حالي گشوده شد كه اكثر خودروسازان بزرگ ماه‌هاي كم‌فروغي را در بازار مالي فروش خودرو در جهان تجربه مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزايش شديد قيمت نفت طي ماه‌هاي گذشته و به تبع آن افزايش قيمت بنزين و گازوييل به عنوان سوخت خودروها، دشوار شدن دريافت تسهيلات بانكي براي خريد خودرو و سختگيرانه‌تر شدن قوانين مربوط به آلايندگي خودروها از جمله عواملي است كه رويكرد مردم را به سمت مدل‌هاي كوچك با حجم موتور كم سوق داده است. شرايط فوق تا بدانجا پيش رفت كه در تابستان امسال حجم مسافرت‌هاي برون‌شهري در اكثر كشورهاي جهان به طور غيرمنتظره‌اي كاهش يافته است.

سخنراني مديران عامل گروه‌هاي خودروسازي فرانسوي آغازگر رسمي گشايش نمايشگاه بود.

كريستين استرف - مديرعامل گروه پژو سيتروئن - نخستين سخنران رسمي نمايشگاه بود كه ضمن تشريح فعاليت‌هاي اين گروه در زمينه‌هايي همچون توسعه محصولات جديد، فعاليت‌هاي زيست‌محيطي و توسعه بازار با اشاره به اين‌كه اين نمايشگاه در شرايطي نامطمئن و سخت گشايش يافت، افزود: مشكلاتي همچون كمبود انرژي، بحران‌هاي مالي و مسايل زيست‌محيطي فعاليت در حوزه خودرو را با مشكل مواجه مي‌كند؛ ولي گروه پژو سيتروئن با دو ديدگاه عمده خود به پيشبرد اهداف خود ادامه مي‌دهد و با تمام توان خود مقابل اين چالش‌ها خواهد ايستاد.

وي با بيان اين‌كه پژو سيتروئن در حال حاضر پاك ترين خط توليد خودرو در اروپا را دراختيار دارد، تصريح كرد: اين گروه از سال 2006 تا به حال سالانه يك ميليون خودرو با خروجي دي اكسيد كربن كمتر از 140 گرم توليد كرده است. سال گذشته محصولات سه سيلندر پژو سيتروئن طراحي شد و تا سال 2009 اين خودروها به بازار خواهد آمد.

او همچنين گفت: پس از بهبود عملكرد موتورهاي ديزلي خود برنامه توسعه خودروهاي بنزيني از جمله موتور THP را خواهيم داشت. ضمن آن‌كه آوريل گذشته خانواده جديد خودروهاي بنزيني كوچك با موتورهاي سه سيلندر و حجم يك ليتر ارايه شد.

پس از آن با سخنراني مديرعامل شركت سيتروئن از سيتروئنC3 پيكاسو رونمايي شد. ضمن اين‌كه مدل جهاني HYPNOS و مدل اروپايي C4 سيتروئن نيز در معرض ديد عموم قرار گرفت.

از آن سو خودرو چندمنظوره پژو پرولوگ و مفهومي RC نيز با سخنراني مديرعامل شركت پژو پرده‌برداري شد و همچنين مدل 308CC پرده‌برداري شد.

در ادامه، در بخش ديگري از سالن، كارلوس گون - مديرعامل شركت رنو - به ايراد سخنراني پرداخت و مدل كمپكت مگان كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان عامل حفظ اعتبار رنو در اين نمايشگاه است را رونمايي كرد.

اين در حالي است كه شركت رنو در سال جاري عملكرد چندان مناسبي به دليل بروز بحران اقتصادي در اروپا از خود نشان نداده است و اين شركت قصد دارد با رونمايي از مدل‌هاي كليدي رنو رقابت جديدي را با فولكس‌واگن، پژو و فيات آغاز كند.

گفته مي‌شود كه رنو وابستگي زيادي به فروش مدل ارزان‌ قيمت لوگان سدان در بازارهاي نوظهور كه تازه در حال تاثير گرفتن از بحران جهاني اقتصادي هستند، دارد.

در اين نمايشگاه كه دو روز ابتدايي آن فقط به خبرنگاران و دست‌اندركاران صنعت خودرو اختصاص داشت، 362 برند صنعت خودرو از 25 كشور جهان حاضر هستند و آخرين محصولات خودروسازان معتبر جهاني در هشت سالن اين نمايشگاه به نمايش درآمده است.

در دور قبلي برگزاري اين نمايشگاه بيش از 11 هزار خبرنگار در آن حضور داشتند كه امسال براي نخستين بار 10 خبرنگار عكاس از ايران با ابتكار شركت ايران‌خودرو و پژو عازم فرانسه شدند و 5 خبرنگار عكاس نيز طبق روال گذشته از سوي شركت رنو پارس و رنو در اين نمايشگاه حضور يافتند.

در نمايشگاه امسال فولكس‌واگن گلف جديدش را به نمايش گذاشت كه پلت‌فرمي پرفروش محسوب مي‌شود. تويوتاموتور نيز به عنوان بزرگ‌ترين خودروساز جهان، آوانسيس بزرگ و جديدش را معرفي كرد. تويوتا همچنين از يك دوديفرانسيلي شهري با نام "اوربان كرايز" كه از آن به عنوان كوچك‌ترين خودرو داراي چهار سرنشين در جهان ياد مي‌شود، رونمايي كرد.

فورد Ka II، هيونداي i2O و كيا Soul خود را كه همگي خودروهايي كوچك به شمار مي‌روند را معرفي كردند.

كيا و مزدا نيز هر كدام از 4 مدل جديد رونمايي كردند. پورشه، جيپ، آئودي و بي‌ام‌و نيز هر كدام با رونمايي از 3 مدل جديد به استقبال نمايشگاه پاريس 2008 رفتند. همچنين تويوتا، پژو، اپل، ميتسوبيشي، هوندا، شورولت، سيتروئن، داچيا و فيات نيز هر يك از 2 مدل جديد و جهاني خود پرده‌برداري كردند.

بنتلي، فورد، لندرور، لكسوس، هيونداي، مازراتي، مرسدس بنز، اشكودا، ولوو و فولكس‌واگن نيز هر كدام از يك مدل جهاني خود رونمايي كردند.

خودروسازان اسپورت و گران‌قيمت مانند بي‌ام‌و ، مرسدس، دايملر و پورشه نيز با توجه به اين‌كه به طور عمومي تاثيراتي را هرچند كم از ركود بازار پذيرفته‌اند، ولي در نمايشگاه حضور پر رنگي دارند.

رويكرد به خودروهاي كم‌مصرف، پاك و ارزان‌قيمت كه به برنامه‌ مشترك خودروسازان تبديل شده است، در نمايشگاه پاريس نيز عينيت دارد. به واقع در شرايطي كه سوخت، قيمت‌هاي آنچناني را طي مي‌كند و در بسياري از كشورها نارضايتي عمومي را به همراه داشته، در شرايطي كه دريافت تسهيلات بانكي براي خريد خودرو دشوار شده و اعتماد مصرف‌كنندگان را خدشه‌دار كرده و همچنين در شرايطي كه قوانين مربوط به آلايندگي خودروها بسيار سختگيرانه شده، چاره‌اي جز حركت خودروسازان به اين سمت براي بقا باقي نمي‌ماند و به همين دليل است كه خودروهاي كوچك در نمايشگاه‌ پاريس همانند نمايشگاه پكن فضاي مناسبي براي جولان‌دادن پيدا و نگاه‌هاي بيش‌تري را به سمت خود معطوف كرده‌اند.

اگرچه حضور خودروهاي كاملا الكتريكي در نمايشگاه پررنگ‌تر بود، ولي توليدكنندگان تقريبا با رشد مناسبي، روي عرضه خودروهاي هيبريدي بنزيني و هيبريدي ديزلي متمركز شده‌اند.

در شرايطي كه شركت‌هاي بزرگ خودروسازي جهان در زمينه توليد و عرضه خودروهاي الكتريكي رقابت سنگيني با يكديگر دارند، اما مسوولان ارشد اين شركت‌ها نگران دستيابي به تكنولوژي ساخت باتري‌هاي شارژ خودروهاي الكتريكي هستند.

با اين وجود آن‌ها براي رفع نگراني‌ افكار عمومي از بابت آلودگي‌هاي زيست محيطي، مدل‌هاي الكتريكي خود را به نمايش گذاشته‌اند.

از سوي ديگر به دليل بالا بودن تكنولوژي ساخت خودروهاي الكتريكي هنوز قيمت اين خودروها در بازار بسيار بالا بوده و عملا با استقبال چنداني از سوي خريداران روبرو نشده‌اند. بسياري از مدل‌هاي به نمايش درآمده حتي براي چند سال آينده نيز تجاري‌سازي نخواهند شد.

تعدادي از نمونه‌هاي اوليه خودروهاي الكتريكي به نمايش درآمده در پاريس مانند مدل مفهومي رنو و تمام الكتريكي اسمارت ED دايملر وارد مرحله تست شده‌اند.

حرف آخر اين‌كه نمايشگاه پاريس با توجه به اعتبار آن و تبليغات وسيع صورت گرفته ولي نسبت به نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پكن حرف تازه‌اي براي گفتن نداشت؛ به جز معرفي تعدادي محصول جديد از سوي خودروسازان كه با توجه به فاصله پنج ماهه از برگزاري نمايشگاه پكن دستاورد خاصي براي صنعت خودرو محسوب نمي‌شود. البته شايد تفاوت‌هاي عمده را بتوان حضور چشمگير و پرتعداد خودروسازان شرقي - به‌ويژه چيني - در نمايشگاه پكن و حضور چشمگير و پرتعداد خودروسازان غربي - به‌ويژه فرانسوي - در نمايشگاه پاريس برشمرد؛ در غير اين صورت فضا، نظم و سرويس‌دهي هر دو نمايشگاه از سطح تقريبا يكساني برخوردار بوده است و خودروسازان ايراني هم كه در هيچ‌كدام حضور نداشتند.

يادآور مي‌شود كه نمايشگاه خودرو پاريس تا 28 مهر (19 اكتبر) پذيراي عموم خواهد بود.

گزارش از: خبرنگار ايسنا حسين غلامي

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن