تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه جامع علمي و كاربردي خراسان رضوي: مراكز علمي-كاربردي خراسان رضوي، تا انتهاي سال جاري به 50 مركز افزايش خواهد يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه جامع علمي و كاربردي خراسان رضوي: مراكز علمي-كاربردي خراسان رضوي، تا انتهاي سال جاري به 50 مركز افزايش خواهد يافت
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس دانشگاه جامع علمي – كاربردي خراسان رضوي گفت: مراكز علمي - كاربردي استان خراسان رضوي تا انتهاي سال جاري به 50 مركز خواهند رسيد كه از اين تعداد 15 مركز در شهرستان‌ها داير خواهند بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، دكتر ناصر پريز در نشست خبري به مناسبت 18مهر سال روز تاسيس دانشگاه جامع علمي كاربردي، گفت: امروز پس از گذشت بيش از 15 سال فعاليت به فضل الهي اين دانشگاه با بيش از 260 هزار دانشجو، 19 هزار مدرس و 30 مركز نسبت به پاسخ‌گويي به نيازهاي شغلي اقدام مي‌كند.

وي افزود: 662 برنامه درسي مصوب داريم كه 164 عنوان آن در اين سه سال اخير تدوين شده است. از مجموع 949 هزار و 827 ظرفيت ايجاد شده طي سالهاي فعاليت دانشگاه در يك دهه فعاليت يعني تا مهر 1384، 36 درصد آن يعني 343 هزار و 299 و 64 درصد (606 هزار و 528) باقي‌مانده در زمان دولت نهم انجام شده است.

وي اظهار كرد: نظام علمي كاربردي به عنوان يك نظام مكمل و بديع در آموزش عالي كشور، پس از مطالعات وسيع در دهه 60، در سال 1369 با تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي و سپس دانشگاه جامع علمي و كاربردي به عنوان بازوي اجرايي اين نظام در سال 1373 تاسيس و نهايتا با انجام مطالعات مورد نياز اولين دوره پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني در سال 1375 انجام پذيرفت.

دكتر پريز گفت:‌ در استان خراسان فعاليت دانشگاه با دو مركز دولتي جهاد كشاورزي در سال 1375 و صنعت آب و برق درسال 1376 شروع شد.

وي با اشاره به اين كه با توجه به كارآيي و توانمندي فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه به سرعت مورد توجه مديران صنايع و دستگاه‌هاي اجرايي قرار گرفت؛ خاطرنشان كرد: تعداد مراكز در سال 1382 كه در واحد استان خراسان رضوي تاسيس شده به 30 مورد رسيده است. هم اكنون 40 مركز علمي كاربردي در استان خراسان رضوي فعال هستند و تا آخر امسال به 50 مركز خواهند رسيد كه از اين تعداد 15 مركز در شهرستانها داير خواهند بود.

رييس دانشگاه جامع علمي و كاربردي خراسان رضوي به تشريح چهار مركز كه تحت نظارت دانشگاه جامع قرار دارند پرداخت و گفت: 15 مركز دولتي، 17 مركز خصوصي و هشت مركز عمومي داريم كه تاكنون 14 هزار و 150 دانشجو كه 8000 كارداني ترمي و سه هزار و 50 كارداني پودماني و 3100 كارشناسي فارغ‌التحصيل شده‌اند و طبق آمارهاي گزارش شده از مراكز بيش از 85 درصد فارغ‌التحصيلان شاغلند.

وي خاطرنشان كرد: تعداد دانشجويان در سراسر كشور 340 هزار نفر و در استان خراسان 15 هزار نفر به طور كلي به تحصيل مشغولند كه هفت هزار و 360 نفر در مقطع كارداني پودماني و پنج هزار و 640 نفر در مقطع كارداني ترمي و دو هزار نفر در مقطع كارشناسي در حال تحصيل هستند كه به دانشجويان اين دانشگاه وام شهريه، وام ازدواج و ضروري پرداخت مي‌شود. شهريه‌اي كه اين دانشگاه دريافت مي‌كند در حد يك دبستان غيرانتفاعي، بسيار اندك و در حدود 250 هزار تومان است كه از سال 84 شهريه مقطع پودماني 30 درصد و درمقطع ترمي پنج درصد كاهش يافته است.

وي درخصوص نظام آموزشي پودماني گفت: اين نظام فقط در اين دانشگاه رواج دارد و به گونه‌اي طراحي شده است كه افراد شاغل مي‌توانند بدون هيچ دغدغه‌اي در ساعات غير اداري به تحصيل در رشته‌اي كه شاغلند بپردازند. در اين نظام نيازي به كنكور جهت ورود به دانشگاه نيست و فقط از معدل ديپلم دانشجويان گزينش مي‌شوند، لذا افرادي كه سن و سالي از آن‌ها گذشته است ولي طالب علم و آموزش كاربردي در جهت حرفه خود هستند به راحتي مي‌توانند در اين نظام تحصيل كنند.

وي درخصوص رشته مديريت خانواده كه به تازگي تاسيس شده، گفت: كساني كه داراي مدرك ديپلم بوده و به دلايلي نمي‌توانند در كلاس حضور پيدا كنند مي‌توانند در رشته غيرحضوري مديريت خانواده كه نيازي به كنكور ندارد تحصيل كنند، شهريه اين رشته دركل مدت تحصيل 200 هزار تومان است و هم‌اكنون در اين رشته 400 دانشجو تحصيل مي‌كنند و مدرك اين رشته مانند بقيه مدارك دانشگاه جامع از طرف وزارت علوم صادر مي‌شود و طبق قانون مورد قبول تمام ارگان‌هاي دولتي و خصوصي است من به افرادي كه جهت ارتقاي مرتبه استخدامي خود نياز به ارايه مدرك بالاتري دارند توصيه مي‌كنم در اين رشته تحصيل كنند.

وي افزود: مدرك اين دانشگاه مورد قبول تمامي دانشگاه‌هاي كشور است و دانشجويان فارغ التحصيل در يك مقطع از اين دانشگاه مي‌توانند در مقاطع بالاتر همه دانشگاه‌ها تحصيل كنند و در همه زمينه‌هاي مورد نياز جامعه اين دانشگاه رشته تحصيلي دارد.

دكتر پريز گفت: تاكنون بيش از 600 رشته در بخش‌هاي چهارگانه صنعت، مديريت و خدمات اجتماعي فرهنگ و هنر و كشاورزي تعريف و اجرا شده است. درسال 1387، 10 مركز جديد از جمله مركز خريد آموزش قوه قضائيه (كد 33)، خبرنگاران (كد 32)، خبر (كد31)، نيشابور، تربت حيدريه، سبزوار، پست خراسان رضوي، شركت فرا صنعت آسيا، گروه صنعتي پارت لاستيك و مجتمع سيمان شرق تاسيس شده است.

وي يادآور شد: اين پراكندگي به اين جهت است كه اگر بخواهيم همه تخصص‌ها و رشته‌ها را در يك جا و يك دانشگاه جمع كنيم بسيار پرهزينه خواهد بود زيرا هر رشته امكانات و فضاي خاص خود را نياز دارد و اگر شركت يا اداره‌اي خاص اعلام نياز به تاسيس رشته درخواستي خود را كند ما پس از بررسي و فراهم آوردن امكانات لازم مجوز اجراي آن دوره آموزش را صادر مي‌كنيم.

وي ادامه داد: رشته‌هاي تحصيلي اين دانشگاه به صورت دائمي در حال بازنگري است رشته‌هايي كه در جامعه به اشباع رسيده‌اند حذف و رشته‌هاي نو و مورد نياز جامعه تعريف مي‌شوند. سرفصل دروس چنان تعريف و اجرا مي‌شود كه بدون نياز به تجربه اضافي از روزي كه دانشجو فارغ‌التحصيل مي‌شود كار را شروع كند و در اين راستا رشته تكنولوژي پخت نان ارائه شده كه اگر به جد مورد حمايت قرار گيرد مي‌تواند مشكل نان كشور را حل كند و به نانوايان كشور توصيه مي‌شود كه در اين رشته تحصيل كنند و مهارت‌هاي لازم را كسب كنند و همچنين خدمات مشاوره در خريد و فروش خودرو، خدمات مشاوره حقوق صنوف، خدمات مالي در واحدهاي صنفي و مديريت كسب و كار، رشته‌هايي است كه اصناف مي‌توانند با تحصيل در اين رشته‌ها دانش و تجربه خود را افزايش دهند.

رييس دانشگاه جامع علمي و كاربردي خراسان رضوي افزود: درسال 1386 بيش از 50 نفر از دانشجويان اين دانشگاه با ارائه طرح‌هاي اوليه قابل قبول توانستند از صندوق مهر الرضا وام دريافت كنند كه هم‌اكنون اكثر اين طرح‌ها به بار نشسته است و نه تنها دانش آموخته شاغل شده بلكه براي چند نفر ديگر نيز كار ايجاد كرده است بعد از معرفي اين كار آفرينان 26 نفر از آنها جهت شركت سومين جشنواره ملي دانشگاه‌هاي علمي – كاربردي معرفي شدند كه هفت نفر در مرحله اول پذيرفته شدند و در صورتي كه طرحهاي آنها پس از بازبيني امتياز لازم را بياورد در 20 مهرماه امسال وارد اين جشنواره مي‌شوند.

وي در ادامه گفت: هر چند كه از بدو شروع به كار دانشگاه جامع تا سال 1380 هدف دانشگاه افزايش دانش و مهارت كاركنان بوده است از سال 1380 تا 1385 با تغيير در سرفصل دروس به تربيت استخدام شونده همت گماشته‌اند و هم‌اكنون در صدد تربيت كارآفريناني هستيم تا چالش بزرگ كشور كه اشتغال است تعديل شود. در اين راستا طرح‌هاي كوتاه مدت و ميان مدت وبلندمدت را تعريف كرده‌ايم كه با اجراي آن به موفقيت بيشتر نائل آييم. در اين زمينه طرح‌هاي كوتاه مدت ما از قبيل افزايش تعداد مراكز تا آخر سال به 50 مورد، افزايش تعداد دانشجويان به خصوص در رشته مديريت خانواده، افزايش تعداد كد رشته‌ها، تعريف حداقل 10 رشته جديد و بازنگري 10 رشته و تاليف 15 كتاب علمي كاربردي،‌ راه‌اندازي انجمن‌هاي علمي در تمامي مراكز و فعالتر كردن آنها را شامل مي‌شود.

همچنين طرح‌هاي ميان مدت شامل: ارتقاي سطح آموزش‌هاي علمي – كاربردي با تشويق مراكز به سرمايه‌گذاري و رفع موانع اخذ وام، تاسيس كانون فارغ‌التحصيلان، تاسيس شوراي فرهنگي – پژوهشي و كارآفريني با مشاركت روساي مراكز و ايجاد پرديس دانشگاه با مشاركت مراكز و دانشگاه جامع مي‌باشد و طرح‌هاي بلند ما ايجاد مراكز علمي كاربردي بين‌المللي در استان خراسان رضوي و توسعه مراكز در كشورهاي همسايه را شامل مي‌شود.

به گزارش ايسنا دكتر پريز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر دليل خالي بودن سه چهارم ظرفيت دانشگاه گفت: جمعيت دانشجويي كاهش پيدا كرده، اگر ظرفيتي وجود دارد دليل نمي‌شود كه ما جذب دانشجوي زياد نيز داشته باشيم بلكه ظرفيت بالاي ما به دليل پتانسيل‌ بالاي ماست. در حال حاضر مي‌توانيم يك ميليون نفر را جذب كنيم ولي دانشگاه به دليل ارتقاي سطح آموزش مجبور به ايجاد محدوديت‌هايي است.

وي در مورد آزمون جامع در پايان دوره پودماني افزود: پس از سه سال درس خواندن و نظام پودماني امتحان جامع از طرف سازمان سنجش برگزار مي‌شود كه اگر فردي طرح كارآفريني مبتني بر معيارهاي وضع شده ارائه نمايد از شركت در اين آزمون معاف مي‌شود اين معيارها از قبيل اشتغال زايي طرح، بديع بودن، زود بازده بودن و در راستاي رشته تخصصي فرد بودن است.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن