تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري اولين همايش ملي نمك در دانشگاه علوم پزشكي سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: برگزاري اولين همايش ملي نمك در دانشگاه علوم پزشكي سمنان
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از سمنان، اولين همايش ملي نمك از ديروز 17 مهرماه در دانشگاه علوم پزشكي سمنان آغاز شده و امروز به كار خود پايان مي دهد.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»، در اين همايش كه با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و دانشگاه سمنان برگزار مي شود، از ميان 110 مقاله ارسالي به دبيرخانه همايش 75 مقاله برگزيده جهت ارائه سخنراني و پوستر بررسي مي شود.

حسين رستم زاده، دبير اين همايش هدف از برگزار اين گردهمايي را تبيين روش هاي بهبود كيفيت نمك خوراكي، غني سازي به روش هاي توليد نمك در كشور و كاهش ناخالصي هاي نمك و ارتباط آن با بيماري هاي مختلف برشمرد.

دكتر مجيد جديدي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمان نيز استان سمنان را يكي از قطب هاي نمك كشور برشمرد و گفت: وجود 31 معدن و 17 كارخانه مرتبط با نمك وظايف خطيري را براي دانشگاه علوم پزشكي كرمان ايجاد كرده است.

وي همچنين در ادامه افزود: سرانه مصرف نمك در كشورمان سه برابر استانداردهاي جهاني مي باشد به طوري كه هر فرد ايراني روزانه 15 گرم نمك مصرف مي كند در حالي كه طبق استاندارد اين ميزان 5 گرم است و از آنجا كه بيماري هاي قلبي و عروقي يكي از عوامل مهم مرگ و مير در كشور است، يكي از عوامل افت فشار خون بالا ناشي از مصرف زياد نمك مي باشد.

استاندار سمنان ديگر سخنران اين جلسه بود كه استان سمنان را با وجود اقليم مختلف و منابع و معادن متنوع، قاره اي كوچك توصيف كرد و گفت اين نعمت هاي خدادادي بايد شناسايي و كشف شوند تا به طور طبيقي بهره برداري از آنها صورت گيرد.

پرويز كردواني، محقق و چهره ماندگار كوير ايران و بنيانگذار تحقيقات مناطق كويري نيز در اين همايش سخنراني كرد و با اشاره به توانمندي هاي اقليمي استان سمنان گفت: وجود معادن غني نمك و تنوع اقليمي مناسب موقعيت خوبي براي توسعه استان سمنان به وجود آورده است./انتهاي پيام/
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن