تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801303494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساقدوشي خبرنگاران براي برج ميلاد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ساقدوشي خبرنگاران براي برج ميلاد
برج ميلاد هم افتتاح و بالاخره تمام پيش خبرهاي مطبوعات و رسانه ها به خبر تبديل شد.
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: برج ميلاد هم افتتاح و بالاخره تمام پيش خبرهاي مطبوعات و رسانه ها به خبر تبديل شد.

وقتي برجي ارتفاع 435 متري داشته باشد و جزء چهارمين برج بلند تلويزيوني و مخابراتي دنيا باشد، بايد هم خبر افتتاح آن مثل بمب منفجر شود حتي اگر بهره برداري آزمايشي و يا بهره برداري از فاز اول باشد باز هم ملي بودن اين پروژه غرور و تعصب رسانه ها را در بر دارد.
عصر روز گذشته خيابان بهشت، اداره كل روابط عمومي شهرداري تهران شلوغ ترين و پررفت و آمدترين خيابان شهر تهران از جهت حضور و استقبال خبرنگاران بود آن هم نه تنها خبرنگاران حوزه شهري بلكه خبرنگاراني كه براي حضور در مراسم افتتاحيه، خبرنگار حوزه شهري شده بودند و از خود شور و اشتياق نشان مي دادند.
عكاس هاي خبري، تصويربرداران، گزارش نويسان داخلي و خارجي پس از آنكه اسامي خود را براي دريافت كارت ورود به برج يادداشت مي كردند، پكيج هاي حاوي تنديس هاي برج ميلاد دريافت مي كردند اگرچه اين تنديس ها مي توانست بهترين خاطره ملموس از برج ميلاد براي خبرنگاران باشد اما به دست و پاگيرترين وسيله براي بازديد از گنبد آسمان، لابي و يا مهم تر از آن وارد شدن به آسانسورها با اعمال شاقه باشد.
مسوولان روابط عمومي شهرداري پس از پذيرايي از خبرنگاران شروع به هدايت آنها به سمت فولكس هاي كدي آن هم با اولويت خبرنگاران و تصويربرداران رسانه هاي خارجي كردند.
خيابان بهشت در عصر روز گذشته تبديل به پاركينگي وسيع براي فولكس هاي كدي و اتوبوس هاي ولوو شده بود تا خبرنگاران را براي استقبال از عظمت برج هدايت كند.
به حركت درآمدن خودروها كه با تشريفات ويژه همراه بود حوصله را از خبرنگاران و تصويربرداران گرفته و آن را به تشويشي تبديل كرده بود حتي تعدادي از خودروها و يا موتورها به محض عبور از خودروهاي ويژه خبرنگاران برج ميلاد، بوق هاي ممتدي به نشان برگزار شدن يك مراسم عروسي بزرگ كه متعلق به عروس برج ميلاد بود، مي زدند و خبرنگاران باورشان شده بود كه دارند براي برج ميلاد ساقدوشي مي كنند.
بعد از آنكه خبرنگاران پس از يك ساعت انتظار در ماشين و تحمل سرعت پايين اتومبيل ها به مجتمع يادمان سازه رسيدند و همگي سرها را براي تماشاي عظمت قامت برج بلند كردند، درست مثل سربلند شدن در مقابل يك اقدام پرعظمت.
محمد مهدي ايازي، سخنگوي شهرداري تهران نخستين كسي بود كه ورود خبرنگاران به برج ميلاد را خوش آمد گفت.
خبرنگاران و تصويربرداران داخلي و خارجي هرگز تصور نمي كردند كه بايد قريب به يك ساعت براي سوار شدن به آسانسورهايي كه ظرفيت 23 نفري داشت، صبر كنند. اگرچه قانون اين ظرفيت هرگز در ميان خبرنگاران رعايت نشد بلكه دوربين هاي عكاسي، فيلم برداري، سه پايه ها و ساير ابزارهاي عكاسان و تصويربرداران هركدام ظرفيت جداگانه اي را به آسانسور تحميل كرد.
وقتي سرانجام لحظه سوار شدن بر آسانسور فرا رسيد، اغلب خبرنگاران به علت ارتفاع بسيار زياد، اعلام كردند كه گوش ها نمي شنود و اين حس سنگيني مي كند.
آسانسور به گنبد آسمان و لابي برج "VIP" مي رسد، خبرنگاران دست از پا نمي شناسند، يك نفر جيغ مي زند، ديگري عكس خبري مي گيرد، كمي آن طرف تر عكس هاي يادگاري گرفته مي شود.
رسانه هاي تصويري از فرصت استفاده مي كنند و از دنيامالي معاون فني عمراني شهرداري تهران و سخنگوي شهردار مصاحبه تصويري مي گيرند.
خبرنگاري دست در دست همكار خود، فارغ از دغدغه هاي اطلاع رساني پله هاي لابي را براي رسيدن به گنبد برج دو تا يكي طي مي كند و عكاساني هم هستند كه سوژه يابي كرده و از كوچكترين اشتياق و هيجان هاي خبرنگاران تصوير شكار مي كنند.
عده اي از خبرنگاران هم برج را براي رسيدن به سخنراني شهردار تهران به سمت سالن همايش ها ترك مي كنند اما آن دسته از خبرنگاران ثابت حوزه شهري كه مورد شناخت و معرفي مسوولان روابط عمومي شهرداري بودند به دليل نداشتن كارت ورودي از ورودشان با سالن خودداري مي شود، اما آنچه كه به چشم آمد هيچ خبرنگاري پشت در سالن همايش هاي برج ميلاد نماند چرا كه خبرنگاران و حتي مسوولان روابط عمومي شهرداري كارت هاي ورود خبرنگاران و عكاساني را كه موفق به ورود شده بودند را گرفته و به خبرنگاراني كه كارت نداشتند مي رساندند.
اين اقدام تبديل به يك همكاري خوشايند دوطرفه شده بود.
حضور بيش از 270 خبرنگار، عكاس و تصويربرداران داخلي و خارجي در سالن همايش ها عظمت زيادي به مراسم افتتاحيه داده بود.
در اين ميان مسوولان لشكري و كشوري، اعضاي شوراي نگهبان، نمايندگان مجلس، خبرگان رهبري، اعضاي شوراي شهر، مديران شهري و خانواده هاي معظم شهدا هم در مراسم حضور داشتند.
اما گويا تدارك گسترده شهرداري و دعوت بيش از اندازه مهمان ها بود، چراكه دعوت از تمامي شوراياران 22 منطقه تهران و حضور عده اي از افراد كه خبرنگار، عكاس و تصويربردار نبودند شايد الزامي نبود.
اتمام سخنراني ها در سالن همايش هاي برج ميلاد با آتش بازي گسترده اي همراه شد و سوژه عكاسي و تصويربرداري را ناب تر كرد.
فولكس كدي ها در پايان مراسم، خبرنگاران خسته از بي نظمي هاي مراسم شام را سوار بر خود كرده و آنها را براي پوشش گسترده خبر به خانه هايشان روانه كرد.
خاطره افتتاح برج ميلاد هم در ذهن هر كدام از حاضران در اين مراسم جاي تأمل دا
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن