تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814910371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليگ در آينه آمار


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ليگ در آينه آمار
رضا خدادادي: فوتبال پر از جذابيت هاي كوچك و بزرگ است. از آنچه درون زمين مي گذرد با برخوردها و پيروزي ها و شكست ها، تا حاشيه ها و مصاحبه ها و جنجال هاي بيروني آن و البته اعداد. بله، آمار و اعداد و ارقام هم هر از گاهي اتفاقات و نسبت هاي جالبي به خود مي بيند كه خواندن آن خالي از لطف نيست.
ركورد مساوي در داربي
داربي استقلال و پرسپوليس مهم ترين اتفاق فوتبال باشگاهي ايران طي هفته گذشته بود و با وجود گذشت يك هفته هنوز هم اخبار مربوط به آن مورد توجه علاقه مندان فوتبال است. در داربي شصت و پنجم يك طلسم شكسته شد. بله تعجب نكنيد حتي با يك تساوي و تقسيم امتياز هم مي شود ركوردشكني كرد. استقلال و پرسپوليس اين بار در تعداد مساوي هاي متوالي ركوردشكني كردند. طي چهار دهه كه از مصاف هاي رودرروي آنها مي گذرد، تاكنون هيچ گاه پيش نيامده بود چهار بار دو تيم با هم مساوي كنند اما اين اتفاق از داربي شصت ويكم تا شصت و پنجم روي داد.
هفته نحس
بالاخره در هفته هشتم بود كه صبر اولين مدير ليگ برتري لبريز شد و سرمربي تيمش را اخراج كرد و قرعه به نام راه آهن و مهابادي افتاد. جالب اينكه سال گذشته هم اولين اخراجي ليگ دقيقاً در همين هفته هشتم معرفي شد. جهانپور مربي وقت پگاه در حالي اخراج شد كه از هشت بازي فقط 4 امتياز داشت و تك و تنها در قعر جدول ايستاده بود و اين در حالي است كه راه آهن شش امتياز جمع كرده و سه تيم ديگر را هم پايين تر از خود در جدول دارد. شايد مربيان ما بايد اسم هفته هشتم را هفته نحس بگذارند.
پيرترين جانشين جوان ترين
حالا كه صحبت از اخراج داود مهابادي شد نكته آماري ديگر را هم نبايد از نظر دور نگه داشت چرا كه شايد اتفاق جالبي كه در فعل و انفعالات باشگاه راه آهن روي داده، حالا حالا ها تكرار نشود. اين اتفاق جالب اخراج جوان ترين مربي ليگ و استخدام مسن ترين مربي فعال در فوتبال كشور است. داود مهابادي با 34 سال سن جوان ترين مربي ليگ بود؛ جوان تر از مرداني مثل مديرروستا، خداداد عزيزي يا برگي زر كه تيم جوان هاي ليگ را تشكيل مي دهد. با اخراج او مديران راه آهن در چرخشي وحشتناك و چشمگير محمود ياوري با 68 سال سن را انتخاب كردند كه نزديك به دو برابر مربي قبل عمر كرده است. بالاخره آنها به جواني و جسارت اعتقاد دارند يا تجربه و احتياط؟يك نكته ديگر از داربي؛ علي كريمي گلزن ويژه اين مسابقه بود. اما جالب است بدانيد اين گل اولين گل ليگ برتري عمر ستاره سرشناس فوتبال ايران بوده است. علي كريمي هشت سال پيش و قبل از شروع مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران را ترك كرده بود و هرگز سابقه گلزني در ليگ برتر را نداشت. دو ماه ديگر يعني دي ماه دقيقاً هشت سال از آخرين گل او به استقلال هم مي گذرد. كريمي در آن داربي معروف و جنجالي كه با تساوي 2 - 2 تمام شد، در دي ماه سال 79 براي پرسپوليس گل زده بود.
اولين هت تريك
هفته گذشته مسابقات ليگ برتر يك گلزن ويژه ديگر هم داشت و آن محمدرضا خلعتبري مهاجم تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان بود. خلعتبري كه پيش از اين سابقه گلزني به پرسپوليس را هم داشت، موفق شد در بازي تيمش مقابل سايپا سه بار دروازه حريف را باز كند و نام خودش را به عنوان اولين بازيكني كه در ليگ هشتم موفق به هت تريك شده، در كتاب تاريخ به ثبت برساند. خلعتبري بعد از اين موفقيت چشمگير هيجان زده اعلام كرد قصد دارد با عنوان آقاي گلي يك بار ديگر دايي را مجاب به دعوتش به تيم ملي كند. آيا اين اتفاق براي او روي خواهد داد؟
دومين تجربه شش گله ميرزاپور
مسابقه اي كه در آن خلعتبري هت تريك كرد يعني سايپا و ذوب آهن، آوار انتقادات را بر سر ابراهيم ميرزاپور دروازه بان سايپا خراب كرد. او بعد از حميدرضا بابايي دروازه بان استقلال اهواز كه شش گل از استقلال تهران خورده بود، دومين نفر بود كه در ليگ هشتم به اين مهم دست يافته است، اما اين اولين باري نيست كه گزينه اول دروازه باني تيم ملي شش گل در يك مسابقه مي خورد. او پيش از اينها با لباس فولاد در مسابقات آسيايي شش گل از القادسيه خورده بود. بايد ديد آيا دايي باز هم اين دروازه بان پراشتباه و ناآماده را با اصرار به تيم ملي دعوت خواهد كرد يا نه.
مربياني كه ماندند
از مجموع تيم هاي حاضر در مسابقات ليگ برتر كه هجده تيم هستند فقط شش تيم ليگ را دقيقاً با همان مربياني شروع كردند كه با آن خاتمه داده بودند. آنها را يك بار با هم مرور كنيم و جايگاهي را كه در جدول دارند؛ پيكان و پرسپوليس نزديك به صدر جدول، مقاومت سپاسي و پاس در ميانه هاي جدول و ملوان و راه آهن در انتهاي جدول كه البته مهابادي مربي راه آهن از اين جمع جدا شد.
بگوويچ؛ قديمي ترين خارجي
وينكو بگوويچ پرسابقه ترين خارجي حاضر در مسابقات ليگ برتر است. او دو سال قبل از شروع مسابقات ليگ برتر هدايت فولاد را برعهده داشت و تاكنون در فوتبال ايران روي نيمكت چهار تيم فولاد، پرسپوليس، پگاه و پاس نشسته كه البته با پگاه ليگ يك را تجربه كرده است. او پنجمين سال حضورش در فوتبال ايران را تجربه مي كند و يك ركورددار در فوتبال ايران است. در فاصله نزديك به او لوكا بوناچيچ قرار دارد با هدايت تيم هاي ليگ برتري اما با مجموع زمان كمتري حضور در ايران.
ركورد اخراج
بازي دو تيم پيكان و پيام در هفته نهم مسابقات ليگ برتر ركورد اخراجي در مسابقات فصل اخير را شكست، در اين مسابقه يك بازيكن و دو مربي اخراج شدند كه همه از يك تيم بودند. مهدي هاشمي نسب كاپيتان، خداداد عزيزي سرمربي و مربي دروازه بان هاي پيام اخراجي هاي اين مسابقه بودند.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن