تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816279914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - بازار پس از 30سال


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بورس و بازار - بازار پس از 30سال


بورس و بازار - بازار پس از 30سال

گروه اقتصاد:روز گذشته تهران به كانون رايزني‌ها براي پايان اعتصابات بدل شده بود. جلسه رئيس سازمان امور مالياتي با روساي اتحاديه طلافروشان نيز در شرايطي برگزار مي‌شد كه دبيركل جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار تهران خبر داده بود كه علي لاريجاني در ماجراي اعتصابات پادرمياني خواهد كرد. اين خبر در شرايطي انتشار مي‌يافت كه رئيس سازمان امور مالياتي نيز اعلام كرد كه سفرهاي استاني خود را براي پايان دادن به اعتصابات از امروز آغاز مي‌كند. در همين حال برخي منابع مطلع خبر مي‌دهند كه تهراني‌ها تاكيد دارند تا زماني كه سازمان امور مالياتي پاسخ روشني در مورد تعليق اين طرح ندهد، آنان به اعتصابات خود ادامه مي‌دهند. دو روز گذشته مسوولان سازمان امور مالياتي و روساي اتحاديه‌هاي معترض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به همراه ديگر بزرگان بازار و اصناف جلسه‌‏اي را برپا كردند تا در خصوص چگونگي پايان دادن به بحران اعتراض و تعطيلي بازارها كه ديروز به تهران نيز كشيده شده است، تصميم‌‏گيري كنند. رئيس مجمع امور صنفي توليدي تهران با اعلام خبر فوق گفت: بحث اصلي اين جلسه تعويق اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده حداقل به مدت شش ماه است تا بتوان در اين مدت كار فرهنگ‌‏سازي را براي واحدهاي صنفي انجام داد. محمد پورمزرعه ادامه داد: از آنجا كه اين قانون مصوب مجلس است، معلوم نيست چگونه مي‌‏توان جلوي آن را گرفت اما خبرهايي مبني بر تعليق اجراي اين قانون به مدت شش ماه و ازسرگيري آن از ابتداي سال آينده، به گوش ما رسيده است اما هنوز صحت اين خبر براي ما روشن نيست. وي افزود: به هر حال براي اجراي قانوني كه سال‌‏ها در مجلس روي آن بحث شده است، بيش از سه ماه زمان لازم است. منطقي نيست كه در اين مدت كوتاه بتوان آموزش داد و مردم را براي اجراي آن آماده كرد. بايد شرايطي فراهم شود تا ماليات‌‏دهنده و ماليات‌‏گيرنده آشنايي كامل با اين قانون پيدا كنند تا در اجرا اينچنين با مشكل مواجه نشوند. وي تاكيد كرد: با برپايي اين جلسه مشترك مشكلات حل خواهد شد و اعتراض در بازار تهران هم پايان خواهد يافت، به هر حال تصميمات جديد مي‌‏تواند فضاي بازارها در شهرهاي مختلف را آرام كند. همچنين دبيركل جامعه پس از ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: رئيس مجلس گفته است تا دو تا سه روز آينده مسئله پيش آمده در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را حل خواهيم كرد. كريمي‌اصفهاني تصريح كرد: طي روزهاي گذشته موضوع را به‌طور جدي از طريق شوراي امنيت ملي، رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزارت اقتصاد و دارايي و ساير مقامات مرتبط پيگيري كرده‌‏ايم و در اين پيگيري‌‏ها خواسته‌هاي اصناف و بازاريان كشور را جهت تعويق يكساله قانون مذكور متذكر شده‌‏ايم. وي خاطرنشان ساخت: در گفت‌‏وگو با رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن گزارشي از وقايع اخير بازارهاي اصفهان و تهران، بر لزوم بسترسازي، اطلاع‌‏رساني مناسب و همچنين ارائه آموزش‌‏هاي لازم جهت اجراي بهينه قانون تاكيد كرده‌‏ايم كه پس از بررسي كارشناسان صنفي در صورت لزوم، راه‌حل پيشنهادي جهت اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

مشهد
بازار زرگران مشهد روز گذشته پس از انتشار اخباري در مورد تعليق طرح ماليات بر ارزش افزوده اعتصابات خود را پايان داد. نايب‌رئيس مجمع امور صنفي اين مشهد خبر مي‌دهد كه جلساتي در مشهد برگزار شده تا اعتصابات پايان يابد. به موازات او برخي اخبار نيز منتشر شده كه از موضع سخت طلافروشان در قبال طرح ماليات بر ارزش افزوده اطلاع مي‌دهد. رئيس اتحاديه طلافروشان مشهد دقايقي در محل تجمع اعضاي اين صنف از آنها خواست با مراجعه به سايت خبرگزاري ايلنا و مشاهده خبر تعليق قانون ماليات بر ارزش افزوده، اعتصاب و تجمع را پايان دهند و نسبت به بازگشايي محل كسب خود اقدام كنند. تقي‌‏زادگان در سخنراني خود كه در مقابل مجمع امور صنفي شهر مشهد انجام شد، گفت: براي پايان دادن به تعطيلي بازار خبر تعليق اين قانون منتشر شده است. مي‌‏توانيد با اين خبر خوش به اعتراض پايان دهيد و درب مغازه‌هاي خود را باز كنيد. اين سخنان تقي‌‏زادگان با تشويق حضار همراه بود؛ هرچند كه صداي اعتراض بسياري از آنها همچنان به گوش مي‌‏رسيد.
تبريز
نمايندگان تبريز در شوراي اصناف كشور خبر مي‌دهند تا زماني كه طرح ماليات بر ارزش افزوده به صورت كامل منتفي نشود، به اعتصاب خود ادامه مي‌دهند. بازار تبريز دو روز گذشته به صورت كامل تعطيل و بازار طلا فروشان اين شهر نيز روز گذشته تعطيل بود. تبريزي‌ها پس از اصفهاني‌ها در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده پيشتاز هستند. نمايندگان مجامع امورصنفي تبريز نيز خبر داده‌اند كه بازار تبريز در روزهاي آينده نيز تعطيل خواهد بود. اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه علي‌اكبر عرب‌مازار سفرهاي استاني خود را براي پايان دادن به بحران اعتصابات آغاز كرده است.
تهران
روز گذشته بازار طلاي تهران به صورت كامل تعطيل بود. طلافروشان تهراني دو روز پيش اعلام كرده بودند كه به طرح ماليات بر ارزش افزوده به شدت اعتراض دارند. آنها روز گذشته به موازات آنكه بازار سبزه ميدان تهران را تعطيل كرده بودند نمايندگان خود را به سازمان امور مالياتي فرستادند تا در ديداري مستقيم با علي‌اكبر عرب‌مازار به تفاهم برسند. بازار طلاي تهران در شرايطي دست به اعتصاب زده بود كه گروهي از بازاريان بازارهاي ديگر نيز سعي داشتند، به جمع آنها اضافه شوند. اين اتفاقات در شرايطي رخ مي‌داد كه برخي از چهرهاي سرشناس بازار تهران سعي داشتند تا بحران‌ها را پايان دهند. جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار تهران نيز خبر داده كه سعي دارد تا اعتصاب بازار تهران را پايان دهد. همچنين روز گذشته رئيس اتحاديه طلافروشان تهران نيز در گفت‌وگو با كارگزاران اعلام كرد كه ديداري با رئيس سازمان امورمالياتي ترتيب داد. گوهربين بيان داشت كه اعتصاب تهران امروز به پايان خواهد رسيد.
گيلان
بازار گيلان به صورت رسمي وارد داستان اعتصاب‌ها نشد. مجمع امورصنفي اين استان پيش از آنكه بحران ابعاد تازه‌اي به خود گيرد، تازه‌ترين اخبار از مذاكرات تهران را به صنوف گيلاني انتقال دادند تا آنان پيش از تصميم‌گيري تازه خود وارد اعتصاب نشده باشند.
كرمانشاه
رئيس اتاق بازرگاني كرمانشاه و مجمع امور صنفي اين استان نيز در اظهار نظرهاي خود بيان داشته كه ادامه اعتراض‌ها بر طرح ماليات بر ارزش افزوده به صورت اپيدمي در تمام استان‌هاي كشور گسترش خواهد داشت. روز گذشته هم بازار طلاي كرمانشاه تعطيل بود. عضو سابق هيات رئيسه شوراي اصناف و رئيس مجمع امور صنفي كرمانشاه گفت: آغاز اعتصاب و تعطيلي بازار در شهرهاي بزرگ به دليل اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بوده كه موجب مي‌‏شود اين شيوه در كشور همه‌‏گير شود. كيوان كاشفي ادامه داد: ادامه اين روند موجب مي‌‏شود صداي اعتراض از شهرهاي كوچك هم شنيده شود و بازاريان اعتصاب و تعطيلي را در دستور كار قرار دهند. وي از آرامش بازار كرمانشاه خبرداد و گفت: دو روز قبل از اجراي اين قانون همايشي در كرمانشاه برگزار شد كه ماموران مالياتي براي آموزش واحدهاي صنفي دعوت شده بودند اما اين همايش با اعتراض نمايندگان اتحاديه‌ها به جنجال كشيده شد. وي افزود: در اين همايش ماموران مالياتي نتوانستند پاسخ سوالات اصناف را بدهند به طوري كه خود ماموران هم از اطلاعات چنداني در اين خصوص برخوردار نبودند. در اين شرايط اهالي صنوف كرمانشاه وضعيت گنگي را نسبت به اين قانون و چگونگي اجراي آن پيدا كرده‌‏اند.
اصفهان
روز گذشته در حالي‌كه بازار طلاي تهران نيز در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده به ليست اعتصاب‌كنندگان وارد شده بود، گروهي از بازاريان اصفهان سعي كردند تا تجمعي را در مقابل مجلس شوراي اسلامي شكل دهند. به موازات وقوع اين دو اتفاق سازمان امور مالياتي اصفهان نيز روز گذشته تعطيل اعلام شد تا كارمندان اين نهاد دولتي خانه‌نشين شده باشند. محافل آگاه نقل مي‌كنند كه خطر ادامه اعتراض‌هاي بازاريان اصفهان، سازمان امور مالياتي را وادار ساخت تا روز گذشته دست از كار بكشند. همزمان با اين جريان استاندار اصفهان ديداري با بازاريان شهر ترتيب داد تا آنان را از ادامه اعتصابات منصرف سازد. يكي از اين بازاريان كه در جلسه با استاندار حضور داشت به كارگزاران خبر داد كه استاندار قول مساعد داده كه پس از پايان اعتصاب‌ها داستان ماليات بر ارزش افزوده نيز پايان يابد. اما بازاريان چنين وعده‌اي را نپذيرفته‌اند و همچنان به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهند. گزارش كارگزاران از اصفهان حاكي است كه روز گذشته هم بازارهاي اصفهان به صورت كامل تعطيل بود. چهار هزار بازاري نيز به صورت دسته‌جمعي به سمت ميدان امام حركت كردند. در همين حال صنف فروشندگان لوازم يدكي اصفهان نيز روز گذشته به صورت رسمي اعلام كردند كه به جمع معترضان اضافه خواهند شد. صنف فروشندگان لوازم يدكي اصفهان پيش از اين وارد ماجراي اعتصاب نشده بودند ولي گسترش اين اعتصاب به تمام بازارهاي اصفهان، آنان را نيز وادار ساخت كه دست از كار بكشند.
شيراز
بازاريان شيرازي در جمع معترضان قرار داشتند. آنان همزمان با اصفهاني‌ها اعتصاب را آغاز كرده بودند ولي محافل آگاه از شيراز نيز خبر مي‌دهند كه انتشار اخباري تازه در مورد تعويق ماليات بر ارزش افزوده، شيرازي‌ها را نيز وادار ساخته تا تصميمات تازه‌اي در اين مورد اتخاذ كنند. علي‌اكبر عرب‌مازار نيز پس از سفر به اصفهان، مشهد و تبريز به شيراز نيز سفر خواهد كرد.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن