تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815747816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در گفت وگوي مستقيم با مردم: حاضرم دولت زمين بخورد ، اما طرح تحول اجرايي شود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: رئيس جمهور در گفت وگوي مستقيم با مردم: حاضرم دولت زمين بخورد ، اما طرح تحول اجرايي شود
رئيس جمهور ديروز تاكيد كرد: پاي اجراي طرح تحول اقتصادي حتي تا زمين خوردن دولت ايستاده ام.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز همانطور كه از قبل وعده داده بود بيش از 90 دقيقه از شبكه يك سيما و به طور مستقيم گفت وگو كرد.
در اين برنامه دو تن از تحليلگران و گوينده خبر سيما طي اين مدت بسياري از سوالات اقتصادي و سياسي كه اين روزها تحليل هاي ضعيف و اطلاع رساني هاي غلط و بعضا مغرضانه باعث ايجاد نگراني و تشويش اذهان عمومي شده بود مطرح و رئيس جمهور به يك به يك آن ها پاسخ داد.
طرح تحول اقتصادي از سوالات بسيار مهمي بود كه در اين برنامه از رئيس جمهور شد و احمدي نژاد با اشاره به تبليغات مغرضانه و مسموم برخي افراد در جامعه اين طرح را يك پيروزي بزرگ در عرصه اقتصادي كشور دانست و افزود: همه صاحبنظران منصف نيز درباره اين اصل اتفاق نظر دارند.
احمدي نژاد ضمن تشكر از ملت و مجلس در همراهي هايي خوب با دولت تصريح كرد: بنده به عنوان مسئول دولت خودم را آماده كرده ام كه اين دولت زمين بخورد كه البته اينگونه نمي شود اما معتقدم كه كار بايد انجام شود و نبايد اين كار را به مسايل مقطعي مثل انتخابات و سياست گره بزنيم.
وي افزود: بايد با اجراي اين طرح بال و پر كشور را باز كنيم و بگذاريم كشور پرواز كند.
احمدي نژاد تكميل فرم هاي اقتصادي خانوارها با استقبال بسيار خوب مردم را بزرگترين همه پرسي اقتصادي دانست و گفت: بيش از 63 ميليون نفر از مردم اين فرم ها را تكميل كرده اند و اين حضور نشان مي دهد كه تبليغات منفي در عزم مردم جهت همكاري با دولت كارساز نبوده است.
طرح را مجلس و دولت با هم اجرا مي كنيم
وي به اجراي طرح تحول اقتصادي در مدت 6 ماه در مدل هاي گوناگون و با حضور صاحبنظران اشاره كرد و گفت: مصمم هستيم كه اين طرح را اجرا كنيم و اكنون درصدد نهايي شدن آمارها هستيم.
وي با بيان اينكه براي اجراي اين طرح نيازي به ارائه لايحه به مجلس نيست، گفت: در عين حال با تفاهم خوبي كه ميان دولت و مجلس وجود دارد اين لايحه را به مجلس ارائه خواهيم كرد تا با يكديگر آن را اجرا كنيم.
سهم دهك هاي پايين
50 تا 70 هزار تومان
وي سهم مردم از يارانه ها را 60 درصد اعلام كرد و گفت:15 درصد نيز به بخش هاي توليد، كشاورزي و صادرات تعلق دارد و 25 درصد ديگر نيز به هزينه هاي دولت اختصاص خواهد يافت.
احمدي نژاد در ادامه سهم يارانه دهك هاي پايين كه شامل طبقات محروم روستايي مي شود را 50 تا 70هزار تومان به ازاي هر نفر اعلام كرد و گفت: در سه دهك دوم نيز به هر نفر 45 تا 50هزار تومان پرداخت مي شود.
پرداخت يارانه ها بدون تغيير قيمت ها معني ندارد
احمدي نژاد اصلاح پرداخت يارانه ها بدون تغيير قيمت ها را بي معني خواند و تاكيد كرد: بايد شاهد جهش در قيمت ها باشيم و در صورتي كه مردم به مديران كشور اعتماد كنند اين جهش اندك خواهد بود كه در غير اين صورت با مشكلات مواجه خواهيم شد.
رئيس جمهور افزود: اگر ساختار اقتصادي اصلاح شود تورم كاهش مي يابد زيرا مصرف عمده كشور از توليدات داخل است.
انحراف 4.1 درصدي بنگاه هاي زودبازده
بسيار عالي است
احمدي نژاد در ادامه گفت وگوي مستقيم با مردم انحراف 4.1 درصدي بنگاه هاي زودبازده را بسيار عالي و حاصل عملكرد خوب دستگاه ها، بدنه بانكي و نظارت هاي صحيح دانست و در پاسخ به ادعاهاي مخالفين اين طرح گفت: در شرايط امروز جامعه ما با نيروي انساني فراوان، نرخ بيكاري بالا هيچ اقتصادداني يافت نمي شود كه بنگاه هاي زودبازده را به عنوان كار عالمانه و دقيق به رسميت نشناسد.
وي بنگاه هاي زودبازده را اقدامي شناخته شد ه و پركننده خلأها در دنيا دانست و افزود: البته نبايد از بنگاه هاي بزرگ نيز غافل شد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بنگاه هاي زودبازده در كل دنيا 25 تا 30 درصد انحراف دارند، گفت: در كشور ما انحراف 4و1دهم درصد بوده است كه به نظر من بسيار عالي است.
اگر پول مردم را ندهند با انتشار اسامي شكايت مي كنم
وي يكي از اين كارهاي زشت را پوشش دادن متخلفان اصلي دانست كه يك نمونه آن پرداخت وام 110 ميليارد توماني به يك نفر كه 10 تا از اين ها مي شود هزار تا كه البته خيلي بيش از اين هزار تاست كه با بدنه قدرت نيز ارتباط دارند.
رئيس جمهور با تاكيد بر پيگيري هاي ويژه دولت درباره كساني كه وام هاي سنگين مي گيرند و از بازپرداخت آن خودداري مي كنند، افزود: من براي اعلام اسامي اين افراد هيچ نگراني از تبعات فشارهاي آن ندارم، اما چون معتقدم كاري بزرگ را در اين زمينه شروع كرده ايم و مي خواهيم ريشه ها را هدف قرار دهيم بايد با آرامش پيش رويم تا كار را به انتها برسانيم.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: ما به وقتش اگر اين افراد پس از پيگيري ها، تسهيلات گرفته شده را بازپس ندهند اسامي شان را پس از شكايت به دادگاه در روزنامه ها اعلام مي كنيم و در اين زمينه هيچ كوتاهي نخواهيم كرد.
تورم در حالي است كه نقدينگي صفر است
دكتر احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره تورم و كنترل نقدينگي در كشور گفت: تورم در حالي داريم كه در اين شش ماه، رشد نقدينگي صفر و حتي منفي بوده است.
رئيس جمهور گفت: تورم علت هاي ديگري هم دارد. مهم چرخش نقدينگي است كه اگر مانند خون در رگ هاي بدن درست حركت كند مشكلي پيش نخواهد آمد.
وي تصريح كرد: نسبت رشد اقتصادي ما به نقدينگي بالا نيست، اما شبكه پولي كشور بايد پول را جمع آوري و درست توزيع كند در حالي كه تاكنون ماموريت شبكه پولي ما كلي بوده و به درد اقتصادي با رشد 8 تا 9 درصد نمي خورد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بخشي از علت تورم ساختاري و بخشي وارداتي است، گفت: در اين شش ماهه، 11 درصد كاهش واردات داشتيم، اما ارزش واردات 28درصد افزايش داشت كه نشان مي دهد بيشتر كالاهاي وارداتي سرمايه اي بوده است.
متخلفان بزرگ بانكي
بخش ديگري از تورم هستند
از رئيس جمهور درباره ماهيت متخلفان بزرگ بانكي و كلان بدهكاران و تاثير آنها در افزايش تورم سؤال شد و احمدي نژاد با تاييد اين موضوع بخشي از مشكل تورم را از ناحيه شبكه تنظيم نقدينگي دانست و گفت: اينكه بخشي از نقدينگي به عده اي داده شود و آنها مبلغ داده شده را پس ندهند و حتي در خارج از آنچه بايد هزينه مي كردند مصرف كنند از جمله مشكلات است.
رئيس جمهور در اين باره گفت: همانطور كه گفتم تصميم گرفتيم به افرادي كه به شبكه بانكي مبالغ زيادي بدهكارند مهلت بدهيم تا بدهي خود را در زمان مشخصي پرداخت كنند و اگر نياورند از آنها شكايت و اسامي آنها منتشر خواهد شد.
بدهكاران بزرگ بانكي هم شخصيت حقوقي
و هم حقيقي دارند
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا بدهكاران بزرگ بانكي شخصيت حقوقي دارند يا حقيقي، گفت: البته آنهايي كه مشكل دارند شخصيت حقيقي دارند، برخي هم كه حقوقي هستند، ماهيتشان حقيقي است.
وي با اشاره به لزوم اصلاح مقررات بانكي افزود: در حال ساماندهي براي جلوگيري از تبعيض در برخورد با متخلفان شبكه پولي هستيم كه كار سختي است؛ چون پول، قدرت چانه زني ايجاد مي كند اما ما هم اكنون در سنگر آخر هستيم.
تورم سير نزولي دارد
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه منحني تورم در شش ماهه اول امسال نزولي بوده است، گفت: مسكن يك قلم عمده است كه حركتي رو به پايين را آغاز كرده است، اما در بعضي از بخش ها در اختيار ما نيست مگر اينكه با يارانه آن را مهار كنيم.
رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به افت قيمت مسكن و كاهش سرمايه گذاري در اين بخش آيا توليد دچار مشكل نمي شود، گفت: گزارش ها حاكي از آن است كه توليد، رشد داشته و در شش ماهه اول امسال پروانه هاي صادر شده در شهرها 27درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است، ضمن اينكه مشكلات بانكي مسكن مهر نيز حل شده است و بانكها آماده تسهيلات دهي هستند.
ماليات بر ارزش افزوده
مصوبه مجلس است
دكتر احمدي نژاد در ادامه طرح ماليات بر ارزش افزوده را مصوبه قانوني مجلس و براي دولت لازم الاجرا دانست و افزود: لازمه اين كار اين است كه همه نظام ها و سيستم هاي خود را به روز تنظيم كنند و اگر چنين كنند مطمئنا بر مردم، توليدكنندگان و اصناف فشار نخواهد آمد، در غير اين صورت فشار مي آيد.
رئيس جمهور با تاكيد بر همدلي وزارت اقتصاد با مردم، اتحاديه ها و اصناف تصريح كرد: كشور مال مردم است و مردم هم مي خواهند اين مبلغ را بپردازند اما نمي خواهند پرداخت آن خللي در زندگي شان ايجاد كند.
وي با تشريح و تعريف ماليات بر ارزش افزوده، گفت: در برخي كشورها اين مقدار ماليات 30 تا 35درصد است اما من خودم به مجلس تاكيد كردم كه اين عدد را پايين بگذارد زيرا معتقدم همين 3درصد هم بركت ويژه اي خواهد داشت و كار را جلو مي برد.
كار مجلس در باره افزايش ظرفيت پذيرش دانشگاه ها صحيح نبود
از رئيس جمهور درباره مصوبه مجلس مربوط به افزايش ده درصدي ظرفيت پذيرش دانشگاه ها پرسيد و احمدي نژاد تاكيد كرد: مجلس بدون قوه اجرايي و دولت بدون قوه مقننه نمي توانند وجود داشته باشند و بايد هماهنگ عمل كنند به اين معني كه دولت در قانونگذاري و مجلس در اجرا دخالت كنند.
دكتر احمدي نژاد مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي را درباره افزايش ده درصدي ظرفيت پذيرش دانشگاه هاي مهم و مادر كشور، خوب ندانست و گفت: اين كار شأن مجلس نيست، زيرا تمام وضع دانشگاهها را به هم مي زند.
دكتر احمدي نژاد اعتراض شماري از نمايندگان مجلس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را درباره نتايج آزمون سراسري دانشگاهها و پاسخ هاي ارائه شده از سازمان سنجش آموزش كشور يادآور شد و افزود: با اين بررسي ها مشخص شد كه ابهامات در مورد برخي معترضان درست نبوده و به علت بالاتر رفتن سطح دانشگاههاي كشور، حق افراد زبده تر داده شده است و آنها پذيرفته شده اند.
هيچ نيازي به فضاسازي نبود
رئيس جمهور اين تبليغات را درست ندانست و تاكيد كرد: براي چه فضاسازي و ده درصد به ظرفيت پذيرش دانشگاهها در سال 87 اضافه مي كنيد؟ سال آينده چه مي كنيد؟ اين كه در نظام آموزش عالي كشور اخلال ايجاد مي كنيد، هزينه اش را چه كسي بايد پرداخت كند؟
دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه نبايد قانون را دور زد، دخالت در اجرا را مغاير قانون اساسي دانست و گفت: اين كار فشار به دولت و جوانان مملكت است، در حالي كه امسال برگزاري آزمون سراسري دانشگاهها، رايانه اي و بسيار شفاف و اعتراض ها هم در مقايسه با سال هاي گذشته خيلي كمتر بود.
قطعنامه ها عليه ايران
براي هميشه بي خاصيت شدند
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين قطعنامه مذاكرات 1+5 را پيچيده تر نمي كند، گفت: آرايش سياسي به سرعت تغيير مي كند و حتي اگر قطعنامه ديگري صادر كنند، تاثيري در روند حوادث ندارد.
دكتر احمدي نژاد افزود: آنها هر كاري عليه ايران توانستند كردند و شايد ژست هاي همراه با تهديد بگيرند اما قادر به اجرا نيستند.
رئيس جمهور در ادامه قطعنامه چهارم عليه ايران را بي خاصيت خواند و گفت: اين نوع اقدامات دست و پا زدن نظام سلطه غربي براي دفاع از خود و حفظ خود است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايران از سنگين ترين تحريم ها به ويژه تحريم هاي بانكي عبور كرده است، گفت: آنها در اين مرحله هم شكست خوردند.
اين دفتر اصلاً
موضوعيت ندارد
وي درباره تاسيس دفتر شوراي روابط ايران و آمريكا گفت: از ماهيت اين دفتر اطلاع دقيقي ندارم اما بالاخره اين دفتر يك «ngo» است و موضوعيتي ندارد.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اين كه انديشه سلطه گر آمريكايي به پايان راه خود رسيده و ناچار است تغيير رفتار دهد، افزود: در غير اين صورت امواج جهاني آنها را زيرپا له مي كند.
رئيس شوراي امنيت ملي در پاسخ به سوالي درباره گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران نيز گفت: آمريكايي ها در ايران دفتر حفاظت دارند و البته در ماه هاي گذشته حرف هايي زدند كه دنبال نكردند، معتقدم آنها منتظر تحولات انتخاباتي كشورشان هستند تا با نظم بهتري وارد صحنه شوند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن