تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816516344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواب و بيدار اثري متفاوت در جعبه جادويي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: خواب و بيدار اثري متفاوت در جعبه جادويي
خواب و بيدار را شايد بتوان موفق ترين سريال پليسي سال هاي اخير دانست و بديهي است كه اين ادعا با در نظر گرفتن مقياس هاي ژانر پليسي در ايران قابل گفتن است نه استانداردهاي جهاني.

در اين سريال داستان پر از كشمكش و تعليق از يك تيم پليسي كار كشته و ويژه در مقابل يك زن خلافكار حرفه اي روايت مي شود.

اين سريال بيشتر در بين مردم به نام ناتاشا مشهور و معروف بوده و هست.

اين اثر به علت كشمكش هاي واقعي و قابل لمس بين ناتاشا و نيروهاي زبده پليس مورد استقبال اكثر مردم و مخاطبان قرار گرفت.

در خواب و بيدار اگر كارهاي پليسي و اين چنيني شخصيت هاي منفي، پررنگ و مشخص تر از شخصيت هاي مثبت به چشم مي آيند، تا جايي كه شخصيت محوري و اصلي داستان ناتاشا مي باشد به بيان ديگر فخيم زاده از زاويه اي ديگر به فعاليت هاي نيروي انتظامي پرداخته است.اين طور كه مشخص است اين سريال از معدود كارهاي تصويري و توليد شده در عرصه سيما مي باشد كه به طور كامل، گسترده و واقعي به فعاليت هاي نيروي انتظامي پرداخته است و چهره اي قابل قبول و قابل اعتماد از مامورين امنيتي را به تصوير كشيده است.

فخيم زاده با زيركي خاص خودش ناتاشا را در محور داستان قرار داده و با خلق شخصيتي مرموز، قوي، خبيث، متكي به نفس، غير قابل پيش بيني، مصمم، كينه جو، باهوش، جدي و خشن، سرد، تند و تيز، شرور و حرفه اي، حريف قدري را براي نشان دادن قدرت نيروهاي انتظامي به تصوير كشيد.

برگشتن به گذشته و كودكي ناتاشا و بررسي چرايي و چگونگي شكل گرفتن اين شخصيت از نكات حاشيه اي اما برجسته و جذاب سريال بود كه موجب شد ناتاشا يك شخصيت چند وجهي و جذاب و منفي بسازد كه همدلي و دل سوزي بيننده را برانگيزد و او را باورپذيرتر جلوه دهد.

كشمكش هاي داستان و كنش ها و واكنش هاي ناتاشا كه غير قابل انتظار و متهورانه صورت مي گرفت نوع تضاد جذاب بين كارها وزن بودنش ايجاد مي كرد كه بيننده را تا پايان متعجب مي ساخت.

مثلا سرقت هاي بزرگ، مجروح كردن پليس با چاقوي زهرآلود، پنهان شدن درلانه سگ، پنهان شدن در ماشين پليس و...

پليس در خواب و بيدار قدرت مطلق نيست و قرار نيست خلافكاران، همه كودن و بي خاصيت باشند تا پليس بتواند به طور مداوم غافلگيرشان كند و به سادگي تلفن شان را رديابي كند و يا اثر انگشتشان را بيابد و يا يك تنه و با يك گلوله، جمعي از آن ها را بكشد، بر عكس پليس براي دستگيري ناتاشا و گروهش از ترفندها و حربه هاي اساسي و حساب شده استفاده مي كند زيرا با حريف قدري سر و كار دارد، او از بهترين افرادش در اين امر استفاده مي كند در اين سريال پليس توانسته توانايي و قدرت خود را به مردم نشان دهد.

با اين كه خواب و بيدار به سفارش نيروي انتظامي ساخته شده، ولي فخيم زاده كمتر به صحنه هاي اغراق آميز، قهرمان سازي هاي كاذب و تبليغ مستقيم و مشخص اين ارگان پرداخته است.او افراد پليس را موجوداتي بي نقص و خ ارق العاده تصور نكرده و با خلق موقعيت هايي چون: شوخي ها و رقابت ها، حسادت ها، حتي كارشكني ها و مشكلات شخصي آن ها، مامورين نيروي انتظامي را افراد معمولي و بدون ويژگي هاي مافوق انساني به تصوير كشيده است كه اين قضيه باعث اعتماد و اطمينان بيننده شده است.گفت و گوها و روند داستان در عين سادگي ماجرايي پيچيده را در دل خود دارد.يكي ديگر از شخصيت هاي منفي اصغر كپك بود كه يكي از كاراكترهاي جذاب و تاثيرگذار مجموعه خواب و بيدار بود، نمونه كاملي از يك خلافكار خرده پا كه جاهل بازي و بزن بهادري از مشخصه هاي بارز اوست.

كاراكتري كه شخصيت ناتاشا را به طوري كامل مي كند و در عين حال از او به شدت وحشت دارد و نقطه ضعفش همسر پيرو لالش مي باشد كه بسيار به او علاقه دارد.

شخصيت بي رحم و منفور گذشته و ناتوان و از كار افتاده امروز.ديگر شخصيت هاي حاشيه اي و فرعي سريال نيز هر كدام به اندازه خود نقش اساسي و مهمي در پيشبرد داستان داشتند به طوري كه حذف هر كدام لطمه اي جبران ناپذير بر شكل قصه و فيلم نامه مي زدند.

كاراكترهايي چون كبري (دخترك عقب مانده كه بازي اين نقش توسط بازيگري توانمند موجب شگفتي و تعجب بينندگان شد) زيرا كه همه تصور مي كردند نقش كبري را يك دختر عقب مانده واقعي بازي مي كند.

فاش شدن تدريجي اطلاعات، يكي از ويژگي هاي بارز فيلم نامه خواب و بيدار بود كه باعث شد بيننده تا پايان احساس تعليق را همراه داشته باشد و خسته نشود.

فخيم زاده با ساخت خواب و بيدار خود را به گونه اي در اين ژانر تثبيت كرد و با موفقيت متحيركننده اي توانست داستان جذابي را به تصوير بكشد كه به مدت طولاني و در 20 قسمت بينندگان زيادي را پاي جعبه جادويي بنشاند.

هيجان و كشمكش هاي داستان در اين مدت رو به افول نگذاشت و همچنان بيننده را دچار چالش كرد.ريتم سريال به آرامي و به طور جدي ذهن بيننده را درگير مي كرد و هيچ فراز و نشيب ناگهاني نداشت.

همه چيز حساب شده و با فيلم نامه اي منسجم پيش مي رفت و خبري از حوادث غير واقعي و اغراق آميز كه موجب خنده مي شود در آن نبود.خواب و بيدار مجموعه اي جذاب از لحاظ داستان و آبرومند از لحاظ پرداختن به نيروي انتظامي بود كه اميدواريم مجددا تكرار شود هم توليد اين چنيني اش و هم خود مجموعه.فكر مي كنيم افراد زيادي خواستار پخش مجدد اين سريال باشند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن