تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال ضعف ايمني در خودروهاي ساخت داخل صورت گرفت فرياد فرمانده بر سر خودروسازان داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: به دنبال ضعف ايمني در خودروهاي ساخت داخل صورت گرفت فرياد فرمانده بر سر خودروسازان داخلي
گروه اجتماعي: انتقادات گسترده از كيفيت پايين خودروهاي ساخت داخلي به فرمانده نيروي انتظامي هم رسيد و وي در اظهارات شديد الحني نسبت به اين معضل هميشگي اعتراض كرد.
فرمانده نيروي انتظامي با انتقاد از كندي صنايع خودروسازي در ارتقاي ايمني خودروهاي توليدي گفت: ناجا مامور معذور نيست، بلكه مامور مسوول و سازمان مسوولي است كه جلوي تمام تخلفات و ضررهاي جامعه ايستادگي مي كند.
به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي مقدم ر مراسم گشايش نمايشگاه پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه به مناسبت هفته ناجا راه اندازي شد، با اشاره به اين كه مهمترين دستاورد ما در سال گذشته افزايش اعتماد مردم بوده است، افزود: امروز كه كارت سوخت خودروهاي فرسوده كه وجود خارجي ندارند و ابطال شد، سالانه نيم ميليارد دلار صرفه جويي به همراه داشت.
وي با اشاره به اين كه صدور گواهينامه در يك سال از صدور شناسنامه در كشور بيشتر است، افزود: آمارها نشان مي دهد پليس راهور 100 ميليون نفر خدمت در سال به شهروندان ارائه مي كند كه همه ساله اين خدمات رو به افزايش است.
فرمانده ناجا با اشاره به اين كه سال گذشته 4/5 ميليون پلاك در بخش تعويض، نقل و انتقال و نوشماره تخصيص داده شد، افزود: در حالي كه سال گذشته 9 ميليون دستگاه خودرو در كشور داشتيم و شمار تلفات رانندگي 22 هزار نفر بوده است، بايد طبق چشم انداز برنامه پنجم توسعه يعني تا پايان سال 1393 كه شمار خودروها در كشور به 20 ميليون دستگاه افزايش مي يابد ، تلفات رانندگي 50 درصد هم كم شود. يعني بدين ترتيب بايد گفت بايد نرخ كشته ها به تعداد خودروها 5 برابر اصلاح شود كه اين امر وظيفه بسيار سنگيني است.
وي با اشاره به اين كه در دو سال گذشته نرخ كشته هاي تصادفات به تعداد خودروها يك برابر بهتر شده است، افزود: هم اكنون راهور ناجا با بهره گيري از نظام پژوهشي و سيستم پايش جديد آمارهاي بسيار دقيق و قابل قياس با كشورهاي پيشرفته ارائه مي كند.
فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازي مراكز راهور در يكهزار و 473 شهر كشور گفت: بدين ترتيب از اين پس هيچ وسيله اي نقليه در هيچ جاي كشور بدون كنترل پليس راهنمايي و رانندگي نخواهد بود.
وي با اشاره به اين كه بايد تلاش كنيم مردم بدون پليس قوانين را رعايت كنند، افزود: در حالي كه در برنامه سوم توسعه ميانگين كشته هاي تصادفات 11/3 درصد افزايش داشته است، بر اساس مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام سالانه بايد 10 درصد از تعداد كشته هاي تصادفات كاهش يابد.
به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا با تاكيد بر اين كه داشتن خودرو به معناي استفاده كردن و ورود آن به خيابان ها نيست، افزود: بايد گلوگاه هاي ترافيك برطرف شود.
وي به گلوگاه هاي ترافيكي در كشور اشاره كرد و گفت: اصلاح قيمت سوخت يكي از اصلي ترين اين گلوگاه هاست و قبول ندارم بياييم بنزين يك دلار را 100 تومان عرضه كنيم بعد بگوييم مردم با اين بنزين سفر مي روند يعني افزايش رفاه; چرا كه كيفيت سفر هم همانند كميت آن مهم است.
فرمانده ناجا با اشاره به اين كه 50 درصد سفرهاي بين شهري با وسايط نقليه عمومي انجام مي شود، گفت: اين در حالي است كه 5 درصد كشته هاي تصادفات كشور مربوط به وسايط نقليه عمومي است، 95 درصد مردم در سفرهاي خود با خودروهاي شخصي كشته مي شوند.
وي يكي ديگر از مشكلات ترافيك كشور را موتورسيكلت سواران عنوان كرد و گفت: متاسفانه 23 درصد كشته هاي تصادفات كشور مربوط به موتورسيكلت سواران است و اصلا دليلي وجود ندارد كه موتورسيكلت با قيمت ارزان و فاقد هر گونه استانداردهاي ايمني توليد و عرضه شود.
فرمانده ناجا گفت: قيمت موتورسيكلت آنقدر پايين است كه وقتي موتورسيكلت راكبان متخلف را توقيف مي كنيم برايشان نمي صرفد كه پول پاركينگ و جريمه خود را پرداخت كرده و موتورشان را ترخيص كنند.
وي با اشاره به اين كه يك سوم كشته هاي تصادفات كشور را موتورسيكلت سواران تشكيل مي دهند، افزود: استفاده از اين وسيله براي دسترسي هاي محلي مناسب است. فرمانده ناجا با اشاره به اين كه موتورسيكلت سواري در كشور در طي دو سال گذشته حدود 50 درصد بهبود داشته است، افزود: اين در حاليست كه به دليل آشفتگي بسيار زياد در اين بخش اين 50 درصد اصلا به چشم نمي آيد.
وي يكي ديگر از گلوگاه هاي ترافيك در كشور را امداد و نجات عنوان كرد و گفت: فرمول يك كشته در صحنه، يك كشته در راه و يكي در بيمارستان بايد حتما اصلاح شود و عليرغم رشد خوب امداد و نجات در كشور بايد بگوييم با رسيدن به حد مطلوب بسيار فاصله داريم.
به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا به موضوع ايمني خودروها اشاره كرد و گفت: اين كه صنعتگران مدعي شوند تعيين استانداردهاي ايمني خودروها بر عهده آنها و پليس در اين زمينه نقشي ندارد به هيچ عنوان صحيح نيست و هيچ دليلي ندارد يك شركت براي سود بيشتر از ايمني خودرو كم بگذارد.
وي گفت: ايمني پايين خودروها موجب مي شود تا شمار كشته ها حتي در تصادفات ساده نيز افزايش يابد، لذا نيروي انتظامي در تلاش است تا جلوي اين امر را بگيرد.
فرمانده ناجا به مشكلات ايمني خودروهاي توليد داخل اشاره كرد و گفت: اين كه خودرويي در تصادف آتش گرفته و تمام سرنشينان آن از بين برود و بعد بگويند هيچ چيز نگوييد صنعت ضربه مي خورد اصلا اينطور نيست و نيروي انتظامي ساز و كارهاي قانوني را پيگيري مي كند.
وي با اشاره به اين كه در سال گذشته 17 درصد نرخ كشته اصلاح و 13 درصد نيز به تعداد خودروها افزوده شد، گفت: بدين ترتيب بايد گفت در طول يك سال 30 درصد نرخ كشته هاي تصادفات در كشور اصلاح شد كه به اذعان تمام مجامع جهاني اين امر يك ركورد محسوب مي شود.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن