تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815326314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شوراي شهر از ترافيك تهران‌


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد شوراي شهر از ترافيك تهران‌
عليرضا دبير، منشي و عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران در اظهاراتي گفت: بايد مسووليت رسيدگي به موضوع ترافيك را به يك نفر بدهند تا اجرايي شود، در غير اين صورت تا صد سال ديگر هم مشكل ترافيك حل نمي‌شود، لذا بايد يك نفر بيايد و در مورد ترافيك تصميم بگيرد و كار را تمام كند.
وضعيت ترافيك تهران به حدي رسيده كه جلسه يكصد و سي و سه را بيشتر از هر چيز، تحت‌شعاع اين مساله قرار داده است. داشتن خودرو منوط به داشتن پاركينگ، سپردن مسووليت اين موضوع به شخص يا ارگان واحد، فرهنگسازي در زمينه ترافيك با تيزر‌هاي تبليغاتي و حل مشكلات معابر و بزرگراه‌ها، از جمله راهكار‌هاي ارائه شده از سوي اعضاي شوراي شهر تهران بوده است.

در قسمتي از صحبت‌هاي اعضاي اين شورا، حمزه شكيب، رئيس كميسيون توسعه و عمران شورا با اشاره به رفتار ترافيكي مردم، آن را شرم‌آور خواند.

اين مساله در حالي عنوان مي‌شود كه كسي نسبت به نبود فرهنگ ترافيكي در كشور شكي ندارد؛ اما شرم‌آورتر از آن، امروز و فردا كردن اجراي طرح‌هاي درست و سياسي كردن مسائل شهر است.

به هر حال ناتوان بودن طرح‌هايي نظير تغيير ساعت كار برخي ادارات يا مدارس، افزايش محدوده ترافيك، افزايش دوربرگردان‌ها در بزرگراه در كنار سياسي شدن طرح‌هايي نظير مونوريل و گسترش مترو نشان داده است كه كسي در عمل به فكر حل معضل ترافيك نيست.

رئيس كميسيون توسعه و عمران شورا با اشاره به اين‌كه شورا بايد در اقدامي شجاعانه، داشتن خودرو را منوط به داشتن پاركينگ كند، گفت: پيش از اين، در آمارها اعلام شده بود كه براي هر دو نفر، يك وسيله نقليه وجود دارد، به اين ترتيب تعداد خودروها دو ميليون و 400 هزار دستگاه خواهد بود، اما در حال حاضر آمار بسيار بيشتر از اين رقم است.

شكيب وضعيت فعلي ترافيك در تهران و كلان‌شهر‌هاي ديگر را نوعي ناهنجاري ترافيكي خواند و گفت: ترافيك در اكثر كلانشهر‌هاي دنيا وجود دارد، اما اين ناهنجاري در آنها ديده نمي‌شود،‌ به عنوان مثال در همه جاي دنيا خط وسط خيابان همچون ديوار است، اما در تهران مردم در هر مسيري كه مي‌خواهند، حركت مي‌كنند.وي اين نوع از رفتار ترافيكي را شرم‌آور خواند و گفت: در كشور‌هاي ديگر براي نشان دادن معضلات و مشكلات كشورمان، فيلم تخلفات ترافيكي را نشان مي‌دهند.

رئيس كميسيون توسعه و عمران شورا با تاكيد بر اين كه دولت بايد تصميمي كلان در مورد ترافيك بگيرد، گفت: نمي‌توان‌به صورت يكطرفه فقط براي توليد خودروها زمينه‌سازي كرد و بخشي از اندام‌ها را بيشتر رشد داد و برخي را نه!

وي گفت: متاسفانه مسابقه توليد خودرو با كيفيت پايين به راه افتاده و اين روند تبديل به بلاي جان مردم و معضلات براي زندگي آنها شده است.

وي با تاكيد بر اين كه داشتن خودرو بايد منوط به داشتن پاركينگ شود، گفت: اين كار بسيار اساسي است و نياز به شهامت دارد و شورا مي‌تواند، اين تصميم را بگيرد.

ترافيك، چند متغير چند مجهول‌
به گزارش ايسنا، رسول خادم، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز تاكيد كرد: ارائه پيشنهاد موردي براساس نياز دستگاه‌‌هاي اجرايي به شوراي شهر تهران درست نيست؛چراكه شوراي شهر تهران طرح جامع حمل و نقل و ترافيك را با توجه به كار كارشناسي و حوصله تصويب كرده‌ است و بايد آن را با هماهنگي ساير دستگاه‌‌هاي متوالي اجرا كرد.

وي موضوع ترافيك را مساله‌ چند متغير و چندوجهي خواند و گفت: متاسفانه نگاه عالمانه‌ به بحث ترافيك نمي‌شود و قطعا موضوع ترافيك بسادگي قابل حل نيست و بايد نگاه كلاني با همكاري و هماهنگي دستگاه‌‌هاي متولي ايجاد شود و همه اين موارد در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك لحاظ شده است.

عليرضا دبير، منشي و عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران در اظهاراتي گفت: بايد مسووليت رسيدگي به موضوع ترافيك را به يك نفر بدهند تا اجرايي شود، در غير اين صورت تا صد سال ديگر هم مشكل ترافيك حل نمي‌شود، لذا بايد يك نفر بيايد و در مورد ترافيك تصميم بگيرد و كار را تمام كند.

همچنين احمد مسجدجامعي، رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر ادامه زندگي و حيات صنايع توليد و خودرو منوط به توليد اين خودروها با همين كيفيت‌‌هاي كم شده است و در عين حال همكاري دولت در مورد حمل و نقل ريلي بسيار محدود است.

وي در ادامه به موضوع تصادفات و بلاتكليفي مصدومان و همراهان آنها پس از حادثه اشاره كرد و گفت: مشخص نيست كه چه دستگاهي متولي كمك به اين افراد است و اين افراد معمولا بلاتكليف و نگران هستند.

هر كيلومتر بزرگراه، 35 ميليارد تومان‌

حسن بيادي، نايب رئيس شوراي شهر تهران هم تذكر داد كه هزينه ساخت هر كيلومتر بزرگراه در تهران 35 ميليارد تومان است.

در ادامه اين جلسه، مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران هم گفت: در حال حاضر 250 كيلومتر مسير و معبر در تهران وجود دارد و طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافيك بايد 115 كيلومتر مسير و معبر ديگر ساخته شود و ديگر نمي‌توانيم خانه‌ها و محله‌‌هاي مردم را خراب كنيم و اتوبان بسازيم، لذا بايد از زيرگذر و يا روگذر از خيابان‌ها عبور كنيم.

وي به برخي اظهارات در مورد 2 طبقه كردن اتوبان‌ها اشاره كرد و گفت: اين بحث را برخي افراد و رسانه‌ها، كاملا بي‌معني مطرح كرده‌اند و بايد به آن خاتمه بدهند؛ چرا كه در حال حاضر هم به اندازه ظرفيت خودروها معبر و مسير نداريم و خيابان‌‌هاي موجود پاسخگوي ورود روزانه يك‌هزار تا 1400 دستگاه خودرو جديد نيستند.

رئيس شوراي شهر تهران براي توضيح گفته‌‌هاي خود مثال زد و گفت: برخي از ديدگاه‌ها بر اين حرف استوار بود كه چون امام زمان(عج) در اوج ظلم و جور ظهور مي‌كند، پس بايد به گسترش اين ظلم و جور كمك كنيم تا امام زمان(عج) ظهور كند و اين حرف كه خيابان و اتوبان‌ها را اضافه نكنيد؛ چون ممكن است، مردم ترغيب به خريدن و استفاده از خودروي شخصي شوند، هم به همين اندازه بي‌معني است.

چمران به سياستگذاري و هدف‌گذاري شهرداري براي خطوط ريلي مترو اشاره كرد و گفت: با توجه به حجم اعتبارات اختصاص يافته و مشكلات پيش رو معلوم نيست كه بتوانيم تا پايان سال، حتي 10 تا 12 كيلومتر مترو را هم تمام كنيم.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن