تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816353775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخبار سالگرد ربوده‌شدن امام موسي‌صدر در شماره جديد ماهنامه«اخبار شيعيان»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آخرين اخبار سالگرد ربوده‌شدن امام موسي‌صدر در شماره جديد ماهنامه«اخبار شيعيان»
گروه گزارش: شماره جديد ماهنامه خبري ــ تحليلي شيعيان جهان با عنوان «اخبار شيعيان» ويژه مهرماه 1387 منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در اين شماره كه سي‌و پنجمين شماره نشريه در سال چهارم محسوب مي‌شود، به موضوعاتي چون ديدگاه آيت‌الله‌العظمي سبحاني درباره شعار كنترل جمعيت، توصيه‌ آيت‌الله‌العظمي بهجت به وزير كشور، سخناني از مراجع عظام تقليد از جمله آيات عظام صافي‌گلپايگاني، موسوي اردبيلي، نوري همداني و مظاهري همچنين جشنواره امام رضا(ع)، تاسيس بزرگترين كتابخانه علوم قرآني در كشور، راه‌اندازي شبكه ماهواره‌اي المهدي، سفر احمدي‌نژاد به آمريكا و سخنان آيت الله رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه روز قدس پرداخته شده است.

در اين شماره مطالبي با تيترهاي «انشاء الله رهبر و رئيس‌جمهور ايران نماز رهايي را در قدس اقامه كنند»، «دولت پاكستان روز جهاني قدس را به رسميت بشناسد»، «ادامه ترور و سوء قصد به جان شيعيان توسط وهابيان تكفيري»، «آيت الله سيستاني نماينده بان‌كي‌مون را به حضور پذيرفت»، «درخواست صدر از مراجع تقليد» و ... نيز به چشم مي‌خورد.

كتيبه حرم اميرالمومنين(ع) آماده شد

ديگر جايي براي بازگشت بعثي‌ها و فرقه‌گرايان نيست، كتيبه حرم اميرالمومنين(ع) آماده شد، سخنان علامه فضل‌الله درباره حمله به ايران، سخنان رهبر قهرمان حزب الله، سيد حسن نصرالله در ضيافت افطار كميته حمايت از مقاومت در شهر نبطيه، سخنان چند تن از علما و رهبران برجسته حزب الله لبنان و گزيده اخبار سالگرد ربوده‌شدن امام موسي صدر از جمله ديگر مطالبي است كه در شماره جديد ماهنامه اخبار شيعيان به آن پرداخته شده است.

در اين شماره از نشريه كه در 56 صفحه به صاحب امتيازي موسسه شيعه‌شناسي، مدير مسئولي محمود تقي‌زاده داوري و سردبيري مجتبي فاضل منتشر شده است، به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار بار روساي سه قوه و مديران نظام، همچنين سخنان معظم له درباره موضوع فلسطين و تحليل سخنان اخير يوسف قرضاوي با عنوان «قرضاوي عقب‌نشيني كرد اما عذرخواهي نكرد» پرداخته شده است.

در صفحه نخست اين شماره به بيان سخنان مقام معظم رهبري در جمع مسئولان پرداخته شده و آمده است: حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي صبر و پايداري بر اصول و مباني اسلام و انقلاب را موجب پيشرفت بيشتر در عرصه‌هاي گوناگون خواندند و با اشاره به حاكميت عقلانيت بر اركان نظام افزودند: اين عقلانيت زمينه‌ساز تلاش بي‌وقفه براي تحقق آرمان‌هاي اسلامي و انقلابي است.

فلسطين همچنان مسئله اصلي جهان اسلام

همچنين در قسمت ديگري از اين صفحه به نقل از ايشان، فلسطين همچنان به عنوان مسئله اصلي جهان اسلام مطرح شده است.

در صفحه چهارم اين نشريه خبري درباره انتقاد آيت‌الله العظمي سبحاني از شعار كنترل جمعيت آمده است، در اين خبر مي‌خوانيم كه آيت‌الله سبحاني در سلسله مباحث تفسير قرآن در مدرسه حجتيه قم گفته است: «چنانچه معتقد باشيم خداوند هر كس را آفريده، روزي خواهد داد، بايد شعار كنترل نسل را جمع كنيم زيرا اين شعار به مصلحت مملكت نيست.»

همچنين در صفحه سوم از شماره جديد اين نشريه توصيه آيت‌الله العظمي بهجت به وزير كشور آمده است؛ آيت الله بهجت به كردان توصيه كرده است «تا تمامي همت خود را مصروف خدمت به مردم كنيد و از اين فرصت كه در اختيار شما قرار داده شده است، براي حل مشكلات مردم و ترويج احكام الهي و جلوگيري از بروز معاصي در جامعه به‌كار گيريد.»

در صفحه 7 نيز به سخنان حجت‌الاسلام رسول جعفريان، رئيس كتابخانه مجلس شوراي اسلامي در نشست معرفي ابوالحسن علي بن سليمان نوفلي، مورخ ناشناخته شيعه در قرن سوم اشاره شده و به نقل از وي آمده است: «وي(نافلي) از اصحاب خاص امام هادي(ع) و محدث خبره و مورخ زبده قرن سوم محسوب مي‌شود كه احاديثي در كتب اربعه شيعه از وي نقل شده است.» جعفريان در اين نشست همچنين بر تشكيل مركز تدوين معجم مورخان شيعه تاكيد كرده است.

تاسيس بزرگترين كتابخانه علوم قرآني در كشور

خبر تاسيس بزرگترين كتابخانه علوم قرآني در كشور از ديگر خبرهاي شماره 35 ام مجله اخبار شيعيان است، در اين خبر حجت‌الاسلام اسماعيل محمدي، مدير نشر رسانه‌اي بخش پژوهش‌هاي قرآني نمايشگاه قرآن گفته است: از سه سال پيش تاكنون 5 هزار عنوان اثر و منبع بي‌نظير قرآني از هفت نمايشگاه بين‌المللي در داخل و خارج كشور به ويژه لبنان، سوريه و امارات خريداري شده است و طرح تكميل آن به منظور ايجاد بزرگترين كتابخانه تخصصي در ايران ادامه دارد.

در صفحه 14 نشريه مذكور در خبري با عنوان «انشاء الله رهبر و رئيس‌جمهور ايران نماز رهايي را در قدس اقامه كنند» به انعكاس متن پيام اسماعيل هنيه، نخست‌وزير دولت مردمي فلسطين پرداخته است.

بازداشت حجت‌الاسلام توفيق عامر از علماي برجسته شيعيان عربستان به دستور وزير كشور عربستان از ديگر اخباري است كه در صفحه 18 اين نشريه به چشم مي‌خورد، در اين خبر آمده است كه وي به علت دفاع از حقوق شيعيان عربستان بازداشت شده است و اين اتفاق براي دومين بار پياپي صورت مي‌گيرد.

خبر موزه شدن سند جنايت‌هاي صدام در عراق از ديگر اخبار نشريه اخبار شيعيان است، در اين خبر مي‌خوانيم: زندان ابوغريب، مخوف‌ترين زندان در دوران حكومت صدام حسين بر عراق به عنوان موزه چند دهه جنايت صدام در عراق بازگشايي خواهد شد. قرار است اين زندان كه از سال 2006 ميلادي پس از انتشار عكس‌هايي از بدرفتاري نظاميان آمريكايي با زندانيان عراقي بسته شد، تصاويري از زندانياني كه در اين زندان شكنجه شده يا به قتل رسيده‌اند همراه با ابزار شكنجه به نمايش درآيند.

صفحات 50 تا 52 اين نشريه نيز به بررسي موضوع ربوده شدن امام موسي صدر در سالگرد اين پديده زشت پرداخته است. در بخشي از آن از زبان علامه فضل الله مي‌خوانيم كه مسئوليت پيگرد افراد جاني و مجرم كه براي اين جنايت برنامه‌ريزي كردند تا نماد و شخصيتي از شخصيت‌هاي اسلامي را ناپديد كنند، بر گردن همه است و تحرك براي پيگرد افراد نبايد محدود به رسانه‌ها باشد.

دو گزارش متناقض از سوي ليبي

در بخش ديگري از اين مطالب، آمده است كه حجت‌الاسلام مصباحي مقدم، رئيس كميته پي‌گيري سرنوشت امام موسي صدر در گفت و گو با روزنامه كويتي الراي گفت: ليبي هنوز هيچ گزارش مكتوب يا شفاهي در خصوص سرنوشت موسي صدر و دو همراهش به ما نداده است ولي دو گزارش متناقض ارايه داده است؛ يكي دال بر اينكه امام موسي صدر و دو همراهش به دست عناصر امنيتي ليبي كشته شده و اجساد آن‌ها ناپديد شده است و در گزارش دوم تاكيد شده كه اجساد آن‌ها وجود دارد.

وي با اشاره به زد و بند مسئولان ليبيايي و ايتاليايي در اين ماجرا تاكيد كرده است: در صورتي كه موضوع كشته شدن به دست عناصر امنيتي ليبي صحت داشته باشد، آنگاه پيگيري امور قضايي پرونده بر عهده خانواده مفقودين خواهد بود.

صفحات پاياني اين نشريه هم به اظهارات قرضاوي و سپس عقب‌نشيني وي از اين اظهارات اشاره كرده و تاكيد كرده است كه اگر چه قرضاوي از اظهاراتش عقب‌نشيني كرد اما از شيعيان عذرخواهي نكرده است.

يادآوري مي‌شود، علاقه‌مندان نشريه مذكور را كه توسط موسسه شيعه‌شناسي در قم تدوين مي‌شود، مي‌توانند با قيمت 600 تومان خريداري كنند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن