تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817106962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش اقتدار و ايثار/ نگاهي به نمايشگاه فرماندهي انتظامي خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايش اقتدار و ايثار/ نگاهي به نمايشگاه فرماندهي انتظامي خراسان رضوي
گزارش از كاميار اسماعيل پور طبق سنتي چند ساله همزمان با هفته نيروي انتظامي در بيشتر نقاط كشور نمايشگاههايي از دستاوردها و توانمنديهاي نيروي انتظامي برپا مي شود.


در مشهد نيز با توجه به وجود نمايشگاه بين المللي مشهد اين امر رواج يافته و مردم از نزديك با امكانات، عملكرد و خدمات فرماندهي انتظامي خراسان رضوي آشنا مي شوند.
در واقع نيروي انتظامي همانطور كه در استفاده از رسانه تلويزيون و ابلاغ پيامهاي ترافيكي و استفاده از پويانمايي هاي جذاب پيشگام بوده، در استفاده از محيطهاي نمايشگاهي كه كاركردي رسانه اي نيز دارند ثبات قدم داشته است.
در ورودي نمايشگاه نيروي انتظامي خراسان رضوي "غرفه پليس مبارزه با مواد مخدر" برپا شده است.
در اين غرفه از طريق بروشور و پوستر آگاهي عمومي درباره اعتياد، نحوه ترك و چگونگي پيشگيري و نشانه هاي افراد معتاد در اختيار مردم قرار داده شده است.
متوجه حضور تعدادي نوجوان در اين مكان و گفت و گويشان با مسوول غرفه مي شوم، آنها مي كوشند از مسوول غرفه بپرسند كه چرا مصرف قليان ممنوع شده است.
جواب هاي مسوول غرفه كه درجه داري به نام مهدي شجاع است جالب و كارشناسي است.
او مي گويد آب موجود در قليان نه تنها خاصيت تصفيه كنندگي ندارد و محافظتي در برابر دود ناشي از سوختن تنباكو ايجاد نمي كند بلكه به دليل افزايش رطوبت، باعث افزايش ميزان جذب ريوي آن نيز مي شود.
وي تاكيد داشت كه مواد سمي قليان نه تنها كمتر از سيگار نيست بلكه بعضي مواد خطرناك از جمله قير يا دوده (سرطانزا) مونواكسيد كربن و نيكوتين موجود در دوده آن از سيگار نيز بيشتر است و با مصرف قليان بيش از 600 ماده سمي و مهلك وارد ريه فرد مصرف كننده مي شود.
اين مامور انتظامي همچنين بروشورهاي پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي خراسان رضوي را به اين نوجوانان ارايه داد.
سكوت حاكم بر گروه نوجوانان كه در ابتدا بسيار پرشور و حرارت از كم زيان بودن قليان دفاع مي كردند جالب و ديدني است كه ناگهان يكي از اين نوجوانان قسمتي از يكي از اين بروشورها را با صداي بلند براي همه مي خواند: در صنعت تنباكو، مرغوبترين تنباكو در اختيار كارخانه هاي سيگارسازي قرار مي گيرد و تفاله هاي تنباكو جهت قليان استفاده مي شود.
"پليس فرودگاههاي كشور" غرفه ديگري است كه در ابتداي اين نمايشگاه به چشم مي خورد.
مسوول بازرسي پليس فرودگاه مشهد با خوشرويي به استقبال مي آيد و توضيح مي دهد كه حضور پرسنل نيروي انتظامي و حافظان امنيت در مبادي ورودي و خروجي فرودگاههاي كشور با استفاده از دستگاههاي پيشرفته ايكس ري (xray) و گيت وي (way gate) باعث آرامش خاطر مسافران شده است.
غرفه "غرفه فرماندهي پليس مرزباني" است كه در ميان امكانات و تجهيزاتي كه به نمايش گذاشته "پاراگلايدر شناسايي" كه در ماموريتهاي مرزي به كار مي رود جلب توجه مي كند.
دوربين ديد در شب، قطب نما، جي.
پي.
اس، دوربين حرارتي و دوشيكا از جمله امكانات ديگري است كه در اين غرفه به نمايش آمده است.
در "غرفه كلانتري انتظامي بانوان" نيز گفته شد كلانتري بانوان فقط در قبال متهمان زن انجام وظيفه مي كند.
در "غرفه پليس ضدشورش" نيز انواع جليقه تجهيزات و ضدگلوله، گازهاي اشك آور و رنگي، سپر ضدشورش، باتون و نيز سلاحهاي خودكار در مقابله با شورشهاي خياباني به نمايش درآمده است.
در ادامه با يكي از قسمتهاي جذاب نمايشگاه نيروي انتظامي كه همه ساله تعداد زيادي از شركت كنندگان بزرگسال را به سوي خود جلب مي كند مواجه مي شوم.
اين بخش "تيراندازي به وسيله دستگاه شبيه ساز تيراندازي ليزري جهنده و ناتپل يا سيميلاتور" است كه در نيروي انتظامي در راستاي تقويت و كسب مهارت تيراندازي فراگيران در مراكز آموزش از آن استفاده مي شود.
غرفه مركز آموزش تخصصي ثامن الائمه (ع) ناجا برگزاركننده اين بخش نمايشگاه است كه در آن با دو نوع مسلسل و سه قبضه كلت كمري تيراندازي شبيه سازي شده انجام مي شود.
در ورودي اين بخش بر روي تكه اي كاغذ نوشته شده: اگر از پنج شليك، چهار شليك به هدف بخورد "سي.
دي سياه ساكتي" جايزه داده مي شود.
مسوولان غرفه پليس امنيت و اطلاعات خراسان رضوي نيز در غرفه خود نمونه هايي از سلاحهاي سرد مكشوفه از اراذل و اوباش، اوراق بهادار و اسناد جعلي مكشوفه، عتيقه جات مكشوفه، ترقه هاي خطرناك مكشوفه و نيز نمونه هايي از سي.
دي.
هاي مبتذل و مشروبات الكلي را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده اند.
يكي از درجه داران شاغل در اين غرفه در حالي كه با بازديدكنندگان مشغول گفت و گو است مي گويد: ترفندهاي مختلف دشمن با هدف استحاله فرهنگي از طريق قاچاق و ورود كالاهايي همچون تسبيح با پرچم و آرم آمريكا، تي شرتهايي با تصاوير موهن شيطان پرستي، دستمال كاغذي با آرم مشروبات الكلي، لباسهاي زير با تصاوير مستهجن و پرچم آمريكا و نيز حوله با آرم پلي بوي و پرچم آمريكا نيز صورت مي گيرد.
او در حال صحبت مواردي از مصاديق اين امر را نيز به بازديدكنندگان نشان مي دهد.
اما جذابترين بخش نمايشگاه نيروي انتظامي براي كودكان و خردسالان بي ترديد بخش پليس راهور مي باشد كه در آن سعي شده با اتوموبيلها و موتور سيكلتهاي كوچك، نونهالان با قسمتي از آيين نامه و مقررات راهنمايي و رانندگي آشنا شوند.
اكثر كودكاني كه از كودكستانها و مهدهاي كودك به نمايشگاه آورده مي شوند در اين بخش حضور دارند و حضورشان سر و صدا و جنب و جوش خاصي را ايجاد كرده است.
از جذابيتهاي اين بخش به نمايش گذاشتن گواهينامه هاي قديمي صادره در شهر مشهد است كه هم اكنون جنبه عتيقه پيدا كرده اند.
پليس راهور با بزرگ كردن تصوير انواع نسلهاي مختلف گواهينامه وسايل نقليه آنها را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده است.
در اين بخش از تصديق نامه اتوموبيل چي گري، گواهينامه هاي مورخ سال 1329 و نيم قرن پيش، گواهينامه رانندگي دو چرخه پايي تا نسل جديد گواهينامه هاي كامپيوتري به چشم مي خورد.
مسابقه آيين نامه رايانه اي نيز بخش ديگري ازاين قسمت نمايشگاه است كه بيشتر نوجوانان و جوانان را به خود جذب كرده است.
همچنين در قسمت اجراييات، بخشي از خدمات مرتبط با پليس راهور كه دفاتر خدمات "پليس 10+" انجام مي شود همچون صدور گواهينامه عدم خلافي بطور رايگان به مردم ارايه مي شود.
دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي نيز در اين نمايشگاه غرفه دارد.
مسوول اين غرفه مي گويد دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي به عنوان تنها دفتر استاني تحقيقات كاربردي ناجا كه در خارج از مركز كشور مستقر است با هدف پاسخ يابي علمي كاربردي مسايل انتظامي و ارتقا جايگاه علمي پليس در گستره جغرافياي اين استان ايجاد و انجام وظيفه مي كند.
محمود دادرس مي افزايد: مهمترين ماموريتهاي دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي توليد دانش پليسي، دانش محور ساختن تصميم گيريها، ارتقا جايگاه علمي پليس و ارايه برترين خدمات پليسي به مجاوران و زايران ميليوني حرم مطهر امام رضا(ع) با تكيه بر دانش روز است.
نمايشگاه نيروي انتظامي استان خراسان رضوي را مي توان در نگاهي كلي به دو بخش تقسيم كرد.
بخش اول مربوط به دستاوردها و خدمات نيروي انتظامي و پليسهاي تخصصي است كه شرحي از آن در ابتداي گزارش داده شد و بخش دوم فعاليتهاي دستگاهها، سازمانها و تشكلهاي مردم نهاد است كه به شكل غيرمستقيم با فعاليتهاي نيروي انتظامي و پليس در ارتباط هستند.
البته به نظر مي رسد كه بهتر بود كه اين دو بخش به شكل كامل از يكديگر تفكيك مي شدند و مثلا دو سالن با دو ورودي و خروجي جداگانه به اين دو بخش اختصاص مي يافت.
بطوري كه بازديدكننده هنوز از تماشاي غرفه هاي نيروي انتظامي فارغ نشده با تعدادي از غرفه هاي تشكلهاي امدادگر و سازمانهاي مردم نهاد فعال در بخش اعتياد مواجه مي شود، سپس دوباره غرفه هاي نيروي انتظامي شروع مي شود و اين روند تا پايان نمايشگاه ادامه دارد.
شركتها، سازمانهاي مردم نهاد و مووسسات درمانگر و نهادهاي حمايتي زيادي در اين نمايشگاه صاحب غرفه هستند كه از دستگاههاي دولتي مي توان به يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، مووسسه فرهنگي و اطلاعرساني تبيان وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، كميته هاي جامعه ايمن شهرستانهاي كاشمر و بردسكن، مووسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهشهاي اجتماعي آستان قدس رضوي، سازمان بهزيستي و كميته امداد اشاره كرد.
در ميان تشكلهاي غيردولتي نيز چند شركت حفاظتي و مراقبتي ارايه كننده وسايل مرتبط، انجمن ايراني جرمشناسي در منطقه شرق كشور، انجمن الكلي هاي گمنام، مركز اجتماع درمانمدار خراسان، انجمن معتادان گمنام، جمعيت آفتاب و كانون همياران مثبت داراي غرفه هستند.
در غرفه انجمن ايراني جرمشناسي در منطقه شرق كشور با دبير اين انجمن به گفت و گو نشستم.
عليرضا قديري گفت: انجمن ايراني جرمشناسي در سال 1372 به همت استادان حقوق جزا و جرمشناسي در تهران تشكيل شد و از سال 1381 با هدف گسترش فعاليتهاي انجمن در نقاط مختلف كشور اقدامات موثري را برنامه ريزي كرد.
وي افزود: با توجه به وسعت ايران و تفاوتهاي بسيار در زمينه هاي فرهنگي و جغرافيايي، رويكرد انجمن به سوي بومي كردن فعاليتها تغيير جهت داد چون كاملا واضح و آشكار است كه جرايم رخ داده در قسمتهاي شرقي كشور با غرب و جنوب و شمال متفاوت مي باشد زيرا جرايم ناشي از بسترهاي فرهنگي و يا اقليمي و متاثر از فاكتورهايي مانند مهاجرت، همجواري با مرز و يا وضعيت اقتصادي مي باشد.
او گفت: با عنايت به اينكه خود اين عوامل در نقاط مختلف كشور متفاوت هستند بنابراين جرايم ناشي از آنها نيز متفاوت است و از طرفي ارايه طريق و راه حل پيشگيري از وقوع جرايم نيز به لحاظ اين تفاوتها بايد متناسب با آن باشد.
وي افزود: نمايندگي انجمن ايراني جرمشناسي منطقه شرق كشور با اين رويكرد از آذر ماه سال 1384 در مشهد راه اندازي شده است.
او گفت: اين نمايندگي از لحاظ جغرافيايي استانهاي سه گانه خراسان، سيستان و بلوچستان و كرمان را پوشش مي دهد و نخستين نمايندگي انجمن در خارج از پايتخت مي باشد.
رييس مركز اطلاعرساني و مستندات اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي نيز با بيان اينكه فضايي به مساحت بيش از 10 هزار مترمربع به نمايشگاه نيروي انتظامي اختصاص يافته گفت: در اين فضاي مسقف نيروي انتظامي و دستگاههاي مرتبط با آن در بيش از 200 غرفه به ارايه دستاوردها و خدمات به مردم مي پردازند.
سرهنگ شوشتري افزود: در اين نمايشگاه كه از 15 تا 21 مهر ماه در محل نمايشگاه بين المللي مشهد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برپا است مي توان نمايشي از اقتدار و ايثار نيروي انتظامي خراسان رضوي را مشاهده كرد.
ك/4 1922/662/589/660 شماره 760 ساعت 15:36 تمام
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 604]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن