تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي در تهران با دستگيري متهمان پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گروگانگيري 5/1 ميليون يورويي مرد جوان با دستگيري 3 عضو اين باند در محل اختفايشان پايان يافت.




عصر 17 مرداد امسال مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري 122 دربند عنوان كرد كه فرزند وي به نام مهدي براي رفتن به محل كار خود از منزلي واقع در منطقه ولنجك خارج شده اما تاكنون به منزل بازنگشته و هيچگونه تماسي نيز از طرف وي با افراد خانواده گرفته نشده است و به تلفن همراه وي نيز پاسخگو نيست.
با توجه به اظهارات اين مرد پرونده اوليه پس از تشكيل با موضوع فقداني به پايگاه يكم پليس آگاهي ارسال شد. در ادامه روند بررسي موضوع توسط كارآگاهان اين پايگاه، اين مرد در تاريخ 20 مرداد با مراجعه به اين پايگاه مدعي شد: افراد ناشناسي با خانه وي تماس گرفتهاند و عنوان كردهاند كه پسر اين فرد در اختيار آنها است و در صورتي وي را آزاد خواهند كرد كه مبلغ 5/1 ميليون يورو را در قالب اسكناسهاي 500 يورويي به آنها بدهد.
با توجه به حساسيت بالاي موضوع بلافاصله با انجام هماهنگيهاي لازم قضايي با داديار شعبه 2 دادسراي جنايي تهران، پرونده براي رسيدگيهاي تخصصي شناسايي گروگانگيران و آزادي گروگان در اختيار كارآگاهان قرار گرفت.
با توجه به فشار رواني شديد ايجاد شده از سوي گروگانگيران بر خانواده مهدي، به دنبال تماس مجدد گروگانگيران با پدر خانواده وي بدون اطلاع كارآگاهان با تهيه مبلغ 100 هزار يورو در محل مورد نظر متهمان حاضر و اقدام به گذاشتن كيف حاوي پول در آن محل كرد كه مجدداً يكي از گروگانگيران با وي تماس گرفت و درخواست پرداخت نوبت دوم پول را از پدر مهدي كرد كه در اين مرحله وي به پليس مراجعه كرد و موضوع را به اطلاع كارآگاهان اداره يازدهم رساند.
با توجه به خشونت بكار رفته شده از سوي گروگانگيران، پليس آگاهي تهران بزرگ با بكارگيري همه امكانات فني و عملياتي خود وارد عمل شد و با استقرار شبانهروزي تيمهاي ويژهاي در سراسر سطح شهر تهران، سرانجام در ساعت 5 بعد از ظهر 22 شهريور امسال در حالي كه يكي از متهمان اقدام به تماس تلفني با خانواده گروگان كرده بود، وي را در بلوار مرزداران شناسايي و دستگير كردند.
بلافاصله با توجه به محدوديت زماني پيش بيني شده در خصوص احتمال مطلع شدن ديگر همدستان، متهم دستگير شده به نام فرزين از موضوع دستگيري وي، هويت و سوابق وي از پليس آگاهي استخراج و مشخص شد كه متهم داراي چندين سابقه دستگيري و زندان به اتهام آدمربايي، جعل و كلاهبرداري، درگيري با مأموران و سرقت مسلحانه است.
با انتقال سريع وي به اداره يازدهم پليس آگاهي وي در همان ساعات اوليه دستگيري به انجام آدمربايي اعتراف كرد و در ادامه با ارائه نشاني مخفيگاه همدستان خود و محل اختفاي گروگان، تيمهاي ويژه پليس آگاهي و كارآگاهان اداره يازدهم در اين محلها حاضر و طي 2 عمليات غافلگيرانه همزمان، در حالي كه گروگانگيران منتظر بازگشت فرزين بودند قبل از امكان تماس با يكديگر و نشان دادن هرگونه عكسالعملي دستگير و فرد گروگان شده نيز در داخل يك گاراژ كرايه شده توسط آدمربايان، در حالي كه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و دست و پاي وي نيز با زنجير بسته شده بود از دست آنها رهايي يافت.
در بازرسي انجام شده از مخفيگاه متهمان دستگير شده و محل اختفاي گروگان، كارآگاهان موفق به كشف مقاديري ماده مخدر از نوع ترياك، يك دستگاه بي سيم و تعدادي احكام جعلي ارگانها و سازمانهاي دولتي مختلف شدند.
مهدي در زمان آزادي و در زمان انتقال به بيمارستان درباره چگونگي به گروگان گرفته شدنش به كارآگاهان گفت: ساعت 7 صبح روز 17 مرداد پس از خروج از منزل براي رفتن به محل كار به ابتداي كوچه رسيدم كه در يك لحظه سرنشينان يك دستگاه خودرو RD با توقف در مقابل من، در حالي كه دستبند و بيسيم به همراه خود داشتند با معرفي خود به عنوان مأمور عنوان داشتند كه چهره وي را در اغتشاشات بعد از انتخابات اخير شناسايي كردهاند و بايد به منظور پارهاي از توضيحات به همراه آنان بروم و پس از سوار كردن به داخل خودرو، با زدن دستبند به دست و چشمبند به چشمانم من را به مكان نامعلومي منتقل و پس از آن هويت واقعي خود را اعلام كردند و از خانواده من درخواست پرداخت پول كردند.
با انتقال گروگانگيران دستگير شده به اداره يازدهم پليس هويت ديگر متهمان دستگير شده به اسامي محمد40 ساله و محمدرضا 25 ساله مشخص شد.
محمدرضا در خصوص نحوه آشنايي خود با فرزين به كارآگاهان گفت: 2 سال پيش به جرم كلاهبرداري به زندان رفته بودم كه در آنجا با فرزين آشنا شدم.
پس از خروج از زندان طي تماس فرزين با من وي طرح اجراي گروگانگيري را به من پيشنهاد داد كه با اصرار فرزين و پيشنهاد پرداخت مبلغ يك ميليارد تومان به من، من نيز به او قول همكاري دادم.
محمدرضا نيز در اعترافات خود مدعي شد: در سال 84 در يك شركت خصوصي متعلق به دوستم كه فرزين شبها به عنوان نگهبان در آن محل استراحت ميكرد آشنا شدم. مدتي از وي اطلاعي نداشتم كه با تماس با خانه وي متوجه زنداني شدن فرزين شدم.
پس از گذشت مدتي فرزين كه براي مرخصي از زندان خارج شده بود با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت و از من خواست تا دسته چك خود را همراه داشته باشم.
در زمان ملاقات، فرزين با گرفتن دسته چك عنوان كرد كه اين دسته چك بايستي مدتي به عنوان تضمين در اختيار او بماند و در آنجا بود كه موضوع گروگانگيري را با من مطرح كرد و پس از انجام سرقت وظيفه مراقبت از گروگان بر عهده من گذاشته شد و فرزين عنوان كرد كه در عوض اين كار پول خوبي به من خواهد داد تا اينكه توسط مأموران پليس دستگير شدم.
فرزين 39 ساله نيز كه از متهمان سابقهدار پليس آگاهي است در ادامه اعترافات خود با قبول اتهام گروگانگيري به كارآگاهان عنوان كرد: با خانواده مهدي از 25 سال پيش كه محل زندگي دامادشان با محل سكونت ما در يك محل قرار داشت آشنا شدم و يك بار كه مهدي را به همراه پدرش در حال خارج شدن از منزل دامادشان، ديدم با اطلاع از وضعيت اقتصادي خانواده آنها با برنامه قبلي كه براي انجام گروگانگيري داشتم سرانجام وي را به عنوان طعمه خود انتخاب كردم.
وي ادامه داد: در ادامه با گروگان گرفتن او از خانواده درخواست پرداخت پول كردم و به منظور تهديد خانوادهاش، با ضرب و شتم فرزندشان و فرستادن فيلم ضرب و شتم وي براي خانوادهاش آنها را مجبور به پرداخت پول كردم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن