تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کته قالبی با مرغ


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مواد لازم


برنج : ۱۰۰۰ گرم
گوشت مرغ : ۱۰۰۰ گرم
گوجه فرنگی : ۱۰۰۰ گرم
موز : ۱۰۰۰ گرم
روغن : ۱۵۰ گرم
طرز تهیه

برنج را مطابق دستور کته قالبی در قالبی گرد و وسط سوراخ دم میکنیم دم کشیدن آن یک ساعت کافی است چون این کته ته دیگ ندارد.
مرغ را بهدقت تمیز میکنیم و با لیوان آب و کمی نمک و فلفل میگذاریم بپزد بهطوری که بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد ۳ تا ۴ عدد از گوجه فرنگیها را کنار میگذاریم، بعد بقیه را در آب جوش میاندازیم و پوستش را میکنیم، بعد خرد میکنیم و در مرغ میریزیم میگذاریم با مرغ چند جوش بزند و آب مرغ غلیظ شود.
موزها را پوست میکنیم و خرد میکنیم در کره کمی سرخ میکنیم برنج را وسط دیس کشیده مرغ را با سس آن وسط سوراخ برنج میریزیم اطراف برنج را با موز و نصفههای گوجه فرنگی تزئین میکنیم.
البته ممکن است کته را بدون موز تهیه کرد در این صورت مرغ و سس را وسط کته قرار داده اطراف آن را با حلقه گوجه فرنگی و جعفری تزئین میکنیم.
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذا برای ۶ تا ۸ نفر کافی است.
● طرز تهیه کته قالبی:
برای تهیه کته خوب باید از برنج درجه یک استفاده نمود برنج را پیمانه میکنیم برای هر پیمانه برنج دو پیمانه آب در نظر میگیریم و بعد برنج را بهدقت تمیز مینمائیم و با آب نیم گرم چندین دفعه و به آهستگی بهطوریکه برنج خرد نشود میشوئیم تا آب برنج کاملاً زلال شود ، بعد مقدار آبی را که ابتدا در نظر گرفتهایم (و بهتر است آب نیم گرم باشد) روی برنج میریزیم و یک قاشق نمک داخل آب میریزیم و بههم میزنیم تا نمک حل شود آب برنج را میچشیم و باید نه زیاد شور و نه زیاد بینمک باشد نصف از روغن را داخل آب و برنج میریزیم و برنج را روی آتش یا کف فر قرار میدهیم درب ظرف برنج را کمی باز میگذاریم در صورتیکه داخل فر گذاشته باشیم حرارت را ۴۰۰ درجه کرده میگذاریم آب برنج تبخیر شود ماست و زرده تخم مرغ و بقیه روغن و کمی نمک را مخلوط میکنیم و ته ظرف نسوز مناسبی میریزیم یکی دو کفگیر از برنج آماده شده را با این مایه مخلوط می نمائیم و این مایه را با پشت قاشق ته ظرف صاف میکنیم و بقیه برنج را روی آن میریزیم و کمی روی برنج را فشار میدهیم ودر آنرا می بندیم ظرف را کف فر قرار می دهیم حرارت را ۳۵۰ درجه میکنیم یکساعت و نیم و یا دو ساعت میگذاریم کته در فر بماند تا ته و اطراف کته کاملاً طلائی شود، بعد ظرف را از فر خارج میکنیم بعد از کمی سرد شدن دیس را روی دهانه ظرف میگذاریم و کته را در دیس برمیگردانیم در قابلمههای فلزی یا لعابی و روی آتش نیز میتوان کته قالبی تهیه نمود در اینصورت ظرف را باید روی حرارت ملایم قرار داد و روی در آن را کمی آتش ریخت و یک ساعت تا یک ساعت و نیم برای دم کشیدن و ته دیگ بستن آن کافی است و برای اینکه کته قالبی از ظرف فلزی بهراحتی جدا شود بهتر است ظرف کته را در ظرف آب سردی قرار بدهیم. تا ظرف کته کمی سرد شود بعد با کارد اطراف کته را کمی جدا میکنیم و در دیس بر میگردانیم.
در صورت داشتن فرصت ممکن است برنج را نیم ساعت قبل از طبخ بشوئیم و آب و نمک آن را اندازه کنیم و بعد طبخ نمائیم. بدون آتش هم ممکن است کته را دم کرد.
امروزه که ظرفهای تفلون فراوان است با این نوع ظرفها به آسانی میتوان کته قالبی تهیه کنیم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن