تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/دومين دور از سفر استاني به خراسان شمالي/‌ رييس‌جمهور در بجنورد:/كامل/ ـ پول بانك‌ها بايد در متن مردم بچرخد ـ بداخلاقي و رقابت‌هاي خانمان‌سوز فرهنگ غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /دومين دور از سفر استاني به خراسان شمالي/‌ رييس‌جمهور در بجنورد:/كامل/ ـ پول بانك‌ها بايد در متن مردم بچرخد ـ بداخلاقي و رقابت‌هاي خانمان‌سوز فرهنگ غرب است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " غربي‌ها كساني را كه فرياد ايمان سر مي‌دهند مسخره مي‌كنند" گفت: وقتي كه از عدالت حرف مي‌زنيم ما را متهم به جنگ‌طلبي مي‌كنند، اما حاصل دوري از ايمان و عمل صالح در يك قرن اخير بيش از 100 ميليون نفر كشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح روز چهارشنبه در جمع مردم بجنورد ادامه داد: عامل تمامي اين جنگ‌ها مدعيان ليبراليسم، دموكراسي و جدايي دين از زندگي بشر بوده‌اند و آن‌ها بوده‌اند كه شعار آزادي، دموكراسي و حقوق بشر مي‌دادند و هيچ‌يك از انسان‌هاي مومن مسبب جنگ نبودند و در برخي مقاطع مومنان از خود دفاع كردند.

وي در ادامه ملت ايران و مردم خراسان شمالي و بجنورد را پرچمدار ايمان و عمل صالح در دوران حاضر توصيف كرد و گفت: ماجرايي كه در مساله هسته‌يي عليه ما راه انداخته بودند و منجر به بي‌آبرويي آن‌ها شد، دقيقا به خاطر دوري‌شان از عدالت و خداپرستي بوده است. آن‌ها فكر مي‌كردند اگر بداخمي كنند ملت ايران عقب‌نشيني خواهد كرد و ملت ايران همانند سرمايه‌داران ترسو و بزدل آنان است.

وي خطاب به دشمنان تاكيد كرد: اگر 28 سال قبل براي شكستن توطئه‌ شما در جنگ لازم بود كه يك ملت به صحنه بيايد، امروز اگر همه‌ با هم متحد شويد هم براي شكست شما همين مردم خراسان شمالي كافي است.

رييس‌جمهور تمامي اين مسايل را نشانه‌ تحقق وعده‌هاي الهي در نابودي حكومت ظالمان و فاسدان و استقرار مومنان و صالحان و نوكران حقيقي ملت دانست و گفت: با پرچمداري ملت ايران، زمينه‌ استقرار حكومت عدل توسط حضرت مهدي(عج) برپا مي‌شود. ملت شجاع ايران با وحدت و همدلي پشت رهبري گرانقدر ايستاد و هيمنه پوشالي قدرت‌هاي بزرگ را درهم شكست و باطل بودن آن‌ها را در معرض ديد جهانيان قرار داد.

وي با تاكيد بر حق بودن وعده‌هاي الهي و آشكار بودن نشانه‌هاي آن گفت: هرچه آن‌ها فرياد بزنند و هنجره‌هاي‌شان را پاره كنند و ملت ايران را متهم نمايند اما ديگر كار از كار گذشته و آن‌ها در سراشيبي سقوط هستند و كسي نيست كه آن‌ها را نجات دهد.

رييس شوراي عالي اقتصاد كشورمان در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به طرح تحول اقتصادي، با تاكيد بر ساخت ايران به سرعت و بر پايه‌ عدالت و برادري گفت: كينه‌ورزي و بداخلاقي و رقابت‌هاي خانمان‌سوز فرهنگ غرب است و فرهنگ ايماني و صلاح، برادري، دلسوزي، مهرباني، دستگيري و ايثار است. انساني در نزد خدا شايسته‌تر است كه خادم‌تر نسبت به ديگران باشد و باعث آرامش، امنيت و كمال جامعه شود.

وي ادامه داد: هم‌اكنون كارهاي فراواني در حال انجام است اما انتظار ما و شما ملت ايران سرعت بالاتر و كيفيت بهتر و عدالت والاتر است. بر اين اساس دولت مشكلات اقتصادي را ريشه‌يابي كرده و در چارچوب چشم‌انداز نظام و اصل 44 طرح تحول اقتصادي را به عنوان برنامه‌ي جامع براي اصلاح و جهش اقتصادي فراهم كرده است.

وي اصلاح گمركات، توزيع متناسب كالاها، اصلاح بانك‌ها و اصلاح وضعيت يارانه‌ها را از جمله محورهاي طرح تحول اقتصادي عنوان كرد كه بيشتر به نفع خانواده‌هايي است كه در فشار اقتصادي دست و پا مي‌زنند.

وي از طراحي جزييات طرح و حركت بانك‌ها به سمتي كه پول در اختيار متن مردم قرار گيرد، خبر داد و افزود: پول بايد عادلانه در كشور توزيع شود و اين‌طور نباشد كه قريب به اتفاق منابع بانكي را قريب به 4 هزار نفر به كار گيرند و امروز مغروض باشند اما 97-8 درصد متن مردم يا وام نگرفته باشند و يا اگر وام دريافت كرده باشند، قسط شان به موقع پرداخت شده باشد. پول نبايد در اختيار عده‌اي خاص بلوكه شود و بايد در متن مردم بچرخد.

وي هم‌چنين درباره يارانه‌ها نيز گفت: نبايد بيش از 70 درصد يارانه‌ها به حدود 30 درصد جامعه برسد و بايد به صورت وسيع بين مردم توزيع شود. بر اين اساس لايحه‌اي آماده كرده‌ايم كه تقديم مجلس مي‌كنيم كه خوشبختانه نمايندگان نيز پي‌گير آن هستند تا لايحه را تصويب و در اختيار دولت قرار دهند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود نيز تصريح كرد: علت شكست قدرتمندان در سطح جهان فراموش كردن ايمان به خدا و عمل صالح است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه " مردم خراسان شمالي مردم سرچشمه‌ اخلاق، فرهنگ، ادب و شعور ايران زمين هستند" آنان را مردمي توصيف كرد كه پاكي‌دل، صفاي روح و ايمان زلال و جوانمردي و سلحشوري از ويژگي‌هاي برجسته‌ آنان است؛ مردمي كه تلاش، كوشش، مقاومت و ايثار در زندگي آن‌ها ساري و جاري است و مردمي هستند كه نافع به حال كشور و ملت ايران و در طول تاريخ مرزباناني امين و شجاع براي فرهنگ، عزت و استقلال ايران زمين بوده‌اند.

وي در بخشي از سخنان خود درباره درس‌آموزي از مكتب پيامبر اسلام(ص) تصريح كرد: پيامبر اسلام زيباترين و كامل‌ترين الگو براي كمال انساني است و ايمان و عمل صالح ضامن استقرار حكومت مومنان و صالحان در زمين است؛ خداي متعال كلام خود را در دل و زبان پيامبر اسلام(ص) جاري كرد و قرآن حاوي همه‌ حقايق و برنامه‌ها و هدايت‌آفرين است.

وي قرآن را كتابي توصيف كرد كه هرآن‌چه انسان براي سعادت به آن نيازمند است در آن وجود دارد.

رييس‌جمهور افزود: سرنوشت، راه هدايت، شيوه‌ زندگي و برنامه اقتصادي، همه و همه در قرآن آمده است و هيچ چيزي از آن پنهان و مستور نيست. قرآن از آينده بشر خبر داده است و در آن وعده الهي آمده است.

وي وعده الهي را تخلف‌ناپذير، حتمي و محقق‌شدني توصيف كرد و گفت: از مهم‌ترن وعده‌ها استقرار حكومت صالحان و مومنان در سراسر زمين و برچيده شدن بساط ظلم، تبعيض، تهديد و برتري‌جويي و برپا شدن عدالت، عشق، محبت و برادري در زمين است.

وي در ادامه با اشاره به وضعيت فعلي جهاني در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، خاطرنشان كرد: امروز به لحاظ اجتماعي تبعيض و فاصله‌ طبقاتي در تمام جهان موج مي‌زند. از ميان 7 ميليارد جمعيت جهان همه از بي‌عدالتي، تبعيض و خفقان حاكم از ناحيه‌ ظالمان در فريادند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: وقتي به وضعيت فرهنگي دنيا نگاه مي‌كنيم، نابساماني‌هاي اخلاقي و فرهنگي موج مي‌زند. بنيان كرامت انسان، خانواده و شخصيت انسان آماج حمله است.

وي گفت: در وضعيت سياسي نيز شاهد تهديد، جنگ، اختلاف و درگيري و ناامني در جهان هستيم.

وي درباره وضعيت نامطلوب اقتصادي حاكم بر جهان نيز گفت: روزي سركردگان جهان باد در دماغ و با غرور با ملت‌ها صحبت مي‌كردند. به واسطه‌ چپاول 200 ساله ملت‌ها، احساس ماندگاري و جاودانگي مي‌كردند و مي‌گفتند ما شكست‌ناپذيريم و هيچ مشكلي نيست كه نتوانيم آن را حل كنيم و هيچ مانعي در برابر توسعه‌طلبي ما وجود ندارد. به هر كجاي عالم كه مي‌خواستند دست‌اندازي، تبعيض و اشغال را تحميل مي‌كردند؛ همان‌گونه كه بعد از اشغال عراق ديديم كه چگونه با دنيا و روساي دولت‌ها با غرور صحبت مي‌كردند گويي بي‌نقص و قادر به انجام هر كاري مي‌باشند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اما امروز به صحنه‌ اقتصادي اروپا و آمريكا نگاه كنيد؛ در اين حكومت‌ها كه اين‌گونه تبعيض روا مي‌كردند و ادعا داشتند بهشت روي زمين را به سامان رسانده‌اند و اجازه‌ توجه به ضعف‌ها را نمي‌دادند، در آمريكا همين امروز از 290 ميليون نفر جمعيت 80 ميليون فقير و بيش از 40 ميليون در فقر مطلق هستند. در بحران اقتصادي هم موج در پي موج و فشار در پشت فشار و شكست در پشت شكست براي آن‌ها به ارمغان آمده است. بانك‌هاي آن‌ها كه نماد چپاول‌گري و سرمايه‌داري جهاني بود، يكي پس از ديگري در حال شكست است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به سفر اخير خود به نيويورك و گفت‌وگو با گروه‌هاي مختلف و رسانه‌هاي اين كشور گفت: در اين سفر چيزي كه ديديم سراسيمگي دولت‌ها بود كه قادر به حل مسايل نيستند. موج تخريب اقتصادي آن‌چنان شديد است كه هيچ‌كس در دنياي استكبار اميدي به حل اين مشكلات ندارد. همه از ياس و آينده نامعلوم براي خود صحبت مي‌كنند.

وي افزود: امروز وضع اقتصادي آن‌ها صد برابر بيش از آن‌چه منتشر مي‌كنند خراب و رو به اضمحلال است. البته تلاش مي‌كنند سختي‌هاي خود را به ساير ملت‌ها و كشورها منتقل كنند. خانواده‌ها متلاشي، اميدها تبديل به ياس و اقتصاد در سرازيري ويراني قرار گرفته است.

وي با طرح اين سوال كه چرا چنين مشكلاتي براي جوامع غربي ايجاد شده است؟ گفت: علت اين است كه اين‌ها از حدود 200 سال قبل اعلام كرده‌اند كه اخلاق، دين، تعليمات پيامبران و ارزش‌هاي الهي بايد از صحنه‌ اجتماعي كنار برود. دروغ، نيرنگ، تسلط‌ طلبي و لذت‌جويي امر خوبي است و هركس مسلط شده بايد از او تبعيت كرد و هرچه او گفت و طلبيد حق است و بايد حاكم باشد.

احمدي‌نژاد يادآور شد: آن‌ها خداپرستي، ايمان به پيامبران و عدالت را كنار گذاشتند و در زندگي سياسي، برتري‌طلبي و فريب را حاكم كردند و در زندگي اقتصادي نيز چپاول، ربا و غارت ثروت ملت‌ها را رنگ و لعاب زيبا دادند. بيش از 200 سال ثروت ملت‌ها را غارت كردند و جيب پرنشدني سرمايه‌داران را پر كردند و ملت‌ها را در اسارت نگه داشتند.

وي نمونه اين اقدامات را در عملكرد غرب در قاره‌ آفريقا عنوان و اضافه كرد: در آفريقا بيش از 150 سال مردم را به اسارت گرفتند و به عنوان برده به بيگاري مي‌گرفتند. همه‌ منابع ارزشمند زمين اعم از طلا و نفت را در تصرف خودشان گرفتند و در اين قاره و ساير كشورها جنگ راه مي‌انداختند تا ملت‌ها در غفلت بمانند و متوجه غارت ثروت‌هاي‌شان نشوند.

وي در بخش پاياني سخنان خود در بجنورد با اشاره به مصوبات دور اول سفر استاني دولت به استان خراسان شمالي گفت: بسياري از مصوبات يا اجرا شده و يا در مسير اجراست و براي اين دور نيز مصوبات خوبي در دستور كار دولت قرار دارد. دولت در جهت بسط عدالت بايد منابع را عادلانه توزيع كند تا استان‌ها به يكديگر نزديك شوند.

رييس‌جمهور از تصويب 27 طرح بزرگ صنعتي براي خراسان شمالي خبر داد كه بايد عادلانه بين همه‌ شهرستان‌ها و مناطق مختلف اين استان توزيع شود.

وي گفت: دولت براي اين كار 900 ميليارد تومان كمك تسهيلاتي در نظر گرفته است.

وي هم‌چنين از تصويب طرح احداث يك بيمارستان 320 تخت‌خوابي و احداث دانشكده‌هاي علوم قرآني، هنر، علوم اسلامي و نيز اجراي خطوط انتقال برق و پست‌هاي 400 و 132 كيلوولت خراسان شمالي و تعيين 12 منطقه‌ گردشگري كه در جلسه‌ استاني دولت به تصويب مي‌رسد، خبر داد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن