تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815424352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو شوراي قيمت گذاري آثار اكسپو مجسمه سازي در گفت و گو با ايسكانيوز: قيمت گذاري آثار در حراجي بايد براساس معيار هاي مشخص انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو شوراي قيمت گذاري آثار اكسپو مجسمه سازي در گفت و گو با ايسكانيوز: قيمت گذاري آثار در حراجي بايد براساس معيار هاي مشخص انجام شود


تهران خبرگزاري ايسكانيوز: سعيد شهلاپور گفت: اين اكسپو براي اولين بار در حوزه مجسمه سازي برگزار مي شود بنابراين قيمت گذاري آثار بايد براساس معيار هاي مشخصي انجام داد تا اعدادي غيرواقعي اعلام نشود در حالي كه هنوز هيچ گونه معياري در اين رابطه تعيين نشده است.

سعيد شهلاپور درگفت و گو با خبرنگار هنرهاي تجسمي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با بيان اين مطلب كه شخصا با قيمت گذاري بر روي آثار هنرمندان ديگر موافق نبوده و هر هنرمندي بهترين قيمت گذار بر روي اثر خود است، اظهار داشت: قيمت گذاري بر روي آثار ديگر هنرمندان مساله اي است كه بايد بيشتر به بحث كشيده شود و اين كار نياز به تشكيل گروه كارشناسي قيمت گذاري دارد.
وي ادامه داد: قيمت گذاري بر روي آثار در كشورهاي ديگر مبتني بر كار تخصصي بوده و گروهي به طور مشخص براي آن در نظر گرفته مي شود و اين گروه بر اساس معيارهاي مشخص از جمله مشكلات موجود، ارزش هاي فني و تكنيكي كار، ارزش هاي هنري و سوابق هنرمند قيمت گذاري مي كنند اما در جامعه ما هنوز چنين طرحي شكل نگرفته و تنها درصدي از گالري ها و برخي از هنرمندان درقيمت گذاري آثار تخصص پيدا كرده اند.
شهلاپور با بيان اين مطلب كه شوراي قيمت گذاري تاكنون جلسه اي در اين زمينه تشكيل نداده است، تصريح كرد: طبعا اين شورا سعي خواهد كرد تا با در نظر گرفتن معيارها و ضوابط مشخص قيمت هاي واقعي و درستي را اعلام كند و به احتمال زياد مبنا را بر قيمت هايي كه هنرمندان بر آثارشان مي گذارند قرار داده و شورا تنها با تائيد، تعديل يا اضافه كردن قيمت هنرمند تغييراتي را انجام خواهد داد.
وي افرود: در صورتي كه معتقدم بايد معيارهايي همچون مخارج تمام شده يك اثر، سهم هنرمند به عنوان سود و ارزش هنري، سوابق و فروش هاي گذشته او و ارزش هاي بصري و معنوي كه در اثر تشخيص داده مي شود را نيز در نظر گرفته و اين مساله را حتما در جلسات شورا بيان خواهم كرد.
اين هنرمند مجسمه ساز خاطر نشان كرد: چون در رابطه با اين امر سابقه اي وجود نداشته و اين اكسپو براي اولين بار در حوزه مجسمه سازي برگزار مي شود نمي توان نظر مطلقي داد و اين شورا با اين پيش زمينه كه نبايد با اعلام اعدادي غير واقعي بازار را به واكنش و اختلال واداشت ،قيمت گذاري مي كند.
وي در خصوص تاثير برگزاري اكسپو مجسمه سازي اظهار داشت: با توجه به سابقه هنر مجسمه سازي در ايران و اين نكته كه مجسمه سازي در حقيقت يك نهال نوپا و تازه اي است كه هنوز نتوانسته به توانمندي هاي بالا دست يابد و بيشتر هنرمندان اين عرصه جوان و كم تجربه هستند اين اكسپو اگر توان ايجاد شور در فضاي هنر مجسمه سازي و ترويج خريد آثار هنري در ميان علاقه مندان آن را داشته باشد موفق خواهد بود.
شهلاپور با بيان اينكه چنين برنامه هايي بايد تداوم داشته باشد، گفت: در جامعه ما مجسمه سازي آماتور بوده و تعداد هنرمندان مجسمه ساز كه به طور حرفه اي به اين كار مي پردازند كم هستند، بسياري از هنرمندان ما در كنار شغل اصلي خود به مجسمه سازي مي پردازند و تا زماني كه بر مبناي مجسمه سازي آماتوري فعاليت مي كنيم رشدي نخواهيم داشت.
وي افرود: به هر حال اميدواريم كه اين اكسپو باعث شود كه مجسمه سازان ما مستقيما به فعاليت هاي هنري اهميت داده و همچنين قدرت تشويق خريد آثار هنر مجسمه را در بين مردم، مراكز و سازمان ها تقويت كند تا نقش اصلي را در هنر مجسمه سازي ايفا كنند و هنرمند مجسمه ساز فقط از طريق فروش آثارش زندگي كند.
اين مدرس بيان كرد: با توجه به اينكه مجسمه سازي از لحاظ صرف مخارج نسبت به هنرهاي ديگر گران بوده و زمان اجراي يك طرح نيز طولاني تر است طبعا توليد اثر هنري در ميان آنها كاهش يافته و برگزاري نمايشگاه ها بسيار محدودتر خواهد بود البته در تمام جهان تعداد هنرمندان مجسمه ساز كه به طور مداوم فعاليت داشته و نمايشگاه انفرادي برگزار كنند، زياد نيست.
وي گفت: اين نقص را مي توان با برگزاري مداوم نمايشگاه هاي گروهي رفع كرد گالري ها بايد فعالانه تربه برگزاري نمايشگاه هاي گروهي مجسمه سازي ومراكز دولتي و شهرداري ها نيز بيشتر به سفارش مجسمه و برگزاري مسابقات مربوطه اقدام كنند تا به مجسمه سازي حرفه اي برسيم./120
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن