تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيركشور:امسال بودجه 54 طرح ملي درسازمان مديريت بحران گنجانده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزيركشور:امسال بودجه 54 طرح ملي درسازمان مديريت بحران گنجانده مي شود
وزير كشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره كاهش خطرات بلاياي طبيعي ،گفت:‌ در اين راستا 54 طرح ملي براساس 5 اولويت تعيين شده در سند به تصويب مجمع ملي رسيده و اعتبارات آنها در بودجه امسال سازمان مديريت بحران گنجانده خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علي كردان در سومين كنفرانس مديريت بلاياي طبيعي در منطقه اكو افزود: آموزش مناسب در همه سطوح در زمينه مديريت خطرات، بلايا، تقويت سازمان‌هاي مردم نهاد، توسعه انواع بيمه‌ها و كاهش بار مالي دولت‌ها براي جبران خسارات و ايجاد بانك اطلاعاتي كشورهاي منطقه‌ از جمله اقدامات كشور در اين زمينه است.
وي افزود: اولويت دادن به مراكز جمعيتي مانند مدارس و بيمارستان‌ها، راه‌اندازي ساختار مديريت بحران براي كوچك‌ترين نهاد اجتماعي و توجه به اقدامات پيشگيرانه با تخصيص 45 درصد بودجه مديريت بحران به بخش‌هاي پيشگيري براي كاهش خسارات بلايا از ديگر اقدامات كشور در اين زمينه به شمار مي رود.
وي تشكيل مجمع ملي كاهش خطر پذيري بلاياي طبيعي و تصويب 54 طرح ملي در آن، راه‌اندازي مركز آسيايي كاهش خطر پذيري لرزه‌اي در سال 2007، راه‌اندازي مركز اقليم‌شناسي منطقه‌اي در مشهد، همكاري با كشورهاي مختلف از جمله بلاروس در كنترل آلودگي هوا و محيط زيست و برگزاري اجلاس وزراي كشورهاي عضو اكو، از مهم‌ترين اقدامات و همكاري‌هاي ايران در جهت كاهش خطرات سوانح طبيعي است.
كردان افزود:‌ راه اندازي دبيرخانه و تشكيل 17 جلسه با حضور نمايندگان عاليرتبه سازمان هاي درگير براي تدوين برنامه هاي ملي اجراي مصوبات كنفرانس جهاني كوبه ژاپن بويژه سه هدف راهبردي و پنج اولويت تعيين شده در سند و اجراي مصوبات مجمع ملي (پلتفرم ملي) در اين راستا انجام شده است.
وي اين فعاليت ها را در راستاي رايزني پيرامون تقويت نظام بين المللي كاهش خطرپذيري از سوي ايران دانست و افزود: ‌پس از كنفرانس كوبه در سال 2005 ايران در زمره كشورهاي پيشرو در اجراي مفاد برنامه اجرائي هيوگو قرار داشته است.
وزير كشور اظهار داشت: ‌ايران بنابراصول اعتقادي خود كه مروج انسان دوستي است همواره در زمره كشورهاي پيشرو در زمينه اقدامات بشردوستانه بوده است بر همين اساس طي سال هاي اخير در دو بخش بين المللي و داخلي اقدامات مؤثري را صورت داده ايم.
كردان‌ فعاليت هاي دو دهه اخير در كاهش خطرپذيري بلايا و مشاركت فعال در كنفرانس جهاني كوبه در سال 2005 را نمونه هائي از نقش مثبت ايران در جنبش جهاني كاهش بلايا دانست.
وي پيشنهاد تشكيل و راه اندازي صندوق كمك به سانحه ديدگان كشورهاي عضو اكو را از ديگر اقدامات ايران برشمرد.
وزير كشور همچنين گفت: ‌محور فعاليت هاي جمهوري اسلامي در بخش داخلي،افزايش سطح آگاهي ها و اطلاعات عمومي مردم در جهت آمادگي مقابله با بالايا و حوادث و نيز ارتقاي مديريت بحران از ستاد به سازماني مستقل كه به رياست رئيس جمهوري تشكيل جلسه ميدهد مي باشد.
كردان ‌از ‍‌ توجه جدي به برنامه بازسازي بافت هاي فرسوده در مناطق مسكوني شهرها
و بهسازي و بازسازي اماكن مسكوني روستايي در سطح كشور به عنوان دو فعاليت ديگر ايران در بخش داخلي ياد كرد.
رييس سازمان بحران و مديريت كشور افزود:‌ بر همين اساس مقرر شده است كه طي يك برنامه ده ساله، ساليانه تعداد 300 هزار واحد مسكوني روستايي بازسازي شود.
وي تخصيص 4 ميليارد دلار در برنامه دوسالانه 2008 و 2009 براي مقاوم سازي و ايمن سازي مدارس در سطح كشور را از ديگر تصميمات دولت ياد كرد.
كردان گفت:‌اجراي برنامه آموزشي جامعه محور، توجه جدي به بحث آموزش كودكان و نوجوانان با توجه به جوان بودن جمعيت، تهيه طرح جامع مديريت بحران با ايجاد اتاق هاي بحران در مراكز استان ها و شهرستان ها ، تهيه برنامه آموزشي خود امدادي و ديگر امدادي در روستاهاي ايران از جمله اقدامات ما براي مقابله با حوادث غير مترقبه در بخش ملي و داخلي بوده است.
وزير كشور همچنين در سخنان خود سه پيشنهاد جديد براي مقابله با حوادث غير مترقبه به سازمان اكو داد.
كردان‌ گفت:‌ به عنوان وزير كشور جمهوري اسلامي ايران و نماينده دولت از رييس اكو مي خواهم كميته اي ويژه تصويب و عملياتي كردن اين پيشنهادات قرار دهد.
وي نخستين پيشنهاد خود را برگزاري مانور مشترك منطقه اي و دانش آموزي و مردمي و ايجاد زبان مشترك در حوادث غير مترقبه براي ارتقاي آگاهي زنان و كودكان و تشكلهاي مردمي و هماهنگي با محافل علمي و رسانه اي كشورهاي عضو عنوان كرد.
وي در بيان دومين پيشنهاد خود به اكو افزود:‌ايجاد نظامهاي مفيد و موثر جهت جبران خسارت وارده به مردم و تاسيسات زيربنايي كشورهاي عضو از طريق راه اندازي انواع بيمه ها و صندوق هاي حمايتي لازم به نظر مي رسد.
وزير كشور سومين پيشنهاد خود را چنين توضيح داد:‌فراهم كردن زمينه هاي همكاري بانك هاي كشورهاي عضو اكو يا تاسيس بانك مشترك براي اين امر جهت پرداخت تسهيلات يا وامهاي ارزان قيمت به منظور اجراي پروژه هاي پيشگيري و بازسازي مناطق آسيب ديده از حوادث غير مترقبه ديگر پيشنهاد من در اين زمينه است.
وي در بخش ديگر از سخنان خود گفت: ‌به عنوان يك تجربه موفق در تعامل مردم و مديريت بحران در زمين لرزه لرستان، با يك هشدار بموقع و تخليه مردم منطقه از منازل مسكوني قبل از وقوع زلزله عليرغم خسارات فراوان، تنها 63 نفر جان باختند و كمتر از يكسال بيش از 30 هزار واحد مسكوني بازسازي شده است.
كردان افزود:‌ از جمله اقدامات شاخص جمهوري اسلامي ايران راه اندازي نخستين مركز تخصصي همكاري هاي منطقه اي تحت عنوان مركز آسيائي كاهش خطرپذيري لرزه اي ASRC مي باشد كه در اجراي بند د ماده 31 برنامه كاري هيوگو و طي همكاري نزديك با دبيرخانه UN/ISDR در تاريخ دوازدهم ماه مه 2007 ميلادي (22 ارديبهشت 1386 ) افتتاح شده و هم اكنون برنامه كاري آن (Action Plan) تهيه شده است. مركز ياد شده در واقع كانوني براي همكاري هاي منطقه اي در آسيا و اقيانوسيه در زمينه كاهش خطرپذيري لرزه اي است.
وزير كشور افزود:‌ بدليل تنوع اقليمي و زيست محيطي، ايران همواره به عنوان يك كشور حادثه خيز شناخته شده است كه با 31 نوع بلاي طبيعي مواجه مي باشد.
كردان افزود:‌جمهوري اسلامي ايران با توجه به تجاربي غني كه در مواجه مستمر با سوانح طبيعي اندوخته است معتقد است در زمينه مديريت بلايا، تغيير ديدگاه از اقدامات پس از حادثه به اقدامات پيشگيري از وقوع حادثه، برخورد متوازن با تمامي مراحل مديريت بحران حايز اهميت است.
به گفته وي گسترش همكاري هاي بين المللي در كاهش خطرپذيري حوادث به سطح عملياتي و فعاليت هاي امدادي به روش نظام مند و هماهنگ تر از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وزير كشور در خاتمه سخنان خود آمادگي ايران را براي همكاري و سهيم كردن ساير كشورها در تجربه هاي ارزشمند آن بخصوص كشورهاي آسيا و اقيانوسيه جهت كاهش آثار مصيبت بار حوادث طبيعي در جهان اعلام كرد.
دبير سومين كنفرانس بين المللي بلايا در منطقه اكو نيز گفت: ‌هدف ما در اين كنفرانس بررسي مديريت خطر پذيري بلايا با تاكيد بر سه عنوان عمده زلزله، سيل و خشكسالي است.
"حسين باقري" ‌افزود:‌ اين سه عنوان عمده، بالاترين قرباني و خسارات در منطقه سبب مي شود.
به گفته وي در اين كنفرانس سه روزه بنا است تا به بررسي تجربيات كشورهاي منطقه در هر يك از موضوعات فوق پرداخته شود و در روز پاياني كنفرانس نيز بازديدهاي جهت شركت كنندگان در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد:‌ ضرورت دارد تا بحث مجامع ملي كشورها در زمينه كاهش خطرپذيري بلايا و نقاط مشترك برنامه كاري هيوگو در كشورهاي عضو اكو و روند اجراي اين برنامه مورد بررسي قرار گيرد، به نظر اين مجامع و نقاط تماس، ابزارهاي بسيار خوبي براي تبادل تجربيات بين كشورهاي عضو اكو هستند.
وي اظهار اميدواري كرد تا در پايان اين كنفرانس سه روزه، بتوان توصيه هاي مناسبي را به منظور پيشبرد بحث كاهش خطرپذيري بلايا در منطقه اكو تدوين كرده و همه كشورهاي عضو اين منطقه، دبيرخانه اكو، ساير سازمان هاي بين المللي و منطقه اي به ارتقا مديريت خطرپذيري بلايا در مجامع بين المللي كمك كنند.
سيام**1823**9130
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 440]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن