تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816259656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح مصاحبه زنده رييس جمهوري- ‪ ۳‬و پاياني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشروح مصاحبه زنده رييس جمهوري- ‪ ۳‬و پاياني
سياسي. احمدي نژاد . احمدي نژاد
رييس جمهوري در ادامه مصاحبه با شبكه يك سيما با اشاره به ضرورت وجود ثبات در سياست‌ها و بازار گفت: لازمه ثبات در كشور ثبات در برنامه هاست نه اينكه آدمها و مديران ثابت باشند.

رئيس جمهور با بيان اين نكته كه اگر صد نفر هم عوض شوند برنامه بايد در مسيري كه تعيين شده است به پيش برود، تاكيد كرد: هر مديري كه مي‌آيد بايد همان برنامه‌هاي گذشته را پيش ببرد.

احمدي نژاد ضرورت وجود ثبات و آرامش در حوزه قوانين و مقررات و نيز عرصه مديران كشور براي پيشرفت امور را تاييد كرد اما گفت: اين مساله فقط در حدي درست است كه مانع پيشبرد برنامه‌ها در مسير صحيح نشود.

احمدي نژاد با بيان اينكه در برخي از كشورها سالي يك دولت عوض مي‌شود گفت : چون ما براساس برنامه عمل مي‌كنيم مي‌توانيم افراد را ارزيابي كنيم و اگر كساني نتوانند طبق برنامه عمل كنند كنار مي‌روند.

وي ا فزود: ممكن است افرادي در خارج از برنامه عمل كرده باشند كه مردم نيز تبعات آن را مي‌ديدند.

* پرداخت يارانه بذر گندم
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص تغييرات در نحوه پرداخت يارانه بذر گندم گفت: اين مشكل از دولت نبود بلكه مربوط به مصوباتي است كه دولت مي بايست آن را اجرا مي‌كرد.

احمدي نژاد با بيان اينكه در حوزه اجرا تغييرات عمده كمتر است و بيشتر تغييرات تاكتيكي است گفت: براي توليد ‪ ۱۵‬ميليون تن گندم برنامه ريزي شده است اما زماني كه تصميمي گرفته مي‌شود كه با اين برنامه همخواني ندارد مشكل ايجاد مي‌شود.

رئيس جمهور افزود: در گذشته نيز اين گونه مصوبات و تصميم گيريها بوده و هم اكنون شدت گرفته و اين در حالي است كه دستگاه اجرايي بايد قابليت انعطاف داشته باشد.

* بنگاههاي زودبازده
احمدي نژاد درباره بنگاه‌هاي زودبازده و مباحث مطرح درباره انحراف تسهيلات پرداختي به آنها گفت: رقم واقعي انحراف بنگاه‌هاي زود بازده ‪ ۴‬و ‪۱‬ دهم درصد است و به نظر من اين آمار بسيار عالي و حاصل عملكرد خوب دستگاه ها، بدنه بانكي و نظارتهاي صحيح است.

وي افزود: در شرايط امروز جامعه ما با نيروي انساني فراوان نرخ بيكاري بالا و برنامه ريزي براي رشد بالاي اقتصادي هيچ اقتصادداني يافت نمي‌شود كه بنگاه‌هاي زودبازده را به عنوان كار عالمانه و دقيق به رسميت نشناسد.

رييس جمهوري بنگاه‌هاي زودبازده را اقدامي شناخته شده و پركننده خلاء ها در دنيا دانست و گفت: البته نبايد بنگاه‌هاي بزرگ نيز نفي شوند اما ميزان سرمايه‌گذاري به ازاي اشتغال ايجاد شده در بنگاه‌هاي بزرگ ده برابر بنگاه‌هاي كوچك است و بهره برداري از آنها هشت تا ده سال طول مي‌كشد.

احمدي نژاد افزود: همچنين بنگاه‌هاي زودبازده يكي از بهترين ابزارها براي توزيع اقتصاد در سطح جغرافيايي است.

وي با بيان اينكه در كشورهاي ديگر براي بنگاه‌هاي زودبازده وزارتخانه و بانك ويژه ايجاد مي‌شود و سرمايه‌گذاري خاصي براي آن در نظر مي‌گيرند گفت : در كشور ما براي اين بنگاه‌ها بار اضافه‌اي بر بدنه اجرايي كشور گذاشته شد با اين حال كار انجام شده بسيار عالي بود.

رئيس جمهور با بيان اينكه بنگاه‌هاي زود بازده در كل دنيا ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬درصد انحراف دارند گفت: در كشور ما انحراف ‪ ۴‬و ‪ ۱‬دهم درصد بوده است كه به نظر من بسيار عالي است.

احمدي نژاد افزود: عدد ‪ ۳۷‬و ‪ ۸‬دهم درصد انحراف كه در خصوص تعداد بنگاه هاي زودبازده اعلام شد عدد موردي و اوليه بود كه نمي‌دانم چرا منتشر شده و عدد واقعي آن نيز حدود ‪ ۱۶‬درصد است.

وي با بيان اينكه ‪ ۳‬گروه براي بررسي ‪ ۹‬هزار بنگاه زودبازده تجهيز شدند گفت: آنچه مهم است انحراف رقم تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده است كه معادل ‪۴‬ و ‪ ۱‬دهم درصد تاييد شده است.

رئيس جمهور با بيان اينكه امروز عده‌اي با انگيزه‌هاي مختلف همه فضاها را آلوده مي‌كنند گفت: نمونه آن بحث‌هايي است كه در خصوص حساب ذخيره ارزي وجود دارد در حالي كه مي‌دانند هيچ دولتي نمي‌تواند ذخاير ارزي را اعلام كند به ويژه در خصوص كشور ما كه مي‌خواهند منابع ما را در جهان مسدود كنند.

احمدي نژاد افزود: عده‌اي مي‌خواهند همه چيز را لجن مال و سياه نمايي كنند.

* تلاش براي پاكسازي اقتصادي
رئيس جمهور در ادامه گفتگوي مستقيم تلويزيوني با مردم با بيان اينكه برخي ها مي‌خواهند همه چيز را سياه و منفي جلوه دهند گفت: دولت در حال پاكسازي ريشه‌اي فساد اقتصادي است.

احمدي نژاد افزود: يك گروه از نمايندگان سال قبل آمدند و در خصوص بنگاههاي زود بازده ابراز نگراني كردند كه ما به آنها گفتيم در هر جاي كشور كه خودتان مي‌خواهيد انتخاب كنيد و گزارش دهيد.

رئيس جمهور گفت: اما چرا اين اتفاق مي‌افتد؟ دو هدف دارند: سال گذشته چيزي حدود ‪ ۹۵‬تا ‪ ۹۶‬هزار ميليارد تومان تسهيلات داده شد از اين مقدار ‪۶‬ هزار ميليارد به بنگاههاي زود بازده تعلق دارد.

احمدي نژاد گفت: البته به نام بنگاههاي زود بازده ‪ ۷‬هزار ميليارد تومان ثبت شده است؟ از سهم بنگاههاي كوچك چون ‪ ۲۰‬درصدش را مي‌توانستند به بنگاه هاي بزرگ بدهند.

رئيس جمهور افزود: من به رئيس كل بانك مركزي گفتم از اين ‪ ۹۰‬هزار ميليارد تومان چرا هيچ گزارشي نيست، اگر آنجا انحراف بيفتد خطرناك است.

آقاي احمدي نژاد گفت: در بنگاههاي كوچك ‪ ۴‬و يك دهم درصد انحراف اتفاق افتاده است آن را هم تلاش كنيد صفر كنيد چون كار شما نظارت بر وامهاي پرداختي است.

رئيس جمهور افزود: واقعا هم زحمت كشيدند كه به ‪ ۴‬و ‪ ۱‬دهم درصد رسيد.

احمدي نژاد گفت: اما درباره آن نود هزار ميليارد تومان به ما گزارش دهيد؟ موضوع اين است كه در آنجا مشكل اتفاق افتاده است.

رئيس جمهور افزود: با اين بحثهايي كه شلوغ مي‌كنند از طرفي به كار درست دولت ضربه مي‌زنند و از طرف ديگر آدرس غلط مي‌دهند و متخلفان اصلي را از ديد ناظران پنهان مي‌كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه به نظر من اين كار زشت تر از كار اول است گفت:
حالا به دولت تهمت مي‌زنند و ... ، اشكال ندارد بالاخره در اين دموكراسي شما ظاهرا اينها پذيرفته شده است.

رئيس جمهور افزود: اما فكر مي‌كنيد براي قدرت مي‌توانيد تهمت بزنيد، اين دولت هم كه نمي‌تواند دائم جواب شما را بدهد.

احمدي نژاد با بيان اينكه بدتر از اين پوشش دادن متخلف اصلي است گفت: يك نمونه متخلف اصلي اين است كه به يك نفر ‪ ۱۱۰‬ميليارد تومان دادند ، ‪ ۱۰‬تا از اينها مي‌شود هزار تا، البته خيلي بيش از اين هزار تاست، اينها با بدنه قدرت ارتباط دارند.

رئيس جمهور افزود: ما هم در حال مبارزه با آنها هستيم منتها سخت است ولي مطمئنيم به فضل الهي غلبه مي‌كنيم.

احمدي نژاد گفت: در حال حاضر در حال پاكسازي همه اين مجاري فساد هستيم و از اين پس نيز خواهيم بود ولي آنها با پوشش تبليغاتي شان اينها را فراري مي دهند.

* اخذ ماليات بر ارزش افزوده
رئيس جمهور گفت: در صحبتي كه با وزارت اقتصاد داشتم درخصوص اجراي طرح اخذ ماليات بر ارزش افزوده تاكيد كردم تا با آرامش به پيش بروند و جلسات ويژه‌اي با مردم، اصناف و توليدكنندگان بگذارند.

احمدي نژاد، طرح ماليات بر ارزش افزوده را مصوبه قانوني مجلس و براي دولت لازم الاجرا دانست و افزود: لازمه كار اين است كه همه نظام‌ها و سيستم‌هاي خود را به روز تنظيم كنند و اگر چنين كنند مطمئنا بر مردم، توليدكنندگان و اصناف فشار نخواهد آمد، در غير اين صورت فشار مي‌آيد.

رئيس جمهور با تاكيد بر همدلي وزارت اقتصاد با مردم، اتحاديه‌ها و اصناف تصريح كرد: كشور مال مردم است و مردم هم مي‌خواهند اين مبلغ را بپردازند اما نمي‌خواهند كه پرداخت آن خللي در زندگي شان ايجاد كند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اجراي اين طرح از واردات و آنهايي كه منشا ورود كالا هستند گفت: ما با مردم امر پنهاني و نقطه تقابلي نداريم و نمي خواهيم به آنها فشار بيايد و مطمئنا در اين زمينه با تدبير پيش خواهيم رفت.

رئيس جمهور با تشريح و تعريف ماليات بر ارزش افزوده گفت: در برخي از كشورها اين مقدار ماليات ‪ ۳۰‬تا ‪ ۳۵‬درصد است اما من خودم به مجلس تاكيد كردم كه اين عدد را پايين بگذارد زيرا معتقدم همين ‪ ۳‬درصد هم بركت ويژه اي خواهد داشت و كار را جلو مي‌برد.

احمدي نژاد وزارت اقتصاد را از فشار آوردن به اصناف و توليدكنندگان براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده در مدتي كوتاه پرهيز داد و افزود: برخي ها اصلا نمي‌توانند چنين چيزي را محاسبه كنند و آن را در نظر بگيرند ما بايد به آنها كمك كنيم و بي‌جهت به مردم فشار نياوريم.

رئيس جمهور به تجربه موفق اصلاح ماليات‌ها در تعامل با اتحاديه‌ها اشاره و تصريح كرد: قبلا در اين زمينه با اتحاديه‌ها و اصناف بخش به بخش جلسه گذاشتيم و به نتيجه خوبي رسيديم و در عمل هم ديديم كه ماليات‌هاي ما رشد خوبي داشته است.

احمدي نژاد اصلاح ماليات‌ها و طرح ماليات بر ارزش افزوده را چيز ديگري جدا از آنچه در طرح تحول اقتصادي است توصيف كرد و گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي در اين زمينه مسائل را خيلي شفاف و روان تر خواهد كرد.

* اعلام اسامي بدهكاران
رئيس جمهور با تاكيد بر پيگيري‌هاي ويژه دولت در خصوص كساني كه وام‌هاي سنگين مي‌گيرند و از بازپرداخت آن خودداري مي‌كنند، گفت: من براي اعلام اسامي اين افراد هيچ نگراني از تبعات فشارهاي آن ندارم اما چون معتقدم كه كاري بزرگ را در اين زمينه شروع كرده‌ايم و مي‌خواهيم ريشه‌ها را هدف قرار دهيم بايد با آرامش پيش رويم تا كار را به انتها برسانيم.

احمدي نژاد تاكيد كرد: ما به وقتش اگر اين افراد پس از پيگيري ها، تسهيلات گرفته شده را بازپس ندهند اسامي شان را پس از شكايت به دادگاه در
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن