تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816911676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مجلس حقوق خود را از نظام هماهنگ پرداخت مستثني كردند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نمايندگان مجلس حقوق خود را از نظام هماهنگ پرداخت مستثني كردند
نمايندگان مجلس در تصميمي جديد و قدري عجيب حقوق خود را از قانون نظام هماهنگ پرداخت مستثني كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست علني ديروز مجلس كه فضاي آن به سبب موضوع پرداخت 100ميليون تومان به هر نماينده قدري متفاوت تر نسبت به روزهاي قبل بود، متاسفانه نمايندگان نيز در حين بررسي جزئيات اصلاح آئين نامه داخلي مجلس با تصويب ماده اي جديد قدري به اين فضاي مبهم و سؤال برانگيز افزودند.
نمايندگان با اصلاح ماده 82آئين نامه داخلي مجلس كه به موضوع مقرري و هزينه هاي نمايندگي مي پردازد مصوب كردند كه بودجه سالانه مجلس به پيشنهاد هيات كارپردازان پس از مشورت با كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات و تصويب هيات رئيسه در موعد مقرر براي دولت ارسال و در بودجه سالانه كل كشور درج شود.
همچنين با تصويب مجلس، مقرري و هزينه هاي نمايندگي، در هر سال به تصويب هيات رئيسه مي رسد و قبل از تصميم مجدد در هر دوره، به صورت علي الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل خواهد شد.
اين تصميم نمايندگان در حالي صورت گرفت كه تا پيش از اين حقوق و مقرري نمايندگان مجلس بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت و همچنين مخارج سمت نمايندگي محاسبه مي شد اما در مصوبه جديد نمايندگان قانون نظام هماهنگ پرداخت حذف شده است.
شيوه جديد سؤال از وزرا
و شائبه مغايرت با قانون اساسي
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي اصلاح آئين نامه داخلي مجلس شيوه جديدي را براي سؤال از وزرا تصويب كردند كه به اعتقاد تعدادي از نمايندگان اين شيوه با قانون اساسي مغايرت دارد.
بر اساس اين مصوبه كه با تكاپوي شديد لاريجاني تصويب شد اگر وزيري سه بار نتواند مجلس را در پاسخ به سؤال نمايندگان قانع كند خود به خود راي اعتماد او از بين مي رود.
پيش از طرح اين مصوبه، يكي از نمايندگان پيشنهاد حذف آن را داد و در توضيحاتي يادآور شد اولا اگر شيوه جديد در سؤال از وزرا اعمال شود پرسه سؤال خيلي طولاني مي شود و ثانيا اگر وزيري كه قرار است در سطح كلان مديريت كند به خاطر عدم پاسخ قانع كننده به سؤال يك نماينده يك سوم از اعتبارش را از دست بدهد آيا براي آن وزير اعتباري جهت حضور در مجامع تصميم گيري كلان و بين المللي باقي مي ماند؟ و آيا با اين شيوه ما اعتبار وزرا را مخدوش نمي كنيم؟
اين نماينده همچنين با تاكيد بر اينكه شيوه جديد سؤال از وزرا مغاير اصول قانون اساسي است خواستار حذف اين طرح شد.
اما در ادامه لاريجاني كه از مدتها پيش به دنبال تصويب طرح مذكور بود به عنوان مخالف حذف آن به ايراد نظراتش پرداخت.
وي با پررنگ ساختن موضوع اقتدار مجلس و نظارت نمايندگان مدعي شد كه شيوه فعلي سؤال از وزرا به كاري لغو تبديل شده است و پشتوانه اي ندارد.
لاريجاني اضافه كرد: با اصلاح آيين نامه اگر نماينده از پاسخ وزير قانع نشود، صحن علني به پشتيباني نماينده مي آيد و رئيس مجلس از نمايندگان درباره پاسخ وزير راي گيري مي كند و اگر مجلس از سخنان وزير قانع نشد، يك سوم اعتبار وزير ضايع مي شود و در صورتي كه 2بار ديگر مجلس از پاسخ وزرا به سؤالات نمايندگان قانع نشود، راي اعتماد او از بين مي رود.
وي ادعا كرد اين شيوه جديد سؤال از وزرا مغايرتي با قانون اساسي ندارد.
پس از اين اظهارات لاريجاني، فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد به عنوان موافق حذف ماده مذكور مطالبي ايراد كرد اما در نهايت عنوان شد كه پيشنهاد حذف ماده مذكور از سوي طراحان پس گرفته شده است بنابراين اصل ماده به راي گذاشته شد كه به تصويب رسيد.
بر اساس اين مصوبه سؤال نمايندگان از وزرا به «منطقه اي» و «ملي» تقسيم بندي مي شود و وزير بايد براي پاسخ به سؤال مربوط ابتدا به كميسيون ذيربط برود و اگر نماينده تشخيص داد پاسخ قانع كننده نبوده است سؤال به جلسه علني مي رود. در جلسه علني ابتدا گزارش كميسيون متضمن طرح سؤال و بررسي هاي انجام شده توسط مخبر كميسيون به مدت حداكثر پنج دقيقه مطرح مي شود، سپس وزير و نماينده سؤال كننده به ترتيب و هركدام به مدت حداكثر پانزده دقيقه توضيحات خود را ارائه مي دهند و در صورت قانع نشدن نماينده، رئيس جلسه قانع كننده نبودن پاسخ وزير را به راي خواهد گذاشت.
در صورتي كه اكثر نمايندگان حاضر، به قانع كننده نبودن پاسخ وزير راي دهند رئيس مجلس موظف است موضوع را به رئيس جمهور جهت رسيدگي ارجاع نمايد.
ادامه نشست علني ديروز مجلس به بررسي ساير مواد اصلاح آئين نامه داخلي گذشت.
جويجري: بيانات رئيس جمهور در سازمان ملل موجب مباهات مسلمانان شد
نماينده اهواز در مجلس گفت: بيانات مبتني بر عزت و شهامت رياست محترم جمهوري در سازمان ملل به حق موضع نظام اسلامي است.
شبيب جويجري درنطق پيش از دستورش افزود: سخنان رئيس جمهور در نيويورك موجب مباهات و افتخار مسلمانان و ملت شريف ايران گرديد و از ايشان سپاسگزاري مي نمائيم.
وي با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب از سوي مقام معظم رهبري به دهه عدالت و پيشرفت، اظهار داشت: يقيناً پيشرفت و عدالت مرهون مرحله سوم از فرآيند تحقق اهداف انقلاب اسلامي است كه معظم له آن را لازمه تشكيل دولت اسلامي ناميده اند. در راه تشكيل دولت اسلامي به مبارزه همه جانبه با فقر، فساد و تبعيض نياز است.
جويجري افزود: بر سر راه تشكيل دولت اسلامي موانعي وجود دارد از جمله: ضعف ايمان انقلابي، دنيازدگي، ضعف مديريت،پرداختن به مسائل سياسي و حزبي، انقطاع از واقعيات و دوري از مردم، غفلت از دشمن، فاصله گرفتن از اخلاق و معنويت در سياست و غفلت از تهاجم فرهنگي.
نماينده اهواز تصريح كرد: اصولگرايان قدر فرصت خدمت به مردم را بدانند و در انتخابات رياست جمهوري دهم به دور از هرگونه تفرقه سعي در تحقق مشاركت حداكثري مردم و راه خدمتگزاري صادقانه را هموار كنند و در اين راه از نصايح مشفقانه جامعه روحانيت و جامعه مدرسين بهره بگيرند.
ادياني راد خواستار
حل مشكل فرهنگيان شد
نماينده قائم شهر در مجلس حل مشكلات فرهنگيان كشور را از سوي مسئولان ذي ربط خواستار شد.
سيدعلي ادياني راد در نطق پيش از دستور خود گفت: بي ترديد يكي از شاه بيت هاي مثنوي بقاء انقلاب جلب رضايت مردم و توجه جدي به معاش و معاد ملت بزرگ ايران است. امروز رضايتمندي مردم در كاهش تورم و چاره انديشي عالمانه در مهار و كنترل گراني ها و تدبير خردمندانه در ايجاد اشتغال و تثبيت مؤمنانه در باورها و هنجارهاي انقلابي و ديني در جامعه است.
مخبر كميسيون انرژي همچنين از احمدي نژاد و كردان خواست تا كليه امكانات را جهت جبران خسارت مردم توفان زده شهرستان هاي جويبار، ساري و نكا در استان مازندران بسيج كنند.
نماينده قائم شهر از وزير كشاورزي نيز خواست تا نسبت به اعاده باغات و زمين هايي كه در اختيار روستاييان محروم شهرستان سوادكوه است اقدام كند، زمين هايي كه سال هاي متمادي در اختيار مردم بوده است.
عباسپور: كردان استعفا دهد
نماينده آوج و بوئين زهرا در مجلس خواستار استعفاي كردان شد. روح الله جاني عباسپور در نطقش با تأكيد بر اين كه وزير كشور آيينه تمام عيار سياست هاي اجرايي كشور و تبلور پاك و بي آلايش دولتي است كه بيش از 70 ميليون نفر سرنوشت خود را به او سپرده اند، گفت: اين آيينه بايد كاملا پاك و از هرگونه زنگاري مصون باشد، بنابراين براساس آموزه هاي قرآني روش و منش پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و مديريت علوي، بايد مسئوليت مهم كشوري به عنوان امانتي الهي به دست امين ترين و صادق ترين مردم سپرده شود.
وي خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس امروز در برابر پرسش اساسي موكلان خود و افكار عمومي جامعه قرار گرفته اند كه آيا در برابر سپردن مسئوليت مهم وزارت كشور به شخصي كه از ابتداي كار از جاده صداقت و انصاف منحرف شده، دقت لازم و كافي مبذول كرده اند؟
عباسپور خطاب به نمايندگان ادامه داد: آيا اگر طرحي براي سؤال و استيضاح چنين وزيري آماده شود، منافاتي با مباني اصولگرايي و رسالت نمايندگي دارد، يا اين كه نمايندگان به وظيفه قانوني شان عمل كرده اند؟ از دولت و شخص وزير كشور مي خواهم تا فرصت باقي است قبل از آن كه مجلس به وظيفه قانوني اش عمل كند، وزير كشور گزينه استعفا يا كناره گيري از اين مسئوليت مهم را بررسي كند.
توضيحات كوهكن درباره پرداخت 100 ميليون تومان
به هر نماينده
نماينده لنجان در مجلس با بيان اينكه نمايندگاني داريم كه براي هزينه هاي ايفاي وظيفه خود با مشكل مواجه هستند، گفت: برخي از آنها با مترو تردد مي كنند.
محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس كه با عنوان چهارمين ناطق پيش از دستور ديروز مجلس سخن مي گفت با اشاره به مباحثي كه يكي از نمايندگان در خصوص دريافت كمك 100 ميليون نمايندگان اعلام كرده بود، اظهار داشت: هيچ كدام از مسئولان در سه قوه براي انجام وظايف خود از اموال شخصي هزينه نمي كنند، بلكه همه چيز تدارك ديده شده و در قالب اعتبارات جاري ساليانه دستگاه ها به آنها پرداخت مي شود.
وي با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته در مجلس نمايندگاني بودند كه بدنبال تبيين قانوني بودند كه به غير از حقوقي كه طبق نظام هماهنگ به نمايندگان پرداخت مي شود، ريالي ديگر به آنها پرداخت نگردد، بيان داشت: ما در دوره هفتم اين كار را انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم كه اگر بخواهيم مانند دستگاه هاي ديگر هزينه نمايندگي در قالب رديف خاص بياوريم و هزينه كنيم حداقل بودجه ساليانه مجلس را براي سال اول بايد 30 برابر بكنيم.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: مردم بدانند كه هيئت رئيسه مجلس اين كار را نكرد و اكنون نمايندگاني كه از شهرستان به تهران آمدند با مشكل مواجه هستند.
وي به طرح اين پرسش پرداخت كه اگر يك نماينده به تهران بيايد و براي آن يك آپارتمان 150 متري در وسط شهر بگيريم، آيا رفتن به سمت و سوي اشراف گرايي است؟ مجلس در كدام دوره اين كارها را انجام داد؟ چرا حرفي مي زنيد به حيثيت مجلس و نمايندگان لطمه وارد شود؟
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن