تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813271213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير اقتصاد خبر داد:واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي پس از برگزاري مجمع


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: معاون وزير اقتصاد خبر داد:واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي پس از برگزاري مجمع
عكس: حميد جاني‌پورمجمع عمومي بانك‌هاي ملت، تجارت و صادرات براي خصوصي‌سازي در دو هفته آينده برگزار مي‌شود. دكتر حميد ‌پورمحمدي، معاون بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، در گفت‌وگو با ايسنا درباره سرانجام موضوع خصوصي سازي بانك‌ها و بيمه‌ها اظهار كرد: همه كارها انجام شده و مانعي براي خصوصي‌سازي وجود ندارد.


وي ادامه داد: مجمع عمومي بانك‌هاي ملت و تجارت در هفته جاري و مجمع بانك صادرات در هفته آينده برگزار مي‌شود كه پس از آن سهام بانك‌ها براي عرضه در بورس آماده مي‌شود. معاون بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه در حوزه وزارتخانه مشكلي براي خصوصي‌سازي وجود ندارد، يادآور شد: ادامه كار به شرايط و مقتضيات بورس باز مي‌گردد.
مجاهدت بانك سپه در انتقال 2ميليارد دلاراز منابع كشور به داخل
معاون بيمه و بانك و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: با تلاش مجاهدت گونه مجموعه بانك سپه تير بيگانگان براي به بحران كشيدن نظام مالي و بر هم زدن نظم پولي كشور به سنگ خورد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك سپه، حميد پورمحمدي در جلسه مجمع عمومي سالانه بانك سپه كه براي بررسي و تصويب صورت‌هاي مالي يكسال اين بانك برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تلاش و موفقيت بانك سپه براي انتقال بيش از 5/1 تا 2ميليارد دلار از منابع مالي از خارج به داخل كشور طي كمتر از چند روز در تاريخ ماندگار خواهد ماند.
وي افزود: هر بانكي تنها 10درصد از موانع و مشكلاتي را كه بيگانگان براي بانك سپه به وجود آوردند تجربه مي‌كرد، از هم مي‌پاشيد و شاكله و نظم خود را از دست مي‌داد، اما بانك سپه با قدرت و به واسطه مجاهدت تمام همكارانش توانست تمام تلاش بدخواهان و بيگانگان را خنثي و آنها را نااميد كند.
پورمحمدي اظهار داشت: با برنامه‌ريزي دقيق و حرفه‌اي بانك سپه تمام مطالبات ايرانيان و مهم‌تر از آن مشتريان خارجي به بهترين نحو ممكن بدون آنكه كوچك‌ترين نارضايتي ايجاد كند، پرداخت شد.
معاون بيمه و بانك و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اين افتخار بزرگي براي بانك سپه به شمار مي‌رود، گفت: بانك سپه در مواجهه با تهديدها و بحران‌آفريني بيگانگان و آمريكا اعجاب كرد. وي گفت: با درايت بانك سپه وجوه بلوكه شده ايران در خارج از كشور مديريت شد. پورمحمدي افزود: بانك سپه بيرق‌دار سيستم بانكي و باعث افتخار ملي در جريان بحران‌آفريني بيگانگان در نظام پولي كشور است.
معاون بيمه و بانك و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي اظهار داشت: بانك سپه يكبار در 83 سال پيش با تولد و شروع به كار خود باعث شد ايران بانكداري را خود تجربه كند و طي سال گذشته با برنامه‌ريزي و مجاهدت همكاران خود موجب شد تا مجددا كشور و سيستم بانكي به فعاليت بانكي خود ببالد و شاهد به سنگ خوردن تير بدخواهان و بيگانگاني باشد كه به بحران رسيدن نظام پولي كشور را به انتظار نشسته بودند.
پورمحمدي گفت: آيندگان در مورد اين مجاهدت و ايثار بانك سپه خواهد نوشت و خواهند گفت كه چگونه اين مجموعه خدوم بحران بزرگ ايجاد شده توسط بيگانگان را با تلاش و ايثار مجاهدت خود مهار كرد و پشت سرگذاشت.
40ميليارد تومان از اموال مازاد بانك ملت به فروش مي‌رسد
املاك مازاد بانك ملت بالغ بر 40ميليارد تومان بوده كه تا چند وقت ديگر به فروش مي‌رسد.
دكتر علي ديواندري، مديرعامل بانك ملت، در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه در حال حاضر اضافه برداشتي از بانك مركزي نداريم، تصريح كرد: مدتي است كه وضعيت بانك ملت در بانك مركزي مثبت بوده و حتي آمار مطالبات معوق اين بانك نسبت به اوايل سال كاهش پيدا كرده است. وي ادامه داد: در جلسه‌اي رييس كل بانك مركزي پيشنهادي را مطرح كرد كه از شركت‌هاي وصول مطالبات استفاده شود و ما اين كار را از ابتداي سال در بانك ملت انجام داده‌ايم و از بخش خصوصي و شركت‌ها براي وصول مطالبات معوق استفاده مي‌كنيم. ديواندري با اشاره به اينكه با تغييرات جديد خط اعتباري بيشتري در اختيار بانك‌ها قرار مي‌گيرد، توضيح داد: با افزايش خط اعتباري بانك‌ها كارهاي بيشتري را مي‌توانند انجام دهند، ولي در حال حاضر بانك‌ها كارهاي قبلي خود را مطابق گذشته انجام مي‌دهند و از پذيرش طرح‌هاي جديد خودداري مي‌كنند.
مديرعامل بانك ملت به املاك مازاد اين بانك اشاره كرد و افزود: املاك مازاد بانك ملت به اندازه‌اي نيست كه بتواند مشكلي را حل كند ولي طي چند روز آينده بعد از مزايده به فروش مي‌رود.
وي درباره‌ عرضه سهام بانك ملت توضيح داد: گيرهاي اجرايي و قانوني اين سهام انجام شده و گزارش حسابرسي بانك ملت كامل و بدون بند حسابرس بوده است.
به گفته وي يكي از مشكلات بحث صندوق بازنشستگي، كاركنان بانك بوده كه با توافق صورت گرفته با سازمان خصوصي‌سازي وزارت اقتصاد و بورس مشكل اين مساله نيز حل شده است.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن