تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815630629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اطلاعات : اختلافات فكري نبايد باعث طرد افراد شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير اطلاعات : اختلافات فكري نبايد باعث طرد افراد شود
وزير اطلاعات از بي توجهي برخي نسبت به مسائل اصلي و مهم كشور و پرداختن به مسائل جزئي ابراز نگراني كرد و گفت : اختلافات فكري نبايد باعث طرد افراد شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي با حضور در جلسه شوراي اداري استان فارس « وحدت كلمه و همدلي نخبگان پس از توكل به خدا و اعتماد به نفس » را مهمترين مانع در برابر توطئه هاي دشمن دانست و ادامه داد : اگر نخبگان و مسئولان جامعه همدلي و همراهي و وحدت كلمه نداشته باشند آثار آن در جامعه بروز مي كند.
وي ادامه داد : ما بايد نسبت به همديگر مطابق خواست خدا رفتار كنيم و اصل را بر حسن ظن و اصالت صحه بگذاريم اما نه در برابر دشمن .
وي خاطرنشان كرد : همه ما از نظر شكل ظاهري و تفكر و سليقه متفاوت هستيم و همان طور كه نمي توانيم به خاطر تفاوت در شكل ظاهري همديگر را طرد كنيم به دليل تفاوت در سليقه و تفكر هم نمي توانيم با يكديگر برخورد كنيم .
وزير اطلاعات « نياز به استفاده از سلائق مختلف تحمل يكديگر حوصله و سعه صدر » را از ضرورت هاي امروز جامعه دانست و گفت : نبايد اين دايره را به اندازه اي ضيق كنيم كه ديگران خارج از آن قرار گيرند.
وي با حساس توصيف كردن ماه هاي باقي مانده از سال جاري ضرورت حفظ ثبات در كشور را يادآور شد و گفت : زمينه بخشي از اين ثبات در دست مديران مياني كشور است اما گاه و بي گاه بر اثر يك سلسله صحبت ها و حرف ها و گزارشات ذهن همديگر را مغشوش مي كنيم و اين باعث بي ثباتي در جامعه مي شود.
وي با بيان اين كه « بايد تلاش كنيم فضاي آرام خوش بين نسبت به يكديگر و توام با رفاقت » در جامعه ايجاد شود ادامه داد : بعضا همكاران خودم را توصيه مي كنم كه در جمع آوري ها تحليل ها و گزارش خيلي مراقب باشند و استنباط هاي خود را به عنوان خبر مطرح نكنند و يا خبر ضعيف را به عنوان خبر متقن اعلام ندارند.
محسني اژه اي يادآور شد : امروز به شدت نيازمند ثبات و آرامش و نشاط در جامعه و اعتماد به مردم و مسئولين هستيم .
وي با اشاره به شرايط امروز كشور گفت : در اواخر سال گذشته پيش بيني مي شد كه امسال سال سختي داشته باشيم كه البته تا حدودي سخت بود و هست . آمريكا و هم پيمانانش با جنگ هاي رواني اين مساله را مطرح كردند كه حمله نظامي لااقل به صورت نقطه اي صورت خواهد گرفت و فضا را به گونه اي پر كردند كه برخي از كارشناسان داخلي موضوع را جدي گرفتند; لذا تمهيداتي هم اتخاذ شد و پيش بيني هايي صورت گرفت .
وي ادامه داد : دشمنان اصرار مي كردند كه تحريم ها را تشديد كنند كه البته بخشي را انجام دادند و علاوه بر تحريم و تهديدات شوراي امنيت بر كشور مظلوم ما آمريكا و هم پيمانانش تحريم هاي وراي قطعنامه را اعمال كردند.
وزير اطلاعات گفت : گراني و تورم داخلي هم قابل پيش بيني بود اما در درصد آن اختلاف نظر وجود داشت ضمن اين كه تورم و گراني و بحران اقتصادي دنيا هم كاملا قابل پيش بيني بود. بخشي از آثار سرماي سال گذشته امسال ظاهر مي شود و تعداد قابل توجهي از استان ها هم با خشكسالي سنگيني روبه رو شدند. اين مطلب هم قابل پيش بيني بود كه جريانات سياسي براي انتخابات سال آينده رياست جمهوري آماده مي شوند و هميشه فضاي انتخابات يك سلسله مسائل خود را به همراه دارد.
وي خاطرنشان كرد : اما دشمن فكر و پيش بيني مي كرد كه مي تواند داخل كشور را به هم بريزد و از نارضايتي هاي طبيعي از گراني خشكسالي سرما و مسائل سياسي كشور را به هم بريزد; لذا به طور جد وارد شده بود كه جريانات ضد انقلاب خفته را وارد صحنه كند. دشمن سازماندهي هاي جديدي براي ايجاد يك سلسله ناامني از غرب كشور آغاز كرده بود كه با كمك افراد سرخورده از انقلاب اسلامي كشور را دچار آشوب كند و اين درگيري ها را در سال 87 به اوج برسانند .
وي ادامه داد : از طرفي هم پشت جريانات ضد انقلاب و شرور شرق كشور قرار گرفتند و پول تجهيزات امكانات آموزش و رسانه را در اختيار آن ها قرار دادند. ضمن اين كه اقدامات نرم غرب آمريكا و اسرائيل مهم تر از همه بود با اين تصور كه مي توانند با اختلافات شديد بين طوائف و جريانات مختلف جنبش هاي كوچك ايجاد كنند تا آشفتگي سنگين در سال 87 در كشور رخ دهد .
محسني اژه اي گفت : متاسفانه برخي از افراد غافل هم تحت تاثير قرار گرفته و سيگنال براي غرب مي فرستادند كه زمينه آماده است و ما هم به آن ها هشدار داديم كه اگر بخواهند همراه شوند اقدامات بعدي را انجام مي دهيم . تصورشان اين بود كه با تحريك احساسات برخي جريانات و طوائف و استفاده از امكانات سخت و نرم مي توانند حداقل آشفتگي هايي را در كشور ايجاد كنند اما آن چه را پيش بيني مي كرديم به لطف الهي و با هوشياري مردم و تلاش هم مسئولان رخ نداد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن