تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821211730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

5 پرونده مهم كشوري روي ميز دادگاه


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 5 پرونده مهم كشوري روي ميز دادگاه
حقوقي‌و قضايي- گروه اجتماعي:
سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري هفتگي به سئوالات خبرنگاران در مورد 5پرونده مهم كشوري از جمله مدرك جعلي وزير كشور، دانشگاه آزاد، محاكمه پاليزدار، حادثه سعادت‌آباد و بانك رفاه پاسخ گفت.

عليرضا جمشيدي از احضار جاعل مدرك وزير كشور به دادگاه خبر داد و گفت: در صورتي كه نماينده دانشگاه آكسفورد براي ارائه توضيحات خود را به دستگاه قضايي معرفي نكند، جلب مي‌شود.

وي در مورد پرونده‌ مطروحه عليه دانشگاه آزاد و معاون سابق اين دانشگاه تصريح كرد: اين پرونده با عنوان تصرف عدواني از طرف شاكي خصوصي عليه دانشگاه آزاد مطرح است، از معاون وقت تحقيقات لازم به عمل آمده و قاضي قرار وثيقه‌اي به ميزان يك ميليارد تومان صادر كرد كه فرد با توديع وثيقه فعلا آزاد است.

جمشيدي ادامه داد: در مورد اينكه محل تامين وثيقه ارائه شده از كجا بوده را قاضي پيگيري نمي‌كند.

كيفرخواست پاليزدار

خبرنگاري با اشاره به اظهارات رئيس سازمان بازرسي كل كشور از برگزاري علني دادگاه پاليزدار سئوال كرد كه سخنگوي قوه‌ قضائيه در اين خصوص گفت: اصل بر علني‌بودن دادگاه‌هاست مگر اينكه قاضي، تشخيص بر غيرعلني‌بودن، بدهد.

كار تحقيقاتي اين پرونده رو به تكميل شدن و بازپرس در حال انجام اقداماتي براي صدور كيفرخواست است.

حادثه سعادت آباد

وي همچنين در تشريح آخرين وضعيت پرونده‌ حادثه‌ سعادت‌آباد، تاكيد كرد: خوشبختانه نظر هيات 5نفره‌ كارشناسي ارائه شده است. در اين هيات كارشناسي، افراد و ارگان‌هاي مقصر شناسايي شده‌اند، قتل از نوع غيرعمد بوده و منتظر هستيم كه كيفرخواست اين پرونده صادر شود.

جمشيدي ابراز داشت: از همه‌ عوامل مربوط اعم از مجري، پيمانكار و ساير افراد تحقيقات لازم به عمل آمده است و متهمين اصلي پرونده دستگير شده‌اند.

پرونده200 ميليارد توماني بانك رفاه

سخنگوي قوه‌ قضائيه به قطعي شدن راي پرونده‌اي مربوط به بانك رفاه كارگران اشاره و خاطرنشان كرد: فردي به نام عليرضا- ع بيش از 200 ميليارد تومان از طريق گشايش اعتبار اسنادي اقدام به تحصيل مال نامشروع كرده است.

اين اتفاق در شعبه‌اي از بانك رفاه در قلهك روي داده كه تعداد متهمان 10 نفر است كه چهار نفر از آنان از كارمندان بانك هستند.

جمشيدي از قطعي‌شدن حكم پرونده 10 متهم مربوط به بانك رفاه كارگران خبر داد و با تاكيد بر اينكه نظام بانكي ما بايد در پرداخت تسهيلات توجه بيشتري داشته باشد، اضافه كرد: متهم اصلي پرونده قبلا كارمند بانك بوده و متهمان به حبس، پرداخت جزاي نقدي و انفصال از خدمت محكوم شده‌اند.

انتقاد از استرداد لايحه پيش‌فروش ساختمان توسط دولت

سخنگوي قوه قضائيه با اعلام مخالفت با استرداد لايحه‌ پيش‌فروش ساختمان و تاكيد بر نياز مردم و دستگاه قضائي به تصويب اين لايحه تاكيد كرد: تقاضاي پذيرش‌نشدن درخواست استرداد از سوي دولت و تسريع در تصويب اين لايحه را دارم.

انتقاد از معطل ماندن لايحه‌ آيين دادرسي كيفري در دولت وي در همين رابطه با بيان اينكه يك سال است كه لايحه‌ آيين دادرسي كيفري در دولت معطل مانده، گفت: زماني كه تمديد آن تمام مي‌شود نمي‌توانند تشكيل جلسه دهند.

در حالي كه دو سه ماه ديگر به پايان تمديد اين لايحه نمانده است، خواهشم اين است كه همكاران در دولت به اين مسئله توجه كنند.

كيفرخواست متهمان حادثه بمب‌گذاري شيراز

سخنگوي قوه قضائيه با اعلام اينكه كيفرخواست 7نفر از متهمان پرونده حادثه‌ بمب‌گذاري شيراز صادر شده، بيان كرد: اين 7نفر به‌عنوان محارب شناخته شده و براي آنها تقاضاي حكم اعدام شده است.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن