تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تجسمي فجر در استان‌ها برگزار خواهدشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جشنواره تجسمي فجر در استان‌ها برگزار خواهدشد
گروه هنر: «محمود شالويي» مدير دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد طي نشستي در حضور خبرنگاران از طرح برگزاري جشنواره تجسمي فجر در استان‌ها همزمان با تهران خبرداد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نشست خبري دومين همايش منطقه‌اي هنرهاي تجسمي كشور با حضور «محمود شالويي» مدير موزه هنرهاي معاصر تهران و مدير دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «سيدآقا حسيني» مشاور فرهنگي استاندار همدان و معاون و استاد دانشگاه بوعلي همدان و «لواساني» دبير اجرايي اين همايش صبح امروز سه‌شنبه 16 مهر ماه ساعت 11 در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزارشد.

در ابتداي اين نشست حجت‌الاسلام حسيني درباره اين همايش كه در استان همدان برگزار مي‌شود، اعلام‌كرد: اين همايش در دو بخش هنري و آموزشي برگزار مي‌شود كه در بخش آموزش كارگاه‌هايي در رشته‌هاي طراحي، گرافيك و نقاشي با حضور اساتيد حرفه‌اي براي هنرمندان علاقمند در 8 استان همدان، مركزي، كردستان، ايلام، قزوين، لرستان، كرمانشاه و زنجان برپا خواهدشد.

وي ادامه‌داد: در بخش همايش هنري نيز براي 80 نفر از برگزيدگان استان‌ها (هر استان 10 نفر) جلسات آموزشي خواهيم‌داشت كه موضوعاتي چون زيبايي و فلسفه هنر ايراني (حسن بلخاري)، فلسفه نوآوري در هنر معاصر (مرتضي حيدري)، جامعه‌شناختي هنر ايراني (حسيني‌راد)، بازتاب هنر در انديشه حافظ (شالويي) و گرافيك، علم و ابزار جديد (قباد شيوا) از مباحث مطرح شده در اين همايش خواهدبود.

در ادامه اين نشست شالويي مدير دفتر تجسمي ارشاد به ادامه برنامه‌هايي در راستاي تمركززدايي از تهران اشاره‌كرد و گفت: اين برنامه‌ها همچنان با جديت برگزار خواهدشد و برپايي همايش و كارگاه‌هاي منطقه‌اي در استان همدان نيز در همين راستا است.

اين مدير تصريح‌كرد: همايش منطقه‌اي پس از همدان در 3 استان ديگر نيز تا پايان سال اجرا مي‌شود تا سطح هنرجويان جوان در سراسر كشور از اين طريق ارتقا يابد و امكان سفر اساتيد مطرح كشور به شهرستان‌ها نيز مهيا شود تا از اين مجرا با اساتيد شهرستاني به تبادل نظر بپردازند.

وي از حمايت دفتر تجسمي ارشاد از هنرمندان شهرستاني خبر داد و گفت: پس از خريد آثار برتر همايش همدان در نظر داريم از هنرمندان استان‌ها دعوت كنيم تا براي برپايي نمايشگاه در تهران اقدام كنند و از هم اكنون اعلام مي‌كنيم كه هزينه گالري را دفتر تجسمي ارشاد تقبل خواهدكرد و همچنين اولين خريدار آثار نيز ما خواهيم‌بود.

مدير دفتر ارشاد ادامه‌داد: از ديگر برنامه‌هاي طرح تمركززدايي برگزاري جشنواره تجسمي فجر در دهه فجر است كه همزمان با برپايي اين جشنواره در تهران در استان‌ها نيز برگزار خواهدشد و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي از بين برگزيدگان استان‌ها 12 اثر برتر را خريداري خواهدكرد.

شالويي درباره دوسالانه تصويرگري كتاب كودك اظهاركرد: پس از رايزني با اعضاي انجمن تصويرگران تصميم بر اين شد تا اين دوسالانه اسفند تا ارديبهشت ماه سال آينده در شهر شيراز برگزار ‌شود.

لواساني نيز در ادامه اين نشست به اهداف همايش همدان اشاره‌كرد و گفت: به طور معمول دوسالانه‌ها و رويدادهاي هنري كشور بدون برنامه تنظيم و طي مدت كوتاهي نيز اجرا مي‌شدند يكي از اهداف اين همايش جهت‌دهي به دوسالانه‌هاي بزرگ كشوري است كه براي اين امر با كمك شالويي مدير دفتر تجسمي ارشاد برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شده‌است.

وي در پايان تاكيدكرد: از ديگر اهداف اين همايش كشف و حمايت از استعدادهاي جديد و جوان شهرستان‌ها است همچنين در طي برگزاري اين مراسم هنرمندان كشور فرصت آشنايي با تكنيك‌هاي جديد و دستاوردهاي روز هنري جهان را نيز پيدا خواهندكرد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن