تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت ضوابط نحوه‌ي محاسبات مالي و موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي را اصلاح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دولت ضوابط نحوه‌ي محاسبات مالي و موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي را اصلاح كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دولت ضوابط نحوه‌ي محاسبات مالي اتباع همچون مسائل مربوط به تعيين حقوق، مزايا، ماليات، عوارض و ارز و همچنين موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي از عوارض و ماليات حقوق را اصلاح كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت كار و امور اجتماعي و به منظور ايجاد هماهنگي در نحوه‌ي محاسبه‌ي حقوق و مزاياي اتباع خارجي و ضوابط استفاده از ارز توسط آنان و چگونگي منظور نمودن هزينه‌هاي غير قابل پيش‌بيني در زمان انعقاد قرارداد كار، مقررات نحوه‌ي محاسبه‌ي حقوق اتباع خارجي، موضوع مصوبه‌ي شماره ‌٢٢٢٣١ / ت ‌٣٦٠٢٣ هـ مورخ ‌١٧/٢/١٣٨٦، را اصلاح كرد.

بر اساس مصوبه‌ي جديد دولت، در مورد اتباع خارجي شاغل در شركت‌ها و موسسات طرف قرارداد با دستگاه‌ها و نهادهاي عمومي و دولتي، ماخذ محاسبه، حقوق اعلام شده از طرف دستگاه‌ها و نهادهاي عمومي و دولتي حسب مورد خواهد بود، در غير اين صورت، با توجه به سوابق در سطح شغل مربوط و در مقايسه با سطح اشتغال اتباع ايراني محاسبه خواهد شد.

بر اساس اين مصوبه، شرط مندرج در مصوبه‌ي قبلي درباره‌ي اينكه حقوق و مزاياي اتباع خارجي شاغل در كشور نبايد در هر صورت كمتر از حداقل دستمزد اعلام شده توسط وزارت كار باشد، حذف شد و معيار تعيين حقوق، توجه به سوابق در سطح شغل مربوط و در مقايسه با سطح اشتغال اتباع ايراني خواهد بود.

بر اساس بخش ديگري از مصوبه‌ي جديد دولت، همچنين هشت مورد معافيت‌هاي اتباع خارجي از محاسبه‌ي ماليات و عوارض مربوط به اتباع خارجي، تعيين شد.

بدين ترتيب، مبلغان اقليت‌هاي ديني كه پس از تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پروانه كار دريافت مي‌كنند و اتباع خارجي شاغل در دفاتر نمايندگي بانك‌هاي خارجي مستقر در كشور (منوط به تاييد بانك مركزي) از ضوابط نحوه‌ي محاسبه‌ي حقوق و مزايا و عوارض مربوط به اتباع خارجي معاف شده‌اند.

همچنين كارشناسان و تكنسين‌هاي خارجي كه فقط به منظور نصب، راه‌اندازي و آموزش تجهيزات وارد كشور مي‌شدند حداكثر براي دو ماه از ضوابط مربوط به اتباع معاف هستند ولي در صورت نياز به حضور بيشتر با تاييد وزارت كار و امور اجتماعي، مدت فعاليت آنان حداكثر تا سه ماه قابل تمديد است.

اين مصوبه همچنين مقرر مي‌دارد كه اتباع خارجي داراي همسر ايراني (به استثناي اتباع افغان) در مدت زوجيت از كليه‌ي عوارض مربوط معاف هستند. اما در مورد اتباع افغان داراي همسر ايراني شرط زماني تعيين شده كه بر اساس آن، آن دسته از اتباع افغان داراي همسر ايراني در شرايطي از ضوابط فوق، معاف هستند كه ازدواج رسمي آنان تا تاريخ ‌١/٧/١٣٨٥ صورت گرفته و به تاييد وزارت كشور رسيده باشد.

ديگر موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي به صاحبان سرمايه و يا سهامداران شركت‌هاي سرمايه‌گذار خارجي مربوط مي‌شود. البته مشروط به اين كه حداقل آورده هر يك از صاحبان سرمايه و يا سهامداران (با ارايه‌ي تاييديه از وزارت امور اقتصادي و دارايي) كمتر از ‌٣٠٠ هزار دلار نباشد، همچنين، اتباع خارجي داراي اقامت قانوني بيشتر از پانزده سال با تاييد نيروي انتظامي و استادان خارجي كه در دانشگاه‌هاي داخل فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي دارند ديگر موارد مشمول معافيت از ضوابط تعيين حقوق و عوارض اتباع خارجي هستند.

ساير موارد مندرج در مصوبه‌ي موضوع مصوبه شماره ‌٢٢٢٣١ / ت ‌٣٦٠٢٣ هـ مورخ ‌١٧/٢/١٣٨٦، همچنان به قوت خود باقيست.

بر اين اساس، در صورتي كه تبعه‌ي خارجي، اظهارنامه‌ي ماليات بر درآمد خود را تسليم مقامات مالياتي كشور متبوع خود نموده و رونوشت آن را به تاييد سفارت ايران برساند، با ارايه‌ي آن به وزارت كار و واحد مالياتي مربوط، ارقام مندرج در اظهارنامه مالياتي مذكور، ملاك محاسبه عوارض و ماليات قرار مي‌گيرد.

همچنين، مبناي محاسبه عوارض و ماليات حقوق اتباع خارجي كه به استناد اصل (‌٨٢) قانون اساسي و با رعايت شرايط ماده‌ي ‌١٧٢ قانون كار به استخدام بخش دولتي درآمده‌اند، ميزان حقوق و مزاياي پرداختي توسط دستگاه دولتي است. به علاوه، شرايط مقرر در قراردادهاي اجتناب از اخذ ماليات مضاعف كه به تصويب مجلس رسيده است، صرفا درباره ماليات نسبت به اتباع دولت‌هايي كه با ايران داراي قراردادهاي موصوف هستند، رعايت مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن