تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان رفتار خود با مسلمانان را تغيير دهد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جهان رفتار خود با مسلمانان را تغيير دهد
تودنهوفر مي گويد، آيا مي دانيد كه ما مردم ايالت بايرن آلمان يك سنت داريم و تقريبا 60 هزار نفر از پيروان تمام اديان اين ايالت هر 14 روز يك بار در برابر يك مسلمان يعني "فرانك ريبري" يك فوتباليست مسلمان مشهور فرانسوي تعظيم مي كنند.
"يورگن تودنهوفر" كارشناس سياست بين الملل و نماينده سابق مجلس آلمان از حزب حاكم دمكرات مسيحي گفت: جهان بايد رفتار خود با مسلمانان را تغيير دهد.

به گزارش سرويس بين الملل تابناك؛ تودنهوفر در گفت و گو با روزنامه آلماني زوددويچه سايتونگ افزود، جهان بايد همان رفتار مطلوبي را كه با مسيحيان و يهوديان دارد، با مسلمانان نيز داشته باشد.

تودنهوفر كه نويسنده چندين كتاب پرفروش انتقادآميز پيرامون "جنگ عليه تروريسم" از جمله "چرا مي كشي اي زيد؟" است اظهار داشت، خرسندم كه "نايگل نابل" كارگردان آمريكايي و دارنده جايزه اسكار قرار است سال آينده يك فيلم از موضوع اين كتاب تهيه و ارائه خواهد كرد.
تودنهوفر كه از 1972 تا 1990 ميلادي نماينده حزب دمكرات مسيحي در مجلس آلمان بوده گفت، من به اين فيلم بسيار اميد بسته ام.
تودنهوفر كه 20 سال نيز معاون موسسه رسانه اي و انتشاراتي "هوبرت بوردا" بوده است افزود: من قصد دارم از طريق اين فيلم به اين هدف دست يابم كه سراسر جهان همان رفتار خوب و مطلوبي را كه با مسيحيان و يهوديان دارد، با مسلمانان نيز داشته باشد.
تودنهوفر 67 ساله در تازه ترين كتاب خود "چرا مي كشي اي زيد؟" كه سومين كتابش در باره "جنگ عليه تروريسم" است و 335 صفحه دارد، 10 تئوري در باره اين جنگ ارايه كرده و خواستار فراخواني نيروهاي آمريكايي از عراق و فراخواني نيروهاي آلماني از افغانستان است.

تودنهوفر تابستان گذشته بدون اطلاع هيچكس حتي خانوده اش و تحت پوشش پزشك از طريق سوريه براي چندمين بار به عراق سفر كرد و در شهر رمادي از جمله با زيد، احمد و يوسف به مدت 5 شبانه روز صحبت كرد و حاصل اين گفت و گوها را در كتاب "چرا مي كشي اي زيد؟" منتشر نمود.
زيد يك دانشجوي 21 ساله در شهر رمادي است كه دو برادرش با گلوله نظاميان آمريكايي كشته شدند. احمد نيز يك عراقي است كه يك نظامي آمريكايي با گلوله اعضاي حساس بدن وي نابود مي شود. يوسف يك مسيحي است كه سه پسر دايي خود را در حملات نظاميان آمريكايي از دست مي دهد.

زيد، احمد و يوسف از زمان بروز اين حوادث، با انفجار بمب و پرتاب نارنجك با اشغالگران آمريكايي مقابله مي كنند اما به غيرنظاميان آسيب نمي رسانند. بدين خاطر تودنهوفر نيز كه دقيقا مرزي بين تروريسم و مقاومت قائل است، اين افراد را نيروهاي مقاومت قلمداد مي كند.
كتاب "چرا مي كشي اي زيد؟" به عربي ترجمه شده و نسخه انگليسي آن در اينترنت منتشر شده است.

تودنهوفر از ابتدا ضمن انتقاد و مخالفت با "جنگ عليه تروريسم"، چنين جنگي را اشتباه و خطا و ضد حقوق ملل مي دانست.
تودنهوفر نه تنها انتقاد دارد كه آمريكا در امور داخلي عراق دخالت كرده است بلكه معتقد است كه آمريكا از طريق تكبر و جهالت حمام خوني در عراق راه انداخت كه آن را نمي توان به هيچ وجه و رقم توجيه كرد.
تودنهوفر به عنوان يك كارشناس و سياستمدار كهنه كار از ابتدا نسبت به جنگ آمريكا عليه عراق هشدار داد و اين مطلب را در تماس هاي تلفني با سياستمداران دوست خود در واشنگتن نيز در ميان گذاشت كه برخي از آنها حتي از جناح نئومحافظه كاران نيز هستند.
تودنهوفر هر چند كه نظريات "ساموئل هانتينگتن" آمريكايي صاحب تئوري "برخورد تمدن ها" را قبول ندارد اما اين ديدگاهش كه "غرب، جهان را با برتري ايده ها و ديدگاههاي خود فتح نكرد بلكه از طريق برتري در بكارگيري خشونت سازماندهي شده، فتح كرد" را تاييد مي كند و در اين موضوع به هانتينگتن حق مي دهد.

تودنهوفر در سال 2003 ميلادي نيز كتاب "چه كسي براي تانيا و عبدل گريه مي كند؟، خطاكنندگان صليبي در جنگ عليه تروريسم" را در 224 صفحه منتشر كرد و "هانس ديتريش گنشر" وزير سابق امور خارجه آلمان اين كتاب را يك كتاب شگفت آور خواند.
تودنهوفر كه اواسط اوت سال جاري به افغانستان و پاكستان سفر كرده در مقاله اي در روزنامه آلماني تاگس اشپيگل شرايط سخت و مرگبار مردم افغانستان را تشريح كرده است كه روزانه زير بمباران هاي آمريكا جان و هستي خود را از دست مي دهند.
تودنهوفر با تشريح تصاوير بمباران روستاي عزيرآباد در نزديكي هرات نوشت، يك زن جوان از كشته شدن سه فرزندش در اثر اين بمباران شكوه و مويه مي كند و مردي پيراهن خونين پسرش را بالا برده و فرياد مي زند كه چرا كودك مرا كشتيد؟
به نوشته تودنهوفر، در حاليكه بر پايه اعلام ساكنين عزيرآباد و تاييد "كاي آيد" مدير نيروهاي سازمان ملل در كابل، بمباران هاي نيمه شب 90 كشته از جمله 60 كودك و 15 زن در عزيرآباد برجاي گذاشته است اما آمريكا اين موضوع را تكذيب كرد و اين شرايط منحصر به اين روستا نيست.
اين مقاله سه دليل را عامل بازگشت مجدد طالبان به صحنه اجتماعي افغانستان دانسته و افزود، دليل اول حضور "رامبو مانند" نظاميان آمريكايي است كه هيچ احترامي براي فرهنگ افغاني قائل نمي شوند، در بازرسي هاي خود درب منازل را منفجر كرده، اتاق ها و منازل را وارسي مي كنند و به زنان افغاني دست مي زنند و حيثيت مردان را در برابر خانواده آنها از بين مي برند. بدين ترتيب آمريكا در افغانستان نيز چون عراق به يك اشغالگر تبديل شده است.
به نوشته تودنهوفر، دليل دوم اين است كه كمك هاي مالي براي بازسازي به ويژه به جنوب افغانستان نمي رسد كه پايگاه طالبان است. شرايط زندگي در اين منطقه اصلا بهبود نيافته و آمريكا 10 برابر بودجه اي كه براي بازسازي مصرف مي كند، در اختيار ماموريت هاي نظامي خود مي گذارد.
اين مقاله افزود، فساد مالي و ارتشاء مقامات عاليرتبه دولتي و سازمان هاي امداد رسان، سومين دليل است. به عنوان نمونه شركت هاي خارجي براي 1500 متر حصار فلزي پارك زرنگار در كابل، 10 ميليون دلار صورت حساب ارايه كرده اند، در حاليكه طبق محاسبات دولت افغانستان، حداكثر 70 هزار دلار هزينه داشته است.
به نوشته اين صاحب نظر، طالبان قاتل، واقعا قوي نيست بلكه دولت افغانستان ضعيف است زيرا كه راهبردي متحدين غربي آن خطا و اشتباه است. آمريكا بايد بمباران ها و استفاده از توپخانه هاي سنگين خود در افغانستان را پايان دهد و حتي افزايش نيروهاي نظامي آمريكا، مشكلات موجود در افغانستان را افزايش خواهد داد.
تودنهوفر نوشت، روز 11 سپتامبر 2001 ميلادي نه تنها به عنوان يكي از بزرگترين فاجعه هاي آمريكا در تاريخ ثبت خواهد شد، بلكه به عنوان روزي كه در آن رهبران غربي از سر همبستگي با آمريكا، عقل و درك خود را نيز از دست دادند، در تاريخ ثبت خواهد شد.
اين مقاله افزود، با هر بمب غربي كه در افغانستان و يا در عراق يك كودك مسلمان را مي كشد، تعداد تروريست هاي داراي ماسك اسلامي در جهان نيز افزايش مي يابد. غرب جز تغيير بنيادين سياست ناعادلانه خود در فلسطين، افغانستان، عراق و ديگر كشورهاي اسلامي چاره اي ندارد و بايد با مسلمانان به گونه اي عادلانه رفتار كند كه ميل دارد با غرب نيز آنگونه رفتار شود.
تودنهوفر نوشت، تلاش جنگجويانه براي مقابله با 10 هزار تروريست جهاني كه صرفا يك هزارم جمعيت يك ميليارد و 400 هزار مسلمان جهان را تشكيل مي دهند، بزرگترين ديوانگي سياسي و يا حتي شايد به عنوان بزرگترين دروغ سياسي در تاريخ قرن 21 ثبت خواهد شد.
اين كارشناس آلماني افزود، من در راه سفر اخير خود از افغانستان به پاكستان به اظهارات مدير كميسيون عفو ملي افغانستان فكر مي كنم كه اعلام كرد در اين ميان 300 افغاني از زندان آمريكايي گوآنتانامو به كشور بازگشته اند و اين كميسيون همه اين موارد را با دقت بررسي كرده است و بيش از 90 درصد از اين زندانيان بيگناه بوده اند و نه با طالبان و نه با القاعده همكاري نداشته اند. آمريكايي ها اين افراد را صرفا به گوآنتانامو برده اند تا بتوانند موفقيتي از خود به جهان نشان دهند. جوانترين اين افراد 17 سال و پيرترين آنها 80 سال سن دارند.
تودنهوفر نوشت، هر كسي در افغانستان مي داند كه در زندان هاي باقرام و گوآنتانامو بر سر افغاني ها چه آمده است و هر فردي حداقل يك بار، حضور "رامبومانند" فاتحين آمريكايي را تجربه كرده است. هر كسي در افغانستان، صدها بار در تلويزيون، تصاوير زنان و كودكان بمباران شده تا سر حد مرگ را ديده است و در انتها شاهد ادعاي سخنگوي نظامي آمريكا بوده است كه همه اين كشته شدگان را اعضاء طالبان اعلام كرده است.
تودنهوفر به عنوان يك كارشناس منتقد به سياست آمريكا، ديدگاههاي خود پيرامون رابطه جهان اسلام و مسيحيت را در روزنامه ها و نشرياتي چون نيويورك تايمز، روزنامه آلماني فرانكفورتر آلگمانيه، القدس العربي با عناويني چون "غرب، خشونت آميزتر از جهان اسلام است"، "ميليون ها نفر از غيرنظاميان عرب از آغاز دوره استعار كشته شده اند"، منتشر مي كند.
در دفتر كار تودنهوفر، يك سري كتاب در باره تاريخ استعمار، جنگ فرانسه و الجزاير، اسلام و مسيحيت و همچنين قرآن و انجيل به چشم مي خورد. تودنهوفر بر خلاف پنتاگون و رسانه هاي غربي، مرداني را كه در عراق عليه آمريكا مي جنگند، نيروهاي مقاومت مي نامد. اين كارشناس همچنين تصاوير قديمي سربازان فرانسوي را منتشر كرد كه سرهاي الجزايري هايي را با خود حمل مي كنند كه قطع كرده بودند. هدف از انتشار اين تصاوير، يادآوري حملات شيميايي نيروي هوايي انگليس در دهه 1920 ميلادي در عراق و همچنين پيامدهاي تحريم هاي بين المللي عليه رژيم صدام در دهه 1990 ميلادي بود كه طبق اعلام يونيسف، صدها هزار كودك در اثر آن جهان خود را از دست دادند.
سفرهاي اخير تودنهوفر به شهرهاي عراق و افغانستان، انسان را به ياد حضور وي در افغانستان در دوران جنگ شوروي سابق عليه افغانستان، اعتراضاتش در مجلس آلمان عليه اين مداخله نظامي شوروي سابق مي اندازد.
تودنهوفر در تازه ترين كتابش نيز تشريح كرده است كه در سال 1961 ميلادي و در سن 21 سالگي به طور قاچاقي به شهر بيزرت تونس سفر كرده است كه فرانسه آن را بمباران كرده بود. در سال 1973 ميلادي در موزامبيك در باره يك نسل كشتي و قتل عام صدها غيرنظامي توسط نظاميان پرتغالي تحقيق كرده است. در سال 1975 ميلادي با سفر به شيلي و ديدار با "پينوشه"ديكتاتور اين كشور باعث آزادي زندانيان سياسي در شيلي شد.
تودنهوفر در سال 1980 ميلادي همزمان با جنگ شوروي سابق عليه افغانستان به همراه مجاهدين افغاني به اين كشور سفر كرد و سخنگوي دولت شوروي سابق وي را به خاطر اين سفرها، تهديد به شلاق زدن و يا كشتن كرده بود.
تودنهوفر پس از سقوط طالبان به كابل سفر كرد و در زمان جنگ آمريكا عليه عراق نيز همراه سه فرزندش از اين كشور ديدار كرد و تابستان گذشته نيز تنها مجددا به عراق سفر كرد.
تودنهوفر تمام هزينه هاي تبليغاتي خود در سينماها، روزنامه ها و پلاكادرها و انتشار ديدگاههايش در اينترنت به سه زبان را از پول شخصي خود پرداخت كرده است. تودنهوفر با توجه به هزينه هايي كه شخصا متحمل شده مي گويد، سكوت در برابر دروغ ها و نقش بازي كردن غرب قابل تحمل نبود كه خود را دائما قرباني مي بيند و مسلمانان را به عنوان خشونت طلبان ذاتي قلمداد مي كند.
اين در حاليست كه از ديدگاه تودنهوفر، رفتار غرب دقيقا برعكس است و مسلمانان قرباني، سياست غرب هستند و در حاليكه اسامه بن لادن 5 هزار نفر كشته است اما جورج بوش رييس جمهوري آمريكا، عامل كشته شدن صدها هزار انسان است. تودنهوفر از طريق "هانس گراف فون اشپونك" مدير سابق برنامه "نفت براي غذا" سازمان ملل با نيروهاي مقاومت در عراق تماس برقرار كرده و با مقامات هلال احمر و همچنين تهيه كنندگان "تحقيق لانست" در باره قربانيان جنگ آمريكا عليه عراق صحبت كرده است و در سوريه و اردن نيز گفت و گوهايي با پناهندگان جنگ داشته است.
تودنهوفر مي گويد، آيا مي دانيد كه ما مردم ايالت بايرن آلمان يك سنت داريم و تقريبا 60 هزار نفر از پيروان تمام اديان اين ايالت هر 14 روز يك بار در برابر يك مسلمان يعني "فرانك ريبري" يك فوتباليست مسلمان مشهور فرانسوي تعظيم مي كنند.

مترجم: مرتضي جواديان
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن