تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوازدهمين «يادروز ملي حافظ» با مراسم «شبي با قرآن» به پايان مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دوازدهمين «يادروز ملي حافظ» با مراسم «شبي با قرآن» به پايان مي‌رسد
گروه ادب: دوازدهمين «يادروز ملي حافظ»، بيستم مهر در شيراز برگزار و با برپايي مراسم «شبي با قرآن» بر مزار اين شاعر بزرگ پارسي‌گو به پايان خواهد رسيد.
«كاووس حسنلي»، دبير علمي دوازدهمين يادروز ملي حافظ در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب و با تشريح برنامه‌هاي اين دوره از روز بزرگداشت حافظ در شيراز گفت: ما در طول سال‌هاي گذشته، به موضوعاتي چون «ترجمه‌هاي شعر حافظ»، «نسخه‌هاي حافظ»، «آرمان‌شهر حافظ» و «تأثيرپذيري‌هاي حافظ» پرداخته‌ايم و امسال موضوع اصلي دوازدهمين يادروز ملي حافظ، «تاثيرگذاري‌هاي حافظ» است.

او همچنين گفت: در دوازدهمين يادروز ملي حافظ، حافظ‌پژوهاني مانند «حسن انوري»، «محمود فتوحي»، «عباسعلي وفايي»، «عليرضا مظفري»، «حسيني كازروني»، «پروين‌دخت مشهور»، «پرويز خائفي»، «ميرسالاري» و «سليم نيساري» با موضوع «تاثيرگذاري‌هاي حافظ» به سخنراني خواهند پرداخت.

اين استاد زبان و ادبيات فارسي دانشگاه شيراز ادامه داد: همچنين امسال از «سليم نيساري» به پاس سال‌ها تلاش در حوزه حافظ‌شناسي و به ويژه متن‌شناسي، نسخه‌شناسي و تصحيح متن تجليل و تقدير خواهد شد.

حسنلي همچنين گفت: شيراز در شامگاه بيستم مهر نيز شاهد دو برنامه همزمان خواهد بود كه دفتر دوازدهمين يادروز ملي حافظ را خواهند بست. در اين شب انجمن دوستداران حافظ با كمك نهادهاي برگزار كننده، در تالار حافظ شب شعر و موسيقي برگزار خواهند كرد و اداره اوقاف و امور خيريه استان فارس در حافظيه مراسم «شبي با قرآن» برگزار مي‌كنند.

او در پايان گفت: البته مانند سال‌هاي گذشته آيين‌هايي چون گلباران آرامگاه حافظ، مسابقه نقشي از حافظ كه به نقاشي بداهه هنرمندان در حافظيه اختصاص دارد و بازديد رايگان از حافظيه نيز در حاشيه يادروز ملي حافظ برگزار مي‌شود.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن