تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عمليات بين‌الملل پژو :پژو فرانسه به دنبال جايگزيني مناسب براي 405 و پارس است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مدير عمليات بين‌الملل پژو :پژو فرانسه به دنبال جايگزيني مناسب براي 405 و پارس است
خبرنگار اعزامي به نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس– نمايشگاه بين‌المللي خودرو 2008 پاريس و حضور خبرنگاران ايراني در اين نمايشگاه فرصت مناسبي بود تا با برخي مسوولان دو خودروساز بزرگ فرانسه كه بخش اعظمي از بازار خودرو ايران را در قبضه خود دارند، گفت‌و‌گو كرده و پرسش‌ها و البته انتقاداتي را درباره نوع و آينده روابط پژو و رنو با خودرو‌سازهاي كشور مطرح كنيم.


در اين ميان شركت پژو سهم بسيار بيشتري را از بازار تشنه ايران در دست دارد، خودروسازي كه 20سال از همكاري مشتركش با ايران‌خودرو مي‌گذرد و مشتريان ايراني با محصولات آن خو گرفته و گويي خود ايران‌خودرو نيز پژو را به عنوان يار و همكار دائمي‌اش پذيرفته است. اين در شرايطي است كه بسياري از كارشناسان داخلي معتقدند پژو همواره به دنبال بازار پررونق ايران بوده و هيچ گاه نمي‌خواهد كه ما به معناي واقعي خودروساز شويم.
استدلال اين كارشناسان بر اين پايه مي‌چرخد كه پژو پس از 20سال هنوز حاضر به سرمايه‌گذاري مستقيم در ايران نيست و هميشه نگاه از بالا را در برخورد با ايران‌خودرو حفظ كرده است.
حال آنكه رقيب هموطن‌اش يعني رنو در قالب تندر-90، اقدام به سرمايه‌گذاري مستقيم در ايران كرد و مي‌رود تا در آينده در بازار ايران نيز به رقيبي جدي براي پژو تبديل شود.
رنو پيوند خود با بازار كشورمان را با محصول رنو 5 آغاز كرد و هم‌اكنون با تندر-90 ادامه مي‌دهد اما پژو با 405 با اين بازار پيوند خورد و حال مي‌خواهد با واردات محصولات 407 و 308 خود به طي مسير بپردازد كه اين موضوع باز هم انتقاد كارشناسان را در پي داشته و آنها معتقدند حق ايران‌خودرو پس از 20سال همكاري مشترك با پژو، واردات محصولات اين شركت به صورت CBU نيست و بايد همكاري‌ها فراتر، استراتژيك‌تر و البته دوطرفه‌تر صورت گيرد.
هرچند كه مدير عمليات پژو ظاهرا اعتقاد ديگري دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا پژو پس از بيست سال همكاري مشترك با ايران‌خودرو حاضر به سرمايه‌گذاري مستقيم در ايران نيست، گفت: ما نمي‌توانيم از اين طريق به همكاري‌مان با ايران‌خودرو ادامه دهيم، چراكه اگر بخواهيم در ايران سرمايه‌گذاري مستقيم كنيم انجمني كه عضو آن هستيم اين اجازه را به ما نخواهد داد و بايد ايران خودرو را كنار بگذاريم.
بل شانتز در عين حال تاكيد كرد: 20سال است كه همكاري استراتژيك با ايران‌خودرو داريم و پروژه‌هاي آتي كه تا سال 2014 تعريف شده، سندي محكم بر تحكيم اين همكاري استراتژيك است. ما در مراسم بيستمين سالگرد همكاري رسما اعلام كرديم كه دست به دست ايران‌خودرو كارهاي بهتري انجام خواهيم داد.
سندي به نام بازار ايران
نگاهي به خودروهاي توليدي در كشور به خوبي گوياي حضور بسيار پررنگ محصولات پژو در خط توليد ايران‌‌خودرو است.
اين موضوع هم براي شركت فرانسوي بسيار اهميت دارد و هم براي خود ايران‌خودرو؛ به هر حال پژو ساليانه رقمي حدود 250هزار دستگاه محصول در ايران توليد و عرضه مي‌‌كند و طبيعتا آنها نمي‌خواهند به راحتي قيد اين بازار را بزنند.
از سوي ديگر ايران‌خودرو نيز در شرايطي به سر مي‌برد كه شايد پژو بي‌دردسرترين و دم دست‌ترين خودروسازي باشد كه مي‌تواند با آن همكاري كند. اين درحالي است كه شانتز اعتقاد دارد بازار پر از پژو ايران نشان‌دهنده عمق روابط ايران‌خودرو و پژو است. وي در اين زمينه گفت: سهم ما در بازار ايران 25درصد است و در هيچ كشوري چنين سهمي نداريم. مهم اين است كه بدانيم پژو در همكاري با ايران‌خودرو تا كجا پيش مي‌رود. پروژه 206‌اس‌دي نقطه عطفي در برنامه همكاري مشترك پديد آورد كه نتيجه آن اتخاذ تصميم براي تدوين برنامه محصولات مشترك براي آينده بود.
وي ادامه داد: تاپايان سال‌جاري ميلادي تعداد خودروهاي توليد شده با برند پژو در ايران، به 2/1ميليون دستگاه بالغ مي‌شود كه كمتر كشوري مي‌تواند به اين حجم فروش دست يابد!
پژو 405 و پارس را جايگزين مي‌كنيم
مدت‌ها است كه بحث خروج پژو 405 از خط توليد ايران‌خودرو از گوشه و كنار به گوش مي‌رسد. هرچند كه ايران‌خودرويي‌ها معمولا در مواجه با اين خبر آن‌را شايعه مي‌خوانند و تكذيب مي‌كنند اما مديرعمليات بين‌الملل پژو صراحتا اين موضوع را تاييد كرد و گفت: پژو و ايران‌خودرو به دنبال يافتن جايگزيني مناسب براي 405 هستند و مذاكراتي نيز در اين زمينه صورت گرفته و مي‌خواهيم محصولي مناسب را جايگزين 405 كنيم.
وي با بيان اينكه برنامه‌هايي نيز براي جايگزيني پژو پارس تحت بررسي است اظهار داشت: پارس‌ جزو محصولات پرفروش در بازار ايران به حساب مي‌آيد اما با اين وجود قصد داريم سناريوي 405 را براي اين خودرو نيز پياده كرده و محصولي جديد را به جاي آن به بازار ايران عرضه كنيم. اظهارات شانتز در حالي است كه 20سال از مونتاژ 405 در ايران مي‌گذرد و 10 سال پيش اين خودرو از خط توليد پژو خارج شد اما ايران‌خودرو همچنان به توليد اين محصول قديمي ادامه مي‌دهد. البته 405 هنوز هم محصولي محبوب در ايران به حساب مي‌آيد و همين محبوبيت نيز عاملي مهم و اساسي در زنده‌ماندش است. موضوعي كه مدير عمليات پژو نيز به آنها اعتقاد دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا پژو دير به فكر جايگزيني 405 در ايران افتاده، گفت: وقتي مشتريان ايراني همچنان طالب خريد اين خودرو هستند، پژو چه تقصيري دارد. ايران‌خودرو ساليانه تيراژ بالايي از 405 را به توليد مي‌رساند و با اين وجود بازار هنوز هم تشنه است. بنابراين وقتي بازار محصولي را مي‌خواهد بايد نياز آنرا تامين كرد.
از ايران قطعه هم مي‌خريم
اينكه اگر ايران‌خودرو بخواهد رابطه‌اش با پژو را قطع كند چه خواهد شد، پرسشي بود كه مدير عمليات شركت فرانسوي اين‌گونه بدان پاسخ داد: فعاليت‌هاي پژو با همكاران بين‌المللي بر دو نوع است نوع اول، سرمايه‌گذاري در پايگاه‌هاي توليدي و 100درصد آن با پژو است. البته تا چندي قبل 40درصد سهام پايگاه نيجريه متعلق به پژو بود كه مابقي سهام نيز خريداري شد.
نوع دوم همكاري نيز در قالب فعاليت‌هاي ما در ايران و مالزي است كه سهم همكار پژو 100درصد است. البته در اين نوع همكاري‌ها، دستاوردهاي خاصي براي شريك صنعتي و تجاري ما حاصل مي‌شود؛ نظير آنچه در ايران‌خودرو در داخلي‌سازي پژو 405 به ميزان 95درصد به دست آمد؛ به عبارت ديگر بومي‌سازي محصولات توسط شريك انجام مي‌پذيرد.
وي در ادامه تاكيد كرد: ما قصد داريم با ارتقاي روابطمان با ايران‌خودرو پيش برويم و معتقدم كه مي‌توانيم همچنان شركاي خوبي براي يكديگر باشيم. شانتز با اشاره به اينكه هدف ما صرفا خريد خودرو از ايران نيست گفت: ما براي خريد قطعه هم از ايران برنامه داريم و جلسات مشتركي با طرف ايراني داريم تا حجم و ارزش بيشتري از اين قطعات را از اين كشور تهيه كنيم. به همين منظور دفتر خريد پژو را در ايران افتتاح كرديم.
وي افزود: هدف ما صرفا خريد خودرو ايراني نيست و خريد قطعه هم هست كه در آينده ارزش آن افزايش مي‌يابد.
از شانتز همچنين در مورد عدم فعاليت و همكاري گسترده پژو در بازار پركشش خودروهاي آپشن شده در ايران سوال شد كه در پاسخ گفت: خودروهاي آپشن و تيونينگ در همه كشورها مورد توجه هستند و بازار آنها در همه‌ي كشورها مهم است. عطش بازار براي اينگونه محصولات به اين دليل است كه هر كس خودرو را بر اساس شخصيت خودش تيونينگ مي‌كند و به عبارت ديگر، خودرو نشانگر شخصيت صاحبش است.
وي ادامه داد: ما در حال برنامه‌ريزي براي خودروهاي آپشنال و در اين زمينه بسيار علاقه‌مند به همكاري با ايران خودرو هستيم. فكر مي‌كنم اهميت اين موضوع به اندازه‌اي است كه بايد از همين حالا مذاكرات را شروع كنيم و با انجام اين كار مي‌توانيم به گروه مشتريان جوان بيشتري دست پيدا كنيم.
توسعه فروش جهاني و ايران خودرو
مدير امور بازرگاني بين‌المللي پژو در تشريح برنامه‌هاي اين شركت براي اعطاي سهم فروش جهاني به ايران خودرو بيان داشت: ما مي‌دانيم كه صادرات براي ايران مهم است و مفتخريم كه سهمي در فروش جهاني ايران خودرو داريم كه از جمله مي‌توان به خريد پژو 206 اس‌دي با ارزشي بالغ بر 300 ميليون دلار در سال جاري اشاره كرد.
شانتز افزود: منطقي است كه در توليد مشترك خودروهاي جايگزين پارس و پژو 405 نيز تعامل لازم در مورد صادرات انجام شود.
وي درباره‌ اعتقاد برخي افراد در ايران مبني بر برنده نبودن ايران خودرو در پروژه پژو 206 اس‌دي تصريح كرد: صادرات ايران خوردو از طريق شبكه‌ پژو، يك تصميم مشترك با ايران خودرو با صلاحديد طرفين صورت پذيرفته است. با استفاده از شبكه‌ فروش و خدمات پس از فروش پژو، پتانسيل فروش جهاني 206 اس‌دي را زياد كرديم و مفتخريم كه دراين پروژه طرفين به يك رئاليسم اقتصادي دست يافتند.
اين مدير ارشد پژو افزود: پس از همكاري مشترك در پايگاه ايران خودرو در مصر، در حال مطالعه براي همكاري در يكي از سايت‌هاي مهم ايران خودرو هستيم.
ارتقاي خدمات پس از فروش
مدير امور بازرگاني بين‌المللي پژو در پايان اظهار داشت: امروز از خودرو و قطعه زياد صحبت كرديم، ليكن از خدمات پس از فروش حرفي به ميان نيامد، اما بايد در اين باره بگويم در حال حاضر برنامه‌ مشترك ايران خودرو و پژو در زمينه‌ خدمات پس از فروش و رضايت مشتري در آينده تدوين خواهد شد.
وي اضافه كرد: با همكاري يكديگر اين هدف را دنبال مي‌كنيم كه فعاليت‌هاي مشترك ما رضايت مشتريان را در پي داشته باشد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن