تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806717247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به فيلمهاي حاضر در اسكار هشتاد و يكم ؛ « آواز گنجشك ها » در محاصره رقباي بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نگاهي به فيلمهاي حاضر در اسكار هشتاد و يكم ؛ « آواز گنجشك ها » در محاصره رقباي بزرگ


------------

فيلم «آواز گنجشك ها» آخرين ساخته «مجيد مجيدي» در حالي به عنوان نماينده ايران در رقابتهاي اسكار انتخاب شده است كه كشورهايي چون اسپانيا، روسيه، آلمان، فرانسه، ايتاليا و سوئد از جمله رقباي قدرتمند ايران در اين دوره از رقابتها به شمار مي آيند.

با انتخاب اين فيلم براي شركت در رقابت فيلمهاي غير انگليسي زبان جايزه اسكار هر چند به نظر مي رسد كه ايران توانسته يك گام به جوايز اسكار نزديكتر شود ولي وجود كشورهايي چون اسپانيا، روسيه، آلمان، فرانسه، ايتاليا و سوئد كه از صنعت سينمايي قدرتمندي برخوردارند، رقابت را براي «مجيدي» مشكل تر مي كند.

فرانسه كه امسال با فيلم موفق «بين ديوارها» ساخته «لوران كانته» در اين دوره از رقابتهاي اسكار شركت كرده است، با سابقه درخشاني كه در رقابتهاي اسكار دارد يكي از سرسخت ترين رقباي مجيدي در اين رقابتها به شمار مي آيد.

فرانسه با 18 بار نامزدي در رقابتهاي اسكار و سه بار برنده شدن در اين رقابتها، ركورددارترين كشور جهان در جوايز اسكار است، ضمن آنكه نماينده فرانسه در اسكار امسال، «بين ديوارها»، فيلمي است كه چندي پيش توانست نخل طلاي بهترين فيلم سال كن را از آن خود كند.

«كانته»، كارگردان اين فيلم نيز با اختصاص بيش از 20 جايزه معتبر سينمايي در جشنواره ها و عرصه هاي مختلف رقابتي از جمله سن سباستين، ونيز، تورينو و سياتل از كارنامه بسيار روشني برخوردار است.

فرانسه آخرين بار در سال 2005 با فيلم «كريسمس مبارك» برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي سال شد.

به گزارش فارس، از ديگر رقباي مطرح ايران در اسكار امسال، كشور مكزيك است، اگرچه اين كشور تاكنون نتوانسته در اين بخش از رقابتها جايزه اي را از آن خود كند، ولي امسال گرانقيمت ترين پروژه تاريخ سينماي خود را رهسپار اين رقابتها كرده است تا شايد بتواند نام خود را بعنوان يكي از برندگان اسكار به ثبت رساند.

براي ساخت اين فيلم بودجه اي بالغ بر 6 تا 7 ميليون دلار هزينه صرف شده كه گرانقيمت ترين فيلم تاريخ سينماي مكزيك به شمار مي آيد.

فيلم اسپانيايي «آفتابگردان هاي نابينا» نيز با توجه به موفقيتهاي كارگردان و بازيگر نقش اول اين فيلم و همچنين 13 بار نامزدي و 4 بار برنده شدن كشور اسپانيا در رقابتهاي اسكار، يكي از گزينه هاي مطرح اين دوره از رقابتهاي اسكار به شمار مي آيد.

«خوزه لوئيس كوئردا»، كارگردان اين فيلم جوايز جشنواره هاي معتبري چون «سن سباستين»، «گويا»، «فيلم منتخب اروپا» و «جشنواره آرژانتين» را در كارنامه خود دارد.

«ماريبل وردو»، بازيگر اين فيلم، فيلم «با من حرف بزن» ساخته «پدرو المودوار» را در كارنامه خود دارد كه در سال 2003 برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي زبان شد.

اسپانيا سال گذشته نيز با فيلم مطرح «يتيم خانه» به كارگرداني «خوان آنتونيو بايونا» در اين بخش از رقابتها حضور داشت كه چند جايزه را نيز از آن خود كرد.

در كنار اسپانيا، ايتاليا نيز امسال با فرستادن آخرين ساخته «جوزپه تورناتوره» تلاش خود را براي ربودن جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي انجام داده است.

فيلم «ناشناس» كه يكي از موفقترين كارگردانان ايتاليا و جهان، آن را كارگرداني كرده، تنها طي چند ماه گذشته توانسته پنج جايزه معتبر سينمايي از جمله جايزه برتر جوايز دويويد دي دوناتلو و جوايز سالانه فيلم ايتاليا را از آن خود كند.
اين فيلم اولين بار سال گذشته در جشنواره رم به نمايش درآمد كه بسيار مورد توجه منتقدان قرار گرفت، به گونه اي كه به عقيده آنان «تورناتوره» با ساخت اين فيلم در واقع به ريشه هاي خود بازگشته است؛ وزارت فرهنگ ايتاليا نيز براي تبليغ اين فيلم در رقابتهاي اسكار 150 هزار يورو اختصاص داده است.

«تورناتوره» 51 ساله علاوه بر آنكه در سال 1989 براي فيلم «سينما پاراديزو» برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي شد، تاكنون نيز در جشنواره هاي معتبر زيادي از جمله برلين، ونيز، كن و مسكو، جوايز ارزشمند زيادي را از آن خود كرده است.
گذشته از سابقه «تورناتوره» و كارنامه موفق آخرين فيلمش- ناشناس- كشور ايتاليا تاكنون 11 بار در اين بخش از جوايز نامزد شده و در اين ميان سه بار نيز موفق به دريافت اين جايزه شده است.

امسال از آلمان، يكي از كشورهاي ركورددار جوايز اسكار با 10 بار نامزدي و 3 جايزه اسكار، نيز فيلم «عقده هاي بادرماينهوف» ساخته «اولي ادل» شركت كرده است.

اين فيلم كه به لحاظ موفقيت در گيشه و كارگرداني يكي از فيلمهاي موفق سينماي آلمان است، تصويرگر جمهوري فدرال آلمان در اوايل دهه 1970 ميلادي است.

اين فيلم در عين حالي كه امسال در افتتاحيه جشنواره فيلم زوريخ نيز به نمايش درخواهد آمد، به كارگرداني يكي از موفقترين كارگردانان سينماي آلمان ساخته شده است.

«اولي ادل» در مقام كارگردان تاكنون حدود 30 فيلم ساخته كه در اين ميان نيز جوايز مختلفي را توانسته در كارنامه كاري خود به ثبت رساند.
روسيه نيز با توجه به سابقه درخشان سينمايي اش و همچنين جوايز فراواني كه توانسته در رقابتهاي اسكار از آن خود كند، يكي از رقباي مطرح ايران به شمار مي آيد.

اين كشور با 8 بار نامزدي و دو جايزه اسكار در بخش بهترين فيلم خارجي زبان، با فيلم «پري دريايي» ساخته «آنا مليكيان» شانس خود را در اسكار امسال مي آزمايد.

اين فيلم كه از ميان هشت فيلم روسي به عنوان نماينده اين كشور انتخاب شده، سال گذشته توانست جايزه بهترين كارگرداني جشنواره فيلم ساندنس را از آن مليكيان كند.

اين فيلم همچنين فوريه گذشته در بخش پانوراماي جشنواره بين المللي فيلم برلين به نمايش درآمد و جايزه فيپرشي را از آن خود كرد، همچنين كمي بعد جايزه بزرگ جشنواره بين المللي فيلم صوفيه را دريافت كرد.

سال گذشته از كشور روسيه فيلم «12» ساخته «نيكيتا ميخالكف»، به اين رقابتها فرستاده شد و به مرحله پنج نامزد نهايي رقابتهاي اسكار راه يافت.

اما انجمن فيلم سوئد هم فيلم «لحظات ماندگار» ساخته «يان تروئل» را به آكادمي اسكار معرفي كرد.

از آسيا نيز به نظر مي رسد كشورهاي چين و ژاپن، جزو رقباي اصلي ايران در در اسكار امسال باشند.

كشور چين براي اولين بار يك فيلم مستند را به اين دوره از رقابتها فرستاده است.

مستند «رؤيا باف ها» ساخته «گون يو براي» تصويرگر چگونگي تلاش چيني ها طي هفت سال براي برگزاري بازيهاي المپيك است.

كشور چين اگرچه نتوانسته تاكنون در بخش فيلمهاي خارجي زبان جايزه اي به دست آورد، ولي در سالهاي 1990 و 2002 براي فيلمهاي «جودو» و «قهرمان» هر دو به كارگرداني «ژانگ ييمو» توانست نام خود را در فهرست پنج نامزد نهايي اين بخش از اسكار قرار دهد.

كشور ژاپن نيز كه تاكنون چندبار در اين بخش از جوايز، موفق به كسب جايزه شده، امسال با فيلم «رحلت» ساخته «يوجيرو تاكيتا»، به اين بخش از رقابتها آمده است.

فيلم «رحلت» كه از سيزدهم سپتامبر در ژاپن اكران شده و از فروش خوبي نيز برخوردار بوده همچنين قرار است در سيزدهمين جشنواره فيلم پوسان به نمايش درآيد. اين فيلم ماه گذشته نيز در جشنواره فيلم مونترال كانادا جايزه گرند پريكس را از آن خود كرد.

«يوجيرو تاكيتا»، كارگردان 53 ساله اين فيلم تاكنون چند جايزه معتبر سينمايي از جمله اسكار ژاپني، روبان آبي و گراند پيركس مونترال كانادا را در كارنامه كاري خود دارد.

با اين حال به رغم وجود رقباي قدرتمند مجيدي در اين بخش از رقابتهاي اسكار، برنده شدن ايران با توجه به كارنامه درخشان فيلم «آواز گنجشك ها» و همچنين «مجيد مجيدي»، چندان دور از انتظار نيست.

فيلم «آواز گنجشك ها» كه تنها طي دو روز اول اكران خود در 14 سينما قريب به 17 ميليون تومان فروش كرد، از جمله فيلمهاي موفق «مجيدي» است كه تاكنون در جشنواره هاي زيادي به نمايش درآمده و در جشنواره معتبر فيلم برلين نيز توانست در دو بخش بهترين بازيگري و بهترين كارگرداني، نامزد شده و در نهايت خرس نقره اي بهترين بازيگري را از آن خود كند.

كارنامه درخشان «مجيدي» در ايران و در عرصه بين المللي نيز از جمله عواملي است كه شانس برنده شدن ايران در اين رقابتها را افزايش مي دهد، «مجيدي» كه در سال 1999 با فيلم «بچه هاي آسمان» توانست نام ايران را در ميان پنج نامزد نهايي اين بخش از جوايز اسكار قرار دهد، تاكنون در جشنواره هاي معتبر زيادي شركت كرده و توانسته در اين ميان بيش از 32 جايزه سينمايي به دست آورده است.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن