تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798784955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازههاي سرطان تخمدان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: طي چند ماه گذشته سه تحقيق درباره سرطان تخمدان و ارتباط آن با چاقي، کافئين و تغذيه منتشر شده که بد نيست شما هم در جريان باشيد.
1 چاقي و سرطان تخمدان

يک تحقيق پزشکي در آمريکا بعد جديدي به ارتباط چاقي مفرط با سرطان تخمدان داده است.
اين ارتباط پيشتر ثابت شده بود اما محققان آمريکايي با مطالعه 95 هزار زن در گروه سني پنجاه تا هفتاد و يک سال متوجه شدند که چاقي مفرط خطر ابتلا به سرطان تخمدان را نزديک به هشتاد درصد افزايش ميدهد. تحقيق جديد همچنين نقش هورمون را در ارتباط ميزان چاقي با خطر سرطان تخمدان برجسته کرده است. نتيجه اين تحقيق در نشريه «سرطان» چاپ شده و در آن آمده است که ارتباط ميان وزن بدن و احتمال بروز اين بيماري فقط شامل زناني ميشود که قبلا تحت درمان با هورمون جايگزين، «اچ.آر.تي»، قرار نگرفتهاند. محققان آمريکايي ميگويند ارتباط چاقي مفرط با سرطان تخمدان در زناني که تحت هورمون درماني بودهاند، ديده نشده است. دکتر مايکل ليتزمن، از انستيتوي ملي سرطان در آمريکا و همکارانش در گزارش خود نوشتهاند: «بيان ارتباط چاقي مفرط با خطر سرطان تخمدان در برنامههاي بهداشت عموميکه با هدف کاهش آمار چاقي مفرط ارايه شده است، موثر.» در جريان اين مطالعه سيصد و سه زن در طي هفت سال به سرطان تخمدان مبتلا شدند.
خطر ابتلا به سرطان تخمدان در ميان زناني که بعد از يائسه شدن تحت هورمون درماني قرار نگرفته و چاق مفرط بودند، نزديک به هشتاد درصد افزايش داشت.
کافئين و سرطان

بنا بر گفته محققان آمريکايي به نظر ميرسد که کافئين شانس ايجاد سرطان تخمدان در زنان را کاهش ميدهد. بنا بر گفته محققان آمريکايي به نظر ميرسد که کافئين شانس ايجاد سرطان تخمدان را در زنان کاهش ميدهد. اثر کافئين در زناني که از قرصهاي جلوگيري از بارداري و يا داروهاي هورموني پس از يائسگي استفاده نميکنند، بيشتر است. به گفته محققان با افزايش مصرف کافئين يا نوشيدنيهاي حاوي کافئين خطر سرطان تخمدان کاهش مييابد. هر ساله در سرتاسر جهان 190 هزار مورد جديد سرطان تخمدان روي ميدهد که در سنين بالاي 50 سال شايعتر است حتي با پيشرفت بيماري ممکن است بيماران علايم خفيفي داشته باشند و يا فاقد علامت باشند. مطالعات گذشته نشان داده بود که کافئين با کاهش خطر سرطان تخمدان ارتباط دارد اما محققان بيان کرده بودند که براي شناخت دلايل زيستشناختي اين ارتباط به مطالعات بيشتري نياز است تا آثار حفاظتي کافئين شناخته شود. در اين مطالعه 121 هزار زن 30 تا 35 ساله مورد بررسي قرار گرفتند. محققان ارتباط واضحي بين مصرف سيگار يا الکل با بروز سرطان تخمدان پيدا نکردند، اگرچه به نظر ميرسد که سيگار احتمال به وجود آمدن نوع نادري از اين بيماري را افزايش ميدهد. همچنين مشخص شد که هرچه ميزان مصرف کافئين بيشتر باشد، خطر ايجاد اين بيماري کمتر ميشود. مصرف قهوه فاقد کافئين تاثير واضحي نداشت. احتمالا مصرف کافئين خطر سرطان تخمدان را کاهش ميدهد و اين تاثير در زناني که قبلا داروهاي هورموني مصرف نکردهاند، بيشتر است.
تغذيه و سرطان تخمدان

تغذيه طولاني مدت با غذاهاي کم چربي و پرفيبر تا 40 درصد ريسک ابتلاي به سرطان تخمدان را کاهش ميدهد. سرطان تخمدان پنجمين سرطان کشنده در خانمهاست و هر خانمي2 درصد شانس ابتلاي به اين بيماري را در طي زندگي خود دارد. در طي مطالعهاي که روي 50 هزار خانم، در سنين 50 تا 79 سال به مدت بيش از 8 سال انجام پذيرفت، مشخص گرديد که در خانمهايي که برنامه رژيم غذايي کم چربي با وعدههاي بيشتر ميوه و سبزي (حداقل پنج نوبت) را رعايت نمودهاند، ريسک ابتلاي به سرطان تخمدان به ميزان 40 درصد کاهش يافته است. علت دقيق اين موضوع هنوز براي دانشمندان مشخص نيست ولي محققان تصميم دارند تا ارتباط بين سبک زندگي و تغذيه را از نظر مکانيسمهاي بيومديکال و ايجاد سرطان با بررسي دقيقتر آشکار سازند. محققان با انجام مطالعهاي روي 6200 زن در طي 11 سال دريافتند که زناني که هر روز غذاهاي با سطح بالاي آکريلا آميد مصرف نمودهاند، دو برابر ديگر افراد در معرض ريسک سرطان تخمدان و رحم قرار گرفتهاند.
آکريلاميد مادهاي است که در غذاهاي سرخ يا سوخاري شده وجود دارد و براي مثال يک بسته چيپس حاوي تقريباً 40 ميکروگرم آکريلاميد است و خوردن روزانه حداقل 40 ميکروگرم آن ميزان ريسک ابتلاي به سرطان را افزايش ميدهد. البته عوامل موثر ديگري هم قطعاً وجود خواهد داشت مانند نحوه زندگي و فعاليت و ورزش روزانه که نياز به تحقيقات بيشتري در آينده ميباشد.
منبع:www.salamatiran.com /س






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن