تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817025349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وصیتنامه شهید غلامحسین زرگر طالبی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بسم الله الرّحمن الرّحیم
کل نفساً ذائقه الموت
خدایا خودت به من کمک کن تا بتوانم این وظیفه شرعی که بر دوشم است برای رضای تو انجام دهم. اوّل آن که هر چه فکر می کنم که اوّل وصیت چه آیه ای از قرآن بنویسم که هم برای خودم و هم برای دیگر برادران درسی بزرگ باشد و آخر به این نتیجه رسیدم که این بهترین و آموزنده ترین آیه ای است که می توان نوشت (کل نفساً ذائقه الموت) هر نفسی مزه مرگ را خواهد چشید. بله هر اماره ای و هر مطمئنه ای طعم مرگ را خواهد چشید.
بله ای برادران این را به یاد داشته باشید که بله مرگ وجود دارد بله چیزی به نام مرگ وجود دارد که انسان را از بند و اسارت دنیا آزاد می کند و مرگ مانند هدیهﺍی است که یک انسان مؤمن را خوشحال می کند و مانند یک پنتکی است که بر انسان کافر زده می شود بله برادران قدری به فکر باشید و مرگ را درک کنید و برای آخرت خود مقداری توشه بردارید که اگر مرگ به سوی شما آمد ترسی از مرگ نداشته باشید و به خوشحالی او را در بغل گیرید، برادران این را بدانید که مرگ یک دفعه به سراغ انسان می آید و ما باید کاملاً حواس خود را جمع کنیم که مبادا لحظه ای از عمرمان کار گناهی بکنیم و یک دفعه مرگ به سراغمان بیاید و ما در حال انجام دادن آن کار گناه باشیم برادران چند روزی به مرگتان باقی نمانده است، برادران تا می توانید به پدر و مادرتان نیکی بکنید.
پدر و مادر عزیز مرا ببخشید که فرزند خوبی در نزدتان نبودم و اگر که در نزدتان عزیز نبودم پس خوشحال باشید که از نزدتان رفتم و اگر در نزدتان عزیز بودم مرا انفاق در راه خدا فرض کنید که خدا فرمود: «بهترین چیزی که در نزدتان عزیز است، انفاق کنید.» پس مرا انفاق در راه خدا فرض کنید بهترین انفاقان.
خواهر عزیز اگر میل به حفظ سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان و حجابت را حفظ کن، مثل اینکه سلاح مرا برداشتی. برادر و خواهر عزیزم مرا ببخشید که نتوانستم حق خواهر و برادری را به نحو احسن ادا کنم. پدر و مادر و برادر و خواهر عزیز موقعی که می خواهید گریه کنید برای من گریه نکنید، برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید. برای آن لحظه گریه کنید، که زینب به گودال قتل گاه آمد و تن برادر را بدون سر دید و لب بر رگهای بریده امام حسین (ع) گذاشت و شروع به بوسیدن کرد، برای آن لحظه گریه کنید که واقعاً مصیبت بزرگی است.
برادر و خواهران عزیز به عنوان یک برادر دینی کوچک، امام را تنها نگذارید و این نعمت بزرگ را از دست ندهیم که فردا باید به این اشتباه افسوسﻫﺎ خورد. خدایا تو را هزاران شکر ﻣﻲکنیم که این نعمت بزرگ را نصیب ما فرمودی. پدر ومادر عزیز اگر حال مرا موقع وصیت نوشتن ﻣﻲدیدید چقدر خوب بود، آن لحظه یکی از بزرگترین لحظات عمرم بود. می دانید چرا ؟ داشتم به آنجایی نگاه ﻣﻲکردم که باید مدتها در آن به خواب ابدی فرو رفت و آن لحظه خیلی زیبا بود.
بله پدر و مادر و خواهران و برادران عزیزم این را بدانید که روزی تمامی ما به آنجا بر ﻣﻲگردیم و سر به زیر خاک ﻣﻲبریم. مادر اگر تو رفاه و آسایش فرزندت را در آن دنیا ﻣﻲخواهی به جای گریه کردن برای من دعا کن که خدا از گناهان من بگذرد. برادر و خواهر عزیز یک نصیحت کوچک به شما ﻣﻲکنم، هر چند که من ارزش آنرا ندارم که شما را نصیحت کنم، ﻣﻲخواهم بگویم که اگر یک وقت خدای نکرده از یاد خدا غافل شدید. به یاد قبر بیفتید به یاد آن لحظهﺍی بیفتید که امام صادق(ع) در سجده های خود زار زار گریه ﻣﻲکرد. «ابکی لظلمت قبری _ ابکی لظلمت احدی ابکی لسؤال نکیر و منکر». گریه دارد ظلمت قبر – گریه دارد لحد – گریه دارد آن لحد تنگ – گریه دارد سئوال نکیر و منکر. برادر تو هم همان کار را بکن و خود را به یاد خدا بینداز و این را بدان که هر وقت تو را غرور گرفت به زمین نگاه کن و به نفس خود بقبولان که روزی به زیر این زمین بر ﻣﻲگردی. دیگر کاری ندارم فقط مقداری چیز برگردانم است، آنرا ﻣﻲخواهم ادا کنید، خیلی شرمنده هستم که این مسئولیت را بر گردن شما انداختم. چهار ماه نماز احتیاط، سه ماه آن شکسته است و ده روز روزه احتیاط و مقدار 30 ريال به برادر علی گلپور بدهکارم. دیگر شما را خسته نمی کنم، فقط برایم دعا کنید و این را بدانید که همیشه من چشم به راه شما هستم و همیشه بر در شهید آباد نگاه ﻣﻲکنم منتظر شما هستم.
اندکی روی بسوی گورستان نشین و آن سخن گویان خاموش را ببین
دو وصیت دارم که باید به آنها عمل شود: «اوّل مرا شب به خاک بسپارید تا شاید مورد شفاعت فاطمه زهرا علیه السلام قرار گیرم و وصیت دوم بعد از اتمام مراسم بر سر مزارم توسط یکی از برادران که مشخص شده است اذان بگویید تا شاید به واسطه همین اذان مورد رحمت خداوند قرار گیرم.» برایم دعا کنید که خدا مرا ببخشد. خداحافظ، التماس دعا.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن