تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816335538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موضع مصلاي تهران براي برگزاري نمايشگاه كتاب هنوز مشخص نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به گزارش خبرنگار فارس احسانالله حجتي رئيس مؤسسه نمايشگاههاي فرهنگي ايران در جمع تعدادي از خبرنگاران در تشريح برنامههاي نمايشگاههاي استاني كشور اظهار داشت: تقريبا همه كارهاي سال گذشته را براي نمايشگاههاي استاني ادامه ميدهيم.

* ادامه روند سه سال قبل براي نمايشگاههاي استاني

وي تصريح كرد: برنامه نمايشگاههاي استاني كتاب را آخر هر سال ميبنديم و با آغاز سال جديد با مديران كل استاني هماهنگ ميكنيم و آنها هم با ديگر مديران استاني هماهنگ ميكنند و در نهايت يك نمايشگاه پا ميگيرد.
حجتي ادامه داد: اين يك امر خلقالساعه نيست كه امروز تصميم بگيريم نمايشگاههاي استاني كتاب برگزار كنيم و ماه بعد اين نمايشگاه برپا شود بلكه ما سعي ميكنيم قبل از پايان سال برنامههاي هر استان را بگيريم؛ سه تاريخ پيشنهادي براي طول سال از استانها ميگيريم و بر اساس آن برنامه ريزي ميكنيم چه نمايشگاهي در چه زماني و كجا برگزار شود.
وي با بيان اينكه اكنون سه سال است كه اين روند ادامه دارد، عنوان كرد: برنامهريزي براي نمايشگاههاي استاني كتاب بلافاصله بعد از نمايشگاه تهران برگزار ميشود.
رئيس موسسه نمايشگاههاي فرهنگي ايران بيان داشت: در ماههاي فروردين و ارديبهشت هيچ نمايشگاه استاني كتاب برگزار نميشود چرا كه نمايشگاه بزرگي در تهران برپاست. همچنين جداي از آن در ماه مبارك رمضان هم نمايشگاههاي استاني كتاب برگزار نميشود و علتش هم عدم توانايي ناشران براي رفتن به استانهاست.
حجتي بر اساس برنامه تعداد نمايشگاههاي استاني كتاب را تا اواخر اسفند 22 نمايشگاه عنوان كرد و گفت: ششم مهر نمايشگاه كتاب تبريز برگزار ميشود كه بعد از تهران يكي از بزرگترين نمايشگاههاي ما در سطح استانهاست.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاههاي كتاب اروميه و كرمان در مهرماه خبر داد و گفت: نمايشگاههاي كتاب زنجان، كرمانشاه، فارس، گلستان و ... از ديگر برنامههاي ما تا پايان سال است كه برنامه دقيق آنها اعلام خواهد شد.
حجتي اذعان كرد قبلا ميانگين شش نمايشگاه استاني در سال ثبت شده بود؛ يعني از سال 1370 تا 1384 در مجموع 90 نمايشگاه استاني داشتيم كه بايك جمع و تفريق ساده به ميانگين شش نمايشگاه استاني در سال ميرسيم؛ حال آنكه اكنون به رقم 56 نمايشگاه رسيدهايم.
وي با تأكيد بر اين نكته كه قصد من از اين آمار، مقايسه فعاليت گذشته و حال نيست تصريح كرد: هدف تغيير كرده است و اين هدف در راستاي رساندن كتاب بيشتر به استانهاست تا بتوانيم در همه استانها ويترين كتاب داشته باشيم.
رئيس مؤسسه نمايشگاههاي فرهنگي اظهار داشت: در استانهاي ما كتاب فروشي زياد نيست و به تبع آن فضاي موجود براي نشان دادن و عرضه كتاب هم زياد نيست و از مجموعه پنجاه و اندي هزار عنوان كتاب منتشر شده در سال تعداد كمي از آنها ميتواند در استانها عرضه شود.
وي اضافه كرد: يكي از اهداف ما اين بود كه قدرت انتقال به خريدار بدهيم و علاوه بر اين دنبال اين هستيم كه كتابهاي چاپ جديد را به دست مردم برسانيم.
حجتي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه چقدر تلاش ميشود ناشران خصوصي در نمايشگاههاي كتاب استاني حضور داشته باشند گفت: ما الآن دنبال اين هستيم كه ناشران دولتي را مشاركت دهيم چون ناشران خصوصي بيشترين حضور را دارند.
وي ادامه داد: ناشران خصوصي 10 درصد تخفيف از وزارت ارشاد، 10 درصد تخفيف از اداره ارشاد استانها و 20 درصد هم خودشان بايد تخفيف دهند. ناشران خصوصي اين را پذيرفتهاند اما تعدادي از ناشران دولتي هنوز اين امكان برايشان فراهم نشده است پس بيشترين حجم ناشران شركت كننده به نسبت تعدادشان ناشران، خصوصي هستند.
حجتي از رتبهبندي ناشران براي ارائه فضاي نمايشگاهي به آنها در آينده خبر داد و گفت: مبلغي كه بن كتاب براي اين نمايشگاهها عرضه ميشود به گونهاي است كه حجم بسيار بالايي را شامل ميشود و ناشران هم راضي هستند.
وي كمبود فضاي نمايشگاهي در استانها و وجود غرفههاي محدود را از مشكلات نمايشگاههاي استاني كتاب برشمرد و گفت: ما مايل هستيم هر ناشري كه ثبت نام ميكند در نمايشگاههاي استاني كتاب شركت كند.
رئيس مؤسسه نمايشگاههاي فرهنگي در خصوص تعارض ميان نمايشگاههاي استاني و كتاب فروشيهاي استاني اظهار داشت: چون ممكن بود با نمايشگاههاي كتاب استاني، فروشگاههاي كتاب در استانها تعطيل شود گروهي تشكيل داديم كه اين موضوع را بررسي كنند.
وي ادامه داد: معتقد نيستم كه اين موضوع بي تأثير است اما آن قدر هم اعتقاد ندارم كه منجر به تعطيلي كتابفروشيها ميشود.
حجتي خاطرنشان كرد: بحث ديگر وجود كتاب فروشيها در استانهاست كه يك كتابفروشي ميتواند به نمايندگي از چند ناشر در نمايشگاههاي استاني كتاب حضور داشته باشد.

* نمايشگاه كتاب تهران و مشكلات مكان برگزاري

قائم مقام نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران درباره برگزاري يا عدم برگزاري بيست و سومين نمايشگاه كتاب تهران اظهار داشت: نامه مكتوب اتحاديه ناشران و كتاب فروشان تهران و همچنين نامه مكتوبي از مصلا مبني بر عدم توانايي اين مركز براي برگزاري نمايشگاه كتاب بعدي به دست ما نرسيده است.
وي افزود: بنده هنوز به عنوان يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري نامه اتحاديه را نخواندهام و اطلاعم در همين حد است كه يكي از دوستان اتحاديه ناشران گفتهاند كه اگر مشكلات مصلا برطرف نشود نمايشگاه تا دو سال برگزار نشود. حرف آقاي پرويز هم اين بود كه اگر پيشنهادي مطرح شود، شوراي سياستگذاري تصميم ميگيرد.
حجتي گفت: اكنون يكي از مسئولان سازمان آتش نشاني گفته كه مصلا ايمني لازم براي برگزاري نمايشگاه كتاب ندارد در حاليكه وقتي نمايشگاه كتاب تهران در محل دائمي نمايشگاهها در خيابان سئول برگزار ميشد ستاد مديريت بحران نسبت به ترافيك و فرسودگي ابنيه هشدار ميداد و سالها بود كه بحث انتقال مطرح ميشد.
وي افزود: همان زمان هم ما گزينههاي زيادي را بررسي كرديم كه در نهايت قرار شد نمايشگاه در مصلا برگزار شود. بحث من اكنون اين است كه دوستان ما در مصلا گفتهاند اين مكان تا دو سال آينده تكميل ميشود اما هنوز اعلام رسمي براي عدم برگزاري نمايشگاه كتاب نكردهاند.
حجتي با طرح اين پرسش كه آيا ساخت محل دائمي نمايشگاه كتاب تهران وظيفه ماست، گفت: تا زماني كه مجبوريم فضاهاي ديگر را استفاده كنيم اين مشكلات را داريم. اگر ما فضايي مثل نمايشگاه كتاب فرانكفورت داشتيم واقعا برگزاري نمايشگاه براي ما كار آساني بود اما با اين وضعيت مجبوريم ماهها قبل، وقت صرف كنيم تا يك فضايي را به حالت فضاي نمايشگاهي درآوريم.

* طراحي سازهاي براي غرفه ايران در نمايشگاه فرانكفورت

حجتي همچنين درباره حضور ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت اظهار داشت: اگر مؤسسه نمايشگاههاي فرهنگي ايران بخواهد در هر نمايشگاهي كه در خارج از كشور برگزار ميشود شركت كند، شوراي سياستگذاري كتابهاي خارجي درباره آن تصميم گيري ميكند و بررسي كند كه چرا بايد برود، هدف چيست، چه كشورهايي برود، چه مذاكراتي كند، چه كتابهايي را ببرد، و از طرفي معرف نشر ايران در خارج از كشور باشد.
وي از حضور برگزيدگان جوايز مختلف كشور در نمايشگاههاي خارجي سخن گفت و افزود: در برخي از نمايشگاههاي خارجي سعي كرديم تشكلهاي نشر را هم شركت دهيم.
حجتي از گرفتن دو فضاي هشتاد متري و 68 متري به ترتيب در سالنهاي بزرگسال و كودك و نوجوان در نمايشگاه كتاب فرانكفورت خبر داد و بيان داشت: طرح جديدي براي فضاسازي غرفه ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت ارائه شده كه امروز قرار است در ايران مدل آن پياده شود و انشاءالله در صورت تأييد آن سازه در فرانكفورت ميماند تا در نمايشگاههاي بعدي و نمايشگاههاي نزديك آلمان از آن استفاده شود.
وي مبادله رايت و عرضه كتابهاي دو زبانه نشر ايران را از ديگر اهداف ارائه كتابها در نمايشگاه خارج از كشور عنوان كرد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن